Me buizebak gebruik ik als enkel kanaals versterker. Met "clean" is voor slag en met me micro amp is voor harde slag en solo. Nu wil ik dus een solo geluid dat even wat anders is het geluid van me micro amp en dacht dus aan een fuzz. Maar volgens mij worden die krengen van E-H veel gebruikt door metal gitaristen en dat geluid wil ik nou weer net niet. Daarentege zie ik wel vaak wat "beschaafdere" gitaristen die zo'n '69 fuzz van ik meen fulltone hebben. Dus ik dacht dat er zeg maar 2 soorten fuzzen bestaan.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Je hebt toch zo'n mooie buizenbak haar daar je scheur uit ?
Gilmour (Pink Floyd) gebruikt op The Wall een Electro Harmonix Big Muff, ervoor een Dallas Arbiter Fuzz Face. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe je zo'n ding instelt en het scheelt nogal dat je een single coil hebt. Deze pedaaltjes zijn in ieder geval 'beschaafd' in te stellen, met mijn Blender heb ik daar een stuk meer moeite mee...quote:Op maandag 10 maart 2008 15:33 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Me buizebak gebruik ik als enkel kanaals versterker. Met "clean" is voor slag en met me micro amp is voor harde slag en solo. Nu wil ik dus een solo geluid dat even wat anders is het geluid van me micro amp en dacht dus aan een fuzz. Maar volgens mij worden die krengen van E-H veel gebruikt door metal gitaristen en dat geluid wil ik nou weer net niet. Daarentege zie ik wel vaak wat "beschaafdere" gitaristen die zo'n '69 fuzz van ik meen fulltone hebben. Dus ik dacht dat er zeg maar 2 soorten fuzzen bestaan.
Vertel?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:39 schreef punkjunk het volgende:
Net zo iets als dat vibrato/fender verhaal wat altijd door elkaar gehaald wordt.
Ik google op heavy metal en vind dit:quote:Op maandag 10 maart 2008 16:03 schreef Witchfynder het volgende:
De volgende die impliceert dat Metalgitaristen niet beschaafd zijn, krijgt een dreun..
En wat is hier verkeerd aan?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik google op heavy metal en vind dit:
[ afbeelding ].
Vergeleken met metalbassisten valt dat inderdaad best mee.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:03 schreef Witchfynder het volgende:
De volgende die impliceert dat Metalgitaristen niet beschaafd zijn, krijgt een dreun..
quote:Op maandag 10 maart 2008 16:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeleken met metalbassisten valt dat inderdaad best mee.
Dat hoort niet te extreem te gebeuren. Je kan dit verhelpen door je brug wat verder omhoog te draaien en/of je hals wat beter af te stellen.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:18 schreef Ewout1 het volgende:
ik heb nog een vraagje
als ik m'n lage E-snaar vanaf de tiende fret en verder indruk hoor je altijd de snaar tegen de fret slaan. Is dit eigelijk wel normaal?
het is fuckin' irritant
bedanktquote:Op maandag 10 maart 2008 17:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat hoort niet te extreem te gebeuren. Je kan dit verhelpen door je brug wat verder omhoog te draaien en/of je hals wat beter af te stellen.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
What's all the fuzz about? [afbeelding]
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:47 schreef punkjunk het volgende:
Ok, volgens mij kan ik mezelf niet begrijpbaar maken.
Ik denk dat ik maar voor iets van een muff fuzz ga kijken.
Hè?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:34 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Fender gebruikt de tremelo en de vibrato andersom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |