Dentist | zondag 3 maart 2002 @ 22:57 |
quote:Bron : www.f1racing.nl Een nieuw Minardi in de dop of zal dit team verrassen als Toyota?? Dentist | |
BernieEcclestone | zondag 3 maart 2002 @ 23:06 |
quote:Bernie weet van nix Gaston Mazzacane Paul Stoddart moet eik niet zeuren,eindelijk concurrentie voor de laatste plaats op de grid. | |
rubbereend | zondag 3 maart 2002 @ 23:13 |
stel je voor een ferrari die wordt ingehaald door een skode ![]() | |
Tackleberry | zondag 3 maart 2002 @ 23:53 |
quote:Paul Stoddart loopt een gigantische hoeveelheid geld mis... Een team als European Minardi kan elke dollar gebruiken... | |
twi | maandag 4 maart 2002 @ 00:59 |
AMT motoren. Daar snap ik dus helemaal geen zak van, want die liggen bij Minardi onder de motorkap. Waarom snap ik daar geen zak van? Omdat Stoddart ze gratis krijgt aangeleverd van de heer Scalabrini. Waarom verbaas ik me dan? Omdat de relatie tussen de heer Scalabrini en de heer Stoddart nu niet bepaald ongelofelijk versterkt zal worden door een dergelijke ondersteuning voor Skoda. Waarom niet? Omdat Stoddart flink pissed zal zijn dat Skoda aan de start verschijnt. Arme Paul Stoddart, daar gaat z'n ¤14.000.000... | |
Rectus_Dominus | maandag 4 maart 2002 @ 01:03 |
quote:Waarom dan precies? Want ik snap het hele verhaal eigenlijk niet. ![]() | |
Tackleberry | maandag 4 maart 2002 @ 01:04 |
quote:Hij had nog geld te goed, maar aangezien dat team failliet is verklaard kan hij naar z'n centen fluiten... | |
Rectus_Dominus | maandag 4 maart 2002 @ 01:14 |
quote:Paul Stoddart had geld te goed van Prost? Waarom dan? ![]() Excuse me for my ignorance. | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 01:25 |
In het verslag van RTL5 was (voor de race) een interview met Tom Walkinshaw over Jos, Arrows en Prost enzo. Vindt het wel interessant hoe strategisch al die eigenaars/teams/rijders/sponsors hun diverse, soms tegenstrijdige belangen proberen te verdedigen. Als je alles van de afgelopen weken bij elkaar optelt krijg je het volgende beeld: Kirch (mediamogul) is eigenaar van meerderheidsbelang in SLEC. Deze heeft grote schulden. F1 rechten te koop. Ecclestone wil wel onderhandelen (wil geld zien, natuurlijk!) want constructeurs/autofabrikanten dreigen anders concurrerende serie op te zetten. Constructeurs willen meer geld zien. Licentie Prost komt vrij, is ook constructeur, en pot moet verdeeld worden. Volkswagen wil ook in F1 : Walkinshaw heeft hier ook een rol in... Prost failliet, HHF heeft plek nodig en neemt sponsors mee, Jos exit. nee dit wordt geen Jos-topic!! TW wil invloed uitbreiden en koopt via stroman (rechtstreeks zou teamvertrouwen Arrows ondermijnen!) rechten om meer macht/invloed op grid te krijgen, en seint Pischetsreider in ( die ook achter de BMW-deelname in Williams zit!!!). TW heeft in Arrows maar 40 % belang, team heeft hoge schuldenlast!). TWR kan wel engineering-werkzaamheden gebruiken en heeft via zijn banden met AMT ook mogelijkheden om een motor in te zetten. Uiteindelijk zal vast via de Volkswagengroep (Audi, Volkswagen, Seat, Bugatti, Skoda, Lamborghini) een team á la Ferrari-Fiat / McLaren-Mercedes / BMW-Williams / Jaguar-Ford opgezet worden... What's next? General Motors die Arrows of European Minardi overneemt of als springplank gebruikt ? Als je het goed bekijkt zijn zij de enige grote speler die nog niet in de F1 actief is (Peugeot inmiddels al uitgeracet....) Wordt het toch nog interessant.... | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 01:30 |
quote:Geen geld tegoed van Prost. Het is net zo als met het kopen van bijv. Rodamco North America gebeurt is. Een onderneming heeft een waarde aan bezittingen/rechten die niet in de koopprijs tot uitdrukking komt. Ik geloof dat zoiets in de financiele wereld wel vaker gebeurt. | |
RJ.81 | maandag 4 maart 2002 @ 01:34 |
quote:euuhm... Minardi (en de andere teams) lopen nu geld mis doordat ze de Tv-gelden e.d. nu met nog een team moeten delen. | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 01:42 |
quote:Nope. Prost had rechten opgebouwd. Deze rechten zijn opgekocht, behalve de naam Prost. Dit kon voor weinig gebeuren, omdat de andere gegadigden hun bod teruggetrokken hadden vlak voor de start van de GP van Australie... | |
Emizea | maandag 4 maart 2002 @ 01:46 |
Dat is dus echt een team waar ik absoluut geen geld op zou zetten! ![]() Weet je wat "Skoda" namelijk in Tjechie betekent? Het betekent dus "schade", serieus! Belooft veel goeds! | |
RJ.81 | maandag 4 maart 2002 @ 01:50 |
quote:Klopt, de rechten zijn opgekocht, waaronder dus het recht op een deel van de TV gelden e.d. Dus wat bedoel je met "nope" ? | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 02:06 |
quote:De rechten die door Prost zijn opgebouwd, zijn verhoudingsgewijs veel en veel groter dan de extra gelden die Stoddard door niet deelname van Prost zou ontvangen. De team-licentie zou nooit vrijgekomen zijn - deze zou dan later in het seizoen waarschijnlijk toch wel naar de Volkswagen groep gegaan zijn. Als je het mij vraagt, zou Stoddard er beter aan doen om bijv GM (Holden in Australie, Opel en Saab in Europa, Chevrolet etc. in US, Daewoo/Isuzu/Suzuki-deelnemingen in Azie) als partner te strikken..... ( zie m'n eerdere posts in dit topic ) | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 02:49 |
Nog een leuke toevalligheid: De nieuwe eigenaar van boedel prost is: Phoenix Finance Ltd. De huidige eigenaar van Rover (waarvan de slechte resultaten de reden zijn waarom Pischetsreider plaats heeft moeten maken bij BMW) heet toevalligerwijs het 'Phoenix consortium'.... Toeval ? [Dit bericht is gewijzigd door aego op 04-03-2002 02:59] | |
beelzebub | maandag 4 maart 2002 @ 02:55 |
ff mierenneuken, maar als je opmerkingen tussen haakjes weglaat hoor je nog steeds een goedlopende zin over te houden: De huidige eigenaar van Rover (...)is moeten maken van heet toevalligerwijs het 'Phoenix consortium'.... Sowieso snap ik geen hout van al dat gekonkel rondom Prost, is TWR op 2 paarden aan het gokken of doet-ie het puur voor 't geld? | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 03:10 |
quote:zo beter ? BTW: Walkinshaw doet altijd alles voor het geld. Kijk maar naar zijn rijderskeuzes in de afgelopen jaren ( en dan heb ik het niet over Jos Verstappen ). Ook heeft hij niet voor niets maar een minderheidsaandeel in Arrows. | |
twi | maandag 4 maart 2002 @ 09:39 |
quote:Nou dan, dat zegt 'ie toch? Dan is er niks te 'nope'-en aan... En ik snap het verhaal over AMT nog steeds niet. AMT == Asiatech. Asiatech levert voor noppes aan Minardi, dus waarom zouden die in vredesnaam nu ook aan Skoda leveren? Die capaciteit hebben ze volgens mij helemaal niet. Bovendien, die AMT past volgens mij nooit in de AP05... | |
aego | maandag 4 maart 2002 @ 12:32 |
quote:tuurlijk wel. Het geld wat hij misloopt, zou hij gehad hebben als ie zelf dat team voor weinig kon kopen. Nu kan TW na deadline, na de start van een seizoen licenties en rechten overnemen, die in weze vervallen waren. Daar ging de 'nope' over. De tv-rechten worden nu al disproportioneel verdeeld. Zelfs Max Mosley heeft in het verleden al gewaarschuwd voor de niet te doorbreken hegemonie van de grotere teams. "De teambazen van Ferrari, McLaren en Williams bijvoorbeeld hebben een mening dat omdat hun het meeste succes kennen en dus ook het grootste deel van de televisie opbrengsten krijgen. Ze krijgen het ook nog. Maar je kan de situatie ook van een andere kant bekijken als er maar drie top teams aanwezig zouden zijn tijdens een Grand Prix dan zou je geen show meer hebben. Ik vind dat het geld van de televisie-rechten wat eerlijker verdeeld moet worden." Het is nog maar de vraag over de grote teams instemmen met dit plan. McLaren baas Ron Dennis heeft onlangs nog verklaard dat hij graag nog meer geld wou hebben. Op het moment verdienen de top-teams meer geld dan de kleinere teams. Dit staat namelijk in het Concorde verdrag dat nog tot 2007 geldig is. | |
Guard | maandag 4 maart 2002 @ 17:15 |
quote:Als de Ferrari een piststop maakt en de Skoda van vier ronden naar drie ronden achterstand gaat ja!! | |
Guus | maandag 4 maart 2002 @ 17:39 |
Volkswagen heeft in AUDI een sterke motorenbouwer in huis. Ze racen al op Le Mans met AUDI. Ik denk dat de blauwdrukken al klaar liggen voor een F1 moter. Volgend seizoen een Skoda/AUDI AUDI/AUDI (of iets dergelijks) team aan de start ? | |
BernieEcclestone | maandag 4 maart 2002 @ 17:46 |
quote:met Kenneth Eriksson en Toni Gardemeister achter het stuur | |
Komakie | maandag 4 maart 2002 @ 23:43 |
quote:nou als er 1 team is dat veel respect krijgt binnen het F1 veld ondanks dat ze niet erg hard gaan is het Minardi wel en dat zie ik met dit team niet echt gebeuren. eerder een team als Arrows. Die gasten presteren nix met redelijk veel geld. Ik vind dit sowieso maar een raar verhaal. Een team toevoegen halverwege het seizoen terwijl er geen team van af gaat. | |
RJ.81 | dinsdag 5 maart 2002 @ 14:39 |
Het hele verhaal lijkt nu weer niet door te gaan...quote:bron |