1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | function test($in = array()) { foreach($in AS $x => $y) { // enzo } } test(array(1,2,3,4,5,6)); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | $q = "SELECT * FROM meldingen"; $res=mysql_query($q); while($row = mysql_fetch_array($res)) { $q2 = "SELECT naam FROM user WHERE id = '".$row[2]."' LIMIT 1"; $naam2 = mysql_query($q2); $naam3 = mysql_fetch_array($naam2); $q3 = "SELECT naam FROM user WHERE id = '".$row[1]."' LIMIT 1"; $naam4 = mysql_query($q3); $naam5 = mysql_fetch_array($naam4); echo "<tr>"; echo "<td>".date("d-m-Y H:i",$row[5])."</td>"; echo "<td>".$naam3[0]."</td>"; echo "<td>".$naam5[0]."</td>"; echo "<td><a href=\"meldingen.php?id=".$row[0]."\">".$row[3]."</a></td>"; // echo "<td>".$row[4]."</td>"; // echo "<td>".$row[6]."</td>"; echo "<td>".$row[7]."</td>"; "</tr>"; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | function p_join() { $args = func_get_args(); $args_count = func_num_args(); if ($args_count > 1) { $sep = array_shift($args); $retVal = array_shift($args); if (is_array($retVal)) { $retVal = join($sep, $retVal); } foreach ($args as $val) { if (is_array($val)) { $val = join($sep, $val); } $retVal .= sprintf("%s%s", $sep, $val); } return $retVal; } trigger_error("p_join requires at least 2 parameters", E_USER_ERROR ); return null; } ?> |
Uhm... Ik snap je vraag niet.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:43 schreef Chandler het volgende:
@slacker_nl: waarom geef je dan geen array mee? en ga je deze benutten?
[ code verwijderd ]
Denk het niet he. Je zal eerst alle resultsets moeten ophalen voordat je weet hoeveel records je ophaalt. Of een query ervoor doen met een count, maar of dat nou zo tof is weet ik ook niet.quote:Tevens een vraag, hoe kun je met PDO zonder een count te doen uitlezen hoeveel resultaten er zijn?
Als die voor mij bedoelt was, hou ik het lekker bij mn ouder scriptjequote:Op dinsdag 1 april 2008 16:52 schreef slacker_nl het volgende:
Een perl_join functie. Deze functie kan arrays aan en strings.. hashes zijn nog niet ondersteund, maar dat komt wel in v2.
[ code verwijderd ]
je query proper escapen... (bijv dmv mysql_escape_string() )quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:07 schreef qu63 het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen/oplossen?
Houd je mond idd maar. Ik zie nergens in die post een referentie naar jou probleem/code.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als die voor mij bedoelt was, hou ik het lekker bij mn ouder scriptje
Volgens mij is een van de voordelen (heb deze thread verder niet gelezen) dat je makkelijker van DB kan switchen. Je doet alles met PDO en bij het wijzigen van je DB hoef je alleen je DSN te veranderen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:42 schreef Chandler het volgende:
Wat is dan het voordeel van PDO? (ten opzichte van de mysql_ functies?) nu moet ik dus 2 queries doen om te kijken hoeveel data er is en dan de data uitlezen om het te gebruiken!
hmz, zit wat in jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:28 schreef ralfie het volgende:
[..]
je query proper escapen... (bijv dmv mysql_escape_string() )
Ja ongetwijfeld, maar wat is het nut nu voor de gewone PHP gebruiker om nu al van PDO gebruik te maken aangezien 90% van alle PHP gebruikers toch standaard MySQL databases gebruiken!. Ik zie het voordeel namelijk absoluut niet. Ik mis functies die ik eerst wel kon gebruikenquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij is een van de voordelen (heb deze thread verder niet gelezen) dat je makkelijker van DB kan switchen. Je doet alles met PDO en bij het wijzigen van je DB hoef je alleen je DSN te veranderen.
2cts...
Ten eerste moet je vooral gebruiken wat voor jou het beste werkt, wat die keuze ook isquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:39 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ja ongetwijfeld, maar wat is het nut nu voor de gewone PHP gebruiker om nu al van PDO gebruik te maken aangezien 90% van alle PHP gebruikers toch standaard MySQL databases gebruiken!. Ik zie het voordeel namelijk absoluut niet. Ik mis functies die ik eerst wel kon gebruiken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | /* is_assoc_array and is_sequential_array are STOLEN from: * http://nl3.php.net/manual/en/function.is-array.php#73505 */ function is_assoc_array($var) { return (array_merge($var) !== $var || !is_numeric(implode(array_keys($var)))); } function is_sequential_array($var) { return (array_merge($var) === $var && is_numeric(implode(array_keys($var)))); } function _p_join_assoc($sep, $hash) { $result = ""; foreach ($hash as $k => $v) { $result .= $sep . $k . $sep . $v ; } return $result; } function _p_join_array($sep, $array) { # Turn off notices and return to the old loglevel once we're done. # This is because we stringify an array in some cases.. $old_error_reporting = error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE); $result = join($sep, $array); error_reporting($old_error_reporting); return $result; } function p_join() { $args = func_get_args(); if (count($args) > 1) { $result = ""; $sep = array_shift($args); foreach ($args as $val) { if (is_array($val)) { if (is_assoc_array($val)) { $result .= _p_join_assoc($sep, $val); } else { $result .= $sep . _p_join_array($sep, $val); } continue; } $result .= $sep . $val; } # $result will always start with a $sep, so remove it.. return substr_replace($result, "" ,0, strlen($sep)); } trigger_error(sprintf("%s requires at least 2 parameters", __FUNCTION__), E_USER_WARNING); return null; } /* En een paar voorbeelden, inclusief een gratis warning */ print p_join(",", "string", array("Key" => "Value", "Key 2" => "Value 2"), array("Hello", array("in", "hello", "world"), "array"), "string 2") . "\n"; /* let op, print de indices uit van alle elemente in deze mixed array */ print p_join(",", array(1,2,"Green" => "Apple" , array(1,2))) . "\n"; print "Warning.. "; print p_join(","); ?> |
Nee, PDO zal voor RDBMS'en die prepared statements ondersteunen de parameterized query naar de server sturen die ze alvast kan verwerken en kan plannen (= bekijken hoe de query uitgevoerd gaat worden).quote:Op woensdag 2 april 2008 07:56 schreef Chandler het volgende:
Ik snap het nu van PDO, maar die functies zoals prepare zou je zelf ook kunnen schrijven toch?want voorbeelden zoals :name is gewoon search and replace!
maar goed... ik zal mij er eens nog wat dieper in gaan verdiepen...
Vanwege de loop die noodzakelij is om de hash te kunnen printen. Daarin wordt $sep . $key . $sep . $value aan $result toegekend. Dus op het moment dat je $result print krijg je ',key,value'. Daarom moet ik de eerste separator verwijderen en dat doen we in dit geval met een regexp. Easy does it.quote:Op woensdag 2 april 2008 07:50 schreef SuperRembo het volgende:
(Waarom staat die regexp replace er eigenlijk in?)
Deze mis ikquote:De functie zal een array geven als je "/" als eerst parameter gebruikt
Dan kan je die extra $sep er aan het eind ook af halen. Dan heb je geen speciale behandeling nodig voor het eerste item. (Scheelt een stuk (bijna) dubbele code).quote:Op woensdag 2 april 2008 10:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vanwege de loop die noodzakelij is om de hash te kunnen printen. Daarin wordt $sep . $key . $sep . $value aan $result toegekend. Dus op het moment dat je $result print krijg je ',key,value'. Daarom moet ik de eerste separator verwijderen en dat doen we in dit geval met een regexp. Easy does it.
[..]
1 2 3 4 | { // lees gebruikershost uit } |
1 2 3 4 | { // lees gebruikershost uit } |
Je hebt gelijk, ik had een andere opvatting in bepaalde situaties, maar die bleken onterecht te zijn. Thnx, heb het nu aangepast. Zal vanavond thuis wel ff de post aanpassen, de codebase is nu een stuk kleiner geworden.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:18 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dan kan je die extra $sep er aan het eind ook af halen. Dan heb je geen speciale behandeling nodig voor het eerste item. (Scheelt een stuk (bijna) dubbele code).
quote:Op woensdag 2 april 2008 15:07 schreef Chandler het volgende:
Vraagje, waarom mag het volgende niet
[ code verwijderd ]
en dit wel
[ code verwijderd ]
quote:The default value must be a constant expression, not (for example) a variable or class member.
Hmm.. Ik heb bijvoorbeeld Word documenten in een mapje 'documents' genaamd geplaatst.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:36 schreef slacker_nl het volgende:
Zet je includes buiten de "webserver". Dat wil zeggen, op een locatie waar de webserver geen rechten heeft om files te lezen.
Of scherm het af met een .htaccess.
je kan ook een lege index.php of index.html maken, dan laat je webserver alleen die pagina zien (dis dus leeg is)quote:Op woensdag 2 april 2008 16:51 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hmm.. Ik heb bijvoorbeeld Word documenten in een mapje 'documents' genaamd geplaatst.
En als je dan in de url typt website/documents dan zie je dat hele map inclusief inhoud. Dat wil ik dus verbieden en dan moet ik die bestanden buiten de webserver plaatsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |