abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2008 @ 11:37:38 #26
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57281030
quote:
Op maandag 10 maart 2008 07:31 schreef NorthernStar het volgende:
106 Teletekst ma 10 mrt
Problemen waterleiding in Groningen

` In Groningen en omliggende plaatsen
komt sinds gisteravond weinig of geen
water uit de kraan.De oorzaak is een
breuk in een leiding.Naar de plaats van
het lek wordt nog gezocht door het
waterbedrijf.

Als er water uit de kraan komt moeten
mensen het eerst twee minuten koken,is
het advies van het waterbedrijf.Naast
de stad Groningen zitten Haren,Eelde,
Eelderwolde,en Paterswolde met een lage
waterdruk.

De twee ziekenhuizen in het gebied
hebben een eigen watervoorziening.Wel
blijven de poliklinieken dicht en
worden operaties uitgesteld.
En mag je vanmiddag niet op bezoek.......
be nice or go away
pi_57281114
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

En mag je vanmiddag niet op bezoek.......
En ik kan vanmiddag niet tennissen omdat mijn sportmaatje niet alleen voor tennis
naar het Zernike wil komen
  maandag 10 maart 2008 @ 11:46:50 #28
145755 kahaarin
pi_57281245
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:41 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

En ik kan vanmiddag niet tennissen omdat mijn sportmaatje niet alleen voor tennis
naar het Zernike wil komen
Mijn ligt in het ziekenhuis bij te komen van een bacteriele hersenvliesontsteking, ik mag er niet eens heen vandaag.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article3244786.ece
quote:
groningen -
Het lek in de waterleiding, waardoor zo'n 220.000 inwoners van Groningen, Haren, Eelde en Paterswolde zonder water zaten, is ontstaan bij een talud van het Euvelgunnetracé. De exacte oorzaak is nog niet bekend. Met behulp van helikopters is gezocht naar de exacte plek van het lek. Het werd rond half negen maandagochtend gevonden. Delen van de provincie Groningen en Drenthe zitten sinds zondagnacht zonder water. Supermarkten zijn bestormd door 'waterhamsteraars'.

Het kan nog wel een paar uur duren voordat de drinkwatervoorziening in Groningen en omstreken weer op het normale peil is. Het Waterleidingbedrijf voegt voor onbepaalde tijd chloor aan het water toe, waardoor het anders dan normaal kan smaken. Op deze wijze moet de bacteriologische kwaliteit worden gehandhaafd. Het Waterleidingbedrijf raadt voorts aan het water twee minuten te koken voordat het wordt gebruikt.

Het Waterleidingbedrijf heeft extra watertanks naar het UMCG gestuurd om de watervoorraad aan te vullen.

Voor zover bekend zitten Groningen, een deel van Haren, Eelde, Eelderwolde, Paterswolde en Zuidwolde zonder water. Hoe het lek in de transportleiding is ontstaan is nog onduidelijk.

Het waterbedrijf adviseert de mensen het water dat ze nog wel kunnen tappen, eerst twee minuten te koken. Al ruim voor openingstijd stonden rijen mensen voor de supermarkten. Bij de Jumbo en de Albert Heijn in Groningen waren even na achten alle flessen verkocht.

De Groningse ziekenhuizen zaten niet lang zonder water. Het Waterbedrijf levert tanks met water voor de patiënten. Wel heeft het Universitair Medisch Centrum Groningen maatregelen getroffen: het ziekenhuis draait zondagsdiensten, heeft alle poliklinische afspraken afgezegd, het operatiekamerprogramma opgeschort en medewerkers die niet dringend aanwezig hoeven te zijn, verzocht thuis te blijven. Ook leerlingen van scholen in Groningen en de omliggende dorpen krijgen het advies thuis te blijven.

Bij het Martiniziekenhuis zijn er geen problemen omdat dat over grote watervoorraad beschikt en flessen liet aanrukken.

De meldkamer van de politie is platgebeld. De crisisdienst zet alle zeilen bij om particulieren en instellingen, zoals verzorgingstehuizen, voor te lichten.

Het Alfa Collegle meldt dat alle locaties in de provincie ivm waterprobleem vandaag dicht zijn.

Om het lek op te sporen werd niet alleen een helikopter van de politie ingezet. Ook tientallen medewerkers van het Waterbedrijf struinden met kaarten de weilanden af.
Zijn ze daar niet met de ring bezig?
Aan het graven voor een nieuwe afslag e.d.?
be nice or go away
pi_57281629
Echt aso al die 'waterhamsteraars' bij supermarkten Volgens mn huisgenoot was bij de supermarkt alles al op en liepen er mensen met tientallen flessen in hun karretje naar buiten. Ontzettende waternazi's, doe es eerlijk delen ofzo 10 flessen zijn nergens voor nodig.
pi_57281753
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:02 schreef Palomar het volgende:
Echt aso al die 'waterhamsteraars' bij supermarkten Volgens mn huisgenoot was bij de supermarkt alles al op en liepen er mensen met tientallen flessen in hun karretje naar buiten. Ontzettende waternazi's, doe es eerlijk delen ofzo 10 flessen zijn nergens voor nodig.
Ja, echt aso inderdaad. Ik heb echt geen zin om naar de winkel te gaan, denken ze weer
dat ik ook zo'een ben

Maar heb altijd genoeg drinken in m'n koelkast, en waar moet ik water voor gebruiken?
Koffie/Thee/Suasje
  maandag 10 maart 2008 @ 13:41:57 #31
188665 Wurdsje
High Times
pi_57283224
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:09 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Ja, echt aso inderdaad. Ik heb echt geen zin om naar de winkel te gaan, denken ze weer
dat ik ook zo'een ben

Maar heb altijd genoeg drinken in m'n koelkast, en waar moet ik water voor gebruiken?
Koffie/Thee/Suasje
Douchen, tanden poetsen e.d. of doe je dat nooit?
pi_57284181
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:41 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

Douchen, tanden poetsen e.d. of doe je dat nooit?
Moet jij niet druk met je stage bezig zijn?
  maandag 10 maart 2008 @ 14:49:12 #33
188665 Wurdsje
High Times
pi_57284298
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:40 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Moet jij niet druk met je stage bezig zijn?
dat is geen antwoord op mn vraag
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:15:08 #34
145755 kahaarin
pi_57303709
http://www.waterbedrijfgr(...)dea6c125740900277bce

Foto van het lek, onderschrift:

Doordat het water uit de transportleiding in een bestaande watergeul stroomde bleef het lek lang onopgemerkt.

Vanmiddag rond 12.00 uur staan er een persconferentie aan te komen:
quote:
11 maart: Vandaag eerste uitslagen bekend; kookadvies blijft van kracht
Waterlaboratorium Noord onderzoekt watermonsters op aanwezig van mogelijke bacteriën. Vandaag (dinsdag) rond het middaguur worden de eerste resultaten van dit onderzoek verwacht. Afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek kan het zijn dat het kookadvies nog enkele dagen van kracht blijft.

Dit betekent dat u in ieder geval tot vanmiddag dringend verzocht wordt om water voor consumptie minimaal twee minuten goed door te koken, voordat u het gebruikt. Let erop dat u een fluitketel of pan gebruikt, en geen waterkoker of koffiezetapparaat. Gebruik géén koffie en thee uit koffieautomaten, het water wordt niet lang genoeg gekookt.

Het water kan, ook na het koken, wat anders smaken dan normaal. Waterbedrijf Groningen chloreert het water namelijk preventief. Ook kan het water een metaalsmaak hebben, bubbels bevatten of een afwijkende kleur hebben. U kunt het water ongekookt gebruiken om het toilet door te spoelen, uw handen te wassen, om te douchen en om uw tanden te poetsen, zolang u het water maar niet doorslikt. Voor gebruik van uw huishoudelijke apparaten is het raadzaam om de leiding door te spoelen.

Publieksinformatienummer geopend
Het publieksinformatienummer (050) 311 44 50 blijft in ieder geval dinsdagochtend geopend voor al u vragen over het waterprobleem.
http://www.waterbedrijf-g(...)04b7d4a!OpenDocument
quote:
Vanochtend, dinsdag 11 maart, is bekend geworden dat de kwaliteit van het drinkwater in Groningen, Glimmen, Haren, Eelde, Eelderwolde, Noordlaren, Paterswolde en Zuidwolde betrouwbaar is. Laboratoriumonderzoek heeft dit uitgewezen. Dit betekent dat u water niet meer hoeft te koken voordat u het drinkt.

Waterbedrijf Groningen is gestopt met het preventief chloreren van het drinkwater. Wel kan het zijn dat het water nog enkele uren een lichte chloorsmaak- en/of geur heeft. Het duurt enige tijd voordat alle chloorsporen uit het leidingnet zijn verdwenen. Ook kan het zijn dat het water nog een afwijkende kleur heeft en/of luchtbelletjes bevat.

Als u sinds maandagochtend uw kraan niet meer heeft gebruikt, laat deze dan eerst 2 minuten stromen, voordat u water gebruikt.

Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met het publieksinformatienummer: (050) 311 44 50.
http://www.waterbedrijfgroningen.nl/wag/Wbgr-internet.nsf/frameset?openFrameset&submenu=Actueel

Paniek is over, verder met de orde van de dag, nu ben ik benieuwd wat mensen gaan doen met al die flessen spa water die er gehamsterd zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door kahaarin op 11-03-2008 13:32:35 ]
be nice or go away
pi_57316033
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:15 schreef kahaarin het volgende:
http://www.waterbedrijfgr(...)dea6c125740900277bce

Foto van het lek, onderschrift:

Doordat het water uit de transportleiding in een bestaande watergeul stroomde bleef het lek lang onopgemerkt.

Vanmiddag rond 12.00 uur staan er een persconferentie aan te komen:
[..]

http://www.waterbedrijf-g(...)04b7d4a!OpenDocument
[..]

http://www.waterbedrijfgroningen.nl/wag/Wbgr-internet.nsf/frameset?openFrameset&submenu=Actueel

Paniek is over, verder met de orde van de dag, nu ben ik benieuwd wat mensen gaan doen met al die flessen spa water die er gehamsterd zijn.
ik was er om 8 uur

was wel mooi gezicht, vrouw met karretje helemaal vol met van dei kleine spa flesjes

Op gegeven moment gingen mensen alles pakken wat nog op water leek, Crystal clear ed

Ochja, mooie herinneringen aan.

Gisteren zonder water, nu komt het met bakken uit de lucht.. trouwens hier in groningen sloeg net ergens bliksem in BOEM was het
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')