abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:02:45 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57629976
Situatie:
Je dreumes heeft ontdekt dat de keukenlade opengaat als je maar hard genoeg rukt aan de greep.
Nog interessanter, er liggen (dichte) verpakkingen met eten in die la.
Eerst was het leuk om ermee te spelen, nu heeft je dreumes ontdekt dat tanden ervoor kunnen dienen verpakkingen van oa toastjes, chips en beschuiten te openen.

Wat doe je, handel je pedagogisch en leer je je dreumes met veel geduld dat de la en vooral de inhoud niet om te spelen is, óf kies je voor het gemak en leg je al de etenswaren op een andere plek, buiten het bereik van je dreumes?

Poll: Handel je pedagogisch of makkelijk?
  • Pedagogisch
  • Gemak
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_57631252
    Ik ga voor het gemak, want er is genoeg anders dat belangrijker is om me druk om te maken. Overigens mag Anna hier in geen enkele la komen, wat er ook in ligt. Dat vonden wij wel zo makkelijk. Kastjes mogen ook niet open, alleen die op haar eigen kamer.
    Dus:
    - Anna doet het linker kastje open.
    * Nee Anna, je mag het kastje niet open maken.
    - Anna doet het middelste kastje open.
    - Anna doet het rechter kastje open.
    - Anna gaat gillen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      woensdag 26 maart 2008 @ 20:47:53 #78
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_57631373
    Gemak en pedagogisch tegelijkertijd:
    We leren Ive dat hij niet in de kastjes mag komen en zorgen tegelijkertijd dat alles wat schadelijk of erg interessant is ergens anders komt te liggen.
      woensdag 26 maart 2008 @ 20:53:20 #79
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_57631543
    Ik stem voor gemak PM.
    Ik heb mijn huis inmiddels ook zo ingericht dat ik niet de hele dag hoef te zeggen: "Afblijven, niet doen!"
    Daar heb ik geen zin in. Er zijn genoeg situaties waarin ik dat wel doe, dus hij zal heus wel opgevoed gaan worden.
    Zo heb ik sinds deze week de vork ook maar weer in de la gelegd. Hij maakte er nl een spelletje van om dat ding na elke hap op de grond te smijten. Ikke pedagogisch: "Niet doen Thies." En dan kreeg hij 5 minuten geen eten, immers de vork lag op de grond. Manman, ik had gewoon geen zin meer om aan tafel te gaan. Dus toen hebben we besloten om hem maar weer lekker met zijn handen te laten eten, dat gaat prima en dan is het gezellig. Als hij 18 is zal het heus wel lukken met mes en vork.
    Overigens wel slim van je ventje!

Iets anders. Ik heb het idee dat Thies een nogal korte aandachtsspanne heeft. Nu ben ik zelf ook erg snel afgeleid en moet ik veel moeite doen me te focussen, dus hij zou het van geen vreemde hebben. Maar als we samen spelen gaat hij echt van hot naar her. Stapelbakjes, mama moet een toren bouwen, ben ik ermee bezig, haalt hij een boekje. Ik ga zitten om voor te lezen, haalt hij de blokken. Ok, daar een toren van, maar dan wordt de vormenstoof erbij gepakt, vervolgens nog geen halve minuut met de kralenspiraal of Bumba moet erbij gehaald worden. Etcetc. Hoe gaat dat bij jullie? Ik merk dat alleen iets nieuws hem langer kan boeien. En dan echt soms bijna een half uur ofzo. Dus die spelotheektip van Poemojn ga ik deze week eens opvolgen! Nu moet ik erbij zeggen dat ik echt een beweegkind heb, want hij kan dus wél uuuuuren zoet zijn met lopen, klimmen, rondjes draaien etcetc.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      woensdag 26 maart 2008 @ 20:54:14 #80
    94046 PM-girl
    pi_57631569
    Jamaar jamaar, wat ligt er dan in jullie lades wat niet interessant is voor een dreumes?
    Plastic zakjes? Nee, die rol je namelijk uit!
    Etenswaren? Zie bovenstaande tekst.
    Plastic bakjes en schaaltjes? Nee, want die liggen overal en dan struikel je.
    Pannen? Nee, want herrie!
    Etc.

Nuja, ik heb best veel geduld, ook om dingen aan te leren. Maar soms!! Dan laat ik het maar...!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
      woensdag 26 maart 2008 @ 20:58:36 #81
    94046 PM-girl
    pi_57631708
    quote:
    Op woensdag 26 maart 2008 20:53 schreef Moonah het volgende:
    Overigens wel slim van je ventje!
    quote:
    Iets anders. Ik heb het idee dat Thies een nogal korte aandachtsspanne heeft. Nu ben ik zelf ook erg snel afgeleid en moet ik veel moeite doen me te focussen, dus hij zou het van geen vreemde hebben. Maar als we samen spelen gaat hij echt van hot naar her. Stapelbakjes, mama moet een toren bouwen, ben ik ermee bezig, haalt hij een boekje. Ik ga zitten om voor te lezen, haalt hij de blokken. Ok, daar een toren van, maar dan wordt de vormenstoof erbij gepakt, vervolgens nog geen halve minuut met de kralenspiraal of Bumba moet erbij gehaald worden. Etcetc. Hoe gaat dat bij jullie? Ik merk dat alleen iets nieuws hem langer kan boeien. En dan echt soms bijna een half uur ofzo. Dus die spelotheektip van Poemojn ga ik deze week eens opvolgen! Nu moet ik erbij zeggen dat ik echt een beweegkind heb, want hij kan dus wél uuuuuren zoet zijn met lopen, klimmen, rondjes draaien etcetc.
    Waarom jat iederen hier mijn teksten
    Het enige wat hier momenteel langer dan 3 seconden de aandacht vasthoudt is dit wanstaltige schepsel:

Maar Moonah, ik denk dat het ook een beetje de leeftijd is. Althans hier lijkt het precies op wat er in Oei ik Groei beschreven staat voor deze leeftijd.
    Meneer wil alleen maar aan mij hangen, zitten, klimmen etc. Als ik beweeg anders dan in zijn richting, is het dreinen. En speelgoed is natuurlijk leuk, maar ouders zijn veul leuker voor zo'n dreumes.
    Fase toch? TOCH?
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    pi_57632067
    Hier gaat het nu weer iets beter. Anna heeft ook zo'n periode gehad dat ze maximaal anderhalve seconde met iets bezig kan zijn. Nu lukt het al weer om een paar minuten boekjes te lezen. Al gaan er dan wel vier boekjes doorheen natuurlijk. Het is een fase.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
      woensdag 26 maart 2008 @ 21:12:05 #83
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_57632107
    Oja, laat ik weer eens nieuwe batterijen voor dat ding kopen. Is een hele mooie aandachtsafleider hoe lelijk ie verder ook is
      woensdag 26 maart 2008 @ 21:14:40 #84
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_57632257
    Ok, faaaaaaaase dus!
      woensdag 26 maart 2008 @ 21:16:09 #85
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_57632318
    Ive kan wel iets langer met iets spelen, zijn blokken en boekjes bijvoorbeeld, maar heeft regelmatig dagen dat hij weigert om zelf te spelen. Hij wil dan alleen met ons iets doen.
    PM-girl, ik hoop met je mee dat dit een korte fase is. Nog een paar jaar en we zijn juist stom.
      woensdag 26 maart 2008 @ 21:21:06 #86
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_57632523
    Absoluut een fase. Ik zit er op te wachten. Tot nu toe heeft ze gelukkig ook nog een zus die bere interessant is.

Ik hoor hier:
    -Neeeee, MAUD. Nee, dat is van mij. Dat is van je grote zus!!! Als jij straks 4 bent, dan mag je er ook mee.
    NEEEEEEEEEEEEEEEE afblijven !!!!! MAMA, Maud heeeeeeft weeeeeeeeeeeeeeeer mijn stiften te pakken.... of een ander willekeurig voorwerp dat van Fleur is....
      woensdag 26 maart 2008 @ 21:24:48 #87
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_57632646
    Wat is Fleur toch een cutie he?!
    pi_57632927
    Echt schattig.

Anna noemt me sinds een paar dagen mama. Zo schattig. En ze hangt weer. De hele dag. Bij mij.
    *OUD heilige*
    pi_57633694
    Ik heb op pedagogisch geklikt en dat probeer ik ook echt. 95% van de tijd lukt dat maar af en toe ben ik het ook wel eens zat. Het heeft wel een paar maanden geduurd voor hij echt begon te luisteren, maar tegenwoordig luistert hij heel goed. Ik hoef dingen maar 1 keer te zeggen. Maar ik ben daar dus ook wel erg streng en consequent in.
    Bij ons staan er zelfs gewoon borden onderin de keukenkastjes.

Lief van Anna.
      woensdag 26 maart 2008 @ 23:20:11 #90
    190853 RockabeIIa
    Embracing my inner trailerpark
    pi_57636778
    Ik heb ook pedagogisch gestemd. Wij hebben een laatje in onze tafel, daar zitten o.a. de autosleutels in. Wij willen dat hij leert dat ie er vanaf blijft met het simpele gevolg dat hij af en toe een tik op de vingers krijgt en ik een tiental keren per dag moet gaan kijken of de auto wel op slot zit (ik snap ook niet dat zo'n ding op zo'n grote afstand al moet werken ).
    I'm so glamourous I piss glitter!
      donderdag 27 maart 2008 @ 08:28:55 #91
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_57640880
    Wij gaan meestal voor een combi van beide. Wel leren dat dat laatje niet open mag, maar indertussen er even wat onschadelijks in leggen zodat je niet constant aan het puinruimen blijft.
    pi_57641369
    Hier ook een combi. Dingen die ik liever heel wil houden liggen elders. Hij is hier ook de hele dag bezig met kastjes opentrekken. Vooral de lade met dvd's is populair en voor je het weet heeft ie alweer een dvd in de dvd-speler gedaan.
      donderdag 27 maart 2008 @ 12:23:11 #93
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_57644951
    Liever een dvd in de dvd speler dan eentje in de videorecorder. Geloof mij dat gaat er een stuk moeilijker uit.

Hier ook op pedagogisch geklikt, maar merk ook dat ik voor het makkelijk kies zo af en toe. Ik zorg dat bepaalde dingen buiten handbereik liggen.

Probleem (als je het een probleem mag noemen) bij die kleine gup hier is het volgende:
    -afstand bediening ligt binnen haar bereik. Ze ziet hem en loopt er naar toe. Ik zie dit. En zeg. Neeeee, Maud die is van papa. Nou, dat herhaalt ze dus. Ze schudt nee en zegt papa. Vervolgens pakt ze hem en loopt ermee naar papa. Zegt papa ashhhhhh. Ashhhhhhhh papa. Oftewel alsjeblieft papa die is van jou. Tja, dat kan ik dan toch niet afkeuren.....
    pi_57646097
    Wat slim van Maud. Dan kan ze toch even de afstandsbediening aanraken.

Zit ik gister nog te vertellen dat Damian zo goed luistert.. Ik was net 2 minuten de huiskamer uit. Kom ik terug en daar zit hij voor een open keukenkastje met een zak brood tussen zijn beentjes en een boterham in zijn hand waar hij net een hap van neemt.
      donderdag 27 maart 2008 @ 14:03:45 #95
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_57646989
    Ja, maar Appelsap.... Het is ook wel de bedoeling dat je hem elke dag eten geeft....
    pi_57654663
    ik vind het heel slim van Damian!! dat doet max ook ik heb pas de "ontbijtkast" van inhoud verruild met de "snoepkast". dat was namelijk de kast die hij zelf open kan doen dus nu pakt ie ook wel eens gewoon een boterham. handig!! en beter dan chocolade

ik vind de -gemak- kant van de poll een beetje lastig, want ik vind het namelijk wel pedagogisch verantwoord om messen weg te leggen bijv.
    Alle gevaarlijke dingen leg ik weg. maar aan alle andere dingen mag hij gewoon komen. wel voorzichtig, dat probeer ik er wel in te hameren, maar ik vind het een beetje nutteloos om allemaal dingen te laten liggen waar ie niet aan mag komen
    En dat wat Maud doet, doet max ook vaak als er perongeluk toch dingen liggen die hij niet mag, dan komt ie ze netjes brengen (meestal is dat de shag van oma of iets dat kapot kan vallen of een vol glas cola ofzo )
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_57654701
    ohnee, ik hoor hier niet vind dit topic stiekum nog gezelliger
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_57655246
    quote:
    Op donderdag 27 maart 2008 19:47 schreef pinquit het volgende:
    ohnee, ik hoor hier niet vind dit topic stiekum nog gezelliger
    Zo post ik steeds in het peutertopic
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_57658284
    heb pedagogisch gestemd. En ik probeer me eraan te houden
    niet dat dat altijd lukt
    mijn vriend is er veel beter in

Op mijn werk ben ik haske consequent
    maar Meike kan toch potten breken bij me......

en soms ben ik het even zat om alsmaar neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    te zeggen, en wil ik heeeeeeeel even Fokken...... tja als ze dan leuk met de afstandsbediening speelt....
    (laatst belde een collega....."probeer je me te bellen? De telefoon in al 4 keer gegaan, maar wordt er elke keer weer opgegooid....uh Meike)
    wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
      donderdag 27 maart 2008 @ 21:46:53 #100
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_57658739
    Hihi Meike...gaat het wat beter nu met haar oortje Karin?

Dean komt ook steeds braaf alle afstandbedieningen brengen, laatst bracht ie me ook een DVD van Boohbah en wees vervolgens nogal dwingend op de DVD speler .

Vandaag ben ik voor het eerst met hem wezen boodschappen doen terwijl hij achter zo'n mini karretje mocht lopen .

Hij voelde zich heel wat, en sjeesde nogal als een ongeleid projectieltje de supermarkt rond, ik kon hem nog net wegplukken terwijl hij het vak met eieren wilde gaan "spiegelen" . Wat een arbeidsethos, die zoon van mij.

Alleen lag het karretje ineens vol met pakken kippelevers toen ik bij de kassa kwam .

Uiteraard werd de supermarkt verlaten in de klassieke banaanpose .
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')