abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57297077
Volgend collegejaar begin ik hoogwaarschijnlijk aan een nieuwe studie die volledig in het engels gegeven wordt. Ik heb de afgelopen jaren op enkele kleine vakken na geen college in het engels gehad en weinig tot geen engelse literatuur gebruikt voor mijn huidige studie.
Om een indicatie te geven over hoe mijn niveau engels op dit moment is, als ik een film van het internet bekijk zonder ondertiteling dan begrijp ik gewoon waar de film over gaat en kan ik gewoon mee met de film. Maar grammaticaal alles correct schrijven daar heb ik nog wat problemen mee.

hebben mensen hier die ervaring gehad van het overstappen naar een volledig engels gegeven studie, hoe is dit bevallen en was het over het algemeen goed te doen of viel het vies tegen? Graag jullie reactie!
pi_57299182
Ik ben nu 3e jaars IB student in Maastricht, waar ook alles in het engels is.. sommige mensen hebben een beetje brak engels (vooral Koreanen!) maar de meeste mensen spreken het prima. Ben nu op exchange in Canada en merk dat ik een stuk beter engels spreek dan de meeste mensen uit andere europese landen, die in hun eigen taal studeren. Het heeft dus zeker voordelen!

Verder kan je misschien alvast een beetje engels oefenen door gewoon boeken te lezen (al is het Harry Potter) of een abonnement te nemen op The Economist oid. Wat ga je studeren?
pi_57299199
Hey, eerlijk gezegd moet ik je vertellen dat er een behoorlijke verschil zit tussen een taal "een beetje kunnen" en vakken volgen in die taal. Mijn beheersing NL is redelijk, niet erg uitgebreid, door het leren alleen door allerdaagse ervaring, maar de weinig vakken wat ik wel heb moeten volgen in het NL waren een stuk lastiger daardoor.

Je moet zeker dus wel ervanuitgaan dat het snel verbetert. Laat's maar zeggen dat je misschien wat extra tijd in moet rekenen, en dan je best doen. Je kunt het zeker ook wel als een extra studie-doel zien, waarvan je vervolgens wellicht zult profiteren aangezien hoe belangrijk het engels geworden is in de huidige omgeving.

Ik raad de BBC aan, en bovendien kanaal BBC Radio 4 te beluisteren op het internet bij www.bbc.co.uk/radio4

Dit is goed uitgesproken, heldere engels, maar van redelijk hoog niveau, dus goed oefening voor iemand als jij die dus wel de basics al snapt. Het schrijven leer je niet hiermee maar de BBC nieuws is een heel erg goed begin.
If you drive a prius, you're a retard. Taxing air-travel is counterproductive, and the green-party is digging all our graves.
Ask me why: bentonfraser@hotmail.co.uk
pi_57299206
Je leert het dan wel in treinvaart! Ik ben ook overgestapt op Engelse studie en krijg nu van menig engelstalig persoon te horen: "Your English is brilliant!"

Dus, doen!
pi_57302391
Ik ga volgend jaar Schakelprogramma master business studies aan de UvA studeren.
Exchange in Canada! klinkt interessant!
Veel succes in ieder geval
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 04:45 schreef superheist het volgende:
Ik ben nu 3e jaars IB student in Maastricht, waar ook alles in het engels is.. sommige mensen hebben een beetje brak engels (vooral Koreanen!) maar de meeste mensen spreken het prima. Ben nu op exchange in Canada en merk dat ik een stuk beter engels spreek dan de meeste mensen uit andere europese landen, die in hun eigen taal studeren. Het heeft dus zeker voordelen!

Verder kan je misschien alvast een beetje engels oefenen door gewoon boeken te lezen (al is het Harry Potter) of een abonnement te nemen op The Economist oid. Wat ga je studeren?
pi_57440412
thnx voor het advies!
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 04:55 schreef PrinceOfDelft het volgende:
Hey, eerlijk gezegd moet ik je vertellen dat er een behoorlijke verschil zit tussen een taal "een beetje kunnen" en vakken volgen in die taal. Mijn beheersing NL is redelijk, niet erg uitgebreid, door het leren alleen door allerdaagse ervaring, maar de weinig vakken wat ik wel heb moeten volgen in het NL waren een stuk lastiger daardoor.

Je moet zeker dus wel ervanuitgaan dat het snel verbetert. Laat's maar zeggen dat je misschien wat extra tijd in moet rekenen, en dan je best doen. Je kunt het zeker ook wel als een extra studie-doel zien, waarvan je vervolgens wellicht zult profiteren aangezien hoe belangrijk het engels geworden is in de huidige omgeving.

Ik raad de BBC aan, en bovendien kanaal BBC Radio 4 te beluisteren op het internet bij www.bbc.co.uk/radio4

Dit is goed uitgesproken, heldere engels, maar van redelijk hoog niveau, dus goed oefening voor iemand als jij die dus wel de basics al snapt. Het schrijven leer je niet hiermee maar de BBC nieuws is een heel erg goed begin.
pi_73141207
Ik ben geen inheemse Nederlandse spreker
Ik hoop dit begrijpelijk is
U kunt het Engels van kostenloos bestuderen hier
*edit: spamlink weg
De Engelse idiomatische uitdrukkingen van de studie, Engelse samenstelling, het luisteren, enz.
I hope you find it useful

[ Bericht 9% gewijzigd door DaMart op 27-09-2009 16:47:52 ]
Study English online with Puddlejumpr
http://www.puddlejumpr.com/englishforum-3.html
  zondag 27 september 2009 @ 06:38:27 #8
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_73141210
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:28 schreef Linlin85 het volgende:
Volgend collegejaar begin ik hoogwaarschijnlijk aan een nieuwe studie die volledig in het engels gegeven wordt. Ik heb de afgelopen jaren op enkele kleine vakken na geen college in het engels gehad en weinig tot geen engelse literatuur gebruikt voor mijn huidige studie.
Om een indicatie te geven over hoe mijn niveau engels op dit moment is, als ik een film van het internet bekijk zonder ondertiteling dan begrijp ik gewoon waar de film over gaat en kan ik gewoon mee met de film. Maar grammaticaal alles correct schrijven daar heb ik nog wat problemen mee.

hebben mensen hier die ervaring gehad van het overstappen naar een volledig engels gegeven studie, hoe is dit bevallen en was het over het algemeen goed te doen of viel het vies tegen? Graag jullie reactie!
Moet geen probleem zijn. Mijn engels is matig en ik volg een engelstalige master zonder problemen. Leraren kunnen zelf vaak ook geen goed engels spreken.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_73142127
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 05:09 schreef RickTheGreatest het volgende:
Je leert het dan wel in treinvaart! Ik ben ook overgestapt op Engelse studie en krijg nu van menig engelstalig persoon te horen: "Your English is brilliant!"

Dus, doen!
no offence, maar britten vinden de het Engels van Nederlanders al snel 'brilliant', en dan hebben ze het over de woordenschat, want die is al vrij snel in orde. In vergelijking met de rest van Europa kunnen Nederlanders zich over het algemeen prima verstaanbaar maken, alleen is de uitspraak dan nog steeds om te huilen.

Onze minister president bijvoorbeeld: prima woordenschat, prima te verstaan, maar de uitspraak
Hij zou uit Zuid-Afrika kunnen komen, en da's geen compliment

Maargoed.. ik zou zeker wat grammaticale lessen nemen. Zo zijn er boeken te krijgen zoals Advanced Grammar in Use en English Vocabulary in Use, Upper Intermediate.

Voor uitspraak, bekijk English Pronunciation for Student Teachers. Hier gaat het om de Britse uitspraak.

En verder inderdaad veel BBC kijken en luisteren. Zet pagina 888 aan bij de BBC en lees mee, etc.

Ga wat op engelstalige fora posten zoals Urban 75.com.

Dus...

Ja doei.
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 10:21:06 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73142146
Nederlands Engels. Mijn leraar maakt nog regelmatig de opmerking: I'll see it through the fingers . Een uitmuntend voorbeeld van Nederlands Engels.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73142206
let's play a game of butter, cheese and eggs!

Ja doei.
pi_73142225
al zijn er overigens wel wat uitdrukkingen waar van je denkt 'da's Nederlands-Engels', maar die gewoon correct zijn! Zag er laatst nog een paar voorbij komen maar kan ze me nu even niet herinneren
Ja doei.
  zondag 27 september 2009 @ 12:39:02 #13
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_73144698
Wen je snel aan hoor. Ik had op exchange ineens alle college en literatuur in het Duits, even wennen maar voor je het weet kom je prima mee. En je moet niet van jezelf verwachten alles perfect te doen, nu heb ik ook college in het Engels en hoewel ik prima alles begrijp en versta is mijn Engels niet "brilliant"... Beetje bij beetje leer je het vanzelf .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_73147556
Bij die zogenaamde Engelstalige studies op Universiteiten en Hogescholen spreken de docenten vaak ook maar half Engels. Ik betrapte vorig jaar (toen ik ook een Internationale studie deed) mijn leraren constant op fouten. Het ergste was dat een docent een keer 'retired' wou zeggen maar ‘retarded’ zei. De hele klas lag in een deuk, de docent begreep het ook pas na ongeveer 30 seconden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')