Nu vraag ik me af of het te doen is om viool uit je zelf te leren net als bij gitaar en hoe duur een redelijke viool ongeveer is
Ik zou dus zeker een paar jaar les nemen.. je moet een hoop aanleren (technieken, houding vooral heel belangrijk.. dat staat wel in de boekjes maar niemand ide controleert of je het goed doet.. niemand ide je verder tips en adviezen kan geven..).
quote:Klassiek viool vind ik echt heel moooi, maar ook de stijl die vanessa may speelt zegt maar vind ik ook keimooi. Verschilt het dan echt veel welke viool je moet nemen?
Op zondag 03 maart 2002 22:01 schreef Vork het volgende:
en vooral watvoor viool.. klassiek viool.. Wil je country spelen of allicht meer iers etc. etc.... verschillende stijlen verschillende manieren van leren en ook kwa viool maakt het nog wel wat uit welke kant je op wilt met de viool.. maargoed beginselen zijn allemaal t zelfde wel gloof ik... verwacht niet dat je het makkelijk leert..Ik zou dus zeker een paar jaar les nemen.. je moet een hoop aanleren (technieken, houding vooral heel belangrijk.. dat staat wel in de boekjes maar niemand ide controleert of je het goed doet.. niemand ide je verder tips en adviezen kan geven..).
Ik zie aan je profiel dat je 16 bent, dit is eigelijk te oud om nog aan viool te beginnen (tenzij je alleen vader jacob wil spelen). Er zijn uitzonderingen wat dat betreft, maar die zijn heel schaars. Je moet er eigenlijk in meegroeien en dat is gewoon een langdurig proces.
Om goed viool te kunnen spelen moet je intensief studeren. Dit is dan ook een van de redenen dat ik na 10 jaar gestopt was. Ik moest minimaal anderhalf a 2 uur per dag studeren en dat kon en wilde ik niet opbrengen.
Ook is viool niet echt een instrument wat je zo maar ff snel voor jezelf gaat spelen vind ik. Het kan leuk zijn in een orkestje of in een trio o.i.d. maarja daarvoor is ook een behoorlijk niveau vereist.
Dit is niet bedoeld om je te ontmoedigen ofzo, ik geef alleen mijn kijk op deze kwestie om je te informeren.
In ieder geval succes.
quote:Ik vraag me af waarom je perse dat instrument op jonge leeftijd moet leren. Ben je er dan eerder vatbaar voor ??? Zou het niet kunnen als ik nu gewoon elke dag oefen ofzo?
Op zondag 03 maart 2002 23:00 schreef Noodles het volgende:
Ik heb 10 jaar viool gespeeld op redelijk hoog niveau (al zeg ik het zelf) en kan je vertellen dat viool toch een erg lastig instrument is. Het is niet zoals de piano dat je je vinger op een toets stopt en er komt geluid uit. Of dat je op een gitaar je vinger in een hokje stopt en er komt de juiste toon uit. Dit om aan te geven dat alleen al de vorming van de toon, het verkrijgen van een fatsoenlijk geluid uit het instrument bij viool vrij moeilijk is.
Ik zie aan je profiel dat je 16 bent, dit is eigelijk te oud om nog aan viool te beginnen (tenzij je alleen vader jacob wil spelen). Er zijn uitzonderingen wat dat betreft, maar die zijn heel schaars. Je moet er eigenlijk in meegroeien en dat is gewoon een langdurig proces.
Om goed viool te kunnen spelen moet je intensief studeren. Dit is dan ook een van de redenen dat ik na 10 jaar gestopt was. Ik moest minimaal anderhalf a 2 uur per dag studeren en dat kon en wilde ik niet opbrengen.
Ook is viool niet echt een instrument wat je zo maar ff snel voor jezelf gaat spelen vind ik. Het kan leuk zijn in een orkestje of in een trio o.i.d. maarja daarvoor is ook een behoorlijk niveau vereist.
Dit is niet bedoeld om je te ontmoedigen ofzo, ik geef alleen mijn kijk op deze kwestie om je te informeren.
In ieder geval succes.
quote:Dit is volgens mij dus bullshit, tuurlijk leer je makkelijker op jonge leeftijd, daar ben ik het mee eens.
Op zondag 03 maart 2002 23:13 schreef Noodles het volgende:
Ik denk het niet, omdat goed viool leren spelen over het algemeen een langdurig proces is. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik niet precies. Het is ook zo dat hoe jonger je bent, hoe makkelijker je jezelf dingen aanleert. En dat is heel belangrijk bij viool. Ik kan het wel ff aan mn moeder vragen, die is violiste en zal er wel meer van weten. k zal hier morgen nog wel ff wat posten.
quote:Het is te leren, de vraag is alleen op welk niveau.
Op maandag 04 maart 2002 02:23 schreef Emizea het volgende:[..]
Dit is volgens mij dus bullshit, tuurlijk leer je makkelijker op jonge leeftijd, daar ben ik het mee eens.
Maar alles is nog te leren!
quote:Je spreekt uit ervaring of ?
Op maandag 04 maart 2002 02:23 schreef Emizea het volgende:[..]
Dit is volgens mij dus bullshit, tuurlijk leer je makkelijker op jonge leeftijd, daar ben ik het mee eens.
Maar alles is nog te leren!
Ik vind de manier waarop je 't ding moet vasthouden al enorm lastig: elke keer als ik mijn linkerhand over de hals beweeg dan zwiept die viool alle kanten op. Dus ik zal wel nooit een goede violist worden, maar goed...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |