Hoe herkenbaar.
Jaren heb ik gesleuteld om mijn pc's sneller te krijgen en nu wil ik ze gewoon stiller. Gek wordt je van die ventiatoren die 24/7 in je woonkamer brullen.
Ik heb een fluisterstille 500 watt voeding gekocht ik hoor nu eigenlijk alleen maar de CPU fan nog (ook zwaar irritant) en ik had nog een fan die één of andere chip op het mainbord koelde geen idee wat maar daar zat al een koelblokje op. De fan dreef me tot volstrekte wanhoop want hij jakkerde altijd maar door met zo'n hoog jengel geluid. Die heb ik er gewoon afgesloopt en de pc overleeft nog steeds.
Om helemaal stil te kunnen zijn heb ik een mac -mini gekocht. Die hoor je niet. Die gebruik ik als media-center om youtube / dvd / podcast / muziek / film mee af te spelen. Zo'n ding is wel een aanrader op zich. Ik heb er nog een software pakketje bijgekocht waardoor ik hem vrijwel helemaal met de standaard afstandbediening kan bedienen.
Maar goed om te gamen enzo heb ik helaas mijn normale pc nodig. Tevens is het mijn werk pc dus tja ook ik heb de godganse dag een fan hier te draaien. Mijn volgende pc die ooit bouw of koop (zal nog wel paar jaar duren) die ga ik selecteren op het feit dat ie stil moet zijn. Ben er allang achter dat veel CPU en video CPU leuk is maar een tering herrie maakt. Maar voor mensen die niet de godganse dag gamen kan het allemaal wel wat minder.
Nu maar hopen de de fabrikanten hier ook eens iets aan gaan doen. De vormgeving van pc's is ruk, kan stukken beter voor in de huiskamer en het geluid MOET terug