maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:01 schreef Repeat het volgende:
Je kan alleen sommige truukjes niet gebruiken, clutch kick, te hard terugschakelen etc.
Met een automaat heb je meer koppel op de wielen? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 07:59 schreef Youp het volgende:
[..]
maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen
en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Ik heb een viscosperdiff op de voorwielen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:25 schreef Fastmatti het volgende:
En een sperdiff
Wel als je je drift vast wilt kunnen houden.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 07:59 schreef Youp het volgende:maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen
en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Waar zit het whatever-knopje, dat lijkt me handig om te weten.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:08 schreef Pikkebaas het volgende:
Geloof me, het kan. Je moet alleen je ESP/ASR/Whatever kunnen uitzetten en genoeg vermogen op het rubber kunnen zetten. Dan gaat 'ie echt wel glijden. De transmissie heeft weinig te maken met sliden, het helpt wel enorm als je handmatig een verzet kan kiezen. Sliden is nutteloos als halverwege de drift de automaat vrolijk een trapje opschakelt.
een koppelomvormer vergroot het draaimoment aan de wielen. topvermogen is minder, dat komt door de slip.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:45 schreef GT3 het volgende:
[..]
Met een automaat heb je meer koppel op de wielen? Dacht het niet.
daar zit toch echt een gerobotiseerde handbak in hoor. gewoon een drogen platen koppeling, geen koppelomvormer en geen planetaire tandwielstelsels...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:56 schreef Kogando het volgende:
Natuurlijk, al die nieuwe snelle bakken worden toch ook met automaat geleverd.
"Hier is uw nieuwe BMW M5, driften is helaas niet mogelijk.."
Een doorslaand wieltje maakt nog geen driftquote:Op vrijdag 7 maart 2008 07:59 schreef Youp het volgende:
[..]
maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen
en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Volgens mij heet dat nog steeds een automaat. De TS had het niet over een specifiek systeem met koppelomvormer en planetaire tandwielstelsels.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:56 schreef Youp het volgende:
daar zit toch echt een gerobotiseerde handbak in hoor. gewoon een drogen platen koppeling, geen koppelomvormer en geen planetaire tandwielstelsels...
Voor een drift heb je geen sperdiff nodig. Wel gewichtsverplaatsing en vermogen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een doorslaand wieltje maakt nog geen drift
Ga de werking van een koppelomvormer nog eens bestuderen voor je nog meer onzin neer zet...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:55 schreef Youp het volgende:
[..]
een koppelomvormer vergroot het draaimoment aan de wielen. topvermogen is minder, dat komt door de slip.
Klopt. Punt is alleen dat wanneer je een drift vast wilt houden je wel een sperdiff nodig hebt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:08 schreef Sloper het volgende:
Voor een drift heb je geen sperdiff nodig. Wel gewichtsverplaatsing en vermogen.
Snap je uberhaupt de werking van een differentieel wel?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:08 schreef Sloper het volgende:
[..]
Voor een drift heb je geen sperdiff nodig. Wel gewichtsverplaatsing en vermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |