Ik vind 'Interpol - Turn on the bright lights' de grootste tegenvaller van het decennium 2000-2010. Dat gitaar aanslaan in een ritme, liedjes die uit slechts 2 of 3 akkoorden zijn opgebouwd, vreselijke zang en dat bij elkaar is saai. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, omdat het album alom wordt geprezen, maar ik zoek wat meer variatie/warmte/aankleding in deze Post-punk muziek.
Deze muziek van Interpol is niet slecht, en ook het vakmanschap van de band heb ik niets op aan te merken. Het is alleen niet aan mij besteed. Binnen het genre zijn veel interessantere albums te beluisteren.
Als je het over Post-Punk hebt, doe mij maar 'Chameleons - Script of the bridge' uit 1983 of 'The Sound - From the lions mouth' uit 1981. Dat geluid is een stuk aangenamer en warmer dan dit duffe getokkel op de gitaar elke tel op de vierkwartsmaat. En voor degenen die denken, welke bands heeft die gek het over, the Chameleons???
Een schitterend nummer dat helemaal niet veel afwijkt van wat er op TOTBL te horen is, maar oh zo veel beter afgewerkt. Als je van TOTBL houdt, moet je bovengenoemde albums eens proberen!
The distance between insanity and genius is measured only by success.