abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57486611
Hee!

Help me out: in ons studentenhuis hebben we draadloos internet van @home. Blackboard van onze uni is al de hele dag onbereikbaar: ik kwam er 's middags niet op, een huisgenoot A 's ochtends niet, huisgenoot B liet toenstraks ook al weten dat ie de hele dag al niet gewerkt had (allemaal laptops). Ook huisgenoot C, met gewone pc, liet net zien dat BB het niet deed.

• Deze ene site doet het niet bij ons, hele dag al niet
  • Alle andere sites doen het wel hier
  • Bij elk ander persoon in Tilburg doet BB het wel - dus geen onderhoud.
    (Huisgenoot C heeft mobiel internet, daar werkt de site zelfs op. Heb ook aan zeker 4 mensen van de opleiding gevraagd, heeft de hele dag goed gewerkt en nu nog, en heb ook mensen uit omgeving Nijmegen het laten proberen: site deed het daar ook).

Vraag: waarom kunnen wij als enige in heel fucking Tilburg niet op die site komen en wel op alle andere sites?

http://edubb.uvt.nl/webapps/login is de directe link naar Blackboard van de UvT.

• Modem al opnieuw aan en uitgezet: geen verandering
  • Met IE en Firefox geprobeerd: beide niets.
  • Zelfs cache van google werkt niet.

Alvast bedankt!
  •   woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:41 #2
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_57486844
    resolved het domein wel ? heb je al een tcpdump gemaakt ?
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_57486885
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 21:52 schreef Aaargh! het volgende:
    resolved het domein wel ? heb je al een tcpdump gemaakt ?
    Dat is iets te moeilijk voor me sorry: zou m'n god niet weten wat je daarmee bedoelt . Kan je dat mss uitleggen?
    pi_57487106
    Niemand hier die ook maar enig idee heeft wat er mis kan zijn en wat we eraan kunnen doen ?
    pi_57487714
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:00 schreef hetzusjevan het volgende:
    Niemand hier die ook maar enig idee heeft wat er mis kan zijn en wat we eraan kunnen doen ?
    Heb je de helpdesk van Blackboard/Studenten al gebeld/gemaild? De UvT heeft die één
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_57487973
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:17 schreef existenz het volgende:

[..]

Heb je de helpdesk van Blackboard/Studenten al gebeld/gemaild? De UvT heeft die één
    Nee.. wist niet dat die er was en aangezien niemand anders een probleem ermee heeft betwijfel ik of zij me kunnen helpen. Denk eerder dat @home kuren heeft?
    pi_57488073
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Nee.. wist niet dat die er was en aangezien niemand anders een probleem ermee heeft betwijfel ik of zij me kunnen helpen. Denk eerder dat @home kuren heeft?
    Kan een ip ban of iets dergelijks zijn. Of routing problemen van @home idd, maar dat kan de @home helpdesk zo controleren voor jullie (Wel ff aandringen bij de helpdesk om dat te doen).
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_57488380
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:26 schreef existenz het volgende:

[..]

Kan een ip ban of iets dergelijks zijn. Of routing problemen van @home idd, maar dat kan de @home helpdesk zo controleren voor jullie (Wel ff aandringen bij de helpdesk om dat te doen).
    Waarom zouden we een ip ban krijgen van BB?
    *gaat huisgenootjes eens aan de tand voelen wat ze uit hebben gehaald*
    pi_57488928
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:33 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Waarom zouden we een ip ban krijgen van BB?
    *gaat huisgenootjes eens aan de tand voelen wat ze uit hebben gehaald*
    Niet zo zeer van BB, wel van het security team op de uvt. Overigens trappen ze je sneller van school af, dan dat ze dat zouden doen. Dus ik verwacht niet dat dit het probleem is.
    pi_57489661
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 22:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Niet zo zeer van BB, wel van het security team op de uvt. Overigens trappen ze je sneller van school af, dan dat ze dat zouden doen. Dus ik verwacht niet dat dit het probleem is.
    Security is ook wel overdreven op de UvT.. in die studieruimtes. In het ene pc gedeelte mag je maar met max. 2 personen bij één pc zitten, bij het andere gedeelte moet je met minstens 3 personen.. wat een gezeik zeg.
    pi_57493176
    Je kunt even proberen om de DNS te flushe. Dit doe je door naar de msdos prompt te gaan (start - run - cmd)
    daar type je vervolgens: ipconfig /flushdns

Verder even in firefox en internet explorer buiten de cookies ook alle offline bestanden en zo verwijderen (wil ook soms helpen)

Daarnaast kun je ook proberen om via het ipadres naar de site te gaan:
    http://137.56.247.19/

als dat ook niet werkt dan kijk ik even verder
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
    pi_57493199
    Kom je wel bij het inlogscherm maar gaat het simpelweg mis bij het inloggen of is de gehele site onbereikbaar?
    I was an atheist until I realized I was God
      donderdag 20 maart 2008 @ 07:28:17 #13
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_57493203
    Ik kan ook niet op die site komen ( ook niet via het IP ) en ik heb vreemd genoeg ook @home (dan wel in Hengelo, maar goed )

Misschien dat dit je geholpen heeft?

FF3b4 geeft:
    quote:
    Network Timeout

The server at edubb.uvt.nl is taking too long to respond.
    pi_57493902
    Dan kan BB op een blacklist staan bij @home, zal er eventjes iemand met @home moeten bellen en dit navragen (telefonisch doen ze sneller dan per mail is ervaring)
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik luister NL-Talig
    pi_57494661
    Ik heb hetzelfde probleem in Groningen en ook met @home.

BB is ook hier niet toegankelijk voor mij en mijn huisgenoten.
    pi_57494764
    Ok, dus zeker probleem bij @home.
    Ik zal ff met alle studenten @home lastig vallen (vinden ze leuk bij @home)
    Ik luister NL-Talig
    pi_57501885
    ik heb contact gehad met BBsupport, zie hieronder.
    quote:
    "Dit probleem is bij ons bekend en is inderdaad een probleem bij @home.
    We raden de student daarom aan contact met de helpdesk van @home op te
    nemen.Wij hebben dit in het verleden zonder veel succes geprobeerd, maar
    misschien luisteren ze wel als hun eigen gebruikers gaan klagen"
    contact opnemen met @home dus
    pi_57502176
    via de site [url=http://www.www.[url=http://www.anonieminternetten.nl][/url] is BB wel voor mij bereikbaar btw
    pi_57502385
    BB is gewoon pauper. 9 van de 10 keer kan een deel van de klas er wel op en een deel niet. Dat het @home zou zijn is ook gelul. Ik heb namelijk geen @home en groot deel van m'n klasgenoten ook niet.
    Carry on my wayward son
    There'll be peace when you are done
    Lay your weary head to rest
    Don't you cry no more.
      donderdag 20 maart 2008 @ 19:55:30 #20
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_57506846
    Doe eens start -> uitvoeren -> en tik 'cmd' in -> enter

op de command prompt dan intypen:

tracert edubb.uvt.nl

en het resultaat hier plaatsen.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      donderdag 20 maart 2008 @ 20:21:22 #21
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_57507449
    Het rare is dat het nu wel werkt bij mij (@home)
    pi_57508885
    Ik hoorde toenstraks van een huisgenoot dat BB het weer deed.. vanochtend nog niet bij mij maar ik ben nu weer @ ouders en hier doet ie 't sowieso.
    Maar denk dat het probleem is opgelost.

Volgende keer dus gelijk weer @home lastigvallen. Aargh wat een k*tprovider. Nog nooit zoveel geouwehoer mee gehad.

Wij moeten zo 1 keer in de 2 dagen de modem eruit trekken en weer erin doen, omdat het internet het dan gewoon totaal niet meer doet. Laadt geen sites meer of niks.. superirritant.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')