Tussen acht en negen uur verzamelden een dertigtal FOK!members zicht op het station van Almere-Buiten. Geen plaats die ik zou aanraden, aangezien er meer dan een parkeerplaats rondom het station is... Dit zorgde in eerste instantie voor wat verwarring, maar uiteindelijk was de groep bijna compleet. Aan alle aanwezigen werd een mooi FOK! t-shirt uitgereikt. Deze waren geregeld door Letterman, waarvoor dank. Er is nog een aantal van deze collectors item beschikbaar bij Danny; wellicht dat er nog een actie volgt... houd het forum en de chat dus goed in de gaten.
Wel misten er nog 2 personen, nl. Juul en Pink, van wie de rest zeker wist dat ze zouden komen.
Terwijl we op hen wachtten, reed er regelmatig een wagen van Randon rond. Het was opvallend druk, qua bewakers dan. Toen de wagens werder gestart, stonden diverse beambten de kentekens te noteren. In colonne kwamen we om een uur of kwart over negen aan bij het BB huis. Daar was het druk: het wemelde van de bewaking op het terrein. Met gierende banden kwamen er nog meer auto's van Randon aangezet. Aan de voorzijde van het huis kon de groep verder niets uitrichten. Het was zaak, de achterkant (en dus de tuin) te vinden. Als een groep padvinders tijdens een nachtelijke dropping om het complex heen dan maar. Dat bleek geen makkelijke opgave: TARAraboemdijee (een van de iniators van deze meeting; dank daarvoor) zag wel een optie: door de greppel en dan door het bos. De hilariteit was groot toen bleek, dat er ook gewoon een weg liep 10 meter verderop. Een hele modderige weliswaar, maar dat was beter dan met 30 man fierljeppen!
Over het modderige pad kwamen we uit bij het hek aan de achterkant van het huis. Over het bospaadje trachtten we zo dicht mogelijk bij het huis te komen. Ook al niet zo makkelijk, want het prikkeldraad van het hek zat niet overal zo goed meer vast, en loslopend prikkeldraad in het donker kan best pijnlijk blijken. Uiteindelijk kwamen we bij onze eindbestemming: zo'n 50-60 meter van de achtertuin vandaan.
Helaas, uit de verte klonk geblaf dat steeds dichterbij kwam. Lampen van 500 Watt werden in onze gezichten geschenen: de hond sprong op tegen het hek (het enige moment waarop ik blij was, dat er uberhaupt een hek stond). Het vocabulaire van de bewaker was verbazingwekkend: "Da's goed jongen", was alles wat eruit kwam. In een zee van licht werden we op onze terugweg weer begeleid. Helaas, er was geen doorkomen aan! We gingen onverrichter zake terug, met onze pepernoten en blaaspijpen nog in de hand.
En wie verscheen toen ook nog ten tonele: de politie. Deze reden in onze richting over het modderpad. Met zachte dwang werd de groep teruggehaald. Eenmaal weer op geasfalteerd wegdek kwam er nog een politiebusje bij. Terwijl wij gezellig met de agenten stonden te chatten, waren er wat problemen met de auto op het modderpad. Die zat vast!
Maar omdat Fok!kers niet de beroerdte mensen zijn, staken enkele van hen de handen uit de mouwen om de politiewagen uit de modder te duwen. Tijdens de terugweg bleef de politie achter de groep rijden.
Eenmaal weer aan de voorzijde beland, kwamen eindelijk Juul en Pink opdagen: ze hadden autopech gehad . Met z'n allen zijn we nog naar de voorzijde gelopen, waar een stuk of 10 mensen (bewaking, politie en Veronicamedewerkers) de boel in de gaten hielden. De pepernoten zijn daar afgegeven me het verzoek, ze aan de bewoners van het huis te geven.
Daar kregen we ook te horen dat Hummie nog tot negen uur had gewacht, maar toen naar huis was gegaan. Voor een ontmoeting met haar waren we dus te laat. Ik vraag me af of we daar rouwig om moeten zijn...
