abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57201349
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:41 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik weet nog iets leukers
Ik heb vandaag subsidie voor de band aagnevraagd
Wat voor subsidie mag dat dan zijn? Niet via de cultuurnota in ieder geval lijkt me, want in Nederland wordt de distributie gesubsidieerd en eigenlijk niet de productie van popmuziek.
Toursupport ofzo?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 6 maart 2008 @ 17:48:09 #77
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57201394
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:46 schreef Cynic het volgende:

[..]

Wat voor subsidie mag dat dan zijn? Niet via de cultuurnota in ieder geval lijkt me, want in Nederland wordt de distributie gesubsidieerd en eigenlijk niet de productie van popmuziek.
Toursupport ofzo?
Mja is niet algemeen is hier fonds Schiedam Vlaardingen en die schijnen nogal een hoop geld te hebben ander gaar bandje die niet eens half zo actief is heeft het ook gedaan en gekregen. Geld voor oefenruimte/promotieposters flyers enz. Gewoon de bijkomstige kosten.
Ze hoeven geen nieuwe gitaar voor me te kopen ofzo
  donderdag 6 maart 2008 @ 17:53:26 #78
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57201500
Maarja geen idee of ze het doen. Zo ja dan mooi meegenomen, zo niet dan jammer
niks te verliezen
pi_57201729
Cool
pi_57202038
@ cynics post hieronder: wat klinkt zijn metal zone (van die video) als een stofzuiger

[ Bericht 93% gewijzigd door Aresdreams op 06-03-2008 18:27:25 ]
pi_57202046
Doet je pickup het al Dean?
Deze kerel heeft hem ook, voor wie benieuwd was hoe hij klinkt.

http://uk.youtube.com/watch?v=gBliaUktvsg
It has to mean something
pi_57202539
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:06 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Baja!!!! Waar woon je en waar ligt de sleutel van je huis?
Wat is er zo bijzonder aan een Baja (buiten het feit dat het een Tele is)?
pi_57202574
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Aresdreams het volgende:
@ cynics post hieronder: wat klinkt zijn metal zone (van die video) als een stofzuiger
ja dat is inderdaad niet best. typische midscoop....
It has to mean something
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:49:14 #84
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_57202620
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Aresdreams het volgende:
TRVE ENDE KVLT! 666!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_57202705
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:47 schreef Cynic het volgende:

[..]

ja dat is inderdaad niet best. typische midscoop....
Watte?

Ik ben overigens nog steeds aan het kijken voor een buizenversterker . Ik weet eigenlijk niet wat het beste bij mijn muzieksmaak past. Ik speel zelf veel blues, en ik gebruik eigenlijk weinig distortion of overdrive (meestal heel licht, en voor het stevigere werk heb ik een Fender Blender). Ik luister vooral naar David Gilmour, Clapton en Hendrix. De laatste twee spelen (speelde) op Marshall, Gilmour op HiWatt geloof ik.

Mij leek een Fender Blues Junior wel leuk, maar die is bijvoorbeeld maar eenkanaals. Een goede overdrive is wel een vereiste (of ik koop een pedaaltje natuurlijk).
pi_57202853
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Watte?
Een veel voorkomend kwaaltje bij metalgitaristen. Hoog en laag vol open, gain op 10 en alle mid eruit.
It has to mean something
pi_57202963
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:06 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Baja!!!! Waar woon je en waar ligt de sleutel van je huis?
zeg ik lekker nie!

M'n nieuwe Baja !

Naast m'n 60's player classic strat:

alleen een probleem, ik krijg die plakfolie niet van m'n slagplaat en 't zwarte/achterste element

[ Bericht 6% gewijzigd door Falcon4ever op 06-03-2008 19:09:38 ]
pi_57203122
Mooi speeltje hoor, Falcon. Wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag? Is 'ie nieuw?
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:19:11 #89
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_57203351
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:58 schreef Cynic het volgende:

[..]

Een veel voorkomend kwaaltje bij metalgitaristen. Hoog en laag vol open, gain op 10 en alle mid eruit.
Terwijl behoorlijke metalgitaristen spelen met mid en hoog vol open, gain op 8 en de bassist het zware laten verzorgen. .

Maar ja, de midscoopbands hebben meestal ook geen behoorlijke bassist, maar een of andere gepiercete aap die met een vijfsnarige Ibanez of Schecter vertikaal en een driekwartsbroek aan een beetje rond stampt en op dat ding ramt alsof het een holle boomstam is. .

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_57203376
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:27 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Als je dit ding gebruikt, zie misschien wel iets...
[ afbeelding ]
SEM!!! Gaaf!
Maar volgens mij kan je beter een AFM gebruiken .
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:21:22 #91
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_57203405
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:20 schreef SNArky het volgende:

[..]

SEM!!! Gaaf!
Maar volgens mij kan je beter een AFM gebruiken .
Geek. .
pi_57203572
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:58 schreef Cynic het volgende:

[..]

iets wat ik als metalgitarist niet graag doe
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:36:02 #93
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_57203767
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mij leek een Fender Blues Junior wel leuk, maar die is bijvoorbeeld maar eenkanaals. Een goede overdrive is wel een vereiste (of ik koop een pedaaltje natuurlijk).
Blues Jr ís leuk! Mijn main versterker. Inderdaad eenkanaals, maar dat kanaal kan ook vrij heftig scheuren hoor!
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:03 schreef Falcon4ever het volgende:

[..]

zeg ik lekker nie!

M'n nieuwe Baja !
[ link | afbeelding ]

Naast m'n 60's player classic strat:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

alleen een probleem, ik krijg die plakfolie niet van m'n slagplaat en 't zwarte/achterste element
Geweldig mooi!
Zaterdag naar Feedback ( ) om te checken!
pi_57203884
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:19 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Maar ja, de midscoopbands hebben meestal ook geen behoorlijke bassist, maar een of andere gepiercete aap die met een vijfsnarige Ibanez of Schecter vertikaal en een driekwartsbroek aan een beetje rond stampt en op dat ding ramt alsof het een holle boomstam is. .

[ afbeelding ]
Toch is dat vertikaal spelen nog helemaal niet zo gek als je erover nadenkt.
Een contrabas wordt ook vertikaal gespeeld (okay, vooruit, die hang je ook niet echt lekker over je schouders) en je pols wordt veel minder belast
It has to mean something
pi_57203888
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:36 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Blues Jr ís leuk! Mijn main versterker. Inderdaad eenkanaals, maar dat kanaal kan ook vrij heftig scheuren hoor!
Heb je misschien wat samples? Moet je hem flink open zetten om hem te laten scheuren of kan dat ook op lager volume met de gain omhoog? Is het volume een beetje te doen voor thuisgebruik?
En heb je de gewone of de Tweed-versie met Jensen-speaker? Als ik een Jr. koop ga ik wel voor de Tweed denk ik.

Dat was 't vragenlijstje .
pi_57204090
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:10 schreef Sloggi het volgende:
Mooi speeltje hoor, Falcon. Wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag? Is 'ie nieuw?
Uiteraard nieuw van dirk witte.
prijs zie onderaan.
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:36 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

[..]

Geweldig mooi!
Zaterdag naar Feedback ( ) om te checken!
Ik zag dat ie bij feedback 620 was.
Bij dirk witte was ie duurder, maar ze hebben een laagste prijs garantie hè
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:47:13 #97
98135 TeleluvR
pi_57204091
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb je misschien wat samples? Moet je hem flink open zetten om hem te laten scheuren of kan dat ook op lager volume met de gain omhoog? Is het volume een beetje te doen voor thuisgebruik?
En heb je de gewone of de Tweed-versie met Jensen-speaker? Als ik een Jr. koop ga ik wel voor de Tweed denk ik.

Dat was 't vragenlijstje .
Nee, maar er staan veel samples op jijbuis.
Je hebt zeg maar volume en gain: gain hoog, volume laag is een bak herrie, gain laag, volume hoog is clean. En alles wat er tussen zit uiteraard!!! Voor thuisgebruik is de versterker zeker bruikbaar, tenzij je erg klagerige buren hebt . IIk heb de gewone versie, mijn broer de gewone waar hij zelf de speaker heeft vervangen door een Jensen. Is erg aan te raden, ga ik ook zeker ook doen als mijn garantie over is
Tweed versie is erg mooi, maar het verschil met een gewone is veel te groot in prijs (althans in mijn ogen, enige verschil is het uiterlijk en de speaker!). Bovendien vindt ik het gelakte tweed niet zo mooi als 'puur' tweed! Veel te geel...
pi_57204350
Hij is inderdaad wel erg geel vergeleken met een 'gewone' Tweed, en 150 euro is inderdaad wel een beetje veel geld voor een ander speakertje. Hoeveel zal zo'n ding los kosten, een euro of 80?

Hoe is 'ie trouwens vergeleken met een HotRod Deluxe of een Blues Deluxe (als je ze hebt vergeleken iig)? Voor het prijsverschil hoef je 't namelijk niet te laten, ik denk alleen dat de buren dan nogal gaan klagen .
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:59:10 #99
98135 TeleluvR
pi_57204454
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:56 schreef Sloggi het volgende:
Hij is inderdaad wel erg geel vergeleken met een 'gewone' Tweed, en 150 euro is inderdaad wel een beetje veel geld voor een ander speakertje. Hoeveel zal zo'n ding los kosten, een euro of 80?
Precies!
quote:
Hoe is 'ie trouwens vergeleken met een HotRod Deluxe of een Blues Deluxe (als je ze hebt vergeleken iig)? Voor het prijsverschil hoef je 't namelijk niet te laten, ik denk alleen dat de buren dan nogal gaan klagen .
Nogmaals precies! Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, maar als je iets van je buren heel wilt laten wel!
pi_57204684
Dan ga ik misschien toch maar voor zo'n Jr. Nu heb ik totaal geen ervaring met in een band spelen, optreden en dus 'groot' geluid ed., maar is het slecht voor je geluid als je er een microfoon voor hangt ('ooit' wil ik namelijk wel in een band spelen)? Of moet ik dan weer een nieuwe versterker kopen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')