abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 1999 @ 15:23:00 #1
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_212271
Allereerst mijn complimenten voor Fok, waar ik hoppend over het net bij 'toeval' terecht kwam. Het forum is een totale verademing nadat mijn frustratie peil tot ongekende hoogte was gestegen bij het Veronica forum. Ik hoop echt dat Fok dezelfde kwaliteit blijft hanteren als dat ze nu doet.

But now something completely different..
Ik ben eigenlijk reuze nieuwsgierig naar hoe socio, -psycho en andere logen kijken naar de reacties van het publiek op BigBrother. Ik betrap mezelf erop dat ik met groeiende walging toch blijf kijken, waarschijnlijk omdat die walging ergens een soort van functie heeft. De walging heeft niet zozeer betrekking op de bewoners, die hebben zich naar mijn idee zich laten lokken door dat geldbedrag en wisten volgens mij niet goed waaraan ze eigenlijk begonnen (De selectie van Mona, niet een van de meest stabiele persoonlijkheden doet mij huiveren voor de selectieprocedure en voorlichting van Veronica), maar meer op de praktijken die Veronica hanteert om mij nog meer geld uit mijn zak te kloppen en de manipulatie van de kijkers (ook ik ) en bewoners, gericht op maar een doel: geld. Het gaat niet eens meer om het maken van leuke TV, en daar een leuke cent aan te verdienen, maar meer om het maken van geld met als middel: TV. Ik vind dat onder andere blijken aan de weinig respectvolle manier waarop de programmamakers omgaan met de bewoners. Als je leuke TV zou maken, dan lijkt me niet dat je bewoners gaat bestempelen als 'eikels'. Maar blijft de vraag, waarom kijk ik, kijken wij, met groeiende belangstelling (of walging in mijn geval) naar dit gedrocht? Onbedoeld bezorg ik datgene waar ik van walg, ook zijn bestaansrecht middels mijn walging. Is pijn en ellende misschien wel fijn?

I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
pi_212272
quote:
op 11-01-1999 om 03:23 PM schreef Kangaroo het volgende:
Ik ben eigenlijk reuze nieuwsgierig naar hoe socio, -psycho en andere logen kijken naar de reacties van het publiek op BigBrother.

Je kunt je nieuwsgierigheid bevredigen door de zeer gewaardere topics 'Voer voor psychologen' deel I t/m XIV (!), te lezen.
Have fun!

maandag 1 november 1999 @ 15:45:00 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_212273
VvP is voornamelijk voor de bewoners geintroduceerd... het Nedelandse publiek.. zowel het TV als kristische publeik bijvoorbeeld op dit forum is enigzins buiten schot gebleven

het nederlandse publiek slikt alles, wil gemanipuleert worden, wil zich opwinden over dingen en is braaf net zoals de BB bewoners... of niet??

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_212274
phileine, mag deze topic een andere titel krijgen? deze dekt de lading niet zo. ik sloeg 'm bijna over omdat ik dacht dat het weer een scheldpartij over bianca of mona zou zijn. terwijl dit wel een interessant onderwerp is

het publiek onder de loep

of

psychologen over het publiek o.i.d.?

pi_212275
Het schijnt zelfs (althans zo beweert een van mijn profesoren) dat BB erg populair is bij hoog opgeleiden in Nederland. Moeten wij ons zorgen gaan maken of juist niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Little bird (Datum 01 November 1999).]

heb ik niet
pi_212276
quote:
op 11-01-1999 om 04:05 PM schreef Little bird het volgende:
Het schijnt zelfs (althans zo beweert een van mijn profesoren) dat BB erg populair is bij hoog opgeleiden in Nederland. Moeten wij ons zorgen gaan maken of juist niet?

Ligt aan de redenen die die hoogopgeleiden hebben om dit te kijken. Als het puur als consumerende televisiekijkers is, dan mogen we ons naar mijn mening zeker zorgen maken. Als kritisch publiek hoeft het zeker niet, discussies over het de psychologische en sociologische gevolgen voor de bewoners, de effecten die de BB-macht bij VOO veroorzaakt, de reacties van het publiek zijn interessant en blikverruimend.

Ik vind een groot aantal members dat hier post op hoog niveau discussieren (meerdere topics, waarvan VvP I-XIV het grote voorbeeld).

Ik weet niet of je prof bedoelde of het populair is, of goed bekeken door hoog-opgeleiden. Subtiel verschil, maar bij populariteit denk ik dat we moeten vrezen, bij goed bekeken heb ik nog hoop.

Greetz

pi_212277
Puc:

Aangezien je een Grootheid bent, kun je dan niet ff uit Tsuranuanni komen en ff wat leven in de brouwerij brengen dmv een kleine aardbeving onder het BB-huis?

Niet-wetenden: Lees Magiër en alle daaropvolgende delen, door Raymond E. Feist (fantasy)

pi_212278
quote:
op 11-01-1999 om 03:45 PM schreef Re het volgende:
VvP is voornamelijk voor de bewoners geintroduceerd... het Nedelandse publiek.. zowel het TV als kristische publeik bijvoorbeeld op dit forum is enigzins buiten schot gebleven

In BB-Watchers: Voer voor psychologen wordt wel over dit onderwerp gesproken, het topic is alweer wat naar beneden gezakt, waarschijnlijk dat sommigen het gemist hebben.

PS. Hobbes, ik verander titels van topics alleen op verzoek van de maker van het topic, anders kunnen we aan de gang blijven

mooi he, alles
  maandag 1 november 1999 @ 17:56:00 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_212279
BB watchers gaat meer over het kritische forum en haar leden... het Nederlandse publiek pikt naar mijn mening echt alles anders had BB al lang gestopt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_212280
Ook de inmiddels 3 afleveringen van "Bewoners BB dreigen op te stappen" Topic bevat info over publieks-gedrag en media-invloed.
  maandag 1 november 1999 @ 19:56:00 #11
1288 Puc
Grootheid
pi_212281
quote:
op 11-01-1999 om 05:16 PM schreef PARENA het volgende:
Puc:

Aangezien je een Grootheid bent, kun je dan niet ff uit Tsuranuanni komen en ff wat leven in de brouwerij brengen dmv een kleine aardbeving onder het BB-huis?

Niet-wetenden: Lees Magiër en alle daaropvolgende delen, door Raymond E. Feist (fantasy)

Parena, ik had niet verwacht dat iemand het zo snel door zou hebben...Leuke boeken zijn dat hmm?

Helaas ben ik sinds het sluiten van de grote scheuring mijn krachten voor aardbevingen even kwijt!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')