abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 17:46:55 #126
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57784052
Ik vond het zeker WEL toegevoegde waarde hebben, die uitruil.
Rene bv die ineens ziet hoe de bediening het doen en dat dat best hard werken is....
Sandra die moet leren loslaten en ziet dat ook zonder haar de tent draait....
Jasper die ik Groningen wat ideen op doet (ook hoe het niet moet)....

Jawel, ik denk dat ze het zelf ook wel interessant en nuttig vonden.
pi_57785113
Ik vond Jacqeuline echt tegenvallen in deze ruil.
Ze leek totaal niets te doen!
Rene leuk met zn keukenmensen grapjes maken en zij maar een beetje de boel niet snappen, vond het echt maar raar hoe zij uitpakte in zo'n andere omgeving.
Hoewel ze in dr eigen restaurant dingen heeft waar ze aan kan werken komt ze daar altijd wel leuk over, maar nu dacht ik echt gaaaaa maar weer naar huis!

Stephan deed het beste wat je kunt doen. De storm uitzitten en alles razendsnel weer terug veranderen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_57786066
Ik dacht dat dit atlijd herhaald werd op woensdag, maar ik zie het niet staan in de gids
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 2 april 2008 @ 19:18:58 #129
188665 Wurdsje
High Times
pi_57786112
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:17 schreef Brentmeister het volgende:
Ik dacht dat dit atlijd herhaald werd op woensdag, maar ik zie het niet staan in de gids
De herhaling is zondag pas..

20:30 RTL 7 dacht ik..
pi_57786268
Je hebt ook rtlgemist.nl .
pi_57786640
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:18 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

De herhaling is zondag pas..

20:30 RTL 7 dacht ik..
Ah ok dan pas. En rtlgemist idd helemaal vergeten. Hier staat ie:
Mijn Tent is Top 01-04
Oh, and that's a bad miss!
pi_57788762
ik was gisteren eten in Den Haag, we kregen een amuse van komkommer met wat vlutte schuim , dus alleen komkommersmaak te beproeven
dan een vis-voorgerecht, sommige misden een sausje of zo maar ik vond het prima
dan kalfsvlees zo mals ...........mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
en dan kaas als afsluiter, ook niet gek, heel smaakvol
de huiswijn mag een tikkie goedkoper
maar service en zo helemaal toppie !! fotos staan in stad en streek
  donderdag 3 april 2008 @ 00:46:52 #133
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_57795859
Het was wel leuk deze aflevering, Al komt het voor Mangu wel een beetje lullig over. Een paar weken lang worden ze onder de loep genomen en worden ze aangepakt (vooral zij, soms terecht) op alles wat er in de onderneming gebeurt. Ze zijn er nog niet uit of er is een week vol lol en plezier en wordt er helemaal niet naar kwaliteit en ondernemerschap gekeken. Sandra bleek idd heel erg misbaar, ze heeft geen meerwaarde voor hun zaak, en afspoelen was ze ook al geen talent in
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  donderdag 3 april 2008 @ 10:19:53 #134
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57799350
Flinstering is gastvrij maar wel (te) prijzig

De fantasienaam Flinstering slaat op licht dat een belangrijk element is in de aankleding van het maximaal 122 couverts tellende restaurant.

03 apr 2008, 07:22 - Het dankzij een tv-competitie snel bekend geworden restaurant Flinstering heeft ons nieuwsgierig gemaakt.

Op een donderdagavond stappen we er met twee man binnen, om - het competitieverloop geheel negerend - zelf de proef op de som te nemen. Kun je er goed eten en deugt die tent als restaurant - daar gaat het om. Laten we die twee cruciale vragen maar meteen met een volmondig ja beantwoorden. Voorbeeld: we hadden verzuimd te reserveren en leken voor niks te zijn gekomen, maar drie kwartier later worden we op ons achtergelaten mobiele nummer gebeld: we zijn welkom. Van harte zelfs, blijkt als we op de eerste verdieping zijn aangeschoven en zich ene Jefte als onze gastheer komt voorstellen. Attent en vriendelijk, heeft hij er duidelijk slag van: de rest van de avond voelen we ons ook écht gast. Met een portie heerlijke zachte bruin-stokbroodsneetjes (gratis) en een glas Chardonnay (voor de ¤ 4,50 van de bestelde maar niet-leverbare sauvignon blanc), wachten we één voorgerecht en twee tussengerechten af. Intussen kijken we naar de mekaar voortdurend afwisselende vloeistof- en diaprojecties op de wanden. Het terloops volgen van deze alternatieve muurdecoraties vormt een aangenaam tijdverdrijf. Dit moet het bijzondere lichteffect zijn waarmee het restaurant zich wil profileren. Inderdaad apart, hoewel niet opzienbarend.

De opmerkelijk weinig langoustines die met geroosterde tomaat, eekhoorntjesbrood en opmerkelijk veel pata negra (ter compensatie?) geserveerd worden, moeten met zeezout van hun flauwe smaak afgeholpen worden. Voor ¤ 15,50 is dit overbetaald. De caesar salad (8,50) is daarentegen goedgevuld met o.m. ossenstaart (!). En de anders vaak zo taaie octopus (12,50) - prima gecombineerd met zoete appel, zuurkool en buikspek - is lekker vlezig. Evenals de hoofdgerechten worden ze, attractief opgemaakt en op mooie en verwarmde borden geserveerd. Het ene hoofdgerecht is een op drie wijzen voortreffelijk bereide ossenhaas (gebakken, gegrild en als tartaar met sjalotten), die geserveerd wordt met een smakelijke kruidenkorst en dikke friet. Maar voor nog geen 100 gram vlees is ¤ 24,50 gewoon te veel. Het andere hoofdgerecht is een even voortreffelijke zeebaars (18,50), met een risotto, gamba en veldsla (eigenlijk bedoeld als garnering van de niet voorradige mul; een flexibele oplossing van gastheer Jefte). Omdat de kaart geen nagerechten vermeldt, improviseert de kok een mokkamousse met lange vingers, bij een expresso (8,50). De cappuccino (2,25), waarop Flinstering hoog ingezet, is inderdaad een topper. Zeker een geslaagde avond, die met ¤ 114,50 echter te prijzig uitpakt.

Leo Nierse

Reactie:
(Mede)-eigenaar Jasper Bronkhorst: "Wij zijn voornemens de prijzen naar beneden bij te stellen."

Flinstering, Grote Markt 23 Breda, tel. 076-5140141

Bron.
pi_57799416
Leuke recensie, maakt nieuwsgierig!

Alleen misschien niet zo'n slimme reactie van Jasper. Je kunt ook gewoon zeggen dat dit de prijzen zijn die bij deze kwaliteit horen, maar dat je van plan bent ook wat goedkopere gerechten op de kaart te zetten. Ofzo.
  donderdag 3 april 2008 @ 10:35:44 #136
3878 Vork
Manisch creatief
pi_57799653
Nou als ik het zo lees, zijn de prijzen wel duur ja. Het prijs-kwaliteit verhaaltje gaat natuurlijk maar tot een beperkte hoogte op. Gezien de genoemde gerechten in de recentie is het wel wat aan de hoge kant. Dat maakt voor nu niet uit, sterker nog, nu het tv programma nog loopt zullen ze toch wel flink wat reserveringen krijgen. Pas als het programma voor hun is afgelopen, wordt het met dergelijke prijzen wel een stuk lastiger. Voor veel mensen is het extra's van de hele tv-show er omheen (of dat nou bewust of onbewust is, het trekt een grote groep klanten aan) ook meer waard. Wanneer dat vervalt zullen ze ook echt wat meer op de prijs moeten gaan zitten in vergelijking met hun lokale concurrentie.

Een lagere prijs is wat dat betreft een goede ambitie die ze niet per se verborgen hoeven te houden. Daarbij, de prijzen naar beneden bijstellen zou in dit geval ook een kaart nieuwe, goedkopere gerechten kunnen betekenen.
pi_57802971
Ik vond het wel opmerkelijk dat BW tegen Sandra tekeer ging dat zij had toegestemd dat er gerookt mocht worden, terwijl hij in Den Haag gaten in de muur stond te boren.

Ik had het begrepen als Stefan tegen die gaten was, want dat is vrij permanent.
een avondje in het restaurant roken vind ik van een andere orde.
  zondag 6 april 2008 @ 18:25:00 #138
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57873550
De cijfers van week 6:
quote:
Cijfers week 6: Verliezen weggewerkt
Nog maar drie tenten over. We weten over een week wie de finalisten zijn van Mijn Tent is Top. Dan is namelijk bekend wie de tweede afvaller is. Dit is de laatste keer dat de jury beslist over het lot van de koppels. Hierbij wordt gekeken naar de zes pijlers, waaronder de Financiën.

Breda: De schade is ingehaald
De afgelopen week draaide Flinstering flink verlies. Deze week behalen ze de meeste winst tot nu toe: ¤ 10.503,-. Daarmee halen ze de schade van de afgelopen week weer een beetje in. Toen draaide ze namelijk ¤ 14.711,- verlies. De omzet is gestegen en de inkoopkosten zijn gedaald.

Den Haag: Personeelskosten opnieuw omlaag
Het gaat heel goed met de cijfers van Choix du Chef. De personeelskosten zijn wederom gedaald: van ¤ 5.161,- naar ¤ 4.431,-. De winst is met ruim ¤ 1.000,- gestegen. Alle weken bij elkaar opgeteld komen ze nu uit op een winst van ¤ 10.391,-.

Groningen: Weer uit de min
Vorige week waren de personeelskosten van Bij Jansen hoog vanwege het feit dat een kok niet eerder geboekt was. Deze week zijn ze weer bijna op het oude niveau, namelijk ¤ 7.440.-. De inkoopkosten zijn iets omhoog gegaan. Net als Flinstering is Bij Jansen deze week weer uit de min. Ze draaiden een winst van ¤ 2.726,-.

De stand van zaken na zes weken
De drie tenten die nu nog over zijn, staan deze week allemaal in de plus. Flinstering behaalt de meeste winst: ¤ 10.503,-. Choix du Chef komt op de tweede plaats met ¤ 5.727,-. Bij Jansen komt als laatst met een winst van ¤ 2.726,-. Kijkend naar de gehele periode vanaf de opening draait Bij Jansen altijd nog meer winst dan Choix du Chef. Voor de personeelskosten wordt meestal een maximum van 33 procent ten opzichte van de omzet aangehouden. Deze week komen alle tenten hier ruim onder. Choix du Chef zit zelfs op 23,3 procent.
Link naar bestandje
pi_57883334
De webcams staan off-line zodat nog niet bekend is wie er als 2e koppel uitgaat.

Is er iemand die al iets weet. Ik neem aan dat dat nieuws toch moeilijk geheim te houden is. Al het personeel zal het wel weten en dan wordt er geluld.
Iemand al iets gehoord????
  maandag 7 april 2008 @ 10:10:06 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_57884239
Jeetje, gaat er deze week alweer een koppel uit? Exit voor Groningen (denk ik zo)!
pi_57884567
hoop ik zo!
  maandag 7 april 2008 @ 10:33:59 #142
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57884614
Als Breda er uit gaat stop ik per direct met kijken . Maar dat gaat niet gebeuren, lijkt me.
  maandag 7 april 2008 @ 10:52:32 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57884968
Wanneer is die jury-ronde eigenlijk?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 april 2008 @ 10:57:14 #144
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57885063
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:52 schreef E.T. het volgende:
Wanneer is die jury-ronde eigenlijk?
Morgenavond!
  maandag 7 april 2008 @ 11:11:38 #145
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57885307
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Morgenavond!
Ik bedoelde irl (ik weet dat ie morgenavond uitgezonden wordt )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57886294
Ha! Ik ben in Groningen bij 'Bij Jansen' geweest. Eten was goed moet ik zeggen. No nonsense eten maar wel van een goede kwaliteit. Het had ook geen eetcafé uitstraling want daar was het eten gewoon niet naar. Er wordt gebruik gemaakt van mooie producten vanuit de basis en dan heeft het ook weinig nodig natuurlijk. Geen sausjes of dressings qua smaakmakers maar gewone de pure producten met natuurlijke smaakmakers.
Restaurant zag er leuk uit. Laag drempelig met een relaxte sfeer, moet ik zeggen.
Sandra is leuk hoor. Prachtige ogen ook trouwens. Ik vond haar zo nerveus overkomen op tv maar in werkelijkheid was ze dat helemaal niet. Heel leuk voor de kinderen was ze. Zij kijken het programma niet natuurlijk maar toen we weg waren zeiden ze,' Zo, dat was een aardige mevrouw!'
Ik heb hem ook wel een paar keer voorbij zien stiefelen en dat was het. Hij zei niks, tegen geen enkele gast daar. Niet dat ik daarop zat te wachten maar het leek wel de monteur ofzo.
Prijs/kwaliteit in goede verhouding en gewoon leuk om af en toe eens heen te gaan om een happie te eten.
Geen Toptent-materiaal. Dat vind ik Breda dan weer wel.
Go hard or go home
  maandag 7 april 2008 @ 18:48:04 #147
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57893994
Vandaag Stephan van Den Haag aan de lijn gehad om een reservering af te zeggen. Klonk niet depri of wat dan ook (maar dat hoeft ook niet perse). Ze zitten vrijdag en zaterdag al helemaal vol overigens, gaat dus wel lekker daar.
  maandag 7 april 2008 @ 23:24:11 #148
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57900518
wat een lompe boer die BW

-gaten in de muur boren
-interieur veranderen
-fluitend door de zaak lopen
-vreselijk met een accent praten
-mensen lastig vallen dmw irritant: "nou dan neem je toch alles" of "een zes-gangen-menu neem ik aan? "

ongelofelijk, ik snap volkomen waarom Stefan er niet blij mee was en ik vraag me idd ook af of de gasten die tijdens deze avond kwamen ooit nog een keer terug zullen komen in het restaurant met de afzichtelijke kunst.

roken in het restaurant vind ik overigens niks, valt me ook erg tegen van breda dat ze zelf roken.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57911037
Hmm, Groningen exit vanavond.. dat moet toch haast wel .
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:12:51 #150
188665 Wurdsje
High Times
pi_57911086
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:11 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm, Groningen exit vanavond.. dat moet toch haast wel .
nou ja et was vorige keer ook verrassend dat Den Haag bij de slechtste 2 zat.. dus wat dat betreft is het gewoon onvoorspelbaar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')