Mhhh, het was een poging tot directe vertaling... het is een stuk van een ploeg, en dan dus een van die 'bladen' (een hele ploeg in de handbaggage, dat gaat nooit passen).
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Zul je net zien. Ik ben in maart 2005 voor het laatst ingeënt tegen buiktyphus en die vaccinatie is drie jaar geldig. Drie jaar en één maand later ga ik weer op vakantie. Nou ja, fuck it, ik haal wel weer een nieuwe als ik in september naar de -stanlanden ga.
Mijn buiktyfus inenting is ook niet meer geldig. Moet ik eens achteraangaan, maar ik moet erbij zeggen dat het met de hygiene in Yucatan goed is gesteld en ik nooit wat heb. Volgende keer als ik in NL ben haal ik wel een nieuwe
Toen ik vorige week naar St Maarten vloog had ik SSSS op mijn instapkaart staan. Blijkbaar ben je verdacht als je alleen naar een Caribisch eiland reist. Ik werd van top tot teen onderzocht, moest door de scanner en mijn handbagage werd uitvoerig gecheckt met allerhande apparatuur op explosieven
St Maarten is trouwens precies wat ik verwachtte: niet boeiend en takkeduur. Ik ben blij als ik vrijdag weer naar Mexico kan. Hoewel ik gisteren (zondag) wel een leuk dagje had: ik was uitgenodigd door een lokale agent om op een eilandcruise te gaan met een catamaran zeilboot. Heel leuk dagje gehad, we waren maar met 8 man op de boot, was erg exclusief, en we zijn naar Anguilla gevaren, een eiland naast St Maarten. Ik heb wilde dolfijnen gezien die met de boot meezwommen en 2 enorme walvissen met jonkies!! En daarna hebben we ge BBQd op het poederwitte strand van Anguilla. Resultaat is dat ik zo rood ben als een kreeft
Leuk als je zo de Caraïbische eilanden kunt bezoeken!
Qua bagagechecktips: ik heb laatst erg veel plezier gehad toen ik uit Quito wegging en de douanier mijn koffer moest checken. Bovenop lagen mijn visitekaartjes. Die jongen vroeg alleen of mijn mailadres op het kaartje stond en of hij er één mocht hebben. Na mijn bevestigend antwoord kon de koffer gelijk weer dicht...
Quito is lekker zonnig nu. Zin om even naar buiten te gaan, ondanks mijn verkouden snothoofd. Maar helaas: meetingtime...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
Kut! Wat ontzettend rot, UIO. Wat een rotziekte is het toch... Heel veel sterkte.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
Kennelijk heb ik het topic vermoord met m'n slechte nieuws. Gelukkig heb ik ook weer wat goed nieuws: m'n zus krijgt binnenkort haar derde kleintje. Na twee mannetjes is ze nu in verwachting van een meisje.
Gefeli met je nieuwe aanstaande nichtje, UIO. Ik heb als ik terugkom wéér een kraambezoek en een eenjarige verjaardag. Voor beiden heb ik vanmiddag een pluchen bluefoot gekocht. Je weet (misschien) wel: die vogels die op de Galapagos zitten. Ik heb ze dit weekend gezien op een boottochtje bij Atacames (vlakbij Esmeraldas). Die beesten zijn zo enorm grappig (zowel live als in pluche) (Sorry ik kan heel blij worden als ik een cadeautje heb gevonden wat ik zélf erg leuk vind )