abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70539464
Ik herken het zelf niet, maar het heerst wel in onze familie. Ik heb menig James Bond film zitten kijken waarbij mijn broer om de vijf minuten vroeg wie nou James Bond was. We wisten toen nog niet dat hij last had van dit probleem, dus dat begon al snel erg irritant te worden.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat jullie blijkbaar geen houvast hebben aan stemmen. Ons oor/brein is ontzettend gevoelig voor de kleine verschillen in stemkleur en uitspraak, en dat lijkt me een extra houvast voor het herkennen van mensen. Het voorbeeld dat eerder werd gegeven over de presentator van Top Gear en Braniac (waarbij men niet wist dat het om dezelfde persoon ging) snap ik dus niet helemaal, alhoewel het voor Engelse stemmen misschien lastiger is om personen te herkennen, omdat we daar als Nederlanders wat minder vat op hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70542694
Nog iets anders. Herkennen de mensen die problemen hebben met gezichtherkennen andere mensen wel of niet aan hun loop of houding? Zo ja, kost dit veel moeite? Bij het voetballen op TV bijvoorbeeld kun je met een beetje getraind oog - dwz als je een tijdje hebt gekeken - voetballers herkennen aan de manier van lopen of hun houding.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_73275506
Van de 72 gezichten heb je er 62 goed onthouden.
Dit komt neer op een percentage van 86%.

Ten opzichte van vorige testresultaten heb je het beter gedaan. Het gemiddelde uit 40755 voorgaande onderzoeken is 81%.

Hieronder staat het volledige overzicht gegroepeerd per leeftijdscategorie.
Leeftijdscategorie % correct onthouden gezichten
Mannen Vrouwen
< 25 78 80
25-35 83 84
35-45 82 84
45-55 80 83
> 55 76 80
Gemiddeld 80 82

In voorgaande tests (niet uitgevoerd door Hart en Ziel) herkende het gros van de testpersonen ongeveer 80% van de gezichten. Als je minder dan 65% van de gezichten herkend hebt, kan het zijn dat je problemen hebt met het herkennen van gezichten.
pi_73277246
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:02 schreef FANN het volgende:
Van de 72 gezichten heb je er 62 goed onthouden.
Dit komt neer op een percentage van 86%.

Ten opzichte van vorige testresultaten heb je het beter gedaan. Het gemiddelde uit 40755 voorgaande onderzoeken is 81%.

Hieronder staat het volledige overzicht gegroepeerd per leeftijdscategorie.
Leeftijdscategorie % correct onthouden gezichten
Mannen Vrouwen
< 25 78 80
25-35 83 84
35-45 82 84
45-55 80 83
> 55 76 80
Gemiddeld 80 82

In voorgaande tests (niet uitgevoerd door Hart en Ziel) herkende het gros van de testpersonen ongeveer 80% van de gezichten. Als je minder dan 65% van de gezichten herkend hebt, kan het zijn dat je problemen hebt met het herkennen van gezichten.
Goeie Kick
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:08:32 #105
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_73277674
Vreemd.

Ik heb er wel eens 1 keer wat van gezien op tv.
Een man die dat ook had, hij schilderde (onbekende) gezichten en andere dingen (als hobby).
Hij zei toen: "Als ik verliefd op een vrouw ben, is steeds haar gezicht in mijn gezichts-schilderingen terug te vinden".
Maar hij kon haar gezicht nooit direct voor zich halen.

Ik vond het echt apart.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
pi_73280697
Vandaag een verse collega totaal niet herkend. We zijn gefuseerd, dus er komen dagelijks weer stromen onbekende mensen binnen. Maar met deze schijn ik vorige week een half uur te hebben gesproken. Toen ie dat vertelde, wist ik ook nog waarover, ik herkende zijn stem ook, maar zijn gezicht was ik echt volledig kwijt.
pi_73303826
hekenbaar hoor
ik kan ook nooit namen onthouden en gezichten al helemaal niet
gek genoeg als ik mensen eenmaal goed ken en aan hun gezicht denk, ontbreken altijd de tattoo's of piercings die ze hebben. Is wel heel vreemd, wat dat zijn best wel opvallende dingen
levert soms rare situaties op, omdat ik dan eerder heb gekletst met iemand die ik dan later niet herken achja
pi_73315936
Hier nog iemand met deze kwaal. Ik heb al een tijdje geleden ooit die vk test gedaan en scoorde iets van 29 procent. Ik ben goed in het herkennen van stemmen dat scheelt. Maar goed het Is mij wel eens gebeurd dat ik echt goede vrienden niet herken als ik ze in de stad tegenkom. Ook de eerste werkweek met nieuwe collega's is een kwelling. Zolang ze achter hun eigen bureau zitten geen probleem maar by de koffieautomaat herken ik ze niet meer. Ook lang in amsterdam gewoond en nooit bekende nederlanders tegengekomen tenzij ik met iemand samenwas die mij specifiek vertelde ; oo je stond net die en die bij kassa bij de AH.
Dat is eens wat anders...
  zondag 10 januari 2010 @ 00:42:47 #109
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76619360
tvp
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 10 januari 2010 @ 00:43:48 #110
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76619388
heeft ts wel enige iq?
Snollebolt
pi_76619457
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
heeft ts wel enige iq?
Even citeren hoor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 10 januari 2010 @ 00:47:16 #112
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76619490
-e
Snollebolt
pi_76621201
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:42 schreef Outpost76 het volgende:
tvp
Bedenk je of het nuttig is...

En dan zo'n sneue kick. .
pi_76623722
ik attendeerde outpost op dit topic. blame me

ik heb hier zelf ook last van. Mensen herken ik prima aan hun stem, of als ze een gekke bril op hebben, maar als ik alleen naar de gezichten kijk zie ik gewoon geen verschil lijkt wel. Mensen waar ik echt veel me om ga herken ik wel sneller, maar soms kan ik ze in de stad gewoon aankijken en doorlopen, dan lijkt het totaal niet door te dringen dat het een bekende is
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 10 januari 2010 @ 09:58:00 #115
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76624118
quote:
Op zondag 10 januari 2010 01:42 schreef Stali het volgende:

[..]

Bedenk je of het nuttig is...

En dan zo'n sneue kick. .
Excuus.

Wilde t later even door lezen en dus een tvp.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_76624361
Tvp, voor herkenbare probleem. Ben slecht in gezichten en namen onthouden
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 10 januari 2010 @ 10:23:53 #117
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76624377
Ik heb dat met namen. Op een nieuwe werkplek kost dit me soms gerust 4 a 5 maanden.

Best kut, want iedereen denkt dat ik een ongeinteresseerde aso ben. Maar wat jij hebt lijkt me wat ernstiger en afwijkender eigenlijk.

Dokter?
Intelligent, but fucked up.
pi_76624594
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik heb dat met namen. Op een nieuwe werkplek kost dit me soms gerust 4 a 5 maanden.

Best kut, want iedereen denkt dat ik een ongeinteresseerde aso ben. Maar wat jij hebt lijkt me wat ernstiger en afwijkender eigenlijk.

Dokter?
Ik heb me ooit 4x voorgesteld (4 verschillende dagen) aan een mooie dame in een bar waar ik regelmatig kom. Kon ze niet bepaald waarderen

Afgelopen vrijdag nog: "Hey (mijn naam) alles goed jongen! Tijdje niet gezien! Alles goed met de kids enzo?"

Ik: " "

Ik kon me absoluut niet herinneren wie hij was of hoe hij heet. Bleek het iemand te zijn waar ik tot 2 jaar geleden af en toe mee uitging
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_76625110
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:37 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik heb me ooit 4x voorgesteld (4 verschillende dagen) aan een mooie dame in een bar waar ik regelmatig kom. Kon ze niet bepaald waarderen

Afgelopen vrijdag nog: "Hey (mijn naam) alles goed jongen! Tijdje niet gezien! Alles goed met de kids enzo?"

Ik: " "

Ik kon me absoluut niet herinneren wie hij was of hoe hij heet. Bleek het iemand te zijn waar ik tot 2 jaar geleden af en toe mee uitging
En zijn het ook haar kids toevallig?
pi_76625269
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:05 schreef ToT het volgende:

[..]

En zijn het ook haar kids toevallig?
Het is een hij

Het vreemde is dat mijn kinderen, familie en "vaste" vrienden wel weer uit duizenden herken. Mensen die ik niet regelmatig zie vergeet ik het gezicht + naam ervan. Vooral bij oud-klasgenoten.
pi_76625425
Owww je had het dus over 2 verschillende personen!

Edit: Okee, laatste alinea 2x 1 letter over het hoofd gezien!
pi_76625910
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:21 schreef ToT het volgende:
Owww je had het dus over 2 verschillende personen!

Edit: Okee, laatste alinea 2x 1 letter over het hoofd gezien!
pi_76707570
Gekke vraag, maar heb je verder wel goede ogen?
-
pi_76708898
65/72 = 90%
To see or not to see. That's my answer.
pi_76709056
Die test waarover het een paar blz geleden ging kan ik nu niet te zien krijgen ,
maar ik vraag me af of het 'moeilijk gezichten herkennen' zich voornamelijk voordoet in face-to-face situaties,
of is het met foto's van nieuwe mensen waar naam en/of titel onder staat al even lastig?

Ik kan me zo voorstellen dat degenen die die wel foto-gezichten kunnen leren maar niks opslaan na een ontmoeting , een contactprobleem hebben.
En dat contactprobleem wordt dan deels veroorzaakt door de onzekerheid en twijfel van de pro-dinges lijder ,
die zich afvraagt of hij hier alweer tekort schiet. Dat blokkeert natuurlijk enorm!
uiteindelijk lukt altijd alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')