abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57270874
Vanavond de eerste aflevering geweest.
Website

Over de Italiaanse Droom
quote:
Strijden om een B&B in Italië

In De Italiaanse Droom worden drie maanden lang vier stellen gevolgd die dezelfde droom hebben: een eigen Bed & Breakfast in een pittoresk Italiaans dorp.

De Italiaanse Droom geeft de koppels samen één Bed & Breakfast, maar deze moet nog wel opgeknapt worden. Samen zijn de koppels verantwoordelijk voor het verbouwen van het pand, het inrichten en uiteraard ook de ontvangst van de gasten.

De koppels worden beoordeeld door een deskundige jury die bestaat uit een italiaanse aannemer, kokkin en taallerares.

Deze vakjury beoordeelt de stellen op de kwaliteiten die nodig zijn om een B&B te runnen. Dit doen ze door middel van wekelijkse opdrachten. Ook zullen de gasten van het Bed & Breakfast de verschillende koppels beoordelen.

Wat de stellen echter niet weten is dat uiteindelijk het dorp zelf een grote rol speelt bij de beslissing wie er blijft. Speciaal voor de Italiaanse Droom is er namelijk een speciale dorpsraad 'il consiglio' opgericht. Deze bestaat uit 9 personen uit het dorp, waar o.a. de bakker, de kruidenier, de uitbaatster van het dorpscafe en de dorpsburgemeester deel van uitmaken.

Zij komen iedere week bij elkaar om samen te praten over de 4 nieuwe stellen en ook te bespreken wie het beste bij hun in het dorp past. De deelnemers komen pas na een aantal weken achter het bestaan van deze dorpsraad...

Wat valt er te winnen?

Het stel dat uiteindelijk heeft bewezen het meest gastvrij en het meest geschikt te zijn voor het runnen van de Bed & Breakfast wint én krijgt de kans haar droom te verwezenlijken. Zij mogen een half jaar lang hypotheekvrij de B&B runnen, die door de verbouwing al een flinke overwaarde heeft. Na dat halve jaar krijgen ze de kans het huis te kopen voor de oorspronkelijke aanschafprijs.
Elke zondag NL 1 20.20 uur.
pi_57270937
Ja... dacht eerst een suf en tuttig programma.. maar toch maar gekeken

Het is me allemaal heel erg meegevallen, leuke eerste uitzending ! Leuk ook die verschillen van koppels, dat gaat nog wel eens botsen denk ik zo
pi_57270938
Leuk programma, beter dan verwacht

Volgende week dus weer
  zondag 9 maart 2008 @ 21:28:03 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57270962
Wel grappig om die 4 compleet verschillende stellen te zien.
Moet erg lachen om Piet en Tonny uit Ruckphen. Wat een boeren zijn dat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57270989
Wat een uitzicht op dat terras, en één van de stellen, de vrouw, wilde ABSOLUUT geen zwembad.
En wat was de opdracht voor het terras???? Juist, een zwembad
pi_57271001
Ik heb het gezien. Denk wel dat ik het ga volgen. Ik heb wel een beetje vervangende schaamtegevoelens voor Piet en Tonnie, maar vind ze ook wel weer zielig

En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
  zondag 9 maart 2008 @ 21:30:52 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57271020
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:29 schreef conleche het volgende:

En o ja, als dat andere stel "veertigers" zijn dan ben ik min3
Die Hilversummers?
Die zien er uit als 60.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57271024
terugvindpostje
Jusqu'ici tout va bien...
pi_57271034
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 9 maart 2008 @ 21:32:36 #10
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57271063
Ik had er inderdaad net een geopend Ik zal mijn tweede post even hier posten, dan kan die andere dicht. Ik vond het echt super hoe die Italianen over de stellen spraken Ze spreken daar ook vrij duidelijk Italiaans dus dat is goed te volgen. Maar ik heb weinig vertrouwen in het Italiaans van Piet straks

De vier stellen:

Jeroen en Jon

Karim en Carlijn

Thomas en Sandy

Piet en Tonny
  zondag 9 maart 2008 @ 21:32:40 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57271067
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:31 schreef LudoSanders het volgende:
Piet en Tonnie zijn nu al irritant. Dat ze vakantie gaan vieren op de camping ofzo.
Gezellig de paellapan (....) meenemen naar Italie.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 maart 2008 @ 21:34:16 #12
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57271099
Ik vond het wel opmerkelijk dat geen van de vier stellen een behoorlijke auto had, bij twee van hen startte ie zelfs amper
pi_57271126
Die autotrein zag er wel relaxt uit!! Waarschijnlijk peperduur?
pi_57271232
Net even de videodagboeken bekeken, ik mis die van Karim en Carlijn, en moest erg lachen om die brabo's Piet (of peter?) en Tonnie
pi_57271317
Nog meer om te volgen op de zondagavond
pi_57271656
Leuk programma!! Piet en Tonnie die een paellapan meenemen naar Italie!!
Vraag me af hoe ze Italiaans gaan leren!!
geniet nooit met mate
  zondag 9 maart 2008 @ 22:14:24 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57272174
Vond het ook een erg leuk programma, en goed gecasted.
Piet en Tonnie zijn mijn favorieten. Veel Brabantser dan dat kunnen mensen niet worden. Ze hadden zelfs aan de worstenbroodjes gedacht! Goei volk dus.
De rest van de mensen vond ik, in tegenstelling tot ik meestal vind bij televisieshows, ook sympathiek trouwens.
The End Times are wild
pi_57273542
leuk concept; de dorpsraad ben benieuwd naar hun mening over de stellen.
pi_57275447
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 10 maart 2008 @ 00:22:12 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57275481
quote:
Op maandag 10 maart 2008 00:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Leuk programma, ik had me er graag voor opgegeven. Ook een erg leuke italiaanse lerares.
Stomme bril, verder wel lekker ding.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57275888
Die bril geeft haar wel iets stouts toch? echt een leuke meid
Heeft iemand wat meer foto's van haar kunnen vinden behalve die van de programma site?
pi_57275952
Een foto om van te gaan waggelen dan

pi_57276244
Ze heeft een boek bij zich, ze gaat voorlezen
pi_57279718
Ik snap niet zo goed wat Piet en Tonnie daar te zoeken hebben, maar misschien valt het mee. Mensen die, zolas Hakim en dinges met Guus Meeuwis meezingen hebben beginnen natuurlijk met een grote achterstand. Voor de rest nog weinig op te merken over de deelnemers .
Het commentaar van de Italianens sloeg nergens op en war er onnodig inpropt: 'ze leken me leuke mensen, ik heb ze van een afstand even gezien'.
Iets teveel van zulke belachelijk dingen in een TV-programma en ik realiseer me dan iets te goed dat ik mijn tijd aan het verdoen ben en kijk dus niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 10-03-2008 11:59:50 ]
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')