abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 1999 @ 01:56:00 #1
1385 Bientje
oh het bakkie weeg ook wat!
pi_211666
Ik heb even een tweede deel gemaakt omdat deel 1 de 50 nadert. Samenvatting van het voorafgaande (van gandalf)
30-10 na het bezoek van Anouk was de stemming er weer aardig in en men zat rond een uur of 2300 lekker na te genieten op de bank totdat over de luidsprekers ineens geluiden van de do-avond uitzending samen met stemmen uit de regiekamer te horen waren. Maurice, Willem en Karin gingen er gelijk goed voor zitten terwijl Ruud en Bart met het brood bezig waren. Wat duidelijk te horen was men in de regiekamer reageerde op de uitzending. Daarbij werden de bewoners onder andere betiteld als "eikels" en er werden uitspraken gedaan als "kijk de stress is nu mooi te zien op de gezichten". Het duurde al met al wel een half uur en uiteindelijk kwamen ook Ruud en Bart luisteren. Het eindigde allemaal met een "k*t" uit huiskamer en regiekamer
samen. Vervolgens was het duidelijk dat alle bewoners nogal geschokt waren. Karin riep meteen dat ze erover dacht om gelijk maar d'r koffers te pakken, Maurice wilde de boel kort en klein slaan, Bart vond het wel welletjes zo en Willem relativeerde de zaak nogal. Ruud had er allemaal maar weinig van verstaan maar toen ie hoorde dat ze voor eikels waren uitgemaakt wilde ook hij wel opstappen. De bewoners wilden Hummie spreken. Daarna is het beeld op testbeeld gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Bientje (Datum 31 Oktober 1999).]

Trust, but verify (Ronald Reagan)

zondag 31 oktober 1999 @ 01:01:00 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_211667
nou nou is dat lekker dan
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_211668
Dank voor de ref. Bien. Ik ben toch wel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren....... volgens mij is dit alles in het geheel niet gepland, enfin ik neem aan dat we vanavond geen beeld meer gaan krijgen...... dan morgen maar even afwachten, volgens mij weten ze ook nog niet dat de nominatie weliswaar is uitgesteld maar dat ie volgende week gewoon wel door gaat !

tis mie allemaal wat zeg !

if you can see the light at the end of the tunnel you're looking the wrong way (barry commoner)

zondag 31 oktober 1999 @ 01:09:00 #4
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_211669
Er is weer beeld! Op stream 3+4. 1+2 is nog steeds een blue screen.
R en W tafeltennissen, en ze lachen alweer..
De rest zie ik niet (slapen?) Oh nee, daar komt Bart net langslopen..

Murphy

zondag 31 oktober 1999 @ 01:09:00 #5
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_211670
Het lijkt me knap rot voor de bewoners om zo openlijk over zichzelf te horen praten. Zij hebben net een vertrek van Mona gehad, dat o.a. ingegevn was doordat de media zich met haar huwelijk was gaan bemoeien. Dan voel je je kwetsbaar als bekeken groep. En nu horen ze letterlijk wat een speelbal zij zijn in de handen van medogenloze programma-makers. Inderdaad; alles voor de kijkcijfers.
Ik betwijfel echt of we onze bewoners nog te zien krijgen op de manier tot nu toe. Zij waren misschien bijna de schaamte voorbij ... nu zijn ze de onschuld voorbij.
Inpakken en wegwezen.

-----------------------
BB-regie: "kijk de stress is nu mooi te zien op de gezichten"

Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
  zondag 31 oktober 1999 @ 01:12:00 #6
798 voyeur
bemoeit zich
pi_211671
We hebben weer beeld op de streams. Willem en Bart tafeltennissen. Rest is op slaapkamer ?
Rest kunnen we misschien beter voortzetten in topic Night streams etc..

Overigens mijn complimenten Bientje. Eerste post, eerste topics en nu al een deel II met een mooie samenvatting. Goed gedaan!

p.s. mensen plaatsen ook nog in deel I. Please, Phileine sluit die even ?

Here we are now, entertain us.
pi_211672
Er is weer beeld ! De klootzakken staan te tafeltennissen nadat dat alles is gezegd over hun
Van alles is weer waardeloos

zondag 31 oktober 1999 @ 01:16:00 #8
1385 Bientje
pi_211673
Bedankt voor het compliment Voyeur. Ach, wij blonde vrouwen zijn wel dom, maar we leren snel.....

zondag 31 oktober 1999 @ 01:26:00 #9
798 voyeur
bemoeit zich
pi_211674
Bientje, blond en niet dom ? zusje van phileine ? Heb ik dan toch nog kans ?
  zondag 31 oktober 1999 @ 01:32:00 #10
1385 Bientje
pi_211675
Kans altijd Voyeur. Maar je hebt niet goed gelezen, ik ben blont en dus dom maar haal m'n achterstand snel in. Phileine is m'n achternichtje.

