Dus als jij je koffer inpakt doe je er kado papier om??quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:24 schreef Maisnon het volgende:
Als iemand tegen mij zou zeggen dat ie de wasmachine gaat inpakken, dan zou ik vragen wie er jarig is.
In dit geval dus een vaatwasser vullen met borden.quote:in·pak·ken (overgankelijk werkwoord; pakte in, heeft ingepakt)
..
2 (een koffer, doos e.d.) vullen met voorwerpen
..
Dat dacht ik al ja. Ik kom uit een gebied waar men gewoon ABN spreekt. Inpakken dus.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:37 schreef JamesBrownie het volgende:
Ja, inruimen klinkt wel goed ja, jullie hebben er gewoon geen verstand van
Je kunt iig niet denken dat de vaatwasser een papiertje krijgt, itt wanneer iemand zegt dat hij ingepakt wordt.
En ik ben idd van onder de rivieren en wij klinken tenminste aardig
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:20 schreef Sapstengel het volgende:
InpakkenInruimen. Inruimen Inpakken is voor Brabanders en ander dialect sprekend tuig.
Juinquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat dacht ik al ja. Ik kom uit een gebied waar men gewoon ABN spreekt. Inpakken dus..
Waarom? het is toch al duidelijk dat het eraan ligt in welk deel van NL je woont...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:42 schreef bhm het volgende:
discussieer dan ook maar..
maar wil graag dan wel wat meer standpunten horen van andere mensen...
Geeft dus al aan dat jij niet uit stuk van nederland komt waar ze abn spreken..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:44 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Waarom? het is toch al duidelijk dat het eraan ligt in welk deel van NL je woont...
Ik zeg ook weleens inlaaien trouwens, dat is vast helemaal verkeerd (Inladen ja, voor de slimmeriken onder ons)
Dat zei ik toch ook al.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:53 schreef bhm het volgende:
[..]
Geeft dus al aan dat jij niet uit stuk van nederland komt waar ze abn spreken..
Inlaaien
Oftewel.. je vind inpakken beter klinken..quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:56 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook al.
Trouwens, inlaaien klinkt zelfs beter dan inpakken
(o, even voor de duidelijkheid, ik ben gewoon aan het flauwekullen)
Das niet waar, ik vind echt inladen beter dan inpakken.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:02 schreef bhm het volgende:
[..]
Oftewel.. je vind inpakken beter klinken..
Die discussie kan beëindigd worden...
Nog mensen die er wel wat zinnigs over kunnen zeggen??
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat dacht ik al ja. Ik kom uit een gebied waar men gewoon ABN spreekt. Inpakken Inruimen dus..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |