Hoi,
Hier iemand met tien jaar ervaring met een Berner Sennen reu. Op het moment heb ik gewoon geen tijd voor een pup ( werk dertig uur in de week en wil dat een hond niet aandoen ) maar in de toekomst.. wie weet
Maar goed, de Berner dus

Hoop is al gezegd natuurlijk, uitkijken voor HD, zeker op cursus gaan ( die van ons was 45 kilo en dominant en dan is het niet verkeerd om te leren hoe je met hem om moet gaan ) en ga eens kijken bij een goede fokker. Weet niet precies waar je woont maar wij hadden hem in Otterlo gehaald ( weet niet of die fokker nog bestaat) maar in Best ( Brabant ) zit ook een erg goede heb ik gehoord... Toendertijd betaalden wij 900 gulden geloof ik maar dat was in 1993 dus dat is blijkbaar verdubbeld in de tussentijd

Verder was hij erg lief, kids mochten gewoon aan zijn voerbak komen als hij aan het eten was. Dominantie kwam vooral bij andere honden ( reuen) om de hoek kijken, tegen teven en andere mensen was hij meestal lief. Hij was dol op lange wandelingen ( eerste maanden voorzichtig opbouwen, niet gelijk uren gaan wandelen) Pups van honden die groot worden mogen ook het eerste jaar geen trap lopen dus dan zul je hem moeten dragen. Ook in de auto springen mogen ze niet zelf in het begin dus dat wordt tillen !
Hij is nu vier jaar dood maar een Berner blijft het helemaal voor mij, moet ook altijd ff aaien als ik er 1 zie lopen, schitterende beesten zijn het.
Succes met je beslissing/aanschaf en laat weten wat het geworden is he !
niet onze Wodan maar een puppie die ik tegenkwam op de site van de Hoge Veluwe berner sennen kennel ( waar wij hem dus gekocht hebben
[ Bericht 3% gewijzigd door Angelcakes op 17-03-2008 22:09:10 ]
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way