abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211959
BB achtergrondinfo over het vertrek van Mona, interview met familie en foto's van Mona, Bianca, familie Mona en vertrek uit BB-huis vand je hier..
http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.anoukvrolijkt.html
pi_211960
Ik heb het stukje maar even hier geplakt,hoeven jullie niet bij die "geloofwaardige" krant te kijken
---------------
Op de vlucht voor Big Brother
door Marcel Frost en Marcel Peerebom Voller

AMSTERDAM, zaterdag

'Welkom thuis Mona' staat in koeienletters op de etalageruit van 'Big Bakker' Ed Rooth aan de Amsterdamse Plantage Kerklaan, waar tot voor kort nog de tekst 'Steun Mona' was te lezen. De schoonfamilie van Big Brother-deelneemster Mona heeft de afgelopen vier weken intensief met de spontane Amsterdamse bakkersvrouw meegeleefd.

In het kleine kantoortje boven de winkel staat prominent een televisie op tafel. Mona's schoonvader was "grandioos verbaasd" toen hij hoorde dat ze het huis zou verlaten. "Ik dacht: die houdt het nog wel een week of drie, vier vol."

Ed Rooth zegt dat de gevolgen van Mona's deelname aan het programma voor hem en zijn zoon Mona's man Ernst, die ook in de bakkerij werkt onvoorzien groot waren. "In de roddelbladen verschenen allerlei gemene stukjes. Iemand noemde mij de 'boze schoonvader', zonder dat ik die persoon ooit had gesproken!"

Mona's kinderen hebben volgens Rooth nog het meest last gehad van de 'Big Brother'-uitzendingen. "De kleinste heeft een paar dagen hier geslapen, omdat Ernst van hot naar her ging voor interviews. Hoewel, slapen is een groot woord: 's nachts werd-ie wakker en riep om zijn moeder... De kinderen mochten het programma ook niet meer zien van ons. Het werd ze allemaal teveel." Het grote nieuws van Mona's vertrek hoorde hij pas gisterochtend. "Ik was aan het werk. Nee, er heeft niemand gebeld. Ja, iemand van Endemol om te zeggen dat Ernst niet kwam werken."

"De eerste keer dat we haar op televisie zagen was wel spannend. Daaraan wen je snel, het is net of je naar een vakantiefilmpje kijkt. Maar de gedachte dat anderhalf miljoen mensen met je mee zitten kijken... Wat mij opviel is dat iedereen vreselijk zat te acteren in dat huis. Ze zijn de eerste paar weken erg lief voor elkaar geweest, tot uiteindelijk hun ware aard boven kwam."

Hij is blij dat Mona weer terug is. "'Tuurlijk had ik het haar gegund om erin te blijven, maar dit is beter. De kinderen waren te vaak alleen. Daar zou volgende week verzorging voor komen, maar dat hoeft nu niet meer. Ik was het er overigens helemaal niet mee eens dat zij aan 'Big Brother' ging meedoen, dat is toch een enorme belasting."

"Ik denk dat Mona zich in de loop van volgende week gaat afvragen 'wat heb ik nu toch uitgehaald?'. Het heeft een hoop narigheid met zich meegebracht die niemand had voorzien. Die tienduizend gulden? Dat is niet meer dan een fooi. Mona ging ook voor die 250.000 gulden. En die mooie verhalen van de deelnemers, die 'zichzelf willen ontdekken'? Onzin, het gaat om de poen. Zeg dat dan ook!"

Na het vertrek van achtereenvolgens Martin, Tara, Sabine, Mona en Bianca blijven vooralsnog deelnemers Ruud, Willem, Karin, Bart en Maurice over. Zo is het Veronica gelukt om 'Big Brother' opnieuw tot het gesprek van de dag te maken. Goed, sommige kijkers vinden de bemoeienis van Veronica niet eerlijk, maar er is in ieder geval weer leven in de brouwerij.

Precies op tijd, want vorige week bleek dat de sfeer in het huis meer dan gezapig werd. De mannelijke bewoners sliepen een gat in de dag, terwijl de vrouwen met name Karin en Bianca klaagden dat er "niets meer gebeurde." Kortom: het vakantiegevoel is bij de bewoners definitief verdwenen.

Veronica zag de bui al hangen en gaf het programma deze week een nieuwe impuls: uit 'mededogen' met bewoners die teveel last van heimwee zouden hebben, mochten er twee vertrekken. Met voor ieder een envelop met ƒ10.000 om het leed te verzachten. Opmerkelijk natuurlijk, want die ingreep maakt de weg vrij voor weer twee nieuwe 'Big Brother'-kandidaten. Zo zet Veronica het programma opnieuw flink op zijn kop en blijft de omroep verzekerd van torenhoge kijkcijfers.

Gevolg is dat er van de oorspronkelijke formule zo weinig over blijft: 'honderd dagen', 'geïsoleerd van de buitenwereld' en een 'hoofdprijs van 250.000 gulden'. Eventuele nieuwe bewoners die deze week in het huis kunnen worden toegelaten, zullen nooit de honderd dagen vol maken. Geïsoleerd van de buitenwereld? George Baker zingt een liedje in de achtertuin; de bewoners krijgen brieven en soms een (met opzet?) door de censuur geglipt krantenknipsel van hun kinderen. Nieuwkomer Mona vertelde het 'geïsoleerde' gezelschap dat ze 'buiten' inmiddels bekende Nederlanders zijn geworden en wat het volk van hen vindt. Wat de hoofdprijs betreft: nieuwkomers zullen die in elk geval niet winnen. Mocht één van hen als laatste overblijven, moet het bedrag worden gedeeld met de nummers twee en drie.

Een eerlijke gang van zaken? Want in de spelregels staat dan wel dat iedereen op elk moment het huis vrijwillig mag verlaten, maar het 'duwtje in de rug' dat donderdag werd gegeven, daar had niemand op gerekend. "Wij breken de regels niet, wij máken ze", luidt het simpele weerwoord van Veronica. De bewoners van het eerste uur konden de actie in ieder geval niet echt waarderen. "Er zijn zo langzamerhand meer kippen in de tuin dan mensen in het huis...," verzuchtte er één.

Van alles is weer waardeloos

maandag 1 november 1999 @ 00:18:00 #3
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_211961
quote:
op 10-31-1999 om 11:43 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Ik heb het stukje maar even hier geplakt,hoeven jullie niet bij die "geloofwaardige" krant te kijken

Volgens mij verdienen die schrijvers hun geld erg makkelijk: effe meneer Rooth interviewen, en de rest van de Fok!site afsnaaien..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')