abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:36:07 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_57375299
Graag zou ik dus willen solliciteren op een vacature, heb al een sollicitatiebrief geschreven, maar ik ben niet echt tevreden met het resultaat... Als ik hem zou lezen zou ik er niet enthousiast van worden... Dus wie kan mij helpen om de brief nog een beetje op te "pimpen"??

Geachte Mevrouw

Na aanleiding van de vacature onder nummer ****** mail ik u mijn sollicitatiebrief.

Ik ben een behulpzaam mens en vind het voldoening geven om een ander mens te helpen een zo’n zelfstandig, normaal en gelukkig mogelijk bestaan te helpen geven. Ik heb in mijn opleiding, stages en werk de nodige ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik de nodige kennis verkregen door de SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.

Wat mij typeert in het werk zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en samen de zaken oplossen, maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.
Ik volg in deeltijd de opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Deze opleiding verbreedt mijn kennis, die ik ook zal kunnen toepassen in de praktijk.

Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor een functie binnen uw organisatie hebt gekregen. Voor meer informatie over mijn scholing en werkervaring verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_57375575
Let er vooral even op dat het niet netjes is je eerste zin met 'Ik' te beginnen. Geachte mevrouw alleen als je zeker weet dat het om een mevrouw gaat, anders 'heer, mevrouw' gevolgd door een komma. Als je je CV bijvoegt vermeld je dat onderaan de brief in een 'bijlagen: cv', ik weet niet of dat ook in een mail moet.
Verder niet veel aan de hand, geloof ik

edit: Oh, en 'geachte' duidt op een formele brief, volgens mij sluit je dan af met 'hoogachtend'.
pi_57375665
Na aanleiding...

En het is een Autisme Spectrum Stoornis.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:50:17 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57375677
Ik lees niks terug over de functie waarop je solliciteert. Je capaciteiten en je ambities moet je wel in verband brengen met die functie. Dus match je vermogens en wensen met wat er gevraagd wordt. Je toekomstige werkgever leest graag terug dat je inzicht hebt in wat de functie vraagt en wil graag weten waarom je juist graag bij hen wil komen werken.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:52:39 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57375736
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:46 schreef Bot13 het volgende:
Let er vooral even op dat het niet netjes is je eerste zin met 'Ik' te beginnen. Geachte mevrouw alleen als je zeker weet dat het om een mevrouw gaat, anders 'heer, mevrouw' gevolgd door een komma. Als je je CV bijvoegt vermeld je dat onderaan de brief in een 'bijlagen: cv', ik weet niet of dat ook in een mail moet.
Verder niet veel aan de hand, geloof ik

edit: Oh, en 'geachte' duidt op een formele brief, volgens mij sluit je dan af met 'hoogachtend'.
- Hij begint zijn eerste zin niet met 'ik'. Daarnaast wordt tegenwoordig niet meer zo fronzend gedaan over je brief beginnen met 'ik', maar goed. (Herstel: taaladvies blijkt toch aldus te luiden: Het is evenzeer af te raden een brief te beginnen met ik of wij. Veel taalgebruikers ervaren een dergelijk begin als ongepast en confronterend. Bron)

- Als je weet dat het een vrouw is waar je aan richt, dan noem je ook de naam (Geachte mevrouw De Vries,).

- Je kunt prima 'met vriendelijke groet' koppelen aan een aanhef met 'geachte'.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lienekien op 14-03-2008 14:59:36 ]
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:00:09 #6
164283 Luco
Buongiorno!
pi_57375912
quote:
mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel.
Je hebt gewoon alle termen uit de vacature gekopiëerd? Vertel de belangrijkste dingen, en som niet alles zo 1,2,3 op...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_57376098
quote:
k ben een behulpzaam mens en vind het voldoening geven om een ander mens te helpen een zo’n zelfstandig, normaal en gelukkig mogelijk bestaan te helpen geven.
Deze zin loopt niet helemaal lekker.. mede door het dubbele helpen.. Nu help je iemand met helpen
pi_57376283
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:36 schreef hierissieweer het volgende:
en vind het voldoening geven om een ander mens te helpen
beter is:

"het geeft mij voldoening een ander mens te helpen...."

Het is namelijk geen mening maar je eigen gevoel.
pi_57376362
Hier een opzetje een andere richting op.
Zelf verbeteren/aanvullen/schrappen.

Een brief is maar de lijst van je CV. Dus besteed ook wat meer aandacht aan je CV.
Een korte beschrijving bij de opleidingen en ervaringen doet het altijd goed.
quote:
Geachte Mevrouw <Achternaam>,

Uw vacature <op uw website / in de krant van> voor de functie van <functie> spreekt mij in het bijzonder aan.

Momenteel volg ik een deeltijd opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Uw vacature is goed te combineren met mijn studie en sluit goed aan bij mijn ambities.

Ik heb in mijn opleiding, stages en werk de nodige ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik de nodige kennis verkregen door de SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.

Wat mij typeert in het werk zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en samen de zaken oplossen, maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.

Graag wil ik mijn sollicitatie en CV in een persoonlijk gesprek toelichten.

Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer
pi_57376657
Ik heb mijn sollicitatiebrief gekopieert van deze site:
http://www.studentenwerk.nl/info/voorbeeld_sollicitatiebrief

Uiteraard wel aangepas=p Maar volgensmij is dit een prima basis!!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:51:05 #11
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_57376877
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:11 schreef nicomart het volgende:

[..]

Deze zin loopt niet helemaal lekker.. mede door het dubbele helpen.. Nu help je iemand met helpen
Bovendien is behulpzaam mens gelijk met hulp geven, volgens mij heet zoiets een tautologie..

En noem een naam als je deze weet, bovendien moet je je talenten niet zo opsommen.. (aldus mijn visie)
pi_57377016
quote:

--> Knip...

....., maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.
Vind het laatste stukje een beetje dubbel.
Je geeft al aan dat je zelfstandig kan werken. Daar hoort imo ook zelfstandig beslissingen nemen als je weet waar de grenzen liggen binnen het bedrijf / de stichting.

Suc6
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:33:54 #13
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57377742
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:39 schreef koller het volgende:
Ik heb mijn sollicitatiebrief gekopieert van deze site:
http://www.studentenwerk.nl/info/voorbeeld_sollicitatiebrief

Uiteraard wel aangepas=p Maar volgensmij is dit een prima basis!!
idd helemaal goed.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:52:06 #14
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57378098
quote:
Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en samen de zaken oplossen, maar ook ben ik in staat zelfstandig te werken en dus zelf beslissingen te nemen.
Die "samen" moet er even uit

edit: die zin moet anders
Voorstel:
quote:
Ik ben een teamwerker, zet graag ergens samen de schouders onder, en ik denk oplossingsgericht. Ik kan echter ook prima zelfstandig werken en durf beslissingen te nemen.
Vermijd het woord "dus"! Da's net of die mensen zelf niet conclusies kunnen trekken uit jouw woorden. Zorg gewoon dat er niets te raden overblijft. Ennuh, niet bang zijn gewoon te zeggen dat je iets kunt.

Wie weet heeft iemand nog een suggestie voor die zin, het kan altijd nog beter natuurlijk
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:55:12 #15
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57378157
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:11 schreef nicomart het volgende:

[..]

In diezelfde zin staat ook twee keer 'geven'

Heel de zin loopt gewoon niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:59:53 #16
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57378256
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef HarryP het volgende:

Een brief is maar de lijst van je CV. Dus besteed ook wat meer aandacht aan je CV.
[..]
Ik vind je opzet zeker niet verkeerd, maar misschien wat formeel voor de branche waarin Hierissieweer solliciteert. "Kennis verkregen" zou ik zeker anders opschrijven.
De "motivatiealinea" moet echt gemotiveerder hoor

Oh, en nog wat, Geachte mevrouw De Vries (stel dat ze De Vries heet dan), de mevrouw met een kleine letter.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:08:25 #17
190186 hierissieweer
pi_57378432
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef HarryP het volgende:

[..]
Klinkt beter! ik ga vanavond hier nog even verder na kijken, zit nu op mijn werk.
Ik heb een volledige naam naar wie ik de brief schrijf dus dat is geen probleem, mijn cv is een beschreven cv waarin ik zeg wat ik doe/deed en wat dat ongeveer inhoud...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:44:06 #18
190186 hierissieweer
pi_57386296
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:49 schreef Biancavia het volgende:
Na aanleiding...

En het is een Autisme Spectrum Stoornis.
Het is:
Autisme of de nettere(alles omvattended) benaming ASS (autistisch spectrum stoornis)
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:58:19 #19
190186 hierissieweer
pi_57386599
Nou het een en ander veranderd, wat vinden we er nu van?

Geachte *********

De vacature op uw website voor de functie van persoonlijk begeleider spreekt mij aan

In mijn opleiding, stages en werk heb ik de nodige ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik de nodige kennis verkregen door de opleiding SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.
Het werken met mensen met een stoornis in het autistisch spectrum heb ik als interessant ervaren. Uit het werken met mensen haal ik veel voldoening en plezier. Vandaar dat ik bij uw vacature uitkom.

Momenteel volg ik een deeltijd opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Uw vacature is goed te combineren met mijn studie en sluit aan bij mijn ambities.

Wat mij typeert in het werk zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en de zaken oplossen, ook ben ik in staat zelfstandig te werken en durf beslissingen te nemen.

Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer
pi_57389287
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:58 schreef hierissieweer het volgende:
Nou het een en ander veranderd, wat vinden we er nu van?

Geachte *********

De vacature op uw website voor de functie van persoonlijk begeleider spreekt mij aan (.) (en leg meteen uit waarom)

In mijn opleiding, stages en werk heb ik de nodige ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik de nodige kennis verkregen door de opleiding SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.
Het werken met mensen met een stoornis in het autistisch spectrum heb ik als (zeer?) interessant ervaren. Uit het werken met mensen haal ik veel voldoening en plezier. Vandaar dat ik bij uw vacature uitkom.

Momenteel volg ik een deeltijd opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Uw vacature is goed te combineren met mijn studie en sluit aan bij mijn ambities. (wat zijn je ambities dan?)

Wat mij typeert in het werk (welk werk?) zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. (7 persoonskenmerken is wel érg veel. Lange opssoming is het nu) Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en de zaken oplossen (dat hoeft er niet tussen denk ik. Zegt weinig over jou, je geeft een uitleg wat teamwerk is volgens jou, maar dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik), ook ben ik in staat zelfstandig te werken en durf ik beslissingen te nemen.

Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer
pi_57389293
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:52 schreef Lienekien het volgende:

- Als je weet dat het een vrouw is waar je aan richt, dan noem je ook de naam (Geachte mevrouw De Vries,).
Geachte Mevrouw de Vries
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:01:24 #22
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57391262
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 01:17 schreef lienelien het volgende:

[..]

Geachte Mevrouw de Vries
Is dat veranderd ofzo? Sinds wanneer moet mevrouw met een hoofdletter en De niet?
Volgens mij moet het zo: Geachte mevrouw De Vries.
En "onze taal" vindt dat ook Bron

[correctieronde nummer zoveel ]
Geachte *********(,)

De vacature op uw website voor de functie van persoonlijk begeleider spreekt mij aan (.) (en leg meteen uit waarom)

In mijn opleiding, stages en werk heb ik [de nodige](ander woord verzinnen) ervaring opgedaan in het werken met mensen met een autistisch spectrum stoornis. Ook heb ik [de nodige](ander woord verzinnen) kennis verkregen door de opleiding SPW en de cursus “Geef mij de 5” van Colette de Bruin.
Het werken met mensen met een stoornis in het autistisch spectrum heb ik als (zeer?) interessant ervaren. Uit het werken met mensen haal ik veel voldoening en plezier. (ik zou deze zin bovenaan de motivatie zetten...) Vandaar dat ik bij uw vacature uitkom. (conclusie trekken voor een ander, niet doen)

Momenteel volg ik een deeltijd opleiding SPH (met de minor pedagogiek) aan de Christelijke Hogeschool te Ede. Uw vacature is goed te combineren met mijn studie en sluit aan bij mijn ambities. (wat zijn je ambities dan?)

Wat mij typeert in het werk (welk werk?) zijn onder andere mijn empathisch vermogen, zorgzaamheid, enthousiasme, humor, betrouwbaarheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. (7 persoonskenmerken is wel érg veel. Lange opssoming is het nu) Ik ben een teamwerker, samen de schouders er onder zetten en de zaken oplossen (dat hoeft er niet tussen denk ik. Zegt weinig over jou, je geeft een uitleg wat teamwerk is volgens jou, maar dat is voor iedereen wel duidelijk denk ik)[eens], ook ben ik in staat zelfstandig te werken en durf ik (waarom moet die ik hier? die staat er al eerder in de zin) beslissingen te nemen.

Ik wacht een reactie uwerzijds (ouderwets, gewoon "uw reactie") met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,
Hier Issieweer

[ Bericht 2% gewijzigd door maedel op 15-03-2008 09:21:46 ]
pi_57391365
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:01 schreef maedel het volgende:

[..]

Is dat veranderd ofzo? Sinds wanneer moet mevrouw met een hoofdletter en De niet?
Volgens mij moet het zo: Geachte mevrouw De Vries.
En "onze taal" vindt dat ook Bron
Hm, in een stijlboek van me over (oa) brieven schrijven staathet als Mevrouw de Vries. Vind ik eigenlijk ook mooier staan
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:25:42 #24
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57391374
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 09:22 schreef lienelien het volgende:

[..]

Hm, in een stijlboek van me over (oa) brieven schrijven staathet als Mevrouw de Vries. Vind ik eigenlijk ook mooier staan
Da's inderdaad best vreemd
Ik begon al te twijfelen, aangezien het 20 jaar geleden is dat ik die regel geleerd heb. Daarom heb ik het ook maar even opgezocht Wat je met de schrijfwijze uit jouw stijlboek doet is de voornaam vervangen door Mevrouw. Dat klopt dus eigenlijk niet.
pi_57392891
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:44 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Het is:
Autisme of de nettere(alles omvattended) benaming ASS (autistisch spectrum stoornis)
Nee, het is een stoornis in het spectrum van autisme, het spectrum zelf is niet autistisch.

En het is ook 'Geachte mevrouw De Vries', we zijn geen Duitsers die zelfstandig naamwoorden met een hoofdletter gaan schrijven.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')