Beetje late reactie, maar goed.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:22 schreef covie het volgende:
[..]
45 % van de totale inleg? of van de waarde van je polis?
De waarde van onze polis is nu namelijk bijna ¤3000 euro.
Maar de inleg is natuurlijk meer, we "sparen" 50 per maand en de polis loopt tot september 2042. (30 jaar)
Na 7 jaar en 3 maanden is onze inleg dus 4350 en zijn wij nu dus sowieso al ongeveer 1350 euro kwijt.![]()
(Ruim 2 jaar "spaargeld")
Als ik 45% van de inleg (ca ¤1950) moet betalen om af te kopen dan houden we dus nog maar een kleine 1000 over. En hebben we dus in totaal ¤3300 euro weggegeven?
Als het nou 45% van de waarde is dan krijgen we ca. ¤1650 dat scheelt me dan toch alweer ¤650 euro.
En is die 45% dan alles of moet je dan ook nog belastingen oid erover betalen?
Overigens hebben wij 2 dingen bij de Aegon lopen, de andere weet ik zo even niet, maar deze polis willen ze zeker niet kwijt. We hebben al 3 keer gevraagd of ze het overzicht wilden sturen, maar kregen elke keer die van de andere. Gisteren weer gebeld en gedreigd dat we anders onze advocaat contact met hun op zouden laten nemen en vandaag al gelijk het goede overzicht in huis .
Snel afkopen, wat je verloren hebt beschouwen als lesgeld en NOOIT meer meedoen aan "trucjes" die financieel adviseurs aan je "adviseren"...quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:16 schreef webjerazor het volgende:
Hallo,
Ik heb op dit moment ook nog zo'n polis lopen bij aegon, ik krijg ook elk jaar een overzicht met wat er is ingebracht en wat de kosten zijn. Hier valt mij in op net zoals waar deze topic mee is begonnen dat de kosten zo hoog zijn. Ik begrijp hieruit dat die kosten 10 jaar lang worden berekend dat betekend voor mij nog tot 2016 aangezien hij begonnen is in 2006. Mij polis loopt tot 2036 en er wordt elke maand ¤ 100 ingelegd. Dit betekend dat als ik tot 2036 elke maand ¤ 100 betaal ik uiteindelijke nog ¤ 30.000 moet betalen. Het saldo op 31 december 2010 is ¤ 1.956 je zult wel denken hmm als ruim 4 jaar aan het sparen 4 jaar x per jaar ¤1200 is bij mij geen ¤ 1.956. Dit komt omdat ik zins maart 2009 pas ¤ 100 in de maand ben gaan betalen en hiervoor veel minder daarom is het bedrag zo laag en natuurlijk omdat de kosten zo hoog zijn. Ik heb/moet dus totaal vanaf begin tot einde polis ongeveer ¤ 33.000 inleggen. Mijn vraag is eigenlijk op het jaarlijkse overzicht dat je krijgt staat dat mijn polis gegarandeerd op 1 april 2036 ¤ 41.897 waard is. Dus ongeveer een rendement van ¤ 9.000 dus ongeveer 27 % op de inleg.
Kan ik er dan vanuit gaan dat ik op die datum minimaal dat bedrag gegarandeerd krijg?
Hoe zit het met belastingen volgens de papieren valt het onder een kapitaalverzekering en dus onder inkomstenbelasting in box 3, betekend dit dat als ik het bedrag krijg ik nog eens een flink deel belasting moet betalen?
Het rendement haal je natuurlijk door die 30 euro zo briljant te beleggen at je die ¤60 + meer dan het rendement van een spaar rekening terug verdiend.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Snel afkopen, wat je verloren hebt beschouwen als lesgeld en NOOIT meer meedoen aan "trucjes" die financieel adviseurs aan je "adviseren"...
Zo heb ik het ook gedaan, heeft me 2000 euro gekost maar anders had het me nog meer gekost,van elke 80 euro die ik er elke maand in stak bleef er 30 over... wat een rendement zeg...
Dan moet je wel heel briljant kunnen beleggen lijkt mij...quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:18 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het rendement haal je natuurlijk door die 30 euro zo briljant te beleggen at je die ¤60 + meer dan het rendement van een spaar rekening terug verdiend.![]()
Zo wordt volgens mij ook het percentage kosten bepaald.
Ik had dezelfde insteek, heb alleen nog even gewacht of Delta Lloyd nog met en compensatie kwam. Zij vonden dat ik recht had op ¤0 compensatie
Dus heb ik mijn polis afgekocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |