abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57210049
Zoals de topictitel al aangeeft, kan je met een automaat ook driften, of moet je daarvoor echt een schakelbak hebben?

danku.
pi_57210103
Ik zou denken dat het alleen met schakel kan want daar draait het hele driften toch om?
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:10:47 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_57210120
Denk 't niet, sowiezo moet je achterwiel aandrijving hebben en een puike sportstand...
pi_57210261
Oude lexussen hebben bijv. al RWD, maar het zijn allemaal automaatjes...
pi_57210269
Zet hem in zijn 1 en gebruik je gaspendaal en rempendaal..
Wel met achterwielaandrijving... anders werkt het niet.

Je kan alleen niet zo hard en je molt je bak ermee.
pi_57210302
Ja, kan... Moet je wel een vrij sterke motor hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_57210546
En een sperdiff
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:29:12 #8
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_57210656
ja, kan.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:48:34 #9
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_57211170
Driften met een automaat is extreem makkelijk. Insturen en gas geven is voldoende Eventueel de automaat vastzetten in een specifieke versnelling, bijv. z'n 1 of 2, maar dat heb ik tot op heden niet nodig gehad.

Rempedaal heb je niet nodig om te driften. En je bak mollen met driften doe je ook absoluut niet, alleen je banden zullen flink slijten. Burnouts maken met rempedaal is een versnellingsbak meestal wel minder blij mee, maar dan komt er ook veel meer kracht op je hele aandrijflijn te staan.
Schaap
pi_57212680
Je kan alleen sommige truukjes niet gebruiken, clutch kick, te hard terugschakelen etc.
pi_57214699
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:01 schreef Repeat het volgende:
Je kan alleen sommige truukjes niet gebruiken, clutch kick, te hard terugschakelen etc.
maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen

en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:45:31 #12
165655 GT3
Porsche 997
pi_57215050
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:59 schreef Youp het volgende:

[..]

maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen

en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Met een automaat heb je meer koppel op de wielen? Dacht het niet.
There Is No Substitute!
pi_57215078
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:25 schreef Fastmatti het volgende:
En een sperdiff
Ik heb een viscosperdiff op de voorwielen.
Ik zal eens proberen of ik dan achteruit kan driften
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:56:55 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57215193
Natuurlijk, al die nieuwe snelle bakken worden toch ook met automaat geleverd.

"Hier is uw nieuwe BMW M5, driften is helaas niet mogelijk.."
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:57:49 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57215205
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:59 schreef Youp het volgende:maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen

en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Wel als je je drift vast wilt kunnen houden.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:08:13 #16
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_57215349
Geloof me, het kan. Je moet alleen je ESP/ASR/Whatever kunnen uitzetten en genoeg vermogen op het rubber kunnen zetten. Dan gaat 'ie echt wel glijden. De transmissie heeft weinig te maken met sliden, het helpt wel enorm als je handmatig een verzet kan kiezen. Sliden is nutteloos als halverwege de drift de automaat vrolijk een trapje opschakelt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:12:09 #17
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57215403
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:08 schreef Pikkebaas het volgende:
Geloof me, het kan. Je moet alleen je ESP/ASR/Whatever kunnen uitzetten en genoeg vermogen op het rubber kunnen zetten. Dan gaat 'ie echt wel glijden. De transmissie heeft weinig te maken met sliden, het helpt wel enorm als je handmatig een verzet kan kiezen. Sliden is nutteloos als halverwege de drift de automaat vrolijk een trapje opschakelt.
Waar zit het whatever-knopje, dat lijkt me handig om te weten.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_57218492
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:45 schreef GT3 het volgende:

[..]

Met een automaat heb je meer koppel op de wielen? Dacht het niet.
een koppelomvormer vergroot het draaimoment aan de wielen. topvermogen is minder, dat komt door de slip.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_57218522
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:56 schreef Kogando het volgende:
Natuurlijk, al die nieuwe snelle bakken worden toch ook met automaat geleverd.

"Hier is uw nieuwe BMW M5, driften is helaas niet mogelijk.."
daar zit toch echt een gerobotiseerde handbak in hoor. gewoon een drogen platen koppeling, geen koppelomvormer en geen planetaire tandwielstelsels...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_57219106
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:59 schreef Youp het volgende:

[..]

maar je hebt wel een koppelvergroting aan de wielen

en een sperdifferentieel is nergens voor nodig.
Een doorslaand wieltje maakt nog geen drift
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:28:14 #21
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57219189
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:56 schreef Youp het volgende:
daar zit toch echt een gerobotiseerde handbak in hoor. gewoon een drogen platen koppeling, geen koppelomvormer en geen planetaire tandwielstelsels...
Volgens mij heet dat nog steeds een automaat. De TS had het niet over een specifiek systeem met koppelomvormer en planetaire tandwielstelsels.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_57219961
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een doorslaand wieltje maakt nog geen drift
Voor een drift heb je geen sperdiff nodig. Wel gewichtsverplaatsing en vermogen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 15:50:27 #23
165655 GT3
Porsche 997
pi_57223091
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:55 schreef Youp het volgende:

[..]

een koppelomvormer vergroot het draaimoment aan de wielen. topvermogen is minder, dat komt door de slip.
Ga de werking van een koppelomvormer nog eens bestuderen voor je nog meer onzin neer zet...
There Is No Substitute!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:34:34 #24
14827 Kogando
Modelprutser
pi_57224172
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:08 schreef Sloper het volgende:
Voor een drift heb je geen sperdiff nodig. Wel gewichtsverplaatsing en vermogen.
Klopt. Punt is alleen dat wanneer je een drift vast wilt houden je wel een sperdiff nodig hebt.

Met voorwielaangedreven auto's kun je ook 'driften', maar natuurlijk lang niet zo mooi en lang.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_57224288
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:08 schreef Sloper het volgende:

[..]

Voor een drift heb je geen sperdiff nodig. Wel gewichtsverplaatsing en vermogen.
Snap je uberhaupt de werking van een differentieel wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')