btw. ze zitten tussen de 400 en de 460 MHz..
quote:
op 11-01-1999 om 09:00 AM schreef Emperor het volgende:
Ik hoorde van een Omroep Flevoland medewerker in Almere dat die zender-microfoons van de bewoners gewoon simpele sennheisers zijn die met een een simpele richtantenne goed af te luisteren zijn.....
Misschien kun je ook even informeren wat voor modulatie ze gebruiken.
wide fm = hi-fi kwaliteit
narrow fm = mobilofoonkwaliteit
de meeste scanners kunnen namelijk geen wide fm ontvangen.
Installeer even de MP2 recorder van Iomega, en je kan hele! leuke opnames op je laptopje maken
Alleen jammer dat ze de zendertjes af doen als ze naar de psycholoog gaan.
dag dag
Deze gossip heeft vandaag wel ff RTL-Live gehaald als hete roddel....................
The Big brother facts page:
Oke, dus Big-Brother (denk aan het sreepje) is een hit op de Nederlandse (en misschien wel internationale) televisie. Dus, ons kent ons, gaan we met z'n alle massaal op Zondag middag naar Almere buiten (industrie gebied de Vaart) naar het "First Floor Futers" complex. Omdaar in het echt te zien wat we allemaal elke dag op de televisie zien. Daar aangekomen valt het misschien wat tegen, maar zo als altijd heeft de AD Packet-Groep weer iets gevonden om het verblijf buiten de hekken van het studio terein toch nog een beetje interressant te maken.
Neem nou als je toch daar heen gaat je politie-radio-amateur scannertje mee (of koop er een voor een paar geeltjes, is altijd handig om in huis te hebben.) en stem het ding af op een van de volgende frequenties:
775.0000 Mhz / WFM
778.8000 Mhz / WFM
774.9500 Mhz / WFM
778.7500 Mhz / WFM
779.8500 Mhz / WFM
780.4500 Mhz / WFM
780.5000 Mhz / WFM
774.2500 Mhz / WFM
778.7500 Mhz / WFM
777.0000 Mhz / WFM
Ga zo dicht mogenlijk bij het huis (of de afrastering) staan voor een optimale ontvangst. En dan hoor je zonder vertraging (zo als op internet) en zonder sencuur alles wat er gezegt wordt in het huis. We proberen er nog achter te komen wie welke frequentie heeft, maar omdat het nog niet zeker is dat iedereen elke dag dezelde zender krijgt laten we dat nog maar even in het midden.
Tip: Als je met een boel vrienden gaat kijken laat ze allemaal hun scanner mee nemen. Dan kan je alle frequenties tegelijk afluisteren. En beter de bewegingen in het huis volgen.
Misschien kunnen we a.s. zaterdag een "Operatie Luistervink" organiseren.
Wij waren al van plan om te gaan luisteren. Het idee om met een heleboel scanners te komen lijkt me heel leuk.
Ik ben ook in het bezit van een hoop communicatiemiddelen zoals: Lap+GSM, 70CM porto's, scanner en andere communicatiespulletjes.
Misschien is het ook leuk om je 70cm porto (als je die hebt) mee te nemen. Dan kunnen we op verschillende lokaties gaan staan.
Interesse? reageer in deze topic.
Of sla ik nou door .. ?
mzzl
Lukas
quote:
op 11-04-1999 om 12:08 AM schreef BAF het volgende:Kunnen we nie 7 van die scanners in een boom in de omgeving hangen, en dan doorsluisen naar iets/iemand in de buurt met een T1 lijntje ?
Of sla ik nou door .. ?
Goed idee Baf,
Werk het plan helemaal uit, maak een begroting en zoek een financier. Misschien hebben we in januari dan iets in de boom hangen
quote:
op 11-04-1999 om 10:21 AM schreef daggahet volgende:
Ik weet niks van zendertechniek, maar kan jullie als geluidstechnicus in elk geval wel meedelen dat de "simpele Sennheisers" geen Sennheisers maar Shures zijn. Opvallend, want de standaard bij TV is inderdaad Sennheiser, maar ik denk dat die te duur waren voor dit doel, en de goedkopere Sennheiser-serie (gebaseerd op dezelfde techniek, maar in een goekopere behuizing) was waarschijnlijk niet robuust genoeg.
Shure dus.
een geluidstechnicus die alles van die zendermicrofoons afweet maar niks van zendertechniek? Je komt niet erg overtuigend over. Ga maar weer met je 27MC spelen
en sla je weet hoe die werkt komt dan maar weer terug.
Je opmerking snijd geen hout. Als dagga geluidstechnikus is bij het NOB en dus in de studio of op lokatie met zendermicrofoons werkt, is er geen enkele noodzaak om anders dan uit interesse iets te weten over zendertechniek. Ook in mijn omgeving, b.v, als ik met een ENG ploeg op lokatie aan het werk ben zit er bij de set 1 of meerdere zenders. Zowel ik zelf dan wel de geluidsman weet en hoeft niet te weten hoe de techniek in elkaar zit. De bediening en het gebruik is de enige wetenschap die nodig is. Ik onderstuun overigens het verhaal van dagga volledig.
quote:
op 11-04-1999 om 10:44 AM schreef tanjalies het volgende:
Emperor,Je opmerking snijd geen hout. Als dagga geluidstechnikus is bij het NOB en dus in de studio of op lokatie met zendermicrofoons werkt, is er geen enkele noodzaak om anders dan uit interesse iets te weten over zendertechniek. Ook in mijn omgeving, b.v, als ik met een ENG ploeg op lokatie aan het werk ben zit er bij de set 1 of meerdere zenders. Zowel ik zelf dan wel de geluidsman weet en hoeft niet te weten hoe de techniek in elkaar zit. De bediening en het gebruik is de enige wetenschap die nodig is. Ik onderstuun overigens het verhaal van dagga volledig.
Dus als je weet hoe je het moet bedienen heb je geen interesse in de achterliggende techniek? En dat terwijl het je beroep is. Dat soort mensen zullen het nooit echt ver schoppen. Ik werk zelf in de IT en ik merk het verschil daar ook van losers die maar op wat knoppen drukken en zeggenn "Kijk, het werkt!" terwijl ze geen idee hebben wat ze nu daadwerkelijk uit hebben gevoerd. Stelletje pruters die niks meer kunnen als de handleiding/cursus reproduceren.
quote:
op 11-04-1999 om 10:53 AM schreef Emperor het volgende:
Dus als je weet hoe je het moet bedienen heb je geen interesse in de achterliggende techniek? En dat terwijl het je beroep is. Dat soort mensen zullen het nooit echt ver schoppen. Ik werk zelf in de IT en ik merk het verschil daar ook van losers die maar op wat knoppen drukken en zeggenn "Kijk, het werkt!" terwijl ze geen idee hebben wat ze nu daadwerkelijk uit hebben gevoerd. Stelletje pruters die niks meer kunnen als de handleiding/cursus reproduceren.
quote:
k hoorde van een Omroep Flevoland medewerker in Almere dat die zender-microfoons van de bewoners gewoon simpele sennheisers zijn die met een een simpele richtantenne goed af te luisteren zijn .....
Mijn computer ook..
quote:
op 11-04-1999 om 02:53 PM schreef Inimini het volgende:
Jezus man, ben je net gezakt voor je eerste school diploma.
Er bestaan mensen die de kennis van achterliggende technieken niet nodig hebben om UITSTEKEND te kunnen functioneren. !
Tjonge jonge, volgens mij heb jij de toelating niet eens gehaald voor die lager school. Inderdaad, er zijn mensen die geen kennis hebben van achterliggende technieken om uitstekend te funtioneren. Alleen zullen ze dat dan wel blijven doen tot in lengte van jaren. Als je wat verder wilt komen dan jouw baan (worsten inblikken aan de lopende band of zo) zul je je toch wat verder moeten verdiepen dan dat wat je op dat moment kunt.
quote:
op 11-04-1999 om 03:08 PM schreef Emperor het volgende:
Tjonge jonge, volgens mij heb jij de toelating niet eens gehaald voor die lager school. Inderdaad, er zijn mensen die geen kennis hebben van achterliggende technieken om uitstekend te funtioneren. Alleen zullen ze dat dan wel blijven doen tot in lengte van jaren. Als je wat verder wilt komen dan jouw baan (worsten inblikken aan de lopende band of zo) zul je je toch wat verder moeten verdiepen dan dat wat je op dat moment kunt.
Sorry, maar je maakt je ongelooflijke belachelijk.
Over wat en wie ik ben laat ik me niet uit maar het geeft wel aan dat je eerste je slaap nog even uit je ogen moet wrijven.
Zal ik een topic openen waar jullie verder kunnen discuruzien?
quote:
op 11-04-1999 om 03:50 PM schreef Jochie het volgende:
Kindertjes, geen ruzie makenZal ik een topic openen waar jullie verder kunnen discuruzien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |