abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57479418
Aan het jongerenreizentopic te zien zijn er meer die deze zomer naar Kroatië gaan. En na zomer topics over Rhodos,Egypte,Marmaris en Bulgarije kan Kroatië natuurlijk niet achterblijven!

Zelf ga ik deze zomer naar Medulin ( ) (de appartementen heten ook Medulin). Zijn er mensen die hier al eerder zijn geweest of er ook heen gaan?
pi_57479708
Paar keer geweest in Makarska en Tucepi
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:24:18 #3
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57479840
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:01 schreef Bagel het volgende:
Aan het jongerenreizentopic te zien zijn er meer die deze zomer naar Kroatië gaan. En na zomer topics over Rhodos,Egypte,Marmaris en Bulgarije kan Kroatië natuurlijk niet achterblijven!

Zelf ga ik deze zomer naar Medulin ( ) (de appartementen heten ook Medulin). Zijn er mensen die hier al eerder zijn geweest of er ook heen gaan?
Volgens mij ben ik 2 jaar geleden zomer in Medulin geweest of langsgereden, ik kan je geen specifieke informatie geven maar ga er van genieten. Ik vind Kroatië echt een topland! De mensen ed. hebben wel net wat minder stijl dan Italië maar als je niet tegen drukte kan en niet teveel kwijt wil zijn is Kroatië echt fantastisch Neem je snorkelspullen mee en er gaat een wereld voor je open (voor mij wel iig )
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:30:06 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_57479957
Kroatie is top.
Super mooie natuur.
Ben naar Premantura geweest en Rovin. Beide redelijk in de buurt van Medulin volgens mij. Zijn veel grotten te bezichtingen, even als een waterval.

Voor de echte watervallen/natuurgebieden moet je eens kijken op http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&q=krka&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Wel ver van Medulin af. Ligt namelijk richting het zuiden bij Split. Ook erg mooi daar.
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:39:23 #5
182728 honda1990
pi_57480164
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:30 schreef RaymondK het volgende:
Kroatie is top.
Super mooie natuur.
Ben naar Premantura geweest en Rovin. Beide redelijk in de buurt van Medulin volgens mij. Zijn veel grotten te bezichtingen, even als een waterval.

Voor de echte watervallen/natuurgebieden moet je eens kijken op http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&q=krka&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Wel ver van Medulin af. Ligt namelijk richting het zuiden bij Split. Ook erg mooi daar.
Bedoel je de Plitvice meren? Ik ben er zelf niet heen geweest mijn broer,zus+vriend wel, het schijnt daar echt mooi te zijn.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_57482322
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:30 schreef RaymondK het volgende:
Kroatie is top.
Super mooie natuur.

wow, ziet er heel mooi uit allemaal! Rovinj ligt idd vlakbij, hebben we ook nog gekeken voor n huisje. (dit was net ff iets goedkoper)
  donderdag 20 maart 2008 @ 09:23:56 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_57494158
ik bedoelde de krka watervallen. Echt ontzettend mooi. Kan me niet herinneren iets mooiers te hebben gezien als het gaat om natuur i.c.m. water. Groot bos op een heuvel waar in 10-tallen watervallen zitten. Glashelder water waarin je veel vis ziet zwemmen. Ook een stukje geschiedenis in de vorm van oude hutjes waarmen het leven van vroeger laat zien. Je kan er met een boot naartoe evenals een bus of auto. Terplaatse kun je daar dus gaan wandelen.

Plitvice meren ken ik nog niet.
ff googlen ;-)
pi_57529420
Ik ga komende zomer ook naar Kroatie.
Met wat vrienden op een camping vlakbij Poreč, in Istrië.
Toevallig mensen hier die daar geweest zijn en wat weten te vertellen?
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:21:25 #9
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_57537279
Ben zelf in Rovinj en Pula (Istrië) geweest. Rovinj is een mooi, gezellig havenstadje aan de prachtig blauwe Adriatische Zee . Kunt er echt to rust komen, lekker eten voor weinig geld, duiken, cruises maken en genieten van de zon. Weet nog dat ik op het plein de wedstrijd Dinamo Zagreb tegen het gehate Rode Ster Belgrado uit Servië heb gekeken.
Pula is een vrij grote stad met logischerwijs veel winkels, parken, de voetbalclub NK Istra Pula en een grote Romeinse arena. Zeer de moeite waard om te bezoeken .
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
pi_57539168
klinkt allemaal erg goed! hebben jullie ook de boottocht naar Venetië gedaan? is t n btje de moeite waard?
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:06:15 #11
182728 honda1990
pi_57541924
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 14:12 schreef Bagel het volgende:
klinkt allemaal erg goed! hebben jullie ook de boottocht naar Venetië gedaan? is t n btje de moeite waard?
Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik er verhalen van heb gehoord dat je er kots maar dan ook kotsmisselijk van word.
pi_57579548
Wij gaan met 4 vrienden ook naar Kroatië Porec Nog plekken daar war je geweest moet zijn?
pi_57579805
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:06 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik er verhalen van heb gehoord dat je er kots maar dan ook kotsmisselijk van word.
haha, van de boot of venetië zelf? Wij zijn wel van plan te gaan, maar die misselijkheids verhalen hoor ik vaker.. Nou ja, we zullen zien!
  FOK!fotograaf maandag 24 maart 2008 @ 15:29:42 #14
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_57579930
Zit in Juli 3 weken in een huisje op 2 km van Rovinj, ben heel benieuwd, nog nooit geweest daar.

kan je in Rovinj ook een beetje op stap?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 24 maart 2008 @ 16:02:04 #15
182728 honda1990
pi_57580629
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:23 schreef Bagel het volgende:

[..]

haha, van de boot of venetië zelf? Wij zijn wel van plan te gaan, maar die misselijkheids verhalen hoor ik vaker.. Nou ja, we zullen zien!
Van de boot natuurlijk haha Venetië is wel duur, maar het schijnt echt fantastisch te zijn dus als je er kan komen zonder kotsmisselijk te worden zou ik zeggen meteen doen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:07:12 #16
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_57590994
Ah Kroätie! Topland!

Begin augustus 2007 met 2 kameraden naar Poreç geweest. We hadden daar voor 230,- de man een 6-persoonsappartement gehuurd voor bijna 2 weken, dus zwaar goedkoop! We zaten 10 minuten lopen / 2 minuten taxi van het centrum af; de dichtstbijzijnde restaurant en supermarkt zat op 300 meter.

Hier een aantal tips; zo krijg je ook een beetje het idee wat wijzelf daar hebben uitgespookt.
  • Huur een mountainbike; er zijn uitgezette routes in de omgeving van Poreç die mooi en afwisselend zijn. Neem dan ook direct je zwemspullen mee want je komt langs mooie plekken aan de Adriatische kust.
  • Pak de boot naar Venetië. Het is een roteind (3 uur in de boot) maar Venetië is zelf de moeite meer dan waard.
  • Ga zelf geen eten maken, voor 7 euro heb je een meestermaaltijd in het centrum (met uitzicht over de zee paar euro's meer) te pakken.
  • Ga met de auto; het is maar 1300 km rijden (wijzelf 1700 met een omweg via Praag ) en het is daar echt handig voor bijvoorbeeld de Plitvitch meren of dorpen in de buurt (Noivgrad of Rovinj).
  • Pak de grotere nightclubs, zoals Byblos (www.byblos.hr). Deze zijn echt de moeite waard en niet eens zo heel duur. Ook de kleinere clubs zijn wel aardig maar niet per sé goedkoper.
  • Karten is erg leuk daar, buitenbaantjes
  • Bewaar je bonnen voor de kratten bier! Je hebt ze nodig voor het terugbrengen. (hmm halve liters Union )

Tot zover, als er nog meer vragen over Poreç zijn dan hoor ik het graag!
  • AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
      dinsdag 25 maart 2008 @ 07:21:51 #17
    182806 RaymondK
    User icon is Raymondk
    pi_57592946
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 15:29 schreef Mascleta het volgende:
    Zit in Juli 3 weken in een huisje op 2 km van Rovinj, ben heel benieuwd, nog nooit geweest daar.

kan je in Rovinj ook een beetje op stap?
    Euh ik weet dat er een disco zit in Rovinj, maar ben d'r nooit binnen geweest. Als je het dorpsplein overloopt richting de kerk die boven op de heuvel staat, kom je er langs.
    Verder is het zeer goed mogelijk terassjes te zitten en de zonsondergang te bekijken.

Succes :-)

Grt,

Raymond
      dinsdag 25 maart 2008 @ 07:22:14 #18
    182806 RaymondK
    User icon is Raymondk
    pi_57607881
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 00:07 schreef johanmulder het volgende:
    Ah Kroätie! Topland!

Begin augustus 2007 met 2 kameraden naar Poreç geweest. We hadden daar voor 230,- de man een 6-persoonsappartement gehuurd voor bijna 2 weken, dus zwaar goedkoop! We zaten 10 minuten lopen / 2 minuten taxi van het centrum af; de dichtstbijzijnde restaurant en supermarkt zat op 300 meter.

Hier een aantal tips; zo krijg je ook een beetje het idee wat wijzelf daar hebben uitgespookt.
  • Huur een mountainbike; er zijn uitgezette routes in de omgeving van Poreç die mooi en afwisselend zijn. Neem dan ook direct je zwemspullen mee want je komt langs mooie plekken aan de Adriatische kust.
  • Pak de boot naar Venetië. Het is een roteind (3 uur in de boot) maar Venetië is zelf de moeite meer dan waard.
  • Ga zelf geen eten maken, voor 7 euro heb je een meestermaaltijd in het centrum (met uitzicht over de zee paar euro's meer) te pakken.
  • Ga met de auto; het is maar 1300 km rijden (wijzelf 1700 met een omweg via Praag ) en het is daar echt handig voor bijvoorbeeld de Plitvitch meren of dorpen in de buurt (Noivgrad of Rovinj).
  • Pak de grotere nightclubs, zoals Byblos (www.byblos.hr). Deze zijn echt de moeite waard en niet eens zo heel duur. Ook de kleinere clubs zijn wel aardig maar niet per sé goedkoper.
  • Karten is erg leuk daar, buitenbaantjes
  • Bewaar je bonnen voor de kratten bier! Je hebt ze nodig voor het terugbrengen. (hmm halve liters Union )

Tot zover, als er nog meer vragen over Poreç zijn dan hoor ik het graag!
  • Zat je toevallig in een "mobilhome"(mobile?) op Camping Materada klik Das ook voor 6 personen en 300 meter van een supermarkt.
    Daar ga ik komende zomer met 3 vrienden dus in zitten. We gaan echter wel met de bus ernaartoe aangezien geen van ons een rijbewijs heeft (ook al zijn we allen 20 en 21).
    Hoeveel kost een biertje in een kroeg/café daar nou in porec? en in een nightclub?
    Hoe zat het vorig jaar met het vrouwelijk schoon? Is uberhaupt de ratio man/vrouw wel een beetje normaal?
    Misschien een rare vraag maar: mocht je op Camping Materada gezeten hebben, zijn daar tafeltennistafels?
    Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
    pi_57614312
    Ik ga in augustus naar Kroatië.. om er een paar maanden te blijven en dan in december terug naar London te hitchen. Kijk er naar uit. Zon, zee, vakantie! Waarom Kroatië? Omdat het zon, zee, vakantie en een paar goede vrienden bevat. En ik ben er nog nooit geweest, het kan me eventueel een baan als docent NL opleveren in Zagreb.. Genoeg redenen!
    Mon 'en!
      woensdag 26 maart 2008 @ 07:23:29 #21
    182806 RaymondK
    User icon is Raymondk
    pi_57614907
    Idd met de auto geeft je meer vrijheid al daar. Mocht je met het vliegtuig gaan dan kan ik "Croatia airlines" van harte aanbevelen. Vloog toen met een 737 van ze waar je (in tegenstelling tot Transavia) wel been ruimte kreeg.
    Een lullig vluchtje van 2 uur toch een maaltijd, en gratis consumpties.
    We vlogen toen op Split.
    pi_57620347
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 07:23 schreef RaymondK het volgende:
    Idd met de auto geeft je meer vrijheid al daar. Mocht je met het vliegtuig gaan dan kan ik "Croatia airlines" van harte aanbevelen. Vloog toen met een 737 van ze waar je (in tegenstelling tot Transavia) wel been ruimte kreeg.
    Een lullig vluchtje van 2 uur toch een maaltijd, en gratis consumpties.
    We vlogen toen op Split.
    Ik heb mijn ticket naar Zagreb al geboekt, WizzAir. Vervelend: als ik mijn gitaar mee wil nemen moet ik een extra zitplaats (adult) kopen. Dat is 40 pond voor een 80-pond-gitaar die misschien niet eens heelhuids terugkomt.. Teveel gedoe en teveel risico. Ik koop wel een 'smasher' op mijn trip, ergens.
    Mon 'en!
      woensdag 26 maart 2008 @ 13:05:18 #23
    207095 gg.hootch
    You are a pirate!
    pi_57620664
    Johan, zou je me kunnen vertellen hoeveel zo'n mountainbike huren ongeveer kost?

Zelf gaan we met een gogo bus naar Porec op 14 juli Zin in!
    last.fm/user/gghootch
    pi_57621483
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 13:05 schreef gg.hootch het volgende:
    Johan, zou je me kunnen vertellen hoeveel zo'n mountainbike huren ongeveer kost?

Zelf gaan we met een gogo bus naar Porec op 14 juli Zin in!
    welke opstapplaats hebben jullie? (wij stappen 14 juli in n bus richting medulin )
      woensdag 26 maart 2008 @ 13:53:14 #25
    207095 gg.hootch
    You are a pirate!
    pi_57621590
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 13:48 schreef Bagel het volgende:

[..]

welke opstapplaats hebben jullie? (wij stappen 14 juli in n bus richting medulin )
    Utrecht CS, we zijn zelf uit Amersfoort. Zul je zien dat we in dezelfde bus zitten
    last.fm/user/gghootch
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')