abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:05:54 #211
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57849855
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:56 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Werkt het zo wel?
[ code verwijderd ]

Bovendien begrijp ik niet waarom je achter het mailadres de string breekt met een punt om vervolgens de string gelijk weer te vervolgen met een \r\n en een " ipv een '.
[ code verwijderd ]

zou zo moeten:
[ code verwijderd ]
Ik heb het direct over genomen van http://nl2.php.net/manual/en/function.mail.php (example #2),

En helaas werkt jouw code ook niet, in eerste instantie omdat er een ; miste, maar daarna kreeg ik weer een server response: 501 5.5.4 Invalid Address terug
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_57849908
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:05 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik heb het direct over genomen van http://nl2.php.net/manual/en/function.mail.php (example #2),

En helaas werkt jouw code ook niet, in eerste instantie omdat er een ; miste, maar daarna kreeg ik weer een server response: 501 5.5.4 Invalid Address terug
Je zou tijdelijk PHPMailer kunnen proberen om te kijken of het probleem 'm in het adres ligt of bij de server ?
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:18:07 #213
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57850063
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:09 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je zou tijdelijk PHPMailer kunnen proberen om te kijken of het probleem 'm in het adres ligt of bij de server ?
ik kopieër het letterlijk van de php.net site. Het probleem zal dus aan mijn server liggen, gok ik.
It's Time To Shine
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:20:11 #214
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57850087
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:18 schreef qu63 het volgende:

[..]

ik kopieër het letterlijk van de php.net site. Het probleem zal dus aan mijn server liggen, gok ik.
jup, geupload naar een andere server en daar werkt het wel.
It's Time To Shine
pi_57850999
Dat die escapes niet werkte met enkele quote's wist ik niet, heb het inderdaad in mijn classe met dubbele quote's staan. Weer wat geleerd

@qu63
Dat we niet zagen waar het aan lag is dus niet gek te noemen Mooi dat het iig werkt op die andere server, dan weet je wat je te doen staat

Ik heb trouwens ook een vraagje. Ik geef nu variables mee in de url, maar ik wil dat het dus in de browser gezien wordt als folders. Voorbeeldje:
1
2
3
4
<a href="index.php?<php echo $naam; ?>=do&id=<?php echo $id; ?>">link</a>

//Resultaat
http://www.mijnwebsite.nl/tarabass/1/

[ Bericht 19% gewijzigd door Tarabass op 05-04-2008 16:44:32 ]
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:31:04 #216
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57851053
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:26 schreef Tarabass het volgende:
Dat we niet zagen waar het aan lag is dus niet gek te noemen Mooi dat het iig werkt op die andere server, dan weet je wat je te doen staat
Ehm, ja en nee eigenlijk

Ik weet dat het dus aan mijn pc ligt, maar geen idee aan welke instellingen e.d., of dat het mn provider (Planet) is die het niet accepteerd
It's Time To Shine
  zaterdag 5 april 2008 @ 21:18:34 #217
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_57856465
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:26 schreef Tarabass het volgende:
Dat die escapes niet werkte met enkele quote's wist ik niet, heb het inderdaad in mijn classe met dubbele quote's staan. Weer wat geleerd

@qu63

Ik heb trouwens ook een vraagje. Ik geef nu variables mee in de url, maar ik wil dat het dus in de browser gezien wordt als folders. Voorbeeldje:
[ code verwijderd ]

mod_rewrite =)
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_57856657
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:18 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

mod_rewrite =)
Thx! Het was hier al eens voorbij gekomen volgens mij maar was het alweer kwijt. Ga me maar eens inlezen
  maandag 7 april 2008 @ 12:54:32 #219
86072 thatsme
and That's you!
pi_57887407
Ik heb een probleem

Ik heb mijn pagina opgebouwd en doormiddel van een header en een footer wordt de pagina in de juiste layout gezet.
In de header staat ook een verwijzing naar een stylesheet (relatief). In de root is het in het script:
include("header.php)
in een submap
include("../header.php)
het probleem is dat dat de header "denkt" dat die in die submap staat waardoor deze de stylesheet niet meer kan vinden. Is er een manier om de header te includen zonder dat ik de url naar de stylesheet "vast" moet zetten met de complete url?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_57888789
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:54 schreef thatsme het volgende:
Ik heb een probleem

Ik heb mijn pagina opgebouwd en doormiddel van een header en een footer wordt de pagina in de juiste layout gezet.
In de header staat ook een verwijzing naar een stylesheet (relatief). In de root is het in het script:
include("header.php)
in een submap
include("../header.php)
het probleem is dat dat de header "denkt" dat die in die submap staat waardoor deze de stylesheet niet meer kan vinden. Is er een manier om de header te includen zonder dat ik de url naar de stylesheet "vast" moet zetten met de complete url?
Als je echt met submappen wilt werken dan kun je dit oplossen met de volgende HTML-tag in je <head>-sectie:
1<base href="http://mijndomein.nl/hoofdmap/" />

Alle relatieve locaties (zoals die naar je CSS-bestanden en al je relatieve hyperlinks) zullen zich nu baseren op die base locatie

[ Bericht 6% gewijzigd door JeRa op 07-04-2008 14:15:17 ]
  maandag 7 april 2008 @ 14:32:01 #221
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_57889183
of gewoon je style links omschrijven van styles.css naar /hoofdmap/styles.css
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_57889852
quote:
Op maandag 7 april 200812:54 schreef thatsme het volgende:
Is er een manier om de header te includen zonder dat ik de url naar de stylesheet "vast" moet zetten met de complete url?
Waarom zou je dat in hemelsnaam niet willen? een makkelijkere manier is er niet.
  maandag 7 april 2008 @ 15:51:20 #223
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_57890582
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:09 schreef JeRa het volgende:

[..]

Als je echt met submappen wilt werken dan kun je dit oplossen met de volgende HTML-tag in je <head>-sectie:
[ code verwijderd ]

Alle relatieve locaties (zoals die naar je CSS-bestanden en al je relatieve hyperlinks) zullen zich nu baseren op die base locatie
Weet wel dat slecht gebouwde bots die tag compleet negeren of slecht intrepetreren en gaan loopen als je pech hebt. Is iig iets om in je achterhoofd te houden . De kans dat het zon bot langs komt is niet ontzettend hoog maar als het fout gaat kan je dat flink wat dataverkeer kosten of in het ergste geval een server die op ze bek gaat.
phluphy for president!
  maandag 7 april 2008 @ 16:52:09 #224
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_57891782
Hoezo zou die bot gaan loopen dan? owja, slecht geschreven bots
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 7 april 2008 @ 18:09:09 #225
84926 WyriHaximus
pi_57893270
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:52 schreef slacker_nl het volgende:
Hoezo zou die bot gaan loopen dan? owja, slecht geschreven bots
Moet er nog een keer detectie voor gaan schrijven. Had er laatst een die had er 2.5GB in een uurtje of 8 door heen geschoten . Nu we toch in dit straat je zitten, hebben jullie veel last van dit soort shit (loopende botjes, remote file inclusions, sql injections) en zo ja wat doen jullie er tegen? Zelf ban ik alles wat http:// ergens na de host bit in de URL heeft.
phluphy for president!
pi_57896332
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:09 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Zelf ban ik alles wat http:// ergens na de host bit in de URL heeft.
Dus als ik op jouw site zoek op "http://" dan ben ik meteen gebanned?

Ik heb er zelf (nog) geen last van gehad, zoveel bezoekers krijg ik ook niet. Het valt me wel op dat sommige bots idioot vaak langs komen, vooral BaiduBot en Yahoo!Slurp.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_57896632
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:31 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ehm, ja en nee eigenlijk

Ik weet dat het dus aan mijn pc ligt, maar geen idee aan welke instellingen e.d., of dat het mn provider (Planet) is die het niet accepteerd
Gebruik je mail-adres eens van Planet als afzender.
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 7 april 2008 @ 20:56:15 #228
84926 WyriHaximus
pi_57896834
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:32 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dus als ik op jouw site zoek op "http://" dan ben ik meteen gebanned?

Ik heb er zelf (nog) geen last van gehad, zoveel bezoekers krijg ik ook niet. Het valt me wel op dat sommige bots idioot vaak langs komen, vooral BaiduBot en Yahoo!Slurp.
Zolang het in de URL staat wel. Draait al een half jaar en nog nooit false positives gehad, hou het nog steeds wel in de gaten. Het begon op een gegeven moment op te vallen dat er zeker 20 van dat soort aanvallen per dag waren. Heb toen maar stukje code gemaakt wat de reuqest uri checkt of er z'n soort aanval in zit of niet en IP ban als er zon aanval in zit.

BaiduBot of Slurpzie ik niet zo bar vaak, google veel vaker. MSN kont ook redelijk vaak langs maar goed dat zijn lieve bots .
phluphy for president!
  maandag 7 april 2008 @ 21:53:23 #229
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57898147
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:47 schreef saban het volgende:

[..]

Gebruik je mail-adres eens van Planet als afzender.
he, das een goeie, maar ik kan vanaf huis ook met andere mailadressen mailen (maar die gebruiken dan wel een andere smtp-host idd..)

ff proberen!
It's Time To Shine
  maandag 7 april 2008 @ 22:00:14 #230
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57898315
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:53 schreef qu63 het volgende:

[..]

he, das een goeie, maar ik kan vanaf huis ook met andere mailadressen mailen (maar die gebruiken dan wel een andere smtp-host idd..)

ff proberen!
dat was het probleem dus niet

verzenden lukt ook met een ander mailadres als afzender (ibus@ahrenstravel.nl), maar als ik het uitgebreider wil (testuser <ibus@ahrenstravel.nl>) dan hangt ie dus. Het zit em dus echt in de <>'s, en niet in de domeinnaam..
It's Time To Shine
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:26:33 #231
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_57903713
Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het daadwerkelijke verschil is tussen FLOAT en DECIMAL in MySQL?

Merk bijv. dat FLOAT getallen ver achter de komma wil veranderen. Dus als ik 6.2 opsla terwijl de FLOAT (22,10) is, dan maakt hij er 6.1999999980 van ofzoiets. Maar vaak niet exact. DECIMAL doet dat wel. Maar wat is dan het nut van het gebruik van FLOAT?
pi_57904190
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 08:26 schreef ursel het volgende:
Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het daadwerkelijke verschil is tussen FLOAT en DECIMAL in MySQL?

Merk bijv. dat FLOAT getallen ver achter de komma wil veranderen. Dus als ik 6.2 opsla terwijl de FLOAT (22,10) is, dan maakt hij er 6.1999999980 van ofzoiets. Maar vaak niet exact. DECIMAL doet dat wel. Maar wat is dan het nut van het gebruik van FLOAT?
Een float neemt minder geheugen/schijfruimte in en is qua berekeningen sneller.
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:12:17 #233
63192 ursel
pi_57904261
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:08 schreef JeRa het volgende:

[..]

Een float neemt minder geheugen/schijfruimte in en is qua berekeningen sneller.
Ok, maar waarom slaat hij de waardes zo raar op dan?
Aangezien de nauwkeurigheid belangrijker is dan performance zullen we denk ik wel een switch gaan maken.

Is dit verschil zo groot dan eigenlijk?
pi_57904339
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:12 schreef ursel het volgende:

[..]

Ok, maar waarom slaat hij de waardes zo raar op dan?
Float waardes worden vaak als 32-bits of 64-bits (ik geloof zo in MySQL) getallen opgeslagen. In plaats van alle cijfers naar binaire codes om te zetten wordt er een wiskundige formule toegepast en de parameters van die formule worden opgeslagen. Door die formule wordt het mogelijk om een belachelijk groot getalbereik te specificeren, maar doordat je maar 64 bits hebt kun je niet élk mogelijk getal vastleggen. Dan wordt het meest dichtstbijzijnde getal gekozen, en dat zorgt voor rare resultaten zoals 9,99999997.
quote:
Aangezien de nauwkeurigheid belangrijker is dan performance zullen we denk ik wel een switch gaan maken.

Is dit verschil zo groot dan eigenlijk?
Ja, absoluut. Een DECIMAL kent geen verlies van data, voor zover je de precisie hebt gespecificeerd. Op het moment dat je 4 getallen achter de komma nodig hebt en je hebt je DECIMAL gespecificeerd als 2 getallen achter de komma, dan raak je alsnog gegevens kwijt. Maar deze nieuwe getallen zijn wél accuraat en hier kun je ook gewoon mee verder rekenen.

Voor dingen zoals financiële toepassingen wil je absoluut DECIMALs gebruiken, je kunt je het niet veroorloven om opeens centen te laten verdwijnen
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:21:22 #235
63192 ursel
pi_57904406
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:17 schreef JeRa het volgende:

[..]

Float waardes worden vaak als 32-bits of 64-bits (ik geloof zo in MySQL) getallen opgeslagen. In plaats van alle cijfers naar binaire codes om te zetten wordt er een wiskundige formule toegepast en de parameters van die formule worden opgeslagen. Door die formule wordt het mogelijk om een belachelijk groot getalbereik te specificeren, maar doordat je maar 64 bits hebt kun je niet élk mogelijk getal vastleggen. Dan wordt het meest dichtstbijzijnde getal gekozen, en dat zorgt voor rare resultaten zoals 9,99999997.
[..]

Ja, absoluut. Een DECIMAL kent geen verlies van data, voor zover je de precisie hebt gespecificeerd. Op het moment dat je 4 getallen achter de komma nodig hebt en je hebt je DECIMAL gespecificeerd als 2 getallen achter de komma, dan raak je alsnog gegevens kwijt. Maar deze nieuwe getallen zijn wél accuraat en hier kun je ook gewoon mee verder rekenen.

Voor dingen zoals financiële toepassingen wil je absoluut DECIMALs gebruiken, je kunt je het niet veroorloven om opeens centen te laten verdwijnen
Okido. Verhelderend. Gaat in dit geval inderdaad om een financiële toepassing..
pi_57904472
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:09 schreef WyriHaximus het volgende:
Moet er nog een keer detectie voor gaan schrijven. Had er laatst een die had er 2.5GB in een uurtje of 8 door heen geschoten . Nu we toch in dit straat je zitten, hebben jullie veel last van dit soort shit (loopende botjes, remote file inclusions, sql injections) en zo ja wat doen jullie er tegen? Zelf ban ik alles wat http:// ergens na de host bit in de URL heeft.
Weet jij wat je tegen die loopende bots kan doen? Ik word d'r helemaal gestoord van namelijk, vooral omdat ik mezelf een mail stuur bij een 404 .... andere problemen heb ik niet zover ik weet, maar die loopende bots zijn vervelend....
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:39:42 #237
86072 thatsme
and That's you!
pi_57905817
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:11 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in hemelsnaam niet willen? een makkelijkere manier is er niet.
Omdat dat lokaal de site niet meer naar behoren draait.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:44:44 #238
84926 WyriHaximus
pi_57906959
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:25 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Weet jij wat je tegen die loopende bots kan doen? Ik word d'r helemaal gestoord van namelijk, vooral omdat ik mezelf een mail stuur bij een 404 .... andere problemen heb ik niet zover ik weet, maar die loopende bots zijn vervelend....
1Deny from IP
Regeltje in je .htaccess werkt erg goed .
phluphy for president!
pi_57909211
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Floats en decimals worden allebei binair opgeslagen, het enige verschil is eigenlijk dat bij een decimal de positie van de komma vast is, en bij een float variabel (drijvend/floating). Een decimal heeft een vast aantal decimalen, een float heeft een vast aantal significante cijfers.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:07:29 #240
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_57912514
Wat klopt er niet aan deze query?
1
2
3
4
<?php
$q 
"UPDATE rit SET (user1, user2, van_datum, naar_datum, vertrek, aankomst, km, prijs, pax, opmerkingen) VALUES ( 'TESTUSER', '', '1206710100', '1206710100', 'Bussum', 'Naarden', '15', '250', '12', 'dus' ) WHERE rit_id = 7";
mysql_query($q);
?>
It's Time To Shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')