abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57379051
Laatste Potterfilm in tweeën

Rotterdam, 14 maart. De boekenreeks is voltooid, maar in de bioscoop hadden de fans nog twee films over tovenaarsleerling Harry Potter in het vooruitzicht. Goed nieuws, het worden er drie. Het laatste boek bevat gewoon te veel stof voor één film, zegt filmproducent Warner Bros.

Dat Warner het afscheid van J.K. Rowlings Potterreeks uitstelt, wekt geen verbazing. Wereldwijd brachten de eerste vijf films al 4,5 miljard dollar op. Het bedrijf ontkent dat geld de reden is om De Relieken van de Dood te splitsen. Het inkorten was volgens Warner-directeur Alan Hornvan altijd al zwaar. ''Dit laatste, allerlaatste deel willen we echt goed doen.''

Hoofdrolspeler Daniel Radcliffe zei tegen The Los Angeles Times dat hij blij is met het besluit. ''De andere boeken hadden subplots die weggelaten konden worden, maar het slot is een voortdenderend verhaal vanaf bladzijde één.''

Deel zes, Harry Potter and the Half-Blood Prince, komt eind dit jaar uit. De twee delen van Harry Potter and the Deathly Hallows staan gepland voor november 2010 en mei 2011. Pottersites vragen zich al af waar de breuk zal komen: na Harry’s vlucht op de draak, of na de vernietiging van het eerste ‘gruzielement’ misschien?

Bron: NRC Handelsblad

pi_57379120
Ben benieuwd. Aangezien het verhaal voortdurend doorgaat, lijkt het me erg lastig om daar twee aparte films van te maken. Ik ben het niet helemaal eens met Daniel, het eerste deel van het boek is op sommige punten ronduit saai. Het duurt erg lang voordat ze er achter komen dat ze de gruzielementen of de relieken moeten hebben. Kan dat niet weggelaten worden?
pi_57379775
Heerlijk Ik denk echt dat hij geweldig gaat worden
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_57379920
In Deel 5 gebeurde volgens mij echt wel meer dan in deel 7

Ik hou sowieso niet van die films, altijd te kort en te somber, ik mijn fantasie is alles veel beter
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_57383981
Tot het eind uitgemolken dus....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57457005
Ik snap niet helemaal waarom dit boek in 2 delen moet. Een heel groot stuk is eigenlijk best saai waar niet echt veel gebeurd. Denk eerder dat ze er nog even een extra slaatje uit proberen te slaan ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')