abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:50:16 #276
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58687020
O, daar hou ik gewoon niet zo van Knor, maar past wel bij de stijl. En zolang kleren vies mogen worden is er weinig wat hun bewegingsvrijheid beperkt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  FOK!fossiel donderdag 15 mei 2008 @ 17:07:11 #277
1455 Keroppi
kool kikker
pi_58687350
Gisteren mijn laatste les van de naai-cursus gehad. Ik vond het erg leuk, maar had misschien wat meer 'cursus' willen hebben. Het was bij ons meer een soort begeleid zelf aanprutsen, maar omdat ik simpele dingen heb gemaakt weet ik nog niet hoe ik een mouw danwel rits inzet...

Maar goed, ik maak nog mijn zomerjurkje af en misschien maak ik nog een extra tas. Dat is echt een fijn formaat en simpel te maken
Chick on a mission
pi_58689330
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:50 schreef Lishe het volgende:
O, daar hou ik gewoon niet zo van Knor, maar past wel bij de stijl. En zolang kleren vies mogen worden is er weinig wat hun bewegingsvrijheid beperkt.
ah op die manier, ik vroeg het me af omdat ik het meer hoorde die het te ruw vonden voor de benen (maar baby tule is zacht) en anderzjids de bewegingsvrijheid zou beperkt worden. Maar hier worden de jurken/kleding gemaakt om gedragen te worden (het liefst veel en vaak zodat er snel slijtage is en ik weer nieuw mag maken
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:25:41 #279
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58693755
Ik moet morgen Saskia eens opmeten.. Binnenkort viert juf haar verjaardag en geeft een 'boerderij-feest'. En dus iedereen verkleed als boer/boerin of boerderijdier.
Een (stugge) boerenrok met een schort erover dus
Heb een leuke streep voor de rok liggen en een rood delfsblauwtje ( ) voor het schort en geen patroon, dus dat moet ik morgen even uitdokteren

De rok wordt gewoon een 'koker' met elastiek in de taille, schort een rechthoek aangerimpeld aan een tailleband en roesjes langs de zij- en onderkant. Nog twee brede banden over de schouder en achter gekruisd, misschien ook met roesjes erlangs maar dat moet ik nog even bekijken.

zal wel veel passen worden voor Saskia
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:15:10 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58708435
Mijn e-bay stofjes zijn binnen, uit Amerika, echt te leuk zijn ze!
En dik 3 yard is meer dan ik dacht.
Kijk hoe kjoet:


Ik ga eens even heel hard denken wat ik er precies van ga maken voor de doggies
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 18 mei 2008 @ 23:12:10 #281
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58752316
Iemand die een makkelijkere manier weet om een roezel te rimpelen?

3 meter inrimpelen valt niet mee, als je gewoon aan je bovengaren moet trekken en schuiven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2008 @ 06:46:15 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58755333
daar bestaan speciale rimpelvoetjes voor
pi_58755448
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:12 schreef E.T. het volgende:
Iemand die een makkelijkere manier weet om een roezel te rimpelen?

3 meter inrimpelen valt niet mee, als je gewoon aan je bovengaren moet trekken en schuiven
flauwe grove zigzag en dan met een draad daar grof doorheen en schuiven maar ?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:58:43 #284
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58934320
Zo.. Een chronisch mopperende baby naast die dreumes en kleuter zorgden ervoor dat er geen 'bovenstuk' op kwam (geen tijd).. maar ben best tevreden over mijn boerinnetje zoals ik haar vanmorgen op school afleverde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:32:07 #285
16715 Mylene
*schatje*
pi_58949271
Heel leuk E.T. .
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:12:26 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58965104
Schattig E.T!

Afgelopen weekend bij mijn ouders lag er een Knippie en stof klaar. Mijn moeder vond dat ik maar 's aan de slag moest. Vreselijk zoet wit-met-rose stippeltjesstof.
Nou, ik heb mijn eerste patroon overgenomen. Wat een puzzel, maar ik heb alles geknipt nu. (Die belegdelen...sjonge. Maar ik geloof dat ik het licht gezien heb nu.) Komen weekend kruip ik achter het machine. Het zal mij benieuwen!

Noli, zijn de slofjes ook te doen voor een super-beginneling?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:01:27 #287
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58966214
Ik ben geen Noli ( joh ) maar ik heb de slofjes van stof gemaakt en ik ben ook nog een beginneling en ik moet zeggen dat het mij erg is meegevallen

ET leuk gemaakt zeg!
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:20:07 #288
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58966657
Jaaaa Lishe ook aan de naai
Ben heel benieuwd wat jij weet te produceren
Saartje
  woensdag 28 mei 2008 @ 20:58:11 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58972524
Wat een vertrouwen Maneki! Haha!
Ik ga nu 's speuren naar een slofpatroon! Dank Stiemie!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:05:55 #290
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58972709
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Ik ben geen Noli ( joh ) maar ik heb de slofjes van stof gemaakt en ik ben ook nog een beginneling en ik moet zeggen dat het mij erg is meegevallen

ET leuk gemaakt zeg!
Dat kan jij ook hoor Lishe Het staat helemaal stap-voor-stap beschreven en mocht je even het spoor bijster raken geef je gewoon hier een gil.

* Lieve slofjes *
* Zootjes *

Oja, ik zou patroon op stof overnemen en stof knippen.. *bezig gaat*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 29 mei 2008 @ 08:14:35 #291
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58980360
Ik heb besloten dat ik nu gewoon tijd ga maken. Ik heb een patroon voor een hoeslakentje en een slaapzakje en dat wil ik al een tijdje zoooo graag maken. Ik wil nu online stof bestellen, dat scheelt weer tijd Maar wat voor stof moet ik nou nemen voor een zomerslaapzakje? Ik kom niet verder dan dat het katoen moet zijn... Maar wat voelt nou lekker zacht aan, zoiets al lekkere t-shirtstof? Is dat bv poplin? Of zeg ik nu iets heel stoms?

[ Bericht 2% gewijzigd door Stiemie op 29-05-2008 14:59:39 ]
pi_59062067
pop(e)lin is een hele soepele (dunne) katoen valt heel mooi, werkt lekker en zit lekker kwa kleding. Helaas is niet iedere 'poplin' die verkocht wordt ook echt poplin

ik heb in de tussentijd hier veel te weinig gepost, maar wel genaaid Uiteraard de witte kleding voor het pinksterfeest van school,


voor alicia een broek, jurk en jasje (met enorme puntmuts, stof moest op) en voor jayden een giletje en broek.

Mijn moeder is ondertussen jarig geweest dus voor haar ook een setje genaaid.


Inmiddels ook nog 2 rokken voor mezelf (maar daar heb ik nog geen foto's van). Gisteren een blauwe rok voor alicia afgemaakt, moet nog voor er boven op iets bedenken en ben nog met een knalroze jurk bezig voor iemand anders als die af is nog 1 zomerjurk (de feestjurk voor het overvliegfeest naar de 1e klas) en dan gaan we denk ik maar weer eens richting herfst/winterkleding.

pi_59215259
Oh Knorretje, dat witte jurkje en pakje zijn echt superleuk!!

Ik heb zelf gisteren mijn allereerste naaimachine gekocht, meteen maar een degelijke (volgens de verkoper): Janome 419s. Ik ga hem met name gebruiken om broeken korter te maken, maar wie weet, misschien wordt het nog eens een echte hobby.

Ik heb meteen nogal een beginnersvraag. Shirtjes worden onderaan vaak afgewerkt met een steek die er aan de voorkant uitziet als 2 banen rechte stiksels onder elkaar, en aan de achterkant als een soort van locksteek oid (??). Is dit iets wat ik met mijn gewone naaimachine ook kan, of kan dat alleen met een lockmachine of professionele machine?

Het zal wel een hele domme vraag zijn, maar die moeten ook gesteld worden, toch
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2008 @ 13:13:04 #294
37843 lady-wrb
kortaf
pi_59215766
bedoel je dit?

en het wordt op deze pagina bij K omschreven

[ Bericht 46% gewijzigd door lady-wrb op 08-06-2008 13:18:32 ]
pi_59216783
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:13 schreef lady-wrb het volgende:
bedoel je dit?

en het wordt op deze pagina bij K omschreven
Jee, wat een snel antwoord!

Dat tweede bedoel ik inderdaad! Dat kan dus alleen met een lockmachine? En met een naaimachine gebruik je een tweelingnaald voor hetzelfde effect aan de voorzijde (zoals bij jouw eerste voorbeeld)? Alleen rekt dat natuurlijk niet zo mee...hmmmm.....

Nouja, eerst maar eens leren naaien en dan zien we wel weer. Dan weet ik in ieder geval dat dit nog even buiten mijn bereik ligt
pi_59276668
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 08:14 schreef Stiemie het volgende:
Maar wat voelt nou lekker zacht aan, zoiets al lekkere t-shirtstof? Is dat bv poplin? Of zeg ik nu iets heel stoms?
t-shirtstof is tricot (dun en soepel) of interlock (ietsjes dikker, nog steeds soepel). Tricot rekt, dus dat moet je met een rekbare steek naaien (bijvoorbeeld een ondiepe zigzag) anders knappen je naden. De randjes kan je dan afwerken met een reepje van dezelfde stof of met boordstof. Tricot lijkt me prima voor een somerslaapzakje.
Gewone geweven katoen of flanel is wel makkelijker te verwerken (omdat het niet rekt) en lijkt me ook best geschikt voor een slaapzakje. Daar werk je dan de randjes van af met biesband/biaisband. Het leuke van katoen is dat je dat in heel veel meer prints/dessins hebt dan tricot.
pi_59387383
Hier een mega-beginnelingetje. Kleertjes enzo in elkaar friemelen is (nog) niet zo mijn ding. Ben meer van het crea-bea spul (gymtasjes en dat soort hebbedingen). Nu heb ik project dekbedovertrek-voor-het-grote-meisjes-bed van mijn dochter in mijn hoofd gezet. Aargh, natuurlijk gewoon 1-persoonsbed met bijbehorende grote maten.

Idee = dekbedovertrek 1-persoons
voorzijde 2/3 wit met bovenaan 2 stroken stof met patroon (1 met wit/geborduurde fuchsia bloemetjes en 1 met BB ruitje wit/fuchsia). BB ruitje ook aan achterzijde van dekbedovertrek. Stoffen heb ik al gevonden, maar nog niet besteld. Want: probleem is dat de stofbreedte is 1.40 m... die achterzijde ga ik dus never nooit uit 1 stuk halen. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken (ik wil geen rand rondom het dekbed hebben, moet zo rustig mogelijk blijven).
The supreme irony of life is that hardly anyone gets out of it alive
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:59:27 #298
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_59391917
Misschien leuk voor mensen in de buurt van apeldoorn, morgen is de laatste dag van de boekenbeurs in de americahal. De entree en parkeren is gratis en het is open van 10.00 tot 18.00 uur.
Waarom ik dit hier vertel? Ik heb daar vanmiddag voor ¤ 2,95 het softwarepakket 'Super Kleding Studio' gekocht.
Dit is een pakket waarin je je kledingmaten moet invoeren zodat je vrij simpel zelf dameskledingpatronen kunt maken die helemaal aangepast zijn op je eigen lichaam.
Je kunt op die manier rokken, broeken, jurken, hemdblouses en topjes en jassen en vesten kiezen, vervolgens wat voor soort ervan.
Bijvoorbeeld een jurk, dan kun je kiezen uit een uitstaande jurk, blousonjurk, prinsesjurk, rechte jurk, jurk Empire, half aansluitende jurk, klassieke jurk, hemdjurk e.d.
Vervolgens kun je de stijl van de mouwen (of weglaten) aanpassen, ook keuze uit mouwlengte, manchet, plooi, halslijn, klraag, sluitingen, jurklengte en figuurnaden.
Dit kun je uitprinten op A4 papier en die prints bij de markeringen aan elkaar plakken/tapen.
Ik ben er alleen nog niet achter of je er een werkbeschrijving bij krijgt.

Edit:
Als je die zaal binnenkomt zie je gelijk al lange tafels met computerboeken, het pakket ligt op de tweede of derde tafel vanaf het begin.
pi_59401036
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 14:27 schreef Hippe_Muis het volgende:
Idee = dekbedovertrek 1-persoons
voorzijde 2/3 wit met bovenaan 2 stroken stof met patroon (1 met wit/geborduurde fuchsia bloemetjes en 1 met BB ruitje wit/fuchsia). BB ruitje ook aan achterzijde van dekbedovertrek. Stoffen heb ik al gevonden, maar nog niet besteld. Want: probleem is dat de stofbreedte is 1.40 m... die achterzijde ga ik dus never nooit uit 1 stuk halen. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken (ik wil geen rand rondom het dekbed hebben, moet zo rustig mogelijk blijven).
ik snap hem niet helemaal volgens mij wat je bedoeld, maar je hebt volgens mij toch gewoon voor de voorkant een stuk wit nodig (2/3 gaf je aan) van ongeveer 1m30 bij 1m40 en twee maal een designstrook van rond de 35cm bij 1m40 en voor de achterkant dan gewoon de 2m bij 1m40 (aangenomen dat je dekbedovertrek 2 meter is)
pi_59406532
hoi knorretje,

die voorkant is het probleem niet, dat gaat lukken. Maar de achterkant wordt helemaal van 1 en hetzelfde stof (geen designstroken dus) en de stofbreedte is 1.40 meter. Als de breedte van een dekbedovertrek 1.40 meter moet zijn, dan haal ik dat met een stofbreedte van 1.40 toch nooit (ik zal de voor- en achterkant toch aan beide zijden aan elkaar moeten naaien, dus de breedte van de naden moet ik er al afhalen). Wordt het overtrek dan niet net te smal voor het dekbed waardoor dat erg in het overtrek gepropt komt te zitten?

Misschien zit ik ook wel helemaal verkeerd te denken hoor. Het wordt de eerste keer dat ik een dekbedovertrek in elkaar ga zetten.
The supreme irony of life is that hardly anyone gets out of it alive
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')