Of niet en dan blaas je alles naar de klote.. Inclusief je stoppenkast en alle andere electronica!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als je de stekkers niet geforceerd hebt geplaatst dan kan het eigenlijk niet mis gaan.Alle computerstekkers zijn fool-proof gemaakt, je kan ze maar op één manier aansluiten en dat is de juiste.
Stekkers niet fool-proof? Alle stekkers zijn dat tegenwoordig, alleen de HD-leds, powerknop etc stekkertje op het mobo zijn niet fool-proof, maar als die verkeerd aangesloten zijn heeft dat geen ernstige gevolgen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 02:57 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Of niet en dan blaas je alles naar de klote.. Inclusief je stoppenkast en alle andere electronica!
Succes
Ik overdreef dan ook natuurlijkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 02:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Stekkers niet fool-proof? Alle stekkers zijn dat tegenwoordig, alleen de HD-leds, powerknop etc stekkertje op het mobo zijn niet fool-proof, maar als die verkeerd aangesloten zijn heeft dat geen ernstige gevolgen.
Een beetje de onschuldige PC beginneling bang maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:00 schreef c0nd0r het volgende:
Ik overdreef dan ook natuurlijk
Er kan inderdaad weinig gebeuren op zich..
Tenzij zijn power knop niet aangesloten is natuurlijkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oke, even een korte checklist:
- Zit de processorkoeler op de processor?
- Zit het draadje van de ventilator op de processorkoeler aangesloten op het moederbord?
- Zit het geheugen in de geheugenbank 'geklikt'?
- Zit de videokaart op het moederbord in de daarvoor bestemde sleuf?
- Hangen er geen draadjes los?
- Zwerven er geen schroefjes door de kast?
Indien op alle vragen ja kan worden geantwoord kun je je PC veilig aan zetten.Succes.
Dat is het veiligste scenarioquote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tenzij zijn power knop niet aangesloten is natuurlijk
Ja, maar dan fikt de PC in ieder geval niet door.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:07 schreef hugecooll het volgende:
Tenzij zijn power knop niet aangesloten is natuurlijk
Wel draadjes los, geen schroefjes.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oke, even een korte checklist:
- Zit de processorkoeler op de processor?
- Zit het draadje van de ventilator op de processorkoeler aangesloten op het moederbord?
- Zit het geheugen in de geheugenbank 'geklikt'?
- Zit de videokaart op het moederbord in de daarvoor bestemde sleuf?
- Hangen er geen draadjes los?
- Zwerven er geen schroefjes door de kast?
Indien op alle vragen ja kan worden geantwoord kun je je PC veilig aan zetten.Succes.
Electriciteit is simpel, dat moet altijd rond gaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wel draadjes los, geen schroefjes.Voor de rest: "ja". 't Meeste kan en snap ik ook wel, alleen ben ik gewoon niet heel technisch..als het even anders moet dan ik gewend ben, raak ik de kluts kwijt.
![]()
Ben geen pc n00b, ik weet alleen niks van electriciteit, voeding enzo, en ik haat kabels!!! En ik onderschat mezelf nogal
Oja! Gelijk maar een DIG vraagje hierzo dan: Ik heb de grote brede kabel van de voeding in het mobo zitten.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, maar dan fikt de PC in ieder geval niet door.
Ja maar ik verlies het overzicht als ik al die kabeltjes uit de voeding zie komenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:12 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Electriciteit is simpel, dat moet altijd rond gaan.
Je moet een brede kabel van 20 of 24 pinnen op het moederbord steken en een kabel met daarin een vierkant stekertje van 4 pinnen op het moederbord steken (er zal iets van ATX_12V bij staan ofzo), zonder die twee stekkers zal de computer in ieder geval niet aan gaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:12 schreef Parafernalia het volgende:
Oja! Gelijk maar een DIG vraagje hierzo dan: Ik heb de grote brede kabel van de voeding in het mobo zitten.
Maar, ik zag nog een ATX ingang in mijn mobo...hij is vierkant met evenveel ingangen. Moet daar nog iets in?
Ik ben er ook al een uurtje mee gekapt..ik vond het alleen tijd voor een joint en een fles roséquote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:13 schreef Dagonet het volgende:
Om kwart over drie 's nachts moet je ook niet meer aan PC's knutselen, dat moet je gewoon laten zitten tot het daglicht is.
Dat is eigenlijk de beste tip.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:13 schreef Dagonet het volgende:
Om kwart over drie 's nachts moet je ook niet meer aan PC's knutselen, dat moet je gewoon laten zitten tot het daglicht is.
Je doet er meer dan 1 avond over om een PC in elkaar te knutselen?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:17 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik ben er ook al een uurtje mee gekapt..ik vond het alleen tijd voor een joint en een fles rosé![]()
Morgen weer verder
Duidelijk! Bedankt..geen idee waar ik die kabel dan vandaan moet halen..komt die uit de voeding?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je moet een brede kabel van 20 of 24 pinnen op het moederbord steken en een kabel met daarin een vierkant stekertje van 4 pinnen op het moederbord steken (er zal iets van ATX_12V bij staan ofzo), zonder die twee stekkers zal de computer in ieder geval niet aan gaan.
Deze units dus:
De brede:
[ afbeelding ]
En die vierkante:
[ afbeelding ]
Ja..had ik ook niet verwacht eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:21 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Je doet er meer dan 1 avond over om een PC in elkaar te knutselen?
Ik krijg zo langzaam 't idee dat de PC bouw in jouw geval niet echt succesvol zal blijken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:21 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Duidelijk! Bedankt..geen idee waar ik die kabel dan vandaan moet halen..komt die uit de voeding?
Als het goed is wel, die kabel zit op alle moderne voedingen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:21 schreef Parafernalia het volgende:
Duidelijk! Bedankt..geen idee waar ik die kabel dan vandaan moet halen..komt die uit de voeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |