abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:39:02 #1
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165577
Iedereen klaagt zo over illegalen en azieligzoekers die dan weer kwijt raken.
Je moet eigenlijk ervoor zorgen dat je altijd weet waar die mensen zijn, om de rotte appels er tussen uit te plukken en direct het land kan uitzetten.

Hiervoor kun je het best verplicht alle niet-nederlanders laten chippen. In die chip staat informatie wie de persoon is, hoe lang de verblijfsvergunning geldig is etc. Als iemand geen chip heeft is ie strafbaar, dus illegaal en wordt ie alsnog het land uitgezet.

De voordelen zijn legio: er kan nooit meer sprake zijn van persoonsverwisselingen, illegalen zullen bij voorbaat al eieren voor hun geld kiezen, het spaart ellenlange onderzoeken door de vreemdelingenpolitie, controles op straat kunnen veel efficienter worden uitgevoerd. En zo zal ik nog een hoop voordelen vergeten.

Voor buitenlanders zelf is dit ook veel prettiger: ze hoeven nooit meer bang te zijn dat mensen hun met de nek aankijken omdat ze hier misschien niet thuis zouden horen.

Wat mij betreft wordt zon systeem zo snel mogelijk ingevoerd!
pi_57165584
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:39 schreef BillGates het volgende:
Iedereen klaagt zo over illegalen en azieligzoekers die dan weer kwijt raken.

Maar goed, hoe stel jij je dat chippen voor, met zo'n grote naald en zo'n chiplezer net zoals ze bij honden en katten doen.. ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:42:58 #3
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165592
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Maar goed, hoe stel jij je dat chippen voor, met zo'n grote naam en zo'n chiplezer net zoals ze bij honden en katten doen.. ?
dat systeem heeft zijn waarde bewezen, dus technisch zit het dik voor mekaar. Alleen wil je niet die associatie leggen naar buiten toe natuurlijk, dan zou je wel eens op weerstand kunnen stuiten.
pi_57165599
Ik moest hardop lachen toen ik deze titel las, dat zegt wel genoeg lijkt me zo..
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:44:46 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165604
Bedoel je dan niet immigranten ipv buitenlanders? Anders was het wel héél egoïstisch.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_57165611
Overigens, kun je niet beter 16 miljoen Nederlanders chippen? Dat lijkt me een stuk goedkopen dan 5,997 miljard mensen te moeten chippen omdat ze niet Nederlands zijn.
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:46:31 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165613
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:46 schreef Xebrozius het volgende:
Overigens, kun je niet beter 16 miljoen Nederlanders chippen? Dat lijkt me een stuk goedkopen dan 5,997 miljard mensen te moeten chippen omdat ze niet Nederlands zijn.
pi_57165614
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:46 schreef Xebrozius het volgende:
Sterf

In mijn lichaam geen chips
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:47:35 #9
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165617
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:44 schreef LasTeR het volgende:
Bedoel je dan niet immigranten ipv buitenlanders? Anders was het wel héél egoïstisch.
Nee, ik bedoel echt buitenlanders. Iedereen zonder nederlands paspoort en die hier niet als toerist is. Hoe wil je anders het kaf van het koren scheiden?
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:47:39 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165619
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:46 schreef Seneca het volgende:

[..]

Sterf

In mijn lichaam geen chips
Wat knabbel je dan 's avonds?
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:48:20 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165622
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:47 schreef BillGates het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel echt buitenlanders. Iedereen zonder nederlands paspoort en die hier niet als toerist is. Hoe wil je anders het kaf van het koren scheiden?
Dus je bedoelt iedereen uit een ander land die nooit reist? Godverdomme wat ben jij dom.
pi_57165624
ja leuk maar niet nodig
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:52:48 #13
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165654
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:48 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Dus je bedoelt iedereen uit een ander land die nooit reist? Godverdomme wat ben jij dom.
Nee hoor, want je hebt ook een hoop mensen die hier geboren zijn en toch geen nederlander. een immigrant zou je ze dan niet kunnen noemen he?

En ik ben zelf ook niet zo dol op een chip in mijn lichaam, maar ik vind dat als je perse als niet-nederlander in Nederland wilt wonen je een klein beetje lichamelijk ongemak moet ondergaan voor dat voorrecht.

