Ik hoop dan maar dat hoogmoed voor de val komt wat betreft de Spurs fans. Het zal zeker nog een zware kluif worden. Een gelijkspel zou heel mooi zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:26 schreef mcyodogg het volgende:
Als jullie nog willen volgen hoe Spurs-fans de wedstrijd voorbeschouwen:
http://www.glory-glory.co.uk/forums/thread/329574.aspx
Net als de heenwedstrijd zijn ze optimistisch. Ik dacht toen aan een gelijkspel, denk ik nu weer, maar dat zou wel weer veel te spannend zijn.
Afellay niet helemaal fitquote:PSV beslist pas dinsdag of zelfs pas woensdag of Ibrahim Afellay in staat is de terugwedstrijd tegen Tottenham Hotspur in Eindhoven af te werken. De middenvelder heeft rugklachten.
De al weken in een uitstekende vorm verkerende Afellay haakte maandag af tijdens de training. Hij meldde zich na 45 minuten bij inspanningsfysioloog Luc van Agt, waarna de international in de catacomben van PSV's trainingscomplex De Herdgang verdween voor behandeling.
De medische is staf is redelijk optimistisch over het tijdige herstel van de middenvelder. PSV-trainer Sef Vergoossen in het Algemeen Dagblad: 'Het is meer vervelend dan een echte blessure. Het is wat stijfheid in de onderrug, wat overbelasting. Maar Ibrahim moet wel honderd procent fit zijn, anders speelt hij niet.'
Als Afellay de return tegen The Spurs niet haalt, lijkt Balazs Dzsudzsák zijn logische vervanger.
5-2 na verlenging, wat een handbaluitslagquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:28 schreef ruud.nl het volgende:
Jong PSV heeft trouwens de finale van de beker gehaald door na verlenging met 5-2 van AZ te winnen.
2x Reis, Zeefuik, Voss en Hikspoors scoorden.
Opstelling Jong PSV:
Cássio Ramos, Van Berlo, Van Eijden, Ojo, Rajkovic, Achenteh (110, Neervoort), Zeefuik (97, Hikspoors), Wuytens, Jonathan, Aissati (62, Munz) en Voss.
Wissels: Mommers, Schijvenaars, Hikspoors, Neervoort, Munz en Flu.
Opstelling Jong AZ:
Waterman, Koenders (60, Haddad), Donk, Gunnarsson, Salasiwa, Matic, Jenner, Narsingh, Ari, Nelson (76, Kolehmainen) en De Rijp (70, El Hamdaoui).
Wissels: Toivio, Haddad, Kolehmainen, Ramos, Deckers, El Hamdaoui en Medunjanin.
Goede prestatie, tegen behoorlijk wat A-spelers van AZ!![]()
Als ze nu in de finale van jong NEC of jong RKC winnen, mogen ze volgend jaar in de beker voor A-teams meedoen.
Eindhoven stelt zich beschikbaar en laat PSV dokken? Dat zou wel heel vreemd zijn. Ik ga ervan uit dat zij de uitbreiding grotendeels zullen financieren.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:03 schreef ruud.nl het volgende:
Eindhoven heeft zich beschikbaar gesteld als speelstad voor WK 2018.
Het stadion zal dan uitgebreid moeten worden naar minimaal 45.000 zitplaatsen, gaat de gemeente dat dan financieren?
wk of niet, dat stadion wordt toch wel uitgebreid, daar zijn de plannen allang voor bezigquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:08 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Eindhoven stelt zich beschikbaar en laat PSV dokken? Dat zou wel heel vreemd zijn. Ik ga ervan uit dat zij de uitbreiding grotendeels zullen financieren.
dat is wat Bunder al wel een paar maanden terug heeft gezegd. Als Eindhoven mee wil doen zullen ze ook mee over de brug moeten komen want PSV kan het nooit alleen ophoesten. PSV krijgt überhaupt geen steun van de gemeente, ze wilden nog niet eens garrant staan voor een lening...... dat zou ze niks kosten. en dat terwijl PSV toch een flinke economischie impact heeft op de regio Eindhovenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:03 schreef ruud.nl het volgende:
Eindhoven heeft zich beschikbaar gesteld als speelstad voor WK 2018.
Het stadion zal dan uitgebreid moeten worden naar minimaal 45.000 zitplaatsen, gaat de gemeente dat dan financieren?
quote:Franse PSV-fan na duizend kilometer voor gesloten poort (2)
11 maart 2008 10:15
Weken verheugde Mohamed Belhadj (31) zich op PSV-Ajax. Z’n eerste echte topper in het Philips Stadion. Bijna 1000 kilometer reed hij vanaf zijn woonplaats Grenoble in Frankrijk naar Eindhoven. Nauwelijks aangekomen in z’n hotel hoorde hij dat het duel in de Eredivisie waarschijnlijk wordt uitgesteld. Lees hier het vervolg.
Momo bij de hoofdingang.
PSV Inside en PSV Flits
Gisteren schreven we al over de vergeefse reis van Belhadj, een verhaal dat werd opgepikt door de landelijke en regionale media. Over hoe de Fransman als geluk bij een ongeluk toch de selectie tegen het lijf liep, een praatje aanknoopte met algemeen directeur Jan Reker en ook een rondleiding nam door het Philips Stadion. Een mooie pleister op de wonde, maar de wedstrijd PSV-Ajax werd hem dus door de neus geboord. Het PSV-virus laat de jonge Fransman van Algerijnse origine al jaren niet meer los. “Zo voelde ik me enorm trots omdat PSV Ronaldo had ontdekt”, vervolgt hij. Tijdens ons gesprek valt het leren armbandje met PSV-embleem pas op. “Die draag ik altijd.” Op z’n hotelkamer laat hij de buit zien die hij in de PSV FANstore heeft gekocht. Drie hippe vesten, stickers, onderzetters en een muts haalt hij uit de plastic tassen. Over de stoel hangen twee trainingsshirts, een petje en een PSV-jack. Op het bureautje lig een uitdraai met de trainingstijden van het eerste elftal. “Weet je wanneer het tweede van PSV speelt?”, wil Momo weten. “Ik wil zoveel mogelijk van de club zien. Echt, op De Herdgang of in contact met andere supporters voel ik me net deel van een familie. Het is waar wat de spelers daarover soms zeggen. Zo krijg ik al jaren de PSV Inside, De Supporter en de Flits opgestuurd door Bram, een PSV-fan uit Leiden.”
Met PSV-bolide naar uitduels
Z’n passie zit dus diep. Van z’n Peugeot 106 heeft hij de merknaam afgehaald en vervangen door een PSV-embleem. Een vaantje siert de autospiegel. “M’n familie noemt m’n auto de PSV Centsix, de 106 van PSV in plaats van Peugeot zoals we dat op z’n Frans zeggen. Oh, ik raad m’n familie en vrienden ook alleen maar Philips-producten aan. Zelf koop ik alles van het ‘huismerk’, zelfs m’n batterijen! M’n liefde voor de rood-witten wordt eigenlijk net zoveel versterkt door nederlagen als door grote ‘victoires’. Ja, m’n clubgevoel wordt er alleen maar dieper door. Zo was m’n eerste wedstrijd in Eindhoven het laatste thuisduel van Ruud van Nistelrooy. Enkele dagen later bekeek ik in de Kuip de Amstel Cup finale tegen FC Twente. Die verloren we na strafschoppen.” Drie jaar later kwam Momo weer naar de lichtstad. “Ik zag PSV-AZ (5-1) en PSV tegen Rode Ster Belgrado (5-0). Toen zei ik al dat PSV de halve finale ging halen. Dat bleek nog te kloppen ook!” In het buitenland bezoekt Mohamed Belhadj vaker een PSV-optreden. “In dat fameuze seizoen 2004-2005 ging ik naar Monaco, Lyon en Milaan. Een jaar later wederom Lyon en Milaan en ook dit seizoen was ik in Milaan, dit keer toen ze speelden tegen Internazionale.”
Woensdag PSV-Spurs
In Grenoble kennen de voetballiefhebbers hem. In sportzaken of op straat wordt hij regelmatig aangesproken. De oorzaak: de Franse radiozender RMC vraagt hem live in de uitzending als PSV-kenner. Na de 1-1 in Lyon gevolgd door de bloedstollende strafschoppenserie tegen de Fransen in Eindhoven sprak hij de gevestigde naam Jean-Michel Larqué tegen. Die beweerde dat Lyon absoluut door zou gaan. “De volgende dag was ik samen met Johann Vogel en Larqué in een programma. Vogel kende me omdat we een keer in het Frans hadden gesproken.” Larqué, zeg maar de Franse Hans Kraay, was op z’n zachtst gezegd niet blij dat Momo hem herinnerde aan zijn kritiek op PSV. “Sindsdien vraagt RMC me als kenner van het Nederlandse voetbal zelfs als Ajax tegen Inter speelt. Natuurlijk vermeld ik dan wel meteen dat ik PSV-supporter ben.” Op het moment dat we foto’s maken van een beteuterde Momo voor een gesloten hek van het Philips Stadion, komt er een cameraploeg van RTL Nieuws langs. De Franse fan mag meteen z’n zegje doen. Weldra zal Momo dus ook in Eindhoven een bekend gezicht zijn. Hij hoopt terug te komen als PSV-Ajax ingehaald moet worden. Liefst in combinatie met een kwartfinale of halve finale in de UEFA Cup. Maar eerst zit hij woensdag nog in het stadion. “Ik hoop dat we met 1-0 van Spurs winnen. Daarna zou een ontmoeting met Olympique Marseille geweldig zijn. Lekker voor mij qua afstand en erg leuk als ‘strijd’ met m’n vrienden die voor Marseille supporteren. Het zou me niet verbazen als we de finale halen.”
quote:Afellay op tijd hersteld voor return tegen Spurs
11 maart 2008
Ibrahim Afellay is donderdag van de partij in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Tottenham Hotspur. De middenvelder van PSV kampte maandag met wat stijfheid in de onderrug. De Oranje-international heeft dinsdag echter de training weer hervat.
Afellay moest maandag nog voortijdig het trainingsveld verlaten. Hij meldde zich vervolgens bij inspanningsfysioloog Luc van Agt, waarna hij een behandeling onderging. De medische staf liet zich daarna al positief uit over de inzetbaarheid van de middenvelder.
De Eindhovenaren verdedigen tegen Tottenham een 1-0 voorsprong. De ploeg van trainer Sef Vergoossen won vorige week op White Hart Lane dankzij een trefzekere uithaal van Jefferson Farfan.
Specifieke beelden zijn d'r volgens mij niet vanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:52 schreef Imperatore het volgende:
Iemand toevallig nog beelden van de redding van Gomes uit bij Lyon (CL 2005). Ik weet niet meer wie, maar iemand (Abidal of Govou ofzo) schoot van dichtbij op goal en Gomes redde wonderbaarlijk. Voor mij de beste redding van hem ooit.
En dan kijk je een bericht verder naar de trainingen (fotoverslag). En wie zijn we daar staan mijn zijn duimen omhoog:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:01 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik hoop alleen al voor hem dat we Marseille loten. En nu nummer 4 vd Franse competitie moeten we toch wel kunnen hebben, al hebben ze op Anfield Road gestunt
Whaha, wat vetquote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:39 schreef -SG- het volgende:
[..]
En dan kijk je een bericht verder naar de trainingen (fotoverslag). En wie zijn we daar staan mijn zijn duimen omhoog:
[ afbeelding ]
Momo!![]()
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:08 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Eindhoven stelt zich beschikbaar en laat PSV dokken? Dat zou wel heel vreemd zijn. Ik ga ervan uit dat zij de uitbreiding grotendeels zullen financieren.
quote:“Het onderzoek is in volle gang”, aldus Van den Bunder, die stelt dat de eventuele uitbreiding van het Philips Stadion altijd autonoom zal zijn en niet is gekoppeld aan de mogelijke organisatie van wedstrijden op het wereldkampioenschap
Zou mooi zijn geweest, dan had je goede kansen. Al hebben we duikelaar Robben ook mooi kunnen slijten na niet eens groots rendement. Laten we hopen dat Afellay het overleefd. Ook dat gevaarlijke balverlies in de heenwedstrijdquote:
quote:PSV kan nog járen vooruit, een goed tv-contract of niet
Voetbal en televisie vind ik een raar huwelijk. Ik ben een enorme liefhebber van het spel, maar de televisie heeft invloed op mijn manier van kijken en op het aantal keren dat ik kijk. Soms gebeurt het dat ik wegzap bij het voetbal en bij een of ander stom programma blijf hangen. Daar verbaas ik mezelf dus mee. Dat heb ik nog nooit gehad, maar toch overkomt het me. Er is gewoon te veel live-voetbal op de televisie. En dan mag iedereen zeggen dat je er niet naar hoeft te kijken, dat is ook zo.
Maar de mensen die het voetbal verkopen, de clubs dus eigenlijk, willen dat je er juist wel naar kijkt, want dan verdienen ze er aan. In dat geval zullen ze er toch voor moeten zorgen dat er minder gratis live voetbal is. Want als je daar naar kijkt, dan raak je verzadigd en ga je zeker geen decoder aanschaffen om nóg meer voetbal te zien. Ik denk dat dát er ook de reden van is, dat de eredivisie de komende jaren minder geld ophaalt bij de tv-zenders dan een paar jaar geleden.
Het spektakel om de wedstrijden heen wordt trouwens ook steeds groter. Zo heb ik me verbaasd over hoe het gegaan is tussen Johan Cruijff en Ajax. Ik vind het nogal gemakkelijk om nu te gaan roepen dat hij het allemaal niet gewild heeft of zo. Volgens mij had hij wel degelijk een goed plan en had hij het beste voor met Ajax. Ik hoop ooit een keer de kans te krijgen om aan hem te vragen wat hij had willen doen. Daar ben ik echt nieuwsgierig naar.
Het moet iets heel geks zijn geweest, anders wijst Van Basten het niet zo snel af. Maar los daarvan vind ik dat Cruijff van ons allemaal respect verdient in plaats van cynisme. Johan is er voor naar de Arena gereden, hij wist dat als hij daar zou aankomen, iedereen dat dan ziet en filmt. Cruijff kan nooit iets voorzichtig op de achtergrond doen. Daar kan hij zelf niks aan doen, mensen bespieden hem constant en maken de dingen die hij doet groter dan Johan ze bedoelt. Valt niet mee, hoor.
Morgen focus ik lekker weer eens voor de derde keer in anderhalve week op PSV. Wat moeten we toch blij zijn met die club. Dankzij PSV halen we nog wat puntjes bij de UEFA zodat we tenminste nog een paar clubs mogen inschrijven voor Europa Cup-toernooien. Daar kan het hele voetbalcircus van dit land niet genoeg bij stil staan. In Eindhoven weten ze als enige en al jaren aan een stuk hoe je internationaal overeind blijft.
Laten we eerlijk zijn, Tottenham Hotspur-PSV was vorige week toch een feest vanuit het perspectief van een PSV’er? Ze zijn er nog niet, morgen geven de Spurs zich niet zomaar gewonnen. Maar in het voordeel van PSV pleit, dat de Spurs het spel wéér moeten maken, zij staan achter. Daar weet PSV wel raad mee.
Ik heb verder nog een wens ten aanzien van PSV. Ik hoop dat mijn goede collega Sef Vergoossen een keer met het volgende middenveld gaat spelen; controleur Tim Simons en daarvoor het trio Afellay, Aissati en Bakkal. En dan niet zeuren dat die drie voorin te licht zijn, deze jongens kunnen zó goed voetballen, dat hun gewicht en lengte geen enkel nadeel opleveren. Stel ze op in de eredivisie en volgend jaar in Europa zijn ze een sensatie. PSV kan nog járen vooruit, of de eredivisie nu een goed tv-contract afsluit of niet. In Eindhoven hebben ze hun zaken het best voor elkaar, zowel financieel als voetbaltechnisch. Dat mag best eens gezegd worden.
willem@ad.nl
Laat trouwens ook maar, ik begin er niet eens aan...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn geweest, dan had je goede kansen. Al hebben we duikelaar Robben ook mooi kunnen slijten na niet eens groots rendement. Laten we hopen dat Afellay het overleefd. Ook dat gevaarlijke balverlies in de heenwedstrijd
denk het welquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:59 schreef Leso_Varen het volgende:
Koster blijft trouwens bij Ajax, zal Wouters dan ook onder Stevens assisten blijven?
Toen Afellay balverlies leed, zei de commentator dat hij zich dat best mag permitteren. Deed Van Bommel dat, dan toonde dat maar eens aan waarom hij gepasseerd moest worden! Kijk naar de feiten in Londen: uit zijn prachtige steekpasses en doelpogingen 0 goals. Eenmaal zeer akelig balverlies geleden voor de gelijkmaker, waarbij Tottenham hem spaarde, zelfs Gomes niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:37 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Laat trouwens ook maar, ik begin er niet eens aan...
Vind het sowieso gek, want Afellay speelde gewoon een goede pot en verdeelde het spel uitstekend.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Toen Afellay balverlies leed, zei de commentator dat hij zich dat best mag permitteren. Deed Van Bommel dat, dan toonde dat maar eens aan waarom hij gepasseerd moest worden! Kijk naar de feiten in Londen: uit zijn prachtige steekpasses en doelpogingen 0 goals. Eenmaal zeer akelig balverlies geleden voor de gelijkmaker, waarbij Tottenham hem spaarde, zelfs Gomes niet.
Woensdag nieuwe kansen.
Dat Tottenham daar faalde werd niet afgedwongen door een PSV'er, noch kon PSV er nog iets aan voorkomen. Dat Afellay zichzelf na zijn assists uitschakelt en bij voortduring zeer risicovolle rushes onderneemt, met oog op blessureleed in het nadeel van PSV, daar zou je best gewicht aan mogen hangen. Natuurlijk is spelverdelen zijn rol, maar je kan je zo'n invulling niet blijven permitteren. PSV heeft veel geluk tot nu toe. En dan hebben we het niet eens over diens bespottelijke gedrag, waardoor hij Ajax uit miste en in Utrecht uit een clown was. Kreeg ie trouwens óók applaus voor. En intussen werken Mendez, Culina en Simons zich het schompes.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:50 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Vind het sowieso gek, want Afellay speelde gewoon een goede pot en verdeelde het spel uitstekend.
Maar je zegt: uit zijn steekpasses en doelpogingen: 0 goals. Maar dan zeg je niet: uit zijn balverlies: 0 goals. Hoe jij het zegt is het scheef, want uit zijn aanvallende ingevingen kreeg PSV kansen, waar PSV Tottenham spaarde.
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met je..quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat Tottenham daar faalde werd niet afgedwongen door een PSV'er, noch kon PSV er nog iets aan voorkomen. Dat Afellay zichzelf na zijn assists uitschakelt en bij voortduring zeer risicovolle rushes onderneemt, met oog op blessureleed in het nadeel van PSV, daar zou je best gewicht aan mogen hangen. Natuurlijk is spelverdelen zijn rol, maar je kan je zo'n invulling niet blijven permitteren. PSV heeft veel geluk tot nu toe. En dan hebben we het niet eens over diens bespottelijke gedrag, waardoor hij Ajax uit miste en in Utrecht uit een clown was. Kreeg ie trouwens óók applaus voor. En intussen werken Mendez, Culina en Simons zich het schompes.
Lodeweges + Wouters?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:59 schreef Leso_Varen het volgende:
Koster blijft trouwens bij Ajax, zal Wouters dan ook onder Stevens assisten blijven?
Cocuquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:59 schreef Leso_Varen het volgende:
ik vrees dat die voor Oranje zal kiezen..quote:
Behalve alle andere Nederlandse ploegenquote:Op woensdag 12 maart 2008 00:34 schreef Dj_Day-V het volgende:
Volgens mij alle andere gekwalificeerde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |