abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57241468
Allereerst: een goeie middag folks

Allertweeds het verhaal.

Ik dus naar de Appie Heyn met de lijst van mams.
Boter, uien, kruidnagels, laurierblad, beetje maizena om de zaak te binden, aardappels en rode kool.
So far so good.
Heb zitten kijken bij de AH naar mooie stukjes vlees, van dat vlees wat je 6-8 uur moet laten sudderen. Sudderlapjes dus.
Nou liggen die pakken bij AH allemaal langs elkaar van het rundvlees, dus ik eindelijk een mooi stukje vlees gevonde waar niet alteveel van die witte zwoerd aan zit, kom ik thuis, blijken het rib/runderlappen te zijn !
(en die moeten maar 2 uur pruttelen)

Mijn vraag is: als ik nu met dit vlees hashee ga maken, zou het dan heel anders smaken? Of is dit gewoon duurder vlees en hoeft het daarom wat minder lang te sudderen?
Als ik nu nog naar de AH moet om nieuw vlees te halen en dan nog 6-8 uur sudderen mag ik wel opschieten

Bedankt voor alle kookhulp!
pi_57241481
Ja dat gaat ook wel hoor
pi_57241666
Eehh ok...
Als je het zo overtuigend zegt zal het wel zo zijn
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:15:19 #4
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57241763
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:10 schreef Noin het volgende:
Eehh ok...
Als je het zo overtuigend zegt zal het wel zo zijn
Sterker nog, ik vind hachee met riblappen juist lekkerder, het is eerder klaar, minder vet en je mag het best wat langer dan 2 uur laten sudderen hoor, alleen niet uren langer, dan valt het vlees helemaal uit elkaar en heb je een soort van ragout.
be nice or go away
pi_57242145
Ow gaaf
Dus misschien per ongeluk wel iets beters gekocht

Ik ga ermee aan de gang en als ik eraan denk zal ik laten weten of het te eten was

Bedankt voor de hulp folks!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:07:46 #6
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57242960
gaat inderdaad prima hoor
ik heb wel even je TT aangepast
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57245029
Maak wel vaker stoofvlees met riblappen.
pi_57245663
Nou ik ben ermee bezig en het ruikt gewoon hetzelfde.
Dus so far so good
pi_57246112
Ik maak hachee en stoofvlees altijd met magere runderlappen, ik vind het vreselijk als er 'flubbertjes' in mijn eten zitten namelijk! En ik laat het ook vlot vier uur op staan hoor, vind het lekker als het zo uit elkaar valt.

Trouwens, je kunt hacchee ook met biefstuk maken hoor, hihi. Tis maar net wat je zelf lekker vindt!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:25:26 #10
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_57246243
Fijne riblappen zijn de malste stooflappen van het rund en het snelst te bereiden.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 9 maart 2008 @ 12:05:06 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57259751
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:25 schreef Curiosity het volgende:
Fijne riblappen zijn de malste stooflappen van het rund en het snelst te bereiden.
en er is ook goed hachee van te maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57272757
Nou, heb het gegeten en het is gewoon geweldig
Jammer dat ik er 2 scheppen bloem in heb gegooid zoner te roeren dus ik kwam af en toe een vreemd wit klontje tegen, maar het vlees an sich was prima.
En het duurde tenminste niet zo verschrikkelijk lang.

Nee, dit ga ik vaker doen
Thnx voor de hulp folks !
  zondag 9 maart 2008 @ 22:44:20 #13
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57272922
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef Noin het volgende:
Nou, heb het gegeten en het is gewoon geweldig
Jammer dat ik er 2 scheppen bloem in heb gegooid zoner te roeren dus ik kwam af en toe een vreemd wit klontje tegen, maar het vlees an sich was prima.
En het duurde tenminste niet zo verschrikkelijk lang.

Nee, dit ga ik vaker doen
Thnx voor de hulp folks !
Ik ben er ook meer een fan van om dingen te laten inkoken, als je vlak voordat het zijn tijd heeft gehad het deksel er af haalt en het gas/de plaat flink warm zet en dan blijft roeren totdat het meeste kookvocht is weggestoomd blijven alle smaken in het gerecht zitten en hoef je vaak niet in te dikken met bloem of maizena, als je dit toch nodig vindt dan is het raadzaam om de bloem/maizena in een beetje water of nog liever in een plens kookvocht op te lossen en dit er scheutje voor scheutje doorheen te roeren, dan heb je nooit klonten en berijk je ook de gewenste dikheid.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')