nee ok. dat heb je toen gezegd dat die er buiten viel. maar die andere meen je dus wel?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:06 schreef Pulu het volgende:
[..]
Oh daar heb ik overheen gelezen omdat ik bepaalde geestelijk beperkten van repliek moest dienen...
Maar ik meen ze allemaal serieus....maar ik heb wel een rangorde in die punten...bijvoorbeeld van die paupers die zeiken dat ze in een pauperwijk wonen en klagen over andere paupers in de wijk en vervolgens niets aan hun eigen situatie doen door gebrek aan inzet/scholing/ontwikkeliing (geen rangorde in deze 3 puntjes)...
Heeft verder niks te maken met klassen zoals jij eerder dacht te menen....als in je één land vooruit kan komen is het Nederland wel, maar je moet er wel iets voor doen...
Ik ben medeverantwoordelijk voor dit nieuwsbericht....hierdoor slaap ik echt stukken lekkerder...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:44 schreef ColtZ40 het volgende:
Zo zie je maar dat jij afwijkt, aangezien het gem. 0,8 is en jij 2 keer per dag doucht!
Driewerfquote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:24 schreef Killer_Mom het volgende:
acsepteren
Je huid verweekt langzaam, dat gaat op den duur onmeunig rieken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:30 schreef Pulu het volgende:
[..]
Had vandaag geen college en ik heb net onder de douche vandaan dus dat gaat nogal moeilijk
Dat zeg ik niet. Je bent een beetje panies, ow ik moet snel douchen want ik heb net gepoept.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:50 schreef Pulu het volgende:
[..]
Ik ben medeverantwoordelijk voor dit nieuwsbericht....hierdoor slaap ik echt stukken lekkerder...
Binnen mijn referentiekader zijn er vele mensen die uit tropische landen afkomstig zijn en/of wiens ouders afkomstig zijn uit tropische landen waar 2 keer douchen eerder norm is dan uitzondering....en die norm hanteren ze nog steeds...ik moet de eerste met waterallergie en/of andere ziekte a.g.v. het vaker dan 1 keer per dag douchen nog tegenkomen....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:36 schreef nozem het volgende:
[..]
Je huid verweekt langzaam, dat gaat op den duur onmeunig rieken.
Eigenlijk had ik besloten om dit topic te laten gaan want alles is al zo'n beetje al gezegd....maar waar heb ik gezegd dat ik na elke poepbeurt ga douchen? Door mijn goede gezondheid heb ik wel een regelmatige stoelgang en kan ik voor mijn ochtenddouche ff lekker schijten...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je bent een beetje panies, ow ik moet snel douchen want ik heb net gepoept.
In veel tropische landen hebben ze geen wc's en wast men zich in de rivierquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:41 schreef Pulu het volgende:
[..]
Binnen mijn referentiekader zijn er vele mensen die uit tropische landen afkomstig zijn en/of wiens ouders afkomstig zijn uit tropische landen waar 2 keer douchen eerder norm is dan uitzondering....en die norm hanteren ze nog steeds...ik moet de eerste met waterallergie en/of andere ziekte a.g.v. het vaker dan 1 keer per dag douchen nog tegenkomen....
slippersquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:42 schreef Resonancer het volgende:
Ik douche me wel 10 x per dag, maar hou vieze voeten..![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:45 schreef Pulu het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik besloten om dit topic te laten gaan want alles is al zo'n beetje al gezegd....maar waar heb ik gezegd dat ik na elke poepbeurt ga douchen? Door mijn goede gezondheid heb ik wel een regelmatige stoelgang en kan ik voor mijn ochtenddouche ff lekker schijten...
quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:04 schreef Pulu het volgende:
Ik snap dat niet!
- Je gaat naar de wc...doet je behoefte
- meest frisse lijkt me vervolgens om ff lekker te gaan douchen
Oh sorry dat ik je wereldbeeld verstoor....ik dacht dat het verder niet terzake zou doen, maar laat ik het dan zo formuleren....in de voormalige koloniën van Nederland die in Zuid-Amerika liggen, heeft het grootste deel van de bevolking gewoon een huis (en geen hutje), electriciteit, stromend water en een toilet....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
In veel tropische landen hebben ze geen wc's en wast men zich in de rivier
Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat ik in mijn beschrijving in de OP gewoon een aantal standaardhandelingen opsomde...logische volgorde lijkt me 's ochtends schijten en dan lekker douchen (wat de meeste mensen ook doen 's ochtends)....je kunt het wel anders lezen, maar ik heb nergens gezegd...na elke poepbeurt moet je je douchen of na elke poepbeurt sta IK onder de douche.....quote:
Nee je doet het niet maar er is niets frisser als dat je het wel doet.....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:51 schreef Pulu het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat ik in mijn beschrijving in de OP gewoon een aantal standaardhandelingen opsomde...logische volgorde lijkt me 's ochtends schijten en dan lekker douchen (wat de meeste mensen ook doen 's ochtends)....je kunt het wel anders lezen, maar ik heb nergens gezegd...na elke poepbeurt moet je je douchen of na elke poepbeurt sta IK onder de douche.....
You lost mequote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:58 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee je doet het niet maar er is niets frisser als dat je het wel doet.....
Je bent gewoon echt raar!
Maar we wonen hier toch niet in een tropisch land?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:48 schreef Pulu het volgende:
[..]
Oh sorry dat ik je wereldbeeld verstoor....ik dacht dat het verder niet terzake zou doen, maar laat ik het dan zo formuleren....in de voormalige koloniën van Nederland die in Zuid-Amerika liggen, heeft het grootste deel van de bevolking gewoon een huis (en geen hutje), electriciteit, stromend water en een toilet....
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:09 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar we wonen hier toch niet in een tropisch land?
Al 5 pagina's zijn er allerlei sjakies en moppies bezig om zogenaamd aan te tonen dat het slecht is...de bovenstaande quote kan je ook onder dat kopje scharen...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:36 schreef nozem het volgende:
[..]
Je huid verweekt langzaam, dat gaat op den duur onmeunig rieken.
En toen kwam er iemand die een (laten we zeggen) ander wereldbeeld heeft dan ikquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:41 schreef Pulu het volgende:
[..]
Binnen mijn referentiekader zijn er vele mensen die uit tropische landen afkomstig zijn en/of wiens ouders afkomstig zijn uit tropische landen waar 2 keer douchen eerder norm is dan uitzondering....en die norm hanteren ze nog steeds...ik moet de eerste met waterallergie en/of andere ziekte a.g.v. het vaker dan 1 keer per dag douchen nog tegenkomen....
En toen volgde dit:quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
In veel tropische landen hebben ze geen wc's en wast men zich in de rivier
Dus dan snap ik niet zo goed waar jouw reactie op slaat?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:48 schreef Pulu het volgende:
[..]
Oh sorry dat ik je wereldbeeld verstoor....ik dacht dat het verder niet terzake zou doen, maar laat ik het dan zo formuleren....in de voormalige koloniën van Nederland die in Zuid-Amerika liggen, heeft het grootste deel van de bevolking gewoon een huis (en geen hutje), electriciteit, stromend water en een toilet....
De relatie tussen jouw reactie en de het voorgaande traject is? Het woordje tropisch?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:09 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar we wonen hier toch niet in een tropisch land?
Je geeft jezelf meer credits dan de bedoeling was....moppies was in dit geval bedoeld om niet constant de mannen met sjakies aan te spreken en de vrouwen buiten schot te laten...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:25 schreef -moppie- het volgende:
Ho, ik heb nergens gezegd dat het slecht is....
Jij brengt het alleen op zo'n debiele manier dat wij alleen maar kunnen denken dat je erge last van smetvrees hebt![]()
Hoe het alleen al in je opkomt om hier een topic over te openen.
Je bent goed gevallen voor de propaganda dat wij als particulieren een wezenlijk verschil maken t.a.v. milieukwesties IN DIT GEVALquote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik snap dus niet dat mensen meer dan 1 keer per dag douchen.
Slecht voor het milieu, want je verbruikt veel water en gas
LEZEN lezen en nog eens lezen....frequentie is niet van belang maar eerder de duur en hoe heet je douchtquote:Slecht voor je huid (huid droogt uit)
Zie hierboven!!!!!!quote:Slecht voor je haar
quote:Slecht voor de hersens (http://journalist.web-log.nl/journalist/2005/07/dagelijkse_douc.html)
Te fris is niet goed
Klopt het dat door veel wassen en schrobben de weerstand en het zelfreinigend vermogen vermindert? Er zit zeker wat in. ‘Hebben jongeren een vette huid, dan maken ze die zo veel mogelijk schoon, maar daar bereik je het tegenovergestelde mee. Door stevig wrijven en drukken wordt de talgproductie gestimuleerd en ontstaan er meer pukkeltjes. Maak de huid voor het slapen liever zachtjes schoon met een zachte lotion. Gebruik absoluut geen zeep of andere middeltjes, dat irriteert en droogt zelfs de vette huid uit.’
Ook de talgproductie van de hoofdhuid wordt gestimuleerd door te veel aanraking. Vandaar dat dagelijks haren wassen bijdraagt aan vette haren. Genetische aanleg en hormonen spelen eveneens een rol bij vet haar. Pubers en menstruerende vrouwen hebben er daarom eerder last van. En de temperatuur is van invloed. Een temperatuurstijging van één graad Celsius doet de hoeveelheid vet met 10 procent stijgen. Föhnen, sauna en zomerse dagen zijn dus funest.
‘Natuurlijk is het beter om niet dagelijks je haar te wassen, maar wil je dat toch, doe het dan in ieder geval met elke-dag-shampoo.
Oksels zijn overigens wel weer gebaat bij een regelmatige poetsbeurt. Een zweetlucht ontstaat namelijk pas wanneer het zweet aan de oppervlakte komt en zich mengt met bacteriën op de huid. Hoe minder bacteriën op de huid, des te minder zweetlucht ze dus kunnen veroorzaken.
LEZEN, lezen en nog eens lezen...een van mijn posts had ik opgroeiende kindertjes al uitgesloten want hun immuunsysteem is nog in ontwikkelingquote:
Milieu sparen is een fabeltje....uitstoot van gassen/energieverbruik beperken/zuiniger met schoon water omgaan....particuliertjes willen wel lekker geloven dat ze de wereld redden maar het zijn toch de grote bedrijven/industrieën die de offers moeten brengenquote:Ik douche dus zeker niet meer dan 1 keer per dag en meestal zit er een dag tussen het douchen, tenzij ik een belangrijke afspraak of iets dergelijks heb of ik die dag heb getranspireer. Dat weerhoud me er overigens niet van om met een washandje mijn gezicht af te nemen enz.
Ik douche niet te veel om zo mijn lichaam, mijn gezondheid en het milieu te sparen.
Leuk geprobeerd maar niet zo goed geparafraseerd....ik vind mijn bed schoner omdat ik gedouchet en wel in mijn bed ga liggen....persoonlijk lijkt het me dat je bed eerder zuurig wordt als elke dag zonder te douchen in je bed gaat liggen dan wanneer je vantevoren ff doucht....maar zoals onderstreept/cursief/bold is aangegeven dat is persoonlijk...en 's ochtends douchen omdat 's nachts sowieso transpireert (en ff voor de geestelijk beperkten onder ons....ik zeg dus niet: wanneer je transpireert, moet gelijk gaan douchen en dat zeg ik ook niet impliciet....nieuwe dag fris beginnen...quote:Ik vind het wel erg vreemd dat je schoon je bed in gaat omdat je bed zo schoon is om daarna te zeggen dat je bed erg vies is en je daarom in de ochtend weer gaat douchen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |