abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57240983
Schijtziek word ik er van. Wat een pokkegeluid maken pc's toch. Onze 2000W stofzuiger maakt nog minder herrie. Ik dus op zoek naar een andere cooler..

Toen kwam ik op deze review uit: http://enthusiast.hardocp(...)LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Nou de Samurai Z is dus 'absoluut stil'!. Ik dus een sprintje getrokken naar de winkel, en meteen deze cooler besteld! net ingebouwd, maar godverdomme man, dan ding maakt nog meer herrie dan de orginele cooler.

Ongelofelijk, hoe kan dit? Er is mij nu 35 euro door de neus geboord, en ben hierdoor ontzettend chagrijnig door geworden!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:42:22 #2
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_57241094
Koop een laptop en druk er een Samsung HD in

Ik koop al jaren mijn PC's op geluidsproductie. Mijn 'typmachine' (een oude P133 laptop met text-mode Linux) heeft sinds afgelopen dinsdag zelfs helemaal geen bewegende delen meer. De (piepkleine) fan blaast eigenlijk nooit (omdat ik hem niet belast) en de HD heb ik vervangen door een CompactFlash-kaart + adapter

[ Bericht 0% gewijzigd door MonoSynth op 08-03-2008 12:47:53 ]
pi_57241120
Koop een iMac. 20" of 24" beeldscherm en heel stil
pi_57241128
Uitzetten schijnt nogal te helpen... Voor de rest waren ze in die review nu niet echt enthousiast over deze koeler, afgezien het lage geluidsniveau.

Heb je 'm wel goed geinstalleerd? Loopt 'ie niet aan, mogelijk een kapot exemplaar?

(zou gewoon ene andere kopen, deze inruilen...)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:44:11 #6
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57241135
Pas je de fanspeed wel aan? Op 100% maakt elke cooler een teringherrie.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_57241373
Is het niet iets anders dan die cooler?
pi_57241466
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:43 schreef cooolaaa het volgende:
Koop een iMac. 20" of 24" beeldscherm en heel stil

koop een telefoon die zijn ook altijd heel stil
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57241921
Wat is het doel van dit topic? Kankeren over die koeler? Want die maakt op volle snelheid een geluid van 30db wat gewoon herrie is. Maar als je een fatsoenlijk moederbord hebt dan past ie de fan snelheid automatisch aan zodat ie waarschijnlijk op 100% load nog niet snel gaat draaien. Verder zou ik eens kijken naar het merk voeding dat je nu gebruikt (seasonic en dergelijken zijn goede die erg stil zijn) en meestal maken crappy casefans ook veel te veel herrie dus een goed merk zoals nexus is daarbij ook belangrijk.
pi_57241994
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:22 schreef thedude0 het volgende:
Wat is het doel van dit topic? Kankeren over die koeler? Want die maakt op volle snelheid een geluid van 30db wat gewoon herrie is. Maar als je een fatsoenlijk moederbord hebt dan past ie de fan snelheid automatisch aan zodat ie waarschijnlijk op 100% load nog niet snel gaat draaien.
Probleemis dan wel dat die koeler een dusdanig slechte performance heeft dat hij bijna wel op 100% moet draaien om het zooitje een beetje te koelen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57242033
Koop eens een fatsoenlijke PC in plaats van te verwachten dat je met 35 euro voor een koelertje klaar bent
pi_57242107
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:44 schreef Cheiron het volgende:
Pas je de fanspeed wel aan? Op 100% maakt elke cooler een teringherrie.
Hoe kan ik dat doen?

Ik heb al in de BIOS gekeken, en daar staat alleen de keuzes 'ignored' en 2038 toeren p/m. Ik heb trouwens een Asus moederbord..

kan je het de toeren niet instellen door middel van een progje of zo?
pi_57242125
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probleemis dan wel dat die koeler een dusdanig slechte performance heeft dat hij bijna wel op 100% moet draaien om het zooitje een beetje te koelen...
In de BIOS geeftie aan dat de CPU 20 graden is
pi_57242195
LoL....ik denk soms dat mijn pc uitstaat en doe 'm dan aan...maar dan gaat ie dus uit..zo stil is ie
pi_57242220
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:33 schreef Pupp3t het volgende:
LoL....ik denk soms dat mijn pc uitstaat en doe 'm dan aan...maar dan gaat ie dus uit..zo stil is ie
Dat wil ik ook!!
pi_57242285
videokaart passief gekoeld...standaard Intel S775-koeler...Antec 450W voeding en echt alle kabels heb ik zoveel mogelijk weggewerkt.....oh ja..en een Lian Li kast...
pi_57242308
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:37 schreef Pupp3t het volgende:
videokaart passief gekoeld...standaard Intel S775-koeler...Antec 450W voeding en echt alle kabels heb ik zoveel mogelijk weggewerkt.....oh ja..en een Lian Li kast...
Ik heb ook een Antec voeding, maar dan 400W Alleen zijn alle draden erg kort waardoor ze precies boven mijn cooler komen te liggen
pi_57242570
Is die nieuwe koeler van je niet regelbaar? Zo ja, zo langzaam mogelijk laten draaien en kijken wat de temperatuur wordt als je systeem 100% draait. Hier ook gedaan, lekker stil, 50 graden stressed. Leuk dat al die tweakers hun systeem op 30 graden willen hebben, maar ik heb de voorkeur voor stilte
pi_57242936
Hoe herkenbaar.

Jaren heb ik gesleuteld om mijn pc's sneller te krijgen en nu wil ik ze gewoon stiller. Gek wordt je van die ventiatoren die 24/7 in je woonkamer brullen.

Ik heb een fluisterstille 500 watt voeding gekocht ik hoor nu eigenlijk alleen maar de CPU fan nog (ook zwaar irritant) en ik had nog een fan die één of andere chip op het mainbord koelde geen idee wat maar daar zat al een koelblokje op. De fan dreef me tot volstrekte wanhoop want hij jakkerde altijd maar door met zo'n hoog jengel geluid. Die heb ik er gewoon afgesloopt en de pc overleeft nog steeds.

Om helemaal stil te kunnen zijn heb ik een mac -mini gekocht. Die hoor je niet. Die gebruik ik als media-center om youtube / dvd / podcast / muziek / film mee af te spelen. Zo'n ding is wel een aanrader op zich. Ik heb er nog een software pakketje bijgekocht waardoor ik hem vrijwel helemaal met de standaard afstandbediening kan bedienen.

Maar goed om te gamen enzo heb ik helaas mijn normale pc nodig. Tevens is het mijn werk pc dus tja ook ik heb de godganse dag een fan hier te draaien. Mijn volgende pc die ooit bouw of koop (zal nog wel paar jaar duren) die ga ik selecteren op het feit dat ie stil moet zijn. Ben er allang achter dat veel CPU en video CPU leuk is maar een tering herrie maakt. Maar voor mensen die niet de godganse dag gamen kan het allemaal wel wat minder.

Nu maar hopen de de fabrikanten hier ook eens iets aan gaan doen. De vormgeving van pc's is ruk, kan stukken beter voor in de huiskamer en het geluid MOET terug
pi_57243060
Har har. Hou eens op met die strips?

[ Bericht 39% gewijzigd door Jo0Lz op 09-03-2008 00:17:25 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:47:53 #21
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57244455
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:30 schreef Logitik het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat doen?

Ik heb al in de BIOS gekeken, en daar staat alleen de keuzes 'ignored' en 2038 toeren p/m. Ik heb trouwens een Asus moederbord..

kan je het de toeren niet instellen door middel van een progje of zo?
Als het goed is heb je de Asus AI suite geinstalleerd. Daar zit een functie in dat hij de speedfan controleert. Probeer dat eens aan te zetten. En anders kan het misschien handmatig met de tootl speedfan
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:57:48 #22
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57248174
deze is stil.
hij weegt alleen 20 Kg
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_57250856
Ik heb zelf een Tagan 450W voeding, een Zalmann processorkoeler (met speedfan) en een passief gekoelde videokaart (nvidia Geforce 8600 GTS). Heerlijk stille combinatie! Ik zou zeggen knoop een fancontroller tussen je CPU koeleraansluiting en draai hem omlaag.. De standaard meegeleverde Socket 775 Intel koeler heb ik de deur uitgedaan en vervangen voor die Zalmann AlCu, de stock koeler was al redelijk stil maar toen het onderdeel van mijn PC wat de meeste herrie maakte. Hij zit aan de fancontroller omdat ik geen zin had dat die PC meer lawaai ging maken bij het gamen, terwijl de combinatie toch al niet boven de 30 graden uitkwam.

En mocht je je storen aan het design van je PC in de huiskamer, neem dan zo'n kast, ik ben ook helemaal niet van die kermiskasten (no offence Elixabete)

[ Bericht 25% gewijzigd door Drommelsch85 op 08-03-2008 21:17:40 ]
url
pi_57253174
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:08 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik heb zelf een Tagan 450W voeding, een Zalmann processorkoeler (met speedfan) en een passief gekoelde videokaart (nvidia Geforce 8600 GTS). Heerlijk stille combinatie! Ik zou zeggen knoop een fancontroller tussen je CPU koeleraansluiting en draai hem omlaag.. De standaard meegeleverde Socket 775 Intel koeler heb ik de deur uitgedaan en vervangen voor die Zalmann AlCu, de stock koeler was al redelijk stil maar toen het onderdeel van mijn PC wat de meeste herrie maakte. Hij zit aan de fancontroller omdat ik geen zin had dat die PC meer lawaai ging maken bij het gamen, terwijl de combinatie toch al niet boven de 30 graden uitkwam.

En mocht je je storen aan het design van je PC in de huiskamer, neem dan zo'n kast, ik ben ook helemaal niet van die kermiskasten (no offence Elixabete)

[ afbeelding ]
Ik keek hier serieus heel toevallig
Ach, ieder zijn mening.
  zondag 9 maart 2008 @ 00:01:13 #25
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57254277
Fancontroller kopen? Waarom, doe het gewoon softwarematig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties