abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2008 @ 22:27:14 #1
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57441545
quote:
'Ik riskeer een gevangenisstraf'
HEERENVEEN - Een dreigende gevangenisstraf is de reden dat doelman Brian Vandenbussche bij Heereneen vorige week een stapje terug heeft gedaan.
afbeelding vergroten Brian Vandenbussche. FOTO ANP
In de Belgische sportkrant Sportwereld laat Vandenbussche optekenen dat hij hangende een rechtszaak zijn opmerkelijke besluit bij Heerenveen heeft genomen. Maandagmiddag hoort de 26-jarige West-Vlaming of hij wordt veroordeeld voor een uit de hand gelopen caféruzie uit 2001.

Vandenbussche: ,,Misschien was het niet zo slim om bekend te maken dat ik op de bank wilde zitten. De mensen gissen nu. Iedereen denkt dat ik privé-problemen heb, maar dat is niet zo. De echte reden is een rechtzaak die na zeven jaar nog steeds loopt. Ik raakte betrokken bij een vechtpartij in Blankenberge. Ik was met een paar jongens op stap, toen er op café ruzie ontstond met een ander groepje. Eén van die jongens is daarbij door het raam gevallen. Hij is over de stoep gestruikeld en liep enkele lelijke verwondingen op. Geen blijvende schade, dat niet.''

Vandenbussche, afkomstig uit Blankenberge, stond op dat moment onder contract bij Club Brugge. ,,De zaak kwam pas drie jaar later voor, in 2004. Ik kreeg een voorwaardelijke celstraf van zes maanden en een boete van 3000 euro. Dat geld is niet zo'n probleem, maar die voorwaardelijke celstraf vind ik wel heel erg. Want ik heb zelf niks gedaan. Die jongen die geduwd heeft, heeft al bekend en zijn boete betaald. Maar de rechter heeft ons als groep veroordeeld. Ik ben in beroep gegaan en maandag weet ik meer. Of ik naar de rechtbank ga, weet ik nog niet. Dat moet ik nog overleggen met mijn advocaat.''
Vandenbussche blijft volgens Sportwereld, het sportkatern van Het Nieuwsblad, wel beschikbaar voor de Rode Duivels. ,,Natuurlijk wil ik dat nog. Ik ben nog steeds erg ambitieus voor de nationale ploeg.''

Donderdag maakt bondscoach René Vandereycken zijn selectie bekend voor de oefeninterland tegen Marokko, van 26 maart.
bron AD
pi_57441646
Groot gelijk heeft ie. Is toch een smet op je leven zo'n strafblad.
pi_57441705
Getuigd wel van volwassenheid door dan even een stapje terug te doen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_57441792
Is al uitgebreid besproken in het BVDB topic.
  maandag 17 maart 2008 @ 22:35:41 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57441794
Wat een hooligan dat zoek je toch niet achter zo'n jongen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 17 maart 2008 @ 22:39:02 #7
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_57441874
Vandenbussche HOOLIGAN!
pi_57447894
Brian Vandenbussche Fantopic

Wordt daar al besproken..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')