zondag 31 oktober 1999 @ 01:47:00 #11
439 Inimini
Smile, your on candid camera
pi_211676
Ok mensen, het is al laat maar denk even met me mee.
Ik moet zeggen, ik heb een hop gemist, maar het de verhalen gelezen en bedenkt me het volgende.
In de regiekamer zitten, denk ik, minimaal 2 a 3 mensen. Ze zien en horen alles wat er in het N=BB huis gebeurd. Hoe kan het dan mogelijk zijn dat er 30 minuten lang geluisterd kan worden naar een oudere uitzending en andere verhalen ?
Als het mogelijk is om zelfs het kreunen van de kippen te registreren als die een ei leggen, waarom hoor je INEENS niet 30 MINUTEN lang wat er "verkeerd gaat"in het huis ???????
Is het al tijd voor aktie ?

zondag 31 oktober 1999 @ 01:48:00 #12
798 voyeur
bemoeit zich
pi_211677
Dan maar blont; sinds die zware operatie op urologie heb ik niet zulke sterke voorkeuren meer. Bezwaar tegen plastic fantastic ? In een rabiate aanval van penis-nijd hebben vileine phileine en immer ongestelde moor, bijgenaamd Minderman, helaas MeerMan ook tot minderman status gereduceerd. Een cruciaal onderdeel is me toen ontnomen met behulp van bijl en kaasschaaf.

Achtergrond info in het topic Hutje op de hei:
'In de vorige aflevering hebben jullie kunnen zien hoe Phileine Moor aanspoorde gewapend met bijl de manipulatieve intriges van Voyeur voorgoed om zeep te helpen. Zelf stond zij hem daarin bij met haar kaasschaaf.
Volgens de laatste berichten gaat Voyeur het redden, al zal hij een tijdje door een plastic slangetje moeten plassen…'

Sindsdien is plassen niet het enige probleem. Voor de liefhebbers van deze nonsens; zie hutje op de hei en de voorloper 'het ei van moor en phileine'. Blonte Bientje, bleekscheetje van een aardappel, ik zal je eigenste topic niet verder vervuilen.
Succes verder en oprecht bedankt voor de adequate verslaggeving.

zondag 31 oktober 1999 @ 02:05:00 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_211678
dit topic even de wintertijd in gelanceerd. Staat het weer waar het hoort!
  zondag 31 oktober 1999 @ 02:06:00 #14
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_211679
quote:
op 10-31-1999 om 01:47 AM schreef Inimini het volgende:
Als het mogelijk is om zelfs het kreunen van de kippen te registreren als die een ei leggen, waarom hoor je INEENS niet 30 MINUTEN lang wat er "verkeerd gaat"in het huis ???????

Beste Inimini, dat is een goeie vraag. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het geluid dat uit het BB-huis bij de regie te horen was, tijdens deze blooper hetzelfde geluid was dat IN de regiekamer gemaakt werd. Alleen het geluid van de bewoners zelf kwam erbij. En hun aandacht was gericht op de uitzendings-tape die ze aan het afkijken waren en ze zaten er zelf bij te praten. Hebben ze gedurende die tijd wel af en toe naar de bewoners gekeken maar niet geluisterd? Het feit dat dit alles ook ruim een half uur via de streams bleef te volgen maakt nu duidelijk dat dit echt de laatste vrije avond voor BB was. Er is al eerder het voorval met het prive-DBK-gesprek van Bart geweest dat voor de andere bewoners te horen was. Nu deze menselijke miskleun. Die spanjaarden moeten zich wel gaan afvragen of ze de productie hier wel laten doen. Als ze Frequin in z'n tomatenoverall al niet vanuit de lucht kunnen zien aankomen en tegenhouden, hoe moeten ze onbekende spaanse kamikaze-maffo's dan buiten houden?

--------------------
BB-site: "De komst van de twee nieuwe bewoners zorgt voor enkele veranderingen in het script van Big Brother."

[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 31 Oktober 1999).]

pi_211680
Toch hè, heel diep in m'n hart hoop ik dat ze opstappen. Dat ik weer normaal kan slapen 's nachts in plaats van het zitten lezen in dit forum.
pi_211681
quote:
op 10-31-1999 om 01:48 AM schreef voyeur (onder andere) het volgende:

Volgens de laatste berichten gaat Voyeur het redden, al zal hij een tijdje door een plastic slangetje moeten plassen…'

Even volstrekt off-topic, maar bovenstaande deed me onweerstaanbaar denken aan Herman Finkers' nummer (ik geloof uit "Geen spatader veranderd") over zijn stoma. Ergens verderop in dat nummer de onvergetelijke vondst "Ik ben zo blij, zo blij, dat mijn neus van voren zit en niet opzij."

pi_211682
Que passa aqui en holanda con big brother?
Mooi rood is niet lelijk,maar ik word er zo woest van.

zondag 31 oktober 1999 @ 02:15:00 #18
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_211683
HiZ, dat gevoel heb ik eigenlijk ook.
  zondag 31 oktober 1999 @ 02:20:00 #19
439 Inimini
pi_211684
Als we even verdergaan met de "blindheid" van de regie...
Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie de Telegraaf wel gelezen (echt je hoeft je niet te schamen, ook DIE ligt bij de kapper).
Een stel hooligans willen in december Nederland ontwrichten door massaal de wegen te blokkeren, politieburo's aan te vallen enz enz.
Lopen de BB mensen ook geen gevaar ?
Misschien voer voor een nieuwe topic, maar toch eerst maar even peilen !