Daarnaast maakt het het leven voor die buitenlander er wel een stuk makkelijker op, ze hebben geen last meer van racisme bij straatcontroles door de politie en invallen van de IND. In 1 oogopslag kan de ambtenaar in functie namelijk zien of die persoon legaal verblijft in Nederland. Geen uitgebreide en lastige controles meer.
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:54:49 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165665
Buitenlanders is een goddamn verzamelnaam voor alles wat niet Nederlands is. Dus waarom gebruik je die term?
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:56:33 #15
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165678
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:54 schreef LasTeR het volgende:
Buitenlanders is een goddamn verzamelnaam voor alles wat niet Nederlands is. Dus waarom gebruik je die term?
ik heb het over buitenlanders in Nederland. In een ander land zou het zomaar kunnen dat ze daar geen buitenlander zijn natuurlijk
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:58:30 #16
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165683
No shit. Sorry maar je komt gewoon zo dom over, kan het niet helpen. Ik ben weg uit dit topic.

I say we nuke them all.
pi_57165687
Buitenlanders chippen
Geen enkel "buitenlands land" wat ons dán nog serieus neemt
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_57165700
Oeh. Ik heb een beter idee. Waarom naaien we niet bij alle buitenlanders een gele ster op kleding?

Godwin ftw
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 5 maart 2008 @ 03:03:11 #19
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165710
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 03:01 schreef Seneca het volgende:
Oeh. Ik heb een beter idee. Waarom naaien we niet bij alle buitenlanders een gele ster op kleding?

Godwin ftw
  woensdag 5 maart 2008 @ 03:03:16 #20
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165711
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:59 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Buitenlanders chippen
Geen enkel "buitenlands land" wat ons dán nog serieus neemt
wat is er zo gek aan ???
onze paspoorten zijn binnen een paar jaar ook allemaal gechipt, en aangezien je continue je paspoort bij je moet houden is er dus eigenlijk helemaal geen verschil met mijn plan. Voor een controle maakt het echt geen verschil uit of die chip in je paspoort zit of in je lichaam, de ambtenaar kan dat niet eens zien met zijn apparatuur.

alleen mijn plan is om die chip aan de persoon zelf vast te maken ipv aan een paspoort. en wel vanwege de redenen die ik in mijn OP neer heb gezet.
  woensdag 5 maart 2008 @ 03:05:31 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57165721
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 03:03 schreef BillGates het volgende:

[..]

wat is er zo gek aan ???
onze paspoorten zijn binnen een paar jaar ook allemaal gechipt, en aangezien je continue je paspoort bij je moet houden is er dus eigenlijk helemaal geen verschil met mijn plan. Voor een controle maakt het echt geen verschil uit of die chip in je paspoort zit of in je lichaam, de ambtenaar kan dat niet eens zien met zijn apparatuur.

alleen mijn plan is om die chip aan de persoon zelf vast te maken ipv aan een paspoort. en wel vanwege de redenen die ik in mijn OP neer heb gezet.
Je bedoelt dat je een ID kaart bij je moet hebben, niet een paspoort.
pi_57165723
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:39 schreef BillGates het volgende:

Voor buitenlanders zelf is dit ook veel prettiger: ze hoeven nooit meer bang te zijn dat mensen hun met de nek aankijken omdat ze hier misschien niet thuis zouden horen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 03:08:31 #23
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165740
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 03:05 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je een ID kaart bij je moet hebben, niet een paspoort.
ja, dat bedoel ik. hoe dan ook, ook alle ID kaarten hebben binnen nu en 5 jaar allemaal een chip.
  woensdag 5 maart 2008 @ 03:10:03 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57165749
Er zitten ook veel Nederlanders in het buitenland. Ik stel voor dat die mensen gebrand merkt worden. Zelf is dit ook veel prettiger voor de Nederlander: ze hoeven nooit meer bang te zijn dat mensen hun met de nek aankijken omdat ze misschien niet thuis zouden horen in het buitenland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 maart 2008 @ 03:12:12 #25
94510 BillGates
Me postcount!
pi_57165758
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 03:10 schreef Megumi het volgende:
Er zitten ook veel Nederlanders in het buitenland. Ik stel voor dat die mensen gebrandmerkt worden. zelf is dit ook veel prettiger voor de Nederlander: ze hoeven nooit meer bang te zijn dat mensen hun met de nek aankijken omdat ze hier misschien niet thuis zouden horen in het buitenland.
ik vind brandmerken een beetje ver gaan, maar verder gaat het ons dat helemaal niet aan natuurlijk. Als een ander land perse wil dat hun buitenlanders gemerkt worden dan kunnen ze dat best eisen. Het is aan de Nederlandse immigrant dan in dit geval om te beslissen of ie daar aan mee wil werken. De keuze ligt uiteindelijk bij jezelf natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')