abonnement Unibet Coolblue
pi_58739899
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:08 schreef Breuls het volgende:
Morgen rond deze tijd land ik op LCY
Veel plezier
pi_58829777
Ik heb wat vraagjes. 1 Juni ga ik met twee vriendinnen naar Londen (voor de eerste keer) en natuurlijk willen we er een onvergetelijk tripje van maken, zo na de eindexamens

We zijn 5 dagen in Londen zelf en we hebben wel een aantal bezienswaardigheden op ons "hier moeten we absoluut heen"-lijstje. Bijv. Harrods, Big Ben, Jack the Ripper, Madame Tussauds, wisseling van de wacht...u kent het
Maar nu zag ik dat er hier best wat mensen zijn die vaak in Londen komen, ik vroeg me af of jullie een paar plekken weten die misschien minder bekend zijn, maar hartstikke leuk!

We zitten in het Generator Hostel (ik denk wel een van de bekendste hostels van Londen)

Zitten wij een beetje op een gunstige locatie en zijn er wat goedkope eetgelegenheden? We krijgen gratis ontbijt, maar een beetje goedkoop eten op de twee andere momenten van de dag zou ook fijn zijn. Natuurlijk doen we wel een Mac aan, maar de hele week Mac vind ik

Verder vroeg ik me af tot hoever je met je pinpas kan betalen in Londen en waar je euro's het goedkoopst kan wisselen voor ponden...Of is het een beter idee om gewoon in Londen geld op te nemen?

Het openbaar vervoer, is dat een beetje goedkoop? Kan je een of andere kaart kopen waar je een hele week goedkoop mee kan reizen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn talloze vragen
pi_58830848
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb wat vraagjes. 1 Juni ga ik met twee vriendinnen naar Londen (voor de eerste keer) en natuurlijk willen we er een onvergetelijk tripje van maken, zo na de eindexamens

We zijn 5 dagen in Londen zelf en we hebben wel een aantal bezienswaardigheden op ons "hier moeten we absoluut heen"-lijstje. Bijv. Harrods, Big Ben, Jack the Ripper, Madame Tussauds, wisseling van de wacht...u kent het
Maar nu zag ik dat er hier best wat mensen zijn die vaak in Londen komen, ik vroeg me af of jullie een paar plekken weten die misschien minder bekend zijn, maar hartstikke leuk!

We zitten in het Generator Hostel (ik denk wel een van de bekendste hostels van Londen)
[ afbeelding ]
Zitten wij een beetje op een gunstige locatie en zijn er wat goedkope eetgelegenheden? We krijgen gratis ontbijt, maar een beetje goedkoop eten op de twee andere momenten van de dag zou ook fijn zijn. Natuurlijk doen we wel een Mac aan, maar de hele week Mac vind ik

Verder vroeg ik me af tot hoever je met je pinpas kan betalen in Londen en waar je euro's het goedkoopst kan wisselen voor ponden...Of is het een beter idee om gewoon in Londen geld op te nemen?

Het openbaar vervoer, is dat een beetje goedkoop? Kan je een of andere kaart kopen waar je een hele week goedkoop mee kan reizen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn talloze vragen
Als je van vintage houd kan je op de zondag naar Brick Lane(hier kun je ook erg goed en goedkoop indiaas eten), in oost londen. Verder is op de zondag speakers corner, in hyde park ook wel leuk om te zien.

Qua geld is het volgens mij het makkelijkst om gewoon te pinnen, kost je (bij de postbank) iets van 1,8euro per keer dat je geld opneemt.

Makkelijkste qua openbaar vervoer lijkt mij een oystercard met top up(prepaid) tegoed, kost je 3pond +het bedrag wat je er op zet. Een busritje is dan in plaats van 2 pond nog maar 0,9pond. En je betaald hoe dan ook nooit meer dan een dagkaart je zou kosten.
pi_58834476
Als je de zomer treft (ALS..) kun je geweldig ontbijt-picknicken in een park (goedkoop & leuk).

Speaker's Corner. Probeer de gast te vinden die 'believe nobody, not even me' op een bord heeft. Geniale act.

De straatartiesten in Covent Garden.

Avond: Goedkope film in Prince Charles Cinema (Leicester Square) en goedkope drank in een Sam Smiths' pub, zoals Chandos op Trafalgar Square.

Wandel langs The Thames.

Covent Garden.

Ga naar een show in West End.

Alle musea zijn gratis. Bezoek er een, bijv het Science Museum.

ENJOOOOOOY!
Mon 'en!
pi_58835924
Goedkoop eten, wat vind je lekker? Nando's (Portugees) en Wagamama (Oosters) zijn best oke voor goedkope ketens die toch ook weer geen fast food zijn.
pi_58839583
Superbedankt voor jullie tips, ik ga ze morgen allemaal opschrijven
Ik heb er echt al heel veel zin in

Ik hou qua eten wel van wat gewonere dingen als Chinees en Italiaans en wokken
  Admin vrijdag 23 mei 2008 @ 12:20:24 #157
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_58852793
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:

We zitten in het Generator Hostel (ik denk wel een van de bekendste hostels van Londen)
Goeie keus.
quote:
Zitten wij een beetje op een gunstige locatie en zijn er wat goedkope eetgelegenheden?
Er zitten om de hoek, in Marchmont Street, wat tandoori tentjes, maar daar heb ik nog nooit gegeten. Richting King's Cross zit wat fastfood, een paar koffietenten (de gebruikelijke Starbucks en Costa) en voorbij Russel Square Station zit een straat met winkeltjes en restaurantjes. Je hebt in de directe omgeving dus wel keuze, maar laat je vooral niet beperken tot die omgeving. Leicester Square is een half uurtje lopen vanaf the Generator en de rest is prima met de Tube te doen.
quote:
We krijgen gratis ontbijt, maar een beetje goedkoop eten op de twee andere momenten van de dag zou ook fijn zijn. Natuurlijk doen we wel een Mac aan, maar de hele week Mac vind ik
Het ontbijt sla ik meestal over daar. Het is continental en buffet-like: je kunt brood, van die kleine kuipjes met jam en/of cereal pakken. Als je gewoon een croissantje wil kun je beter naar Tesco lopen, die zit tegenover Russel Sq. Station. Daar heb je dan meteen de keuze uit een sapje of watertje voor erbij.
quote:
Verder vroeg ik me af tot hoever je met je pinpas kan betalen in Londen en waar je euro's het goedkoopst kan wisselen voor ponden...Of is het een beter idee om gewoon in Londen geld op te nemen?
Ik doe beide: gewoon altijd wat op zak hebben, maar pinnen is soms wel makkelijk. Over het algemeen kan het volgens mij overal wel: gewoon je kaart geven, even opletten of ze niet denken dat het een chipkaart is (dat had ik bij HMV, moest even uitleggen dat het een swipe card was) en vervolgens teken je het bonnetje (ze doen niet aan pincodes in winkels en restaurants).
quote:
Het openbaar vervoer, is dat een beetje goedkoop? Kan je een of andere kaart kopen waar je een hele week goedkoop mee kan reizen?
Oyster! Op tfl.gov.uk kun je dmv de routeplanner uitzoeken wat voor afstanden en zones je ongeveer zult afleggen, en daar kun je de kosten een beetje inschatten. Ze hebben in London ook een OV-chipkaart, die is algemeen geaccepteerd en werkt perfect. Oh, en hij is goedkoper dan papieren kaartjes. Je kunt het beste een tegoed erop zetten en daarmee reizen (en af en toe checken of je tegoed nog niet op is: gewoon naar een automaat lopen en je kaart tegen de lezer houden).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 23 mei 2008 @ 12:23:58 #158
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_58852889
Oh en ik ben weer terug uit London en Cardiff. Ik sliep voor het eerst in jaren niet in the Generator, wat wel wennen is omdat je toch de hostel-sfeer mist, maar ik kon na een dag toerist spelen wel lekker rustig tv kijken op m'n hotelkamer.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 13:31:45 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58854672
Qua eten: bij Wetherspoons (pubketen) hebben ze 2 voor de prijs van 1 deals. Kun je dus voor een pond of 8 met z'n tweeën eten

Qua shoppen raad ik je Old Spitalfields Market aan, vlak bij Brick Lane waar Niek. het over heeft. Hier staan op zondag allemaal beginnende designers die erg leuke dingen verkopen voor weinig geld Camden is ook een leuk wijkje om te winkelen. Notting Hill ook met uitzondering van Portebello Road Market, veel te druk en toeristisch.

Qua cultuur: musea zijn gratis Als je een musical wil bezoeken kun je op de dag zelf met je studentenkaart een kaartje kopen voor 20 pond en dan krijg je de beste plek die er is

Als je van indie houdt ga dan naar Cheapskates of Candy Box. Alle Drankjes 1 pond
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_58855631
www.ticketmaster.co.uk staan nog wel aanbiedingen voor musicals. Verder kan je in de ochtend naar TKTS gaan op Leicester Square om daar kaarten te kopen.
  Admin vrijdag 23 mei 2008 @ 14:12:14 #161
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_58855914
Oh, trouwens. Ze gaan LSQ verbouwen. Er hangen op het hek rondom het plantsoen mockups van hoe ze het gaan herinrichten. Een van de dingen: er komt een fatsoenlijke rode-loperroute voor de Odeon. Wel logisch, want nu moeten ze steeds langs de zijkant aan komen lopen.

Wordt wel mooi, maar toch jammer dat het verandert.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:18:37 #162
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_58869007
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:23 schreef Breuls het volgende:
Oh en ik ben weer terug uit London en Cardiff. Ik sliep voor het eerst in jaren niet in the Generator, wat wel wennen is omdat je toch de hostel-sfeer mist, maar ik kon na een dag toerist spelen wel lekker rustig tv kijken op m'n hotelkamer.
Welk hotel had je?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_58869853
Hartstikke bedankt voor alle tips! Ik durf me niet te vervelen in Londen
En fijn dat The Generator op goede locatie zit en het een goede keuze is, dat hoor ik liever dan "Oh, dan zou ik volgende keer maar een andere keuze maken"
Nog 9 dagen!
  Admin zaterdag 24 mei 2008 @ 00:19:25 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_58870304
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Welk hotel had je?
Het Cardiff Hotel. Semi-grappig want ik heb het niet op de naam uitgekozen, terwijl het wel een gecombineerde London-Cardiff trip was.

Het is gevestigd op Norfolk Square, op een steenworp afstand van Paddington Station (vanwaar de trein naar Cardiff vertrekt, en daar heb ik de locatie van het hotel weer wel op uitgezocht). Op zich een goede locatie, niet te ver van de meeste in-London bestemmingen, en het hotel was redelijk fatsoenlijk. Qua niveau een stap hoger dan the Generator: geen hostel, dus je eigen kamer, normaal Engels ontbijt, tv op de kamer, etcetera, maar ik had een single bedroom en dat was echt een minikamertje met een douche waar zelfs ik me nauwelijks in om kon draaien.

Da's echter het enige minpunt; ik zou het op zich best aanbevelen namelijk.

Oh, wifi is 3q voor een uur, dat vond ik wel ietsje veel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_58888367
hallo medetravellers

graag heb ik jullie hulp bij het volgende


ik wil graag van 21 tot 25 of 26 augustus naar london toe en naar plymouth om hier een aantal mensen op te zoeken.
het word mijn 1e keer naar de UK dus eigenlijks alle hulp is welkom

graag zou ik de 21ste eerst vliegen naar Plymouth maar ik kon nergens op internet een goed ticket vinden.
het liefst rechtstreeks vanaf amsterdam en een beetje een vroege vlucht. en nu is mijn vraag waar vind ik deze vluchten met welke maatschappij kan ik het beste vliegen? het liefst zo goedkoop mogelijk.

verder wil ik dan vanaf de 22ste augustus tot en met de 25ste of 26 een paar dagen in london verblijven.
en dan vanaf plymouth per openbaar vervoer of een binnenlandse vlucht naar london vliegen.
graag hierbij jullie tips ook over wat het beste en het goedkoopste is en waar ik dit op internet kan vinden.

ook heb ik in London nog een overnachtingsadres nodig ik dacht zelf aan een hotel oid maar ook niet te duur.Graag zou ik van jullie tips ontvangen van hotels die een beetje inde buurt liggen van alle bezienswaardigheden en in welke buurten ik zou moeten zoeken.
ik zoek eigenlijk alleen een kamer om te slapen en te douchen etc en om ochtends te ontbijten dus veel facaliteiten hoeft het hotel niet te hebben.

Verder kunnen jullie mij TIps geven over de stad London zelf, met betrekking tot welke plaatsen ik echt gezien moet hebben en welke buurten ik avonds moet mijden?
en waar ik ik eventueel kaartjes zou kunnen kopen voor de musical shows..
ook zou ik nog wat advies willen krijgen over waar ik biijvoobeeld een goed restaurant zou kunnen vinden om met een dame eens lekker te gaan eten.

ook had ik nog begrepen dat ik je in London met een zogenaamde Oystercard goedkoop met het Openbaar vervoer kunt klopt dat ? of kan ik beter een london card kopen voor 3 dagen met 6 zones ?

zoals jullie zien wil ik graag goed voorbereid op reis, en heb ik veel vragen.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik zal dit topic dan ook goed gaan volgen, ook informatie per Pm is mogelijk
alvast bedankt
pi_58891670
Plymouth vliegt niet naar Nederland, dus je optie is eigenlijk Nederland naar London Gatwick, dan van Gatwick naar Londen. Ik zou alvast een trein boeken van Plymouth naar Londen voor de terugweg aangezien het veel goedkoper is als je het vooraf boekt.
  zondag 25 mei 2008 @ 10:59:53 #167
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58893895
Je kan eventueel met Flybe naar Exeter vliegen vanuit AMS, alhoewel ze alleen een late middag vlucht hebben.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58895387
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:17 schreef dutchgast het volgende:
hallo medetravellers

graag heb ik jullie hulp bij het volgende


ik wil graag van 21 tot 25 of 26 augustus naar london toe en naar plymouth om hier een aantal mensen op te zoeken.
het word mijn 1e keer naar de UK dus eigenlijks alle hulp is welkom

graag zou ik de 21ste eerst vliegen naar Plymouth maar ik kon nergens op internet een goed ticket vinden.
het liefst rechtstreeks vanaf amsterdam en een beetje een vroege vlucht. en nu is mijn vraag waar vind ik deze vluchten met welke maatschappij kan ik het beste vliegen? het liefst zo goedkoop mogelijk.

verder wil ik dan vanaf de 22ste augustus tot en met de 25ste of 26 een paar dagen in london verblijven.
en dan vanaf plymouth per openbaar vervoer of een binnenlandse vlucht naar london vliegen.
graag hierbij jullie tips ook over wat het beste en het goedkoopste is en waar ik dit op internet kan vinden.

Van Amsterdam naar Bristol voor 54 euro incl. met http://www.easyjet.com/nl
flight 6168; vertr. woe 20 aug 18:25 aank. woe 20 aug 18:40

Van Bristol naar Plymouth voor 45 euro incl. met http://www.airsouthwest.com
WOW307 20 August 2008 BRISTOL PLYMOUTH 20:40 21:15 Economy

Van Plymouth naar London Victoria voor 16 euro met de bus van http://www.megatrain.com/uk/
August 23: 07:45 Depart Plymouth City Centre, Royal Parade Arrive London, Victoria Coach Station 13:15

Van London Victoria naar London Stansted voor 10 euro met http://bookings.easybus.co.uk/

Van London Stansted naar Amsterdam voor 39 euro incl met http://www.easyjet.com/nl
flight 3009; vertr. din 26 aug 18:40 aank. din 26 aug 20:45

Totaal 164 euro
pi_58900895
wooh dankjewel voor de reacties!
zo ver was ik zelf nog niet eens gekomen.
maar over die easyjet is dat wel gewoon een goede airline? bedoel als je dan ooit die tv serie zag dan krijg ik kriebels bij het idee easyjet maar dit zal waarschijnlijk wel een verkeerde instelling zijn van mij.

Maar het liefst zou ik toch rechtstreeks gaan,
ik weet niet of het mogelijk is maar naar mijn idee zou ik het liefste vanaf amsterdam naar London vliegen en vanaf daar een binnelandse vlucht of met de trein naar plymouth
en als ik dan kijk naar die Megabus het is dan wel erg goedkoop en dat is een voordeel maar het duurt zo verschrikkelijk lang. Wat is hier een goed alternatief voor ? waar kan ik bijvoorbeeld een goedkope binnelandse vlucht vinden van London naar plymouth en terug.
of is dit met de trein ook goed te doen?

en kunnen jullie mij ook vertellen hoe het zit met naar het theater gaan in London ? want wat ik gehoord heb is dat je daar nog echt in avondkledij heen moet/ het in ieder geval op prijs word gesteld ? hoe zit dat ?

en weten jullie verder nog een goed hotel ?
pi_58901278
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:33 schreef dutchgast het volgende:


en kunnen jullie mij ook vertellen hoe het zit met naar het theater gaan in London ? want wat ik gehoord heb is dat je daar nog echt in avondkledij heen moet/ het in ieder geval op prijs word gesteld ? hoe zit dat ?

en weten jullie verder nog een goed hotel ?
Ben naar redelijk wat musicals geweest en dat hoeft niet, al staat het raar als je in je hawai shirt en korte broek binnen zou komen lopen. Als je dus gewoon smart casual gekleed bent kijkt niemand je raar aan.
pi_58906603
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:33 schreef dutchgast het volgende:
wooh dankjewel voor de reacties!
zo ver was ik zelf nog niet eens gekomen.
maar over die easyjet is dat wel gewoon een goede airline? bedoel als je dan ooit die tv serie zag dan krijg ik kriebels bij het idee easyjet maar dit zal waarschijnlijk wel een verkeerde instelling zijn van mij.
Je hebt blijkbaar nog nooit gevlogen of echt goed naar die serie gekeken of niet begrepen
quote:
Maar het liefst zou ik toch rechtstreeks gaan,
Dat kan niet
quote:
ik weet niet of het mogelijk is maar naar mijn idee zou ik het liefste vanaf amsterdam naar London vliegen en vanaf daar een binnelandse vlucht of met de trein naar plymouth
Je kan ook wel naar London vliegen in plaats van Bristol, maar dat kost je 80 euro meer op de heenreis
quote:
en als ik dan kijk naar die Megabus het is dan wel erg goedkoop en dat is een voordeel maar het duurt zo verschrikkelijk lang. Wat is hier een goed alternatief voor ? waar kan ik bijvoorbeeld een goedkope binnelandse vlucht vinden van London naar plymouth en terug.
of is dit met de trein ook goed te doen?
De bus is het snelst. Met het vliegtuig kom je echt alleen maar met SouthwestAirlines in Plymouth, zie boven.


Antwoorden op je andere vragen vind je in de eerste post van dit topic
  zondag 25 mei 2008 @ 21:45:36 #172
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58906906
Teeveepee! Van de zomer ook maar weer eens een kijkje nemen denk ik
pi_58928937
@ dutch train

dankjewel en ja ik heb idd goed naar die serie gekeken te goed denk ik:S
anyway het gaat nu lukken met de vluchten...

verder nog tips wat betreft een hotel ?
pi_59029346
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:23 schreef Breuls het volgende:
Oh en ik ben weer terug uit London en Cardiff. Ik sliep voor het eerst in jaren niet in the Generator, wat wel wennen is omdat je toch de hostel-sfeer mist, maar ik kon na een dag toerist spelen wel lekker rustig tv kijken op m'n hotelkamer.
Breuls, krijg je handdoeken bij The Generator? Ik ben nu aan het inpakken en het scheelt wel in gewicht als het niet mee hoeft
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:47:10 #175
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_59029807
Ben aan het experimenteren geweest met een photostitcher en had nog een bende foto's vanuit mijn oude kantoor:

reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')