pi_211685
Inimini,

Als ze Nederland verder willen ontwrichten moeten ze juist helemaal van het BB-huis afblijven. Waarom ? Effe nadenken, zou jij hier midden in de nacht zitten oh-en over een groepje mensen in het huis als BB er niet was ?

zondag 31 oktober 1999 @ 02:40:00 #21
439 Inimini
pi_211686
quote:
op 10-31-1999 om 02:35 AM schreef HiZ het volgende:
Inimini,

Als ze Nederland verder willen ontwrichten moeten ze juist helemaal van het BB-huis afblijven. Waarom ? Effe nadenken, zou jij hier midden in de nacht zitten oh-en over een groepje mensen in het huis als BB er niet was ?

We zitten hier allemaal omdat we actie willen.
Het liefst zien we iedereen het huis morgen verlaten en wachten we op de gespreken die volgen.
Of wachten we hoe Ruud, Willem zal bespringen....
Maar gezien de "plannen" die in de telegraaf stonden, lijkt het BB huis met die RANDomdibielen een makelijk doelwit !

pi_211687
Aangezien de meeste van jullie niet weten hoe een regiekamer er uit ziet, geef ik hier even de oorzaak van de door de regie gemaakte fout.

Allereers is het zo dat er sprake is van wisselingen van de wacht. Er is later in de avond altijd een regiewisseling. Het vertonen in de regie, van gemonteerde beelden, welke dan ook is zeer gebruikelijk. Collega's die elkaar laten zien wat er gebeurt is de vorige dag/avond/nacht.

Na alle beelden die er van het bezoek van Anouk al waren opgenomen, veel meer dan dat er in de komende uitzending te verwerken valt, en de verkiezing die aanstaande is, is het logies dat er geen allerte regie bezig was om beelden te verzamelen voor de eerstvolgende uitzendingen. Niet onwaarschijnlijk is dat het groepje diensthebbende ook een glaasje hadden mee gedronken van wat er met het bezoek van Anouk was mee gekomen. Met andere woorden, een zaterdagavond, geen programma stress, en een groepje programmamakers die onder elkaar gezellig in de regie ruimte wat materiaal aan het terug kijken zijn. Het door de bewoners gehoorde kommentaat verschilde niet veel van het kommentaar in de gemiddelde huiskamer. Op deze site worden vaak ergere dingen gezegt.

En wat is er technies mis gegaan in de situatie zoals ik hier boven beschreven heb. Er heeft iemand een tas, een stapeltje banden, een doosje of noem maar op, simpel op de talk-back knop gelegt. Het effect is dat de bewoners via de mic. zowel het geluid van de band kunnenhoren waar naar gekeken werd en tegelijkertijd horen ze opnieuw door de zelfde mic. het kommentaar van die gene die zitten te kijken. Deze talke-back knoppen zijn in een regieruimte altijd drukknoppen en geen schakelaars. Bovendien is het in princiepe zo dat om het rondzing effect te voorkomen, bij gebruik van de talk-back knop de retourline(bewonersgeluid) automatisch uitgeschakeld wordt.

Zo zie je maar wat een simpel, en noem maar op, wat er op de knop heeft gelegen, foutje/ongelukje voor gevolgen geeft. Het is mij bij andere programmaopnames ook wel eens gebeurd. Het is als foutje vere van uniek.

pi_211688
Bedankt, Tanjalies, voor je prima uitleg.
(Ik moet toch ff omschakelen, behoorde tot die naïeven die al die tijd dachten dat je een vrouw was, LOL)
Ik vind het toch zó ontzettend goed dit nieuws: 'de afluisteraar afgeluisterd' - precies het ontbrekende zetje tot weerbaarheid, en nu maar hopen dat de diverse 'vaten van frustratie' bij de bewoners opengaan, en zich richten tegen de gezamenlijke vijand. Kan Bart ook eens z'n energie kwijt, als hij tenminste niet samenspant met Ruud om de 'gehoorzame tweeling-alpha's' uit te gaan hangen....
pi_211689
Moor,

Ik vind deze gebeurtenis vere van betreurenswaardig. In tegendeel het geeft de bewoners veel te denken. Een neven effect is denk ik, dat de aansluiting met de 2 nieuwe bewonners door dit voorval groter zal zijn. Een verschuiving van verbonden zijn met het een, naar het ander. Altans voor een gedeelte. Hoe blij is de produktie met het voorval. Het komt het programma alleen maar ten goede.

pi_211690
Dom dom dom.... is er niemand geweest die het voorval heeft opgenomen?

In het begin kwam Fokzine nog regelmatig met BB-onthulling van de streams... het zou mooi zijn als dit voorval ook te beluisteren zou zijn.

WAR IS PEACE
FREEDOM IS SLAVERY
IGNORANCE IS STRENGTH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')