abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:23:20 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_57158759
Ik had in eerste instantie aan Ynske al gevraagd, niet in de wetenschap dat zij even uitgeschakeld is door een ongelukje. Ynske woont ook vlakbij mij dus vandaar dat ik me naar haar wende. Nu richt ik dus mijn pijlen op anderen.

Afgelopen zondag is mijn moeder overleden, aankomende vrijdag is haar crematie. Deze dag zal ongetwijfeld voornamelijk in een roes aan ons (mijn vader, mijn broertje en ik) voorbij gaan. Ik had dus de vraag aan Ynske of zij misschien foto's kon én wilde maken bij de plechtigheid vrijdag. Zij kan dus niet. Is er misschien iemand die zoiets wel (aan)kan en ook misschien wil. Er kan een kleine vergoeding tegenover staan, veel zal het helaas niet kunnen worden. Het is in Utrecht op vrijdagmorgen/begin van de middag. Er is géén open kist, de kist is gesloten.

Is er misschien iemand die ons kan en wil helpen deze dag vol emoties voor ons vast te leggen, als herrinnering voor later, als geheugensteuntje aan onze moeder?

(indien men dit emotioneel niet aankan of niet aan durft heb ik daar ook alle begrip voor, het is geen alledaagse vraag namelijk..)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:31:20 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_57158997
Ik kan je helaas niet helpen met je verzoek, maar wil je bij deze wel even condoleren sterkte
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_57163200
Gecondoleerd...

Moeilijk hoor...
Zo'n dag gaat zeker in een roes voorbij.
Ik zou alleen even heroverwegen of dit echt is wat jullie willen.
Je zit op zo'n dag vaak met veel verschillende mensen en emoties. De aanwezigheid van een fotograaf is dan niet voor iedereen even fijn.
En omdat de fotograaf bij zo'n gelegenheid ook niet te opdringerig wil zijn denk ik dat je niet echt een mooi resultaat zult krijgen. Ik zou het in ieder geval niet aandurven.
Ik denk dat het mooier is je moeder in gedachten bij je te houden. En de "speciale momenten" op zo'n dag onthoud je ondanks de roes toch wel is mijn ervaring.

Heel veel sterkte komende vrijdag en de tijd daarna....
  woensdag 5 maart 2008 @ 09:58:02 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_57167859
Toen mijn opa is overleden hebben we ook foto's gemaakt (laten maken door een vriend van mijn broer, die stond er voldoende ver van af emotioneel gezien en dat zal een meer professioneel fotograaf zeker zijn) en mijn oma is nog steeds heel erg blij met de foto's. Niemand heeft er iets van gezegd dat er foto's werden gemaakt. Zelf heb ik ooit een uitvaart gefilmd voor iemand, daar werd ook niets van gezegd door anderen, geen rare blikken of opmerkingen.
Wat ik wil zeggen Ireth; als jullie je er goed bij voelen vooral doen! Ik hoop dat je iemand vind die dit voor je wilt doen. Gecondoleerd en veel sterkte
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 maart 2008 @ 12:25:06 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57171175
Ik baal echt Ireth dat ik dit niet voor jullie kan doen. Sorry meis
en sterkte met t verlies
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57177397
Gecondoleerd Ireth,

Vrijdag komt hier eigenlijk niet goed uit..
Ik hoop dat er inmiddels iemand is die zich heeft aangeboden!

Ik heb vrijdag een excursie van school (11 tot half 2), mocht er nu echt niemand te vinden zijn, laat het dan donderdag eventjes weten, dan maak ik alsnog vrij voor jullie!
pi_57177468
ik ben wel eens bij een begrafenis geweest die gefilmd werd, op zich niet zo'n raar verzoek.
iik heb alleen dezelfde bedenkingen als werewolf; de fotograaf die aanwezig is, xzal zich waarschijnlijk erg bedeesd gaan voelen, en daardoor misschien niet goed genoeg durven.
ik heb overigens vrij op vrijdag, alleen geen eigen vervoer (en nog veel bedenkingen )
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:19:59 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_57178570
Een lieve internetvriendin van mij komt foto's maken, ze komt helemaal vanaf groningen met de trein! Emotioneel staat zij er ook vrij ver vanaf en zo proffesioneel hoeft het voor ons ook niet. Het is gewoon als aandenken voor onszelf, omdat de dag zo snel voorbij gaat in een roes.
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:56:13 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57179363
Ik lift even mee. Wij twijfelen heel erg of we de begravenis van mijn vader ook willen laten vastleggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:22:52 #10
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57179975
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:56 schreef sanger het volgende:
Ik lift even mee. Wij twijfelen heel erg of we de begravenis van mijn vader ook willen laten vastleggen.
Ik zou het altijd doen.

Ik heb nog steeds spijt dat ik het bij mijn vader niet gedaan heb.
Waarom zou je zo'n belangrijke gebeurtenis in je leven niet vast leggen?
Terwijl je dat wel doet bij b.v. trouwen en geboorte van een kind enz enz.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:03:14 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_57180894
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:56 schreef sanger het volgende:
Bij twijfel altijd doen.
Als je achteraf geen behoeft hebt om de foto's of de film te bekijken hóeft het niet, maar het kán altijd. Achteraf spijt hebben dat je het niet hebt gedaan vind ik veel moeilijker hier.

Ireth, fijn dat je iemand gevonden hebt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:35:32 #12
65960 sanger
pi_57181739
Julie hebt gelijk Zo denk ik er ook over. Alleen mijn moeder neemt de beslissing (samen met mijn vader nu nog) en die twijfelt dus.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:00:08 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57184244
ligt er natuurlijk ook aan wat voor een soort reportage je wilt hebben, als je de emotie vast wil leggen zul je toch mensen van dichtbij op de foto moeten zetten en dan is het de kunst om niet de mensen af te leiden of te irriteren, niet iedereen wil zo op de foto tijdens hun verdriet...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:14:57 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_57184791
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:03 schreef Saffier het volgende:

[..]

Bij twijfel altijd doen.
Als je achteraf geen behoeft hebt om de foto's of de film te bekijken hóeft het niet, maar het kán altijd. Achteraf spijt hebben dat je het niet hebt gedaan vind ik veel moeilijker hier.

Ireth, fijn dat je iemand gevonden hebt.
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten! Het is ook niet dat we het NU al willen bekijken, maar dat we het willen hebben voor ooit. Overigens niet alleen voor mezelf, maar ook voor Suus later. Wat Re zei over emoties vastleggen, dat is dus iets wat niet hoeft van mij, wil gewoon dat je een indruk krijgt van het geheel, van hoe alles er uit zag qua bloemenzee, van het totaalbeeld dus.
Mijn vriendin gaat nu dus foto's nemen, maar voornamelijk van de zijkanten genomen. Ze zal dus niet met camera door de mensen heen wandelen.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2008 @ 22:30:26 #15
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57185330
Ten eerste: gecondoleerd.

Ik kan niet, moet werken, anders zou ik het wel aangeboden hebben. Ik neem in ieder geval aan dat het overdag is?

Sterkte
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57186905
maar ik begrijp dat het nu al geregeld is?
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:45:04 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_57191432
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 maart 2008 @ 14:26:39 #18
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57196979
Ik zou het bij twijfel ook zeker doen en je kunt met de fotograaf altijd afspreken wat wel en niet. Wil je bv. de sprekers wel of niet, of wil je alleen foto's van de kist bijvoorbeeld. Ik had best foto's gewild van de kist met bloemen van mijn opa, maar bijvoorbeeld weer niet van het opgebaarde lichaam.

Klinkt trouwens gek, maar dit soort reportages is iets wat ik heel graag zou willen gaan doen, omdat ik het gevoel heb dat ik mensen daarmee een stukje verwerking kan 'geven'.
pi_57197140
ik moet eerlijk zeggen dat het idee me in eerste instantie een beetje tegen stond, maar toen ik er later over na ging denken, ik het misschien eigenlijk best wel zou willen doen
ik heb geen idee hoe dat dan ingevuld zou moeten worden, maar een gek idee is het zeker niet, als het niet al geregeld was, had ik wel serieus overwogen het te gaan doen..
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:15:36 #20
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_57303721
Fotografisch gezien misschien geen technisch hoogstandje geworden, maar voor ons een o zo dierbare herinnering die is vastgelegd. Hieronder de eerste foto die ik alvast met de mail toegezonden heb gekregen. De rest volgt op cd één deze dagen.

Foto van het naar binnen dragen van de kist in de aula

Vooraan lopen mijn broertje en ik, achteraan de vriendin van mijn broertje en haar moeder. Links naast mij in het zwart mijn vader.
pi_57304443
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:15 schreef Ireth het volgende:
Fotografisch gezien misschien geen technisch hoogstandje geworden, maar voor ons een o zo dierbare herinnering die is vastgelegd. Hieronder de eerste foto die ik alvast met de mail toegezonden heb gekregen. De rest volgt op cd één deze dagen.

Foto van het naar binnen dragen van de kist in de aula

Vooraan lopen mijn broertje en ik, achteraan de vriendin van mijn broertje en haar moeder. Links naast mij in het zwart mijn vader.
Mooie foto Ireth En goed dat je dit zo gedaan hebt. Sterkte verder
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57307584
mooie foto, fijn voor jullie dat jullie dit nog als herinnering hebben..
  woensdag 24 september 2008 @ 17:40:56 #23
65960 sanger
pi_61881830
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:35 schreef sanger het volgende:
Julie hebt gelijk Zo denk ik er ook over. Alleen mijn moeder neemt de beslissing (samen met mijn vader nu nog) en die twijfelt dus.
Kickje om dit topic te kapen

Ik weet dat het kort dag is. Maar is er morgen iemand beschikbaar om een reportage te doen van de begravenis van mijn vader? Het is in Noord-Holland om 14.00 uur.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:19:31 #24
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_61885842
Gecondoleerd en sterke
...dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik alles scherp zie.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:35:08 #25
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61886252
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Kickje om dit topic te kapen

Ik weet dat het kort dag is. Maar is er morgen iemand beschikbaar om een reportage te doen van de begravenis van mijn vader? Het is in Noord-Holland om 14.00 uur.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je nog iemand kan vinden die dit kan en wil doen, ik ben elke dag weer erg dankbaar en blij met mijn foto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')