abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57446277
Introductie: Ik werk via een detacheringsbureau 40 uur per week voor een internationaal offshore bedrijf.

Om offshore te mogen is het verplicht een cursus te volgen van 5 dagen. Afgelopen week heb ik deze cursus gevolgd en heb daarvoor de hele week overnacht in een hotel.
Is het mogelijk om voor de verloren tijd dat ik niet thuis kon zijn een vergoeding te krijgen? Is dat gebruikelijk en zoja, wat word dan meestal aangehouden.

Ik zou het natuurlijk gewoon kunnen vragen aan de baas, maar liever heb ik eerst jullie ervaring.

Thnx
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_57446388
Hi,

Ik moet regelmatig naar het buitenland voor mn werk en de afspraak bij ons is dat de uren ingaan op het moment van opstaan tot het moment dat je terug bent in het hotel. Dus wanneer om half 8 opstaat en rond 9 uur weer in hotel bent dan zijn dat je uren. Dit moet je appart declareren. Meestal laat ik het eten in de avond weg omdat dat toch gezellig is en nie meer met werk te maken heb.

Voor de rest worden alle onkosten zoals drank etc allemaal vergoed.

Gr Ralph
pi_57446498
Ok thnx, alles is wel vergoed verder. Zat alleen met de uurtjes extra.
pi_57446526
Kun je dit niet beter voor de cursus vragen? Ga er maar vanuit dat ze zeggen dat je de uren die je niet betaald hebt gekregen moet zien als investering.....

Maar ja, als je het niet vraagt krijg je zeker niets. Succes.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_57446543
Cursus wordt vergoed door het bedrijf terwijl het ook een goede investering in jezelf is (tenminste dat hoop ik voor je ) dus een vergoeding voor die extra uren vragen is eigenlijk not done.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57446564
De uren 's avonds die je lekker voor de tv/in de bar van het hotel hebt doorgebracht krijg je niet vergoed.

Dan had je de cursus moeten weigeren. En zo erg is het hangen in een hotel ook weer niet voor een weekje.
pi_57446649
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 08:21 schreef FJD het volgende:
Cursus wordt vergoed door het bedrijf terwijl het ook een goede investering in jezelf is (tenminste dat hoop ik voor je ) dus een vergoeding voor die extra uren vragen is eigenlijk not done.
En het is een internationaal offshore bedrijf, dus kan je toch wel zeggen, dat je kon weten dat dit erbij hoort .
pi_57446998
Is volgens mij wettelijk niets voor geregeld.

Scheidingsgeld zal contractueel geregeld moeten worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57447063
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:01 schreef DroogDok het volgende:
Is volgens mij wettelijk niets voor geregeld.

Scheidingsgeld zal contractueel geregeld moeten worden.
Uh..lees OP?
pi_57447084
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:06 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Uh..lees OP?
Ja gedaan.....

en nu?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:14:19 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57447172
Lijkt me dat je alle werkgerelateerde uren betaald krijgt. Dus tien uur cursus = tien uur betalen. De uurtjes vrije tijd 's avonds die je doorbrengt in de bar of in de bios krijg je natuurlijk niet betaald .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_57447197
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja gedaan.....

en nu?
Scheiding? We hebbenhet over een week weg van thuis door werk. Hij is niet door zijn vrouw het huis uitgetrapt.
pi_57447198
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:14 schreef Mikkie het volgende:
Lijkt me dat je alle werkgerelateerde uren betaald krijgt. Dus tien uur cursus = tien uur betalen. De uurtjes vrije tijd 's avonds die je doorbrengt in de bar of in de bios krijg je natuurlijk niet betaald .
Wedden dat je baas dan zegt dat je dan ook de cursus zelf kunt betalen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57447581
Mijn man is voor zijn werk ook regelmatig van huis weg. Als het zomaar een dag of 2 betreft, dan krijgt hij alle onkosten gewoon vergoed.
Zelfs het pilsje in de bar van het hotel enz., maar de uren `s avonds zijn niet doorbetaald.
Als hij echt langer dan een week van huis moet, krijgt hij naast zijn onkosten ook "scheidingsgeld"
this bitch bites
pi_57447693
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:16 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Scheiding? We hebbenhet over een week weg van thuis door werk. Hij is niet door zijn vrouw het huis uitgetrapt.
'scheidingsgeld' is een (extra) vergoeding die je krijgt omdat je langere tijd je vriend(in), man, vrouw, hond, kat en kanarie niet kan zien.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_57448066
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

'scheidingsgeld' is een (extra) vergoeding die je krijgt omdat je langere tijd je vriend(in), man, vrouw, hond, kat en kanarie niet kan zien.
De schavuiten! Ondraagbaar!
pi_57449648
Zoals iedereen al zegt, hangt van je contract af.
pi_57450786
quote:
Is het mogelijk om voor de verloren tijd dat ik niet thuis kon zijn een vergoeding te krijgen?
Ik heb een tijdje zitten denken hoe ik netjes op deze vraag kan reageren, maar ik kom niet verder dan

Dit valt ongeveer in de categorie van mensen die klagen dat ze een kwartiertje door moeten werken en dat dan per se uitbetaald willen krijgen.
pi_57452353
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:30 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje zitten denken hoe ik netjes op deze vraag kan reageren, maar ik kom niet verder dan

Dit valt ongeveer in de categorie van mensen die klagen dat ze een kwartiertje door moeten werken en dat dan per se uitbetaald willen krijgen.
Het gaat echter in dit geval niet om een kwartiertje. Ik heb mezelf prima vermaakt de hele week, maar ik heb ook een aantal belangrijke dingen van mn vereniging gemist bijvoorbeeld.
Niet zo gek om te informeren naar wat gebruikelijk is, het is niet zo dat ik persee geld wil zien of dat ik het maar kut vind. De cursus was leerzaam en leuk, goede investering maar wat extra centjes op mijn pauper loon is nooit weg
pi_57626332
heb er zelf vaak mee te maken, extra uren schrijven doe je niet.

als ik bijvoorbeeld twee weken in het buitenland ben voor mn werk (werk ook voor een detacheringsbureau) declareer ik alle kosten (dus ook die ik in het weekend maak) en schrijf ik gewoon 2x40uur.

als ik terug ben blijf ik ter compensatie 2 daagjes thuis (die ik dus wel schrijf), maar dit alleen in goed overleg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')