Hopelijk redden enkele pepernoten het nog tot in het BB huis, maar ik vermoed dat een aantal Veronica medewerkers zich vanavond ziek eten aan die dingen...
Om de teleurstelling iets te verzachten, zijn we in een cafe in Almere-Buiten (het enige cafe?) een borrel gaan drinken. De barman was zo onder de indruk van onze actie, dat hij graag een FOK! t-shirt achter de bar wilde hangen. Voor wie hem wil bewonderen: ga kijken in het H.D. Muziekcafe in Almere! Kees (de man achter de bar) kan je alles vertellen...
Door Lois en Clark zijn nog foto's gemaakt, hopelijk kunnen we het zo regelen dat enkele daarvan (de groepsfoto!) binnenkort online zijn.
jammer dat het mislukt is en ik niet mee kon,heb geen vervoer,kan ook al niet naar de bb-meeting in Utrecht
maar ik hoor en lees verder wel wat er nog op stapel staat(als bb nog langer blijft bestaan heet dat)
goede actie en veel succes bij de volgende(zou ook wel zo'n t-shirt willen hebben)
helemaal te gek verslag!!!!!
Wij vonden het een te gekke avond en dat kwam ook door het grote saamhorigheidsgevoel van de groep.
Letterman bedankt voor de te gekke shirts!!!
Lois en Clark
quote:
op 10-31-1999 om 01:18 AM schreef Letterman het volgende:
En zo is het gegaan! Leuk verslag en op naar de volgende MEETING(S)....Ik vond het in iedergeval errug gezellig om eens een groep forummers en sjetters te ontmoeten IRL!...
En hier wil ik me totaal bij aansluiten
Jammer dat ik niet kon/mocht .. de volgende meeting zal ik er zeker zijn!
en ik lees Inimini een verdomd goeie opmerking maken...
(TOP!-verslag overigens, W-G! )
Ik ben samen met iemand (martin) een voorstel voor een volgende Operation aan het uitwerken....
(om het DOEL ook echt te laten slagen )
Diegenen die er vanavond bij waren zal ik hierover contacten...
De optie openbare chatbox is dus hierbij uitgesloten!!!
------------------
Not a BIG Brother, Yet always watching...
** May the TARA-Force be with you! **
[Dit bericht is gewijzigd door bennie24 (Datum 31 Oktober 1999).]
Sorry als het al ergens gepost is maar ik heb me rot gezocht en kon 't niet vinden.
Buzzer
Pc-tje hier heeft het een paar weken af laten weten. Wist dus geen datum. Wil wel graag mee met borrel en volgende actie!
Btw, is m'n vissie stil alive?
Lois en Clark
quote:
op 10-31-1999 om 02:39 PM schreef Ted het volgende:
FF teruglezend, heb ik Letterman nog niet bedankt voor het shirtje, bij deze dus..thnx!
En oh ja LM: je linker koplamp(van je overigens leuk 'tootje) doet het niet
Nou Ted graag gedaan...ehhh ik vond legerkleding net effe te ver gaan en met z´n allen in een FOK-shirt heeft toch wel wat!
Wat betreft m´n linkerkoplampie, bedankt voor je melding
Inderdaad Inimini, je hebt wel gelijk. Het is natuurlijk moeilijk dit soort dingen te regelen, zodat niemand erachter komt. Het Internet is wat dat betreft vogelvrij!
Maar ondanks dat de oorspronkelijke opzet niet helemaal is geslaagd, was het voor de aanwezigen volgens mij toch een leuke avond. Ik heb er echt van genoten en vond het leuk iedereen IRL te zien.
LM: Echt toffe T-shirts .. Bedankt!
BTW: Internet hoeft niet "open" te zijn...
( en GeGs: PGP niet vereist *grin* )
oftewel: plan in uitwerking.....
quote:
op 10-31-1999 om 02:09 AM schreef Inimini het volgende:Helaas heb ik moeten constateren (al in een vrij vroeg stadium) dat de manier van afspraken maken, verre van waterdicht was.
Uiteraard is het zeeer moeilijk om een betrouwbaar netwerk van FOK mensen op te zetten, maar om een kleine hint te geven, wees creatief !
Laat NIETS los binnen elk forum en gebruik de telefoon als comunicatie middel !!!
Ik ben ook maar een ex KGB agent maar kent ook de klappen van de zweep !
Vertrouw NIEMAND !!!!!!!!!!!!!
Ik weet niet echt of ik het bij het rechte eind heb, maar dat VOO op de hoogte was van onze komst, was totaal geen probleem. Een groter probleem was die verkeerde afslag, die ons in de ondoordringbare regenwouden van Almere-buiten deed belanden.
Ik ben nu net thuis (ja je leest het goed, ik had de trein gemist en mocht bij een andere deelnemer in Veenendaal de nacht doorbrengen)
Letterman: bedankt voor de T-shirts
Wat ik nergens gelezen heb is Letterman's idee dat wij ons voor zouden doen als Natuurvereniging FOK! en naar de vogeltjes gingen luisteren.
Toen dus we bij het hek stonden (in het bos aan de achterkant) zei Letterman ook tegen de bewaking dat ze de honden stil moesten houden zodat wij vogeltjes konden luisteren.
Al met al wel een leuke actie, jammer genoeg niet helemaal geslaagd
quote:
op 10-31-1999 om 10:15 AM schreef Merisse het volgende:
Ondanks dat ik dagelijks minstens een uur alhier verblijf heb ik nergens iets kunnen ontdekken over wat nou eigenlijk het doel van deze OMA actie was.
Wat wilden jullie bereiken (iets met pijlen maar wat) en waarom?Sorry als het al ergens gepost is maar ik heb me rot gezocht en kon 't niet vinden.
Jongens, bedankt voor jullie intelligente en verhelderende antwoord op mijn vraag. Ik zie nu echt de lol/het belang van de actie in???
quote:
op 10-31-1999 om 07:23 PM schreef Merisse het volgende: Jongens(bla bla ...)actie in???
quote:
op 10-31-1999 om 07:24 PM schreef itsgreen het volgende:
taraboem. change ff je signature, je moet die 2 ff naar een 3 changen
Zo beter?
Aangezien er nog geen concrete plannen zijn doe ik het op deze manier
quote:
op 10-31-1999 om 07:50 PM schreef Zuurtje het volgende:geen vervoer
mail me je adres ff.
quote:
op 10-31-1999 om 03:24 PM schreef Letterman het volgende:
Nou Ted graag gedaan...ehhh ik vond legerkleding net effe te ver gaan en met z´n allen in een FOK-shirt heeft toch wel wat!
Wat betreft m´n linkerkoplampie, bedankt voor je melding
Strakke actie Letterman, met als voordeel dat de FOK!kers lekker herkenbaar waren voor de bewaking!
ja sorry, maar de zgn Almere-coordinator kon er niet zijn vanwege 2 dingen: ik moest te lang doorwerken en kon de laatste bus niet nemen
volgende keer beter..
LM: thanx voor die geinige
shirts.
TARAra: Ik wacht met spanning op deel 3 (was je pas 18.00 uur thuis.. Ik hoorde dat je de trein bijna had gemist....)
Tazz
Heeft iemand al iets gehoord wat er met de pepernoten is gebeurd????? 't zal mij benieuwen of die nog ooit de bewoners bereiken.
Danny: wanneer worden de foto's op de site geplaatst. (ja, ik ben heel niet nieuwsgierig en ook niet ongeduldig.....).
Tazz
Barbarella Tja het is die T-shirts he...(-->slogan Chocomel reclame)
Na het omkleden liepen we allemaal in onze blote kont, dus pazzzzzop met de T-Shirts.
LET OP! Ongetwijfeld komt er binnenkort een actie waarbij je de felbegeerde FOK T-shirt kan winnen!..Dus blijf opletten en kijk regelmatig op de FOK homepage!!!!
quote:
op 11-01-1999 om 07:38 PM schreef itsgreen het volgende:
zijn de fotos al klaar?
Ja, staan op de frontpage
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |