Voor wat huisgenoten en vrienden heb ik hier:
http://www.topforums.com/forum/forumframes.asp?f=940654933
een forum gemaakt. Het zou leuk zijn als we van jullie eens wat extra input kregen. Je hoeft je trouwens nergens aan te melden ofzo.
Alvast bedankt en de groetjes, Spike.
Niet registreren is ook lastig omdat verschillende mensen onder dezelfde naam berichten kunnen plaatsen. Da's nogal verwarrend, en het 'groeps' gevoel waarbij je mensen leert kennen verdwijnt een beetje.
"Fokforum... het gezelligste forum van heel nederland"
[Dit bericht is gewijzigd door Aernout (Datum 30 Oktober 1999).]
quote:
op 10-30-1999 om 04:42 PM schreef Spike het volgende:
Hallo mensen,
Voor wat huisgenoten en vrienden heb ik hier: http://www.topforums.com/forum/forumframes.asp?f=940654933 een forum gemaakt. Het zou leuk zijn als we van jullie eens wat extra input kregen. Je hoeft je trouwens nergens aan te melden ofzo. Alvast bedankt en de groetjes, Spike.
Beste Spike,
Ik lees de titel van dit topic "Ander soort forum" en je welkomst bericht op jouw BB-forum ...
"Nou, kijken of we hier een kwalitatief beter forum kunnen starten dan bijvoorbeeld de forums op fokzine.net. Welkom allemaal."
... en denk: "wat krijgen we nou ??? "kwalitatief beter"???
Ff serieus; ikzelf heb ook wel 's gedacht hoe fraai het zou zijn als je zo'n bloeiende gemeenschap als hier op het BB FOK!-forum op je eigen site zou kunnen hebben. Maar een rondgang over alle BB-sites zal je snel leren dat die er gewoon niet is, en zeker niet het forum op de officiele BB-VOO-site (daar wordt me toch een partij voos en vaag gedaan). Reken maar dat Veronica met afgunst maar noodgedwongen FOK!-forum bezoekt; wat hadden die graag deze inhoudelijke discussies op hun site gehad.
Hier gaat die eeuwige natuurwet op: deeltjes trekken naar het actiefste centrum, waardoor die steeds actiever en centraler wordt, een progressief toenemend sneeuwbal effect. Het is waardoor hele planeten en melkwegstelsels gevormd worden.
Nu schakelen we weer over naar jouw initiatief. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik voorvoel dat je met een oorspronkelijker motto en doelstelling moet komen dan het huidige "Nou, kijken of we hier een kwalitatief beter forum kunnen starten dan bijvoorbeeld de forums op fokzine.net." Er klinkt een zekere moedeloosheid uit, terwijl de neutrale, maar wel intrigerende, topic-titel "Ander soort forum" ook niet uitblinkt in duidelijkheid. De nu geplaaste berichten op je forum hebben, naar mijn oordeel, het niveau van een middelmatig topic op dit FOK!-forum. Briljantie kun je niet kopen, maar misschien wel verleiden!
Het kan interessant zijn jouw verleidingskunsten als initiator en moderator gade te slaan. Maar ga ervan uit dat de meeste aandacht van de forummers hier naar BB zelf uitgaat. Succes met je initiatief, bestudeer Danny's input in het ontstaan van dit forum, zie hoe de teneur van de berichten veranderde en het forum zelf nog steeds netzo interessante trends doormaakt als BB. Hoe Danny & Co daar mee om gaan. De introductie van de nieuwe moderator phileine en haar avonturen in topic-land. Nogmaals succes, want goed verleide discussies zijn een bron van leering ende vermaeck. Vind je eigen unieke invalshoek die je tot het eind (if ever) kunt volhouden. 't is net BB eigenlijk.
-------------------------
(Prive, 6-11-1999, blz 5) "Ik was verbaasd dat RUUD dit jaar in september aan het begin van de bietencampagne niet kwam opdagen. 'Kijk maar eens naar BIG BROTHER, dan begrijp je 't wel' zeiden ze tegen me. Tsja en toen was me opeens alles duidelijk", zegt chef JOHAN VERHAASDONK ('Zeg maar Jan')
Chef: "Ruud is zijn tijd ver vooruit."
BB-fora: "Neanderthaler"
[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 30 Oktober 1999).]
""Nou, kijken of we hier een kwalitatief beter forum kunnen starten dan bijvoorbeeld de forums op fokzine.net.
Welkom allemaal.""
Jammer dat je meteen FOKZINE als voorbeeld neemt. Kwalitatief beter zul je op internet niet snel vinden (over BB al helemaal niet)
Als je nu geschreven had beter dan Veronica's forum oke
Maar even zo goed succes
Rob
Bedoelt 'ie qua design en werking.. ach dat zal best beter kunnen, maar waarschijnlijk niet met een gratis forum.
Je schrijft je in, geeft 't beessie een naam en je hebt een forum.
In dit forum zit maanden werk. Ik had 't forum ook kaal online kunnen gooien zoals Veronica dat heeft gedaan, maar ik koos ervoor extra smilies in te bouwen, de plaatjes voor elke user in te bouwen, die titel die elke user krijgt in te bouwen en nog veel meer.
Persoonlijk ben ik dik tevreden met dit forum, en het nieuwe forum zal nog veeeeel beter gaan worden.
Even goed wens ik 'm veel succes met z'n gratis forum waar 'ie heel creatief alleen een titel aan heeft gegeven.
Wordt 't forum echt beter dan deze (sorry als dat arrogant over komt, ik doel op de inhoud en is dus een compliment aan jullie allemaal, niet aan mezelf), zal ik de eerste zijn die dat toegeeft.
Vooralsnog vind ik 'm buiten onhandig bij lange na de kwaliteit van de posts in DIT forum niet halen.
Misschien wat meer ubb tagjes erin
hint hint
nudge nudge, say no more
[ik schaam me dat ik 'm niet letterlijk ken - of kan posten als geluidje]. Geluidjes plaatsen, wat daggievandie? Ik weet, ik roep me hier een paar termen die weer uren werk kunnen bezorgen, of een systeembelasting from hell, dus ik zeg nogmaals. JayBee ook tevreden met dit forum!
Goed om te lezen dat jijzelf die smilies erbij hebt geprogrammeerd Danny. Zij zijn ons straatmeubilair, onze eigen plaatjes zijn onze billboards, de nu-zelf-te-maken-subnamen is onze poezieplek. Hulde voor de faciliteiten, de sfeer en de supervisie van dit forum!!! En dan te bedenken dat de site nog in de steigers stond toen het BB-forum al begon te bloeien en groeien.
---------------------------------------------------------
En over inhoud gesproken; hieronder 3 topics uit het Veronica-forum van een tijdje geleden:
Onderwerp: Ruud z'n reet
Flexmaster Lex - 06-10-99 15:56
Ik wil Ruud z'n cameragenieke harige volgespoten kutreet meer in beeld zien!!!
---------------------------------------------
Koos Kansloos - 06-10-99 15:57
Maar alleen als mona haar lul daar in heeft
Stickmaster - 06-10-99 15:58
ja, en als bart dan ruud eventjes verwent
henk homo - 06-10-99 15:58
Denk je dat je die reet dan nog ziet?
Stickmaster - 06-10-99 16:00
Ruud is gewoon een lekkere vent die naakt door de tuin loopt en zich aftrekt op tv, waar zijn onbesmette dochtertje naar zit tekijken thuis. verdomme ruud, vuile kindervriend.
Onderwerp: Ruud wat ben je prut
Koos Kansloos - 06-10-99 15:40
Ik schijt op/walg van dat quasi-geinteresseerde gedoe van Ruud? De Teddybeer van BB? I dont think so. De schijtbeer van BB.
henk homo - 06-10-99 15:41
Ruud heeft ook al met de kippen geneukt, maar daar hebben ze al over geklaagd
Stickmaster - 06-10-99 15:41
Ruud, trek jezelf lekker af als je dat wilt, en loop gerust in je blote reet door de tuin, maar doe dat effies als je uit dat klote huis bent getrapt! en is je dochtertje d'r tenminste ook bij, kan die ook 'genieten'
Onderwerp: Ruud loopt in z'n blote reet in de tuin
Stickmaster - 06-10-99 15:36
en dat voor de onbesmette oogjes van z'n dochtertje die thuis zit te kijken. wat moet ze wel denken van pappa? of is ze dat wel gewend?
henk homo - 06-10-99 15:39
Aaaah, ik word gek
Hulde voor de verslaggeving en tevens de verkapte waarschuwing, MrNatural. Gelijk van deze gelegenheid gebruik maken voor nog maar even hulde voor Danny. Ik blijf bezig. Wat ik het meeste waardeer is het initiatief, hup, gewoon maar gedaan. En niet te evenaren goed gedaan.
sorry als ik weer een paar mensen hun leven vergal...
Rest me nog te zeggen dat deze site niet had kunnen worden wat 'ie nu is zonder jullie, de bezoekers.
Jullie berichten, reakties, discussies en nimmer aflatende enthousiasme hebben deze site in een maand tijd gemaakt van niks tot wat 'ie nu is, en als jullie allemaal blijven gaat 'ie alleen nog maar beter worden.
Ik geloof dat er veel mensen hier zijn met 'het FOK! gevoel'. Iedereen kan voor zich invullen wat dat gevoel is, maar voor mij betekent 't dat iedereen bereid is op zijn of haar manier mee te werken aan het voortbestaan en verbeteren van deze site. 'T betekent voor mij ook het gevoel een echte groep te zijn en ergens bij te horen waar je 't naar je zin hebt.
Als er iemand bedankt moet worden zijn jullie 't allemaal wel. Dus bij deze.
quote:
op 11-01-1999 om 02:54 AM schreef JayTaph het volgende:
Smiley zijn toch standaard ubb?sorry als ik weer een paar mensen hun leven vergal...
Smileys zijn standaard. Alleen zijn 't er standaard de helft minder en zijn ze standaard een stuk minder mooi/grappig (dank aan tweakers.net voor de smileys)
De code (vrij simpel overigens) voor de extra smileys heb ik zelf gedaan. Duurde 5 minuten
------------------
Angel: "No weapons... no friends... no hope. Take all that away and what's left?"
Buffy: "Me."
-----
Is het geen groot onrecht dat onze blinde medemens verstoken blijft van het fenomeen 'pantomime' ?
[Dit bericht is gewijzigd door Danny (Datum 01 November 1999).]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |