- Hij begint zijn eerste zin niet met 'ik'. Daarnaast wordt tegenwoordig niet meer zo fronzend gedaan over je brief beginnen met 'ik', maar goed. (Herstel: taaladvies blijkt toch aldus te luiden: Het is evenzeer af te raden een brief te beginnen met ik of wij. Veel taalgebruikers ervaren een dergelijk begin als ongepast en confronterend. Bron)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:46 schreef Bot13 het volgende:
Let er vooral even op dat het niet netjes is je eerste zin met 'Ik' te beginnen. Geachte mevrouw alleen als je zeker weet dat het om een mevrouw gaat, anders 'heer, mevrouw' gevolgd door een komma. Als je je CV bijvoegt vermeld je dat onderaan de brief in een 'bijlagen: cv', ik weet niet of dat ook in een mail moet.
Verder niet veel aan de hand, geloof ik
edit: Oh, en 'geachte' duidt op een formele brief, volgens mij sluit je dan af met 'hoogachtend'.
Je hebt gewoon alle termen uit de vacature gekopiëerd? Vertel de belangrijkste dingen, en som niet alles zo 1,2,3 op...quote:mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel.
Deze zin loopt niet helemaal lekker.. mede door het dubbele helpen.. Nu help je iemand met helpenquote:k ben een behulpzaam mens en vind het voldoening geven om een ander mens te helpen een zo’n zelfstandig, normaal en gelukkig mogelijk bestaan te helpen geven.
beter is:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:36 schreef hierissieweer het volgende:
en vind het voldoening geven om een ander mens te helpen
quote:Geachte Mevrouw <Achternaam>,
Uw vacature <op uw website / in de krant van> voor de functie van <functie> spreekt mij in het bijzonder aan.
Momenteel volg ik een deeltijd opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Uw vacature is goed te combineren met mijn studie en sluit goed aan bij mijn ambities.
Ik heb in mijn opleiding, stages en werk de nodige ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik de nodige kennis verkregen door de SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.
Wat mij typeert in het werk zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en samen de zaken oplossen, maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.
Graag wil ik mijn sollicitatie en CV in een persoonlijk gesprek toelichten.
Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.
Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer
Bovendien is behulpzaam mens gelijk met hulp geven, volgens mij heet zoiets een tautologie..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:11 schreef nicomart het volgende:
[..]
Deze zin loopt niet helemaal lekker.. mede door het dubbele helpen.. Nu help je iemand met helpen
Vind het laatste stukje een beetje dubbel.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:36 schreef hierissieweer het volgende:
--> Knip...
....., maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.
idd helemaal goed.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:39 schreef koller het volgende:
Ik heb mijn sollicitatiebrief gekopieert van deze site:
http://www.studentenwerk.nl/info/voorbeeld_sollicitatiebrief
Uiteraard wel aangepas=p Maar volgensmij is dit een prima basis!!
Die "samen" moet er even uitquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:36 schreef hierissieweer het volgende:
Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en samen de zaken oplossen, maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.
Vermijd het woord "dus"! Da's net of die mensen zelf niet conclusies kunnen trekken uit jouw woorden. Zorg gewoon dat er niets te raden overblijft. Ennuh, niet bang zijn gewoon te zeggen dat je iets kunt.quote:Ik ben een teamwerker, zet graag ergens samen de schouders onder, en ik denk oplossingsgericht. Ik kan echter ook prima zelfstandig werken en durf beslissingen te nemen.
In diezelfde zin staat ook twee keer 'geven'quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:11 schreef nicomart het volgende:
[..]
Deze zin loopt niet helemaal lekker.. mede door het dubbele helpen.. Nu help je iemand met helpen
Ik vind je opzet zeker niet verkeerd, maar misschien wat formeel voor de branche waarin Hierissieweer solliciteert. "Kennis verkregen" zou ik zeker anders opschrijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef HarryP het volgende:
Hier een opzetje een andere richting op.
Zelf verbeteren/aanvullen/schrappen.
Een brief is maar de lijst van je CV. Dus besteed ook wat meer aandacht aan je CV.
Een korte beschrijving bij de opleidingen en ervaringen doet het altijd goed.
[..]
Klinkt beter! ik ga vanavond hier nog even verder na kijken, zit nu op mijn werk.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef HarryP het volgende:
Hier een opzetje een andere richting op.
Zelf verbeteren/aanvullen/schrappen.
Een brief is maar de lijst van je CV. Dus besteed ook wat meer aandacht aan je CV.
Een korte beschrijving bij de opleidingen en ervaringen doet het altijd goed.
[..]
Het is:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:49 schreef Biancavia het volgende:
Na aanleiding...
En het is een Autisme Spectrum Stoornis.
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:58 schreef hierissieweer het volgende:
Nou het een en ander veranderd, wat vinden we er nu van?
Geachte *********
De vacature op uw website voor de functie van persoonlijk begeleider spreekt mij aan (.) (en leg meteen uit waarom)
In mijn opleiding, stages en werk heb ik de nodige ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik de nodige kennis verkregen door de opleiding SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.
Het werken met mensen met een stoornis in het autistisch spectrum heb ik als (zeer?) interessant ervaren. Uit het werken met mensen haal ik veel voldoening en plezier. Vandaar dat ik bij uw vacature uitkom.
Momenteel volg ik een deeltijd opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Uw vacature is goed te combineren met mijn studie en sluit aan bij mijn ambities. (wat zijn je ambities dan?)
Wat mij typeert in het werk (welk werk?) zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. (7 persoonskenmerken is wel érg veel. Lange opssoming is het nu) Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en de zaken oplossen (dat hoeft er niet tussen denk ik. Zegt weinig over jou, je geeft een uitleg wat teamwerk is volgens jou, maar dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik), ook ben ik in staat zelfstandig te werken en durf ik beslissingen te nemen.
Graag wil ik mijn sollicitatie en CV in een persoonlijk gesprek toelichten.
Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.
Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer
Geachte Mevrouw de Vriesquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:52 schreef Lienekien het volgende:
- Als je weet dat het een vrouw is waar je aan richt, dan noem je ook de naam (Geachte mevrouw De Vries,).
Is dat veranderd ofzo? Sinds wanneer moet mevrouw met een hoofdletter en De niet?quote:
Hm, in een stijlboek van me over (oa) brieven schrijven staathet als Mevrouw de Vries. Vind ik eigenlijk ook mooier staanquote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:01 schreef maedel het volgende:
[..]
Is dat veranderd ofzo? Sinds wanneer moet mevrouw met een hoofdletter en De niet?
Volgens mij moet het zo: Geachte mevrouw De Vries.
En "onze taal" vindt dat ookBron
Da's inderdaad best vreemdquote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:22 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hm, in een stijlboek van me over (oa) brieven schrijven staathet als Mevrouw de Vries. Vind ik eigenlijk ook mooier staan
Nee, het is een stoornis in het spectrum van autisme, het spectrum zelf is niet autistisch.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:44 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Het is:
Autisme of de nettere(alles omvattended) benaming ASS (autistisch spectrum stoornis)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |