abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57133199
Nu er al over een DGK-2 gepraat wordt is het natuurlijk belangrijk dat je een goede, geloofwaardige, winnaar hebt voor DGK. De winnaar zal immers op een promotie tour gaan om het programma concept te promoten. Welke bewoner zou de "ideale" winnaar zijn, en dan wel vanuit objectief oogpunt.

Claire
Voordelen:
- ze zit er nog maar kort in, dus ze heeft nog geen besmet verleden waarop ze afgerekent kan worden.
- Ze komt normaal en rustig over, gedraagt zich niet asociaal.

Nadelen:
- Ze heeft geen "verleden" met DGK, ze weet dus niet wat de momumentale gebeurtenissen waren van het programma omdat dat voor haar tijd was.
- Iemand laten winnen die er maar een paar maanden in zat gaat in tegen het programma concept, dus niet echt geloofwaardig.

Amanda
Voordelen:
- Zit er langer dan een jaar
- Kan claimen dat ze zichzelf gebleven is (hoewel dat niet al te positief is)

Nadelen:
- Heeft de spelregels regelmatig overtreden en als de spelregels opgevolgt zouden zijn, had ze meerdere keren gediskwalificeerd moeten worden.
- Heeft eigenlijk niets gepresteerd in het huis.
- Zal erg veel moeite hebben met promotie interviews, zeker als buitenlandse journalisten vragen gaan stellen.
- Heeft geen offers voor het programma gebracht om de kijkcijfers omhoog te krikken. Ze bleef liever in bed liggen.

Brian
Voordelen:
- Zit er het langst van alle 5 de bewoners
- Met wat styling kan hij een fatsoenlijk uiterlijk aangemeten krijgen, wat kan helpen in interviews
- Heeft veel kennis van DGK, wat helpt bij interviews.
- Hoewel hij eigenlijk niets gepresteerd heeft in het huis, heeft hij wel pogingen ondernomen (zangles, rappen, draaien, gitaar). En ook al is dat allemaal mislukt heeft ie in ieder geval wel iets geprobeerd.

Nadelen:
- Heeft de spelregels regelmatig overtreden en als de spelregels opgevolgt zouden zijn, had hij meerdere keren gediskwalificeerd moeten worden.
- Is erg aggressief, heeft tot 6 keer toe geweld tegen een vrouw gebruikt. Het is onvermijdelijk dat hij in interviews hier mee geconfronteerd gaat worden, ze kunnen niet ALLE journalisten onder controle houden om te voorkomen dat er kritische vragen komen. Dit soort vragen zullen een "afleiding" zijn tijdens de interviews van waar DGK eigenlijk om draait.
- De complot theorien dat Brian allang de beoogde winnaar was van het programma zullen bevestigd worden, en als er een DGK-2 komt kan dat een probleem gaan worden.
- Heeft geen offers voor het programma gebracht om de kijkcijfers omhoog te krikken. Hij bleef liever in bed liggen.

Huub
Voordelen:
- Zit er niet zo lang in als Brian, maar is wel samen met Brian de enige van de "oorsprongkelijke" selectie.
- Heeft heel veel kennis van DGK, wat helpt bij interviews.
- Is al tijden de publieks-lieveling.
- Heeft veel offers gebracht voor het succes van het programma, en is er mede voor verantwoordelijk dat DGK een stijging in de kijkcijfers doormaakte.
- Is erg goed in interviews, dus voor promotie interviews erg bruikbaar.

Nadelen:
- Heeft de spelregels regelmatig overtreden en als de spelregels opgevolgt zouden zijn, had hij meerdere keren gediskwalificeerd moeten worden.
- Is net als Brian erg aggressief, heeft vele keren geweld gebruikt. Gecombineerd met al z`n andere incidenten zoals het alcohol-misbruik, zal hij hier in interviews mee geconfronteerd gaan worden. Dit soort vragen zullen een "afleiding" zijn tijdens de interviews van waar DGK eigenlijk om draait.
- Heeft niets gepresteerd in het huis, heeft vrijwel geen pogingen ondernomen daar toe.

Jaap
Voordelen:
- Is overduidelijk de meest intelligente bewoner in het huis, met de uitslag van de IQ kwis als "bewijs" voor de kritische anti-DGK mensen. Een intelligente winnaar helpt uiteraard het "imago" van DGK een beetje.
- Heeft de grootste naamsbekendheid van de 5 bewoners, en dat maakt het makkelijker om hem in te zetten voor promotie activiteiten.
- Kan goed interviews geven, heeft daar inmiddels wat ervaring mee.
- Is na Huub toch ook een beetje een publieks-lieveling. Reacties bij z`n optredens tonen dat duidelijk aan.
- Heeft net als Huub veel offers voor de kijkcijfers gebracht en heeft als geloofwaardig "excuus" dat hij het voor de kijkcijfers deed.

Nadelen:
- Heeft een paar keer de spelregels gebroken, maar niet zo erg als de andere bewoners. En daar zat maar 1 overtreding bij die een exit waard was. Dus eigenlijk is dit geen echt nadeel.
- Heeft een beetje een negatief imago, vooral de beelden dat ie in z`n eigen kots rolde staan bij velen op het netvlies gebrand. Uiteraard zal hij hier mee geconfronteerd gaan worden in interviews.

Conclusie: Ik kies voor Jaap als "ideale" winnaar van DGK. Hij heeft hard voor de kijkcijfers gewerkt, heeft naamsbekendheid, heeft de "goedkeuring" van veel fans en is niet zo besmet als Huub, Brian en Amanda.

Weet iemand andere voor en /nadelen over de bewoners?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mika25 op 03-03-2008 19:57:52 ]
pi_57133239
Ugh...TTs kunnen geen "" aan.

Kan de TT veranderd worden in "De ideale DGK winnaar" ?
pi_57133805
Ja Jaap mag winnen
Hangplek voor vrije gedachten
pi_57133878
kanttekeningen

- Huub kan zich verbaal wel redden tegen beschuldigingen van agressie. (Brian absoluut niet Die wordt dan een soort Mike Tyson of zo, absoluut ongeschikt)
- Amanda kan dmv haar leeftijd (19-20) heel wat afschuiven op jeugdig onbenul. "Ik ben gegroeid" zal ze heel overtuigend kunnen brengen, zoals ze altijd heel overtuigd kan zijn van iets ("ik zat ernááást!!!).

De vraag is wat is het belangrijkste argument van de Febo bij het aanwijzen van een winnaar?
- Favorietje van de bazin = Brian
- Meest getalenteerd voor mediadingen = Huub
- Publiekslieveling = Huub
- Kneedbaarheid = Amanda
- Holleederfactor (voor de liefhebbers van de conspiracy theory) = Amanda
pi_57134152
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:54 schreef avonne het volgende:
- Meest getalenteerd voor mediadingen = Huub
Daar heb ik dus voor Jaap gekozen. Huub zal, net als Brian, in interviews regelmatig geconfronteerd gaan worden met de vele incidenten waar ze bij betrokken waren: fysiek geweld, verbaal geweld, alcohol (en drugs?), verbreken van spelregels etc. Als je als producer een winnaar op pad stuurt om promotie interviews te doen (en reken maar dat er veel zullen komen), dan wil je dat de focus van het interview op het programma zelf komt te liggen en niet op de negatieve acties van die bewoner. Bij RTL programmas kunnen de vragen "gestuurd" worden, maar zodra een echte journalist vragen gaat stellen dan kan dat voor problemen zorgen. Dus ikzelf denk dat Jaap de beste keuze is voor het media-gedeelte...
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:54 schreef avonne het volgende:
- Favorietje van de bazin = Brian
Die optie valt zowiezo weg, omdat Flens nog altijd ome John boven haar heeft staan. En wat zijn persoonlijk voorkeur is, is eigenlijk niet bekend.
  maandag 3 maart 2008 @ 22:48:30 #6
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_57138659
Ik vraag me altijd wel es af hoeveel coke er is gesnoven.
pi_57141540
Huub en Jaap mogen van mij de pot delen.
Dolf is de baas
Insaantje
  dinsdag 4 maart 2008 @ 02:05:14 #8
84524 Morwen
I got life
pi_57142313
Ligt eraan hoe ze een eventuele tweede kooi willen neerzetten. De ideale kooiwinnaar voor RTL is Claire denk ik, net naief kneedbaar meiske. Maar dat gaat totaal ongeloofwaardig overkomen, tweede zou dan Jaap zijn. Dat zou kunnen werken omdat Jaap zo ontzettend zielig is omdat hij het thuis zo slecht heeft en zijn studie afgebroken heeft etc. Van mij mag hij winnen,btw, maar dat is net zo ongeloofwaardig als dat Claire zou winnen. Ze kunnen gewoon niet - meer - onder Huub uit. Huub gaat het winnen, zowel als het met of zonder sms is. Met sms is het overduidelijk waarom en zonder dan zit de regie erachter (Huub heeft de hoogste boetes, dus blijft er bijzonder weinig over om uit te keren) En Huub kan zich prima presenteren al is het een asociale kwal. Nouja, Huub dus, surprise surprise.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 4 maart 2008 @ 05:48:36 #9
169489 eusjuh
ja wat nou!!!
pi_57142813
Huub is en zal een van de meest spraakmakende kooibewoners zijn/blijven.Of je het goed vond of niet het is een feit!Verbaal zal Huub zich prima staande houden t.o welke journalist dan ook.Jaap zal eeuwig bekend staan om zijn ranzige actie's maar echt top was dat nou ook weer niet zeker omdat er daarna weinig van Jaap overbleef.Met intellect hadden zijn actie's zeer weinig te maken!Huub is publiekslieveling en met al zijn boete's de goedkoopste winnaar voor RTL.
Je kakelt wel als een kip maar leg nou eerst maar eens een ei!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:21:38 #10
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_57147138
Ik gun het Brian en Amanda niet. Brian omdat ik hem achterbaks vind. Amanda omdat het een verwend nest is. Zij kunnen niet relativeren en zoeken daarbij altijd de oorzaak bij een ander. Verder hebben zij saampje zo goed als nooit lang onder vuur gelegen. Onbegrijpelijk dat Amanda zich heeft laten inpalmen door Brian die er toch mede oorzaak was dat haar beste vriendin Nena de villa moest verlaten.

Jaap vind ik laf. Hij laat weinig tot niets van zichzelf zien. Keuzes om met Nadia en Dennis te spelen heb ik nooit begrepen. Jaap is niet loyaal. Zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten. Jaap heeft nooit echt z'n hoge IQ laten zien. Vond hem zeer irritant dat alles voor TV momentjes gedaan werd.

Claire zit er te kort in. Verder niks mis mee.Leuke gezellige meid die lekker met alles meedoet. Naief.

Huub heeft zichzelf helemaal laten zien. Met z'n vele verrotte kanten. Arrogantie in het spel wanneer ie verzekerd is van backup. Kan nog steeds onderscheid maken tussen spel en de buitenwereld. Zegt vaak gewoon eerlijk waar het op staat en is niet bang voor confrontaties. Daarbij is ie betrokkengeweest in vele akties en heeft ie het het zwaartst te verduren gehad.

Ik neig nog steeds het meest naar Huub. Niet omdat het een ideale winnaar is maar omdat de keuze zeer beperkt is. Het is kiezen uit 5 'kwaden'.

(Voor mij was er maar 1 winnaar en dat is Sylvia. Het oorspronkelijke concept is zo lang mogelijk blijven zitten. Na haar toneelhaak is daardoor voor mij bepaald dat ik voor het Huub kamp ben).
Op dinsdag 4 maart 2008 12:21 schreef akveor het volgende:
(Voor mij was er maar 1 winnaar en dat is Sylvia. Het oorspronkelijke concept is zo lang mogelijk blijven zitten. Na haar toneelhaak is daardoor voor mij bepaald dat ik voor het Huub kamp ben).
Syl moet winnen!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:35:51 #12
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_57149770
Jaap moet en zal winnen, Huub niet omdat hij denkt dat hij daar even alles mag bepalen, Claire niet omdat ze gewoon een stom naief kut kind is, Brian niet omdat hij doet alsof hij de aardigste en wijste is van allemaal maar ondertussen is het een huichelaar, Amanda niet omdat ze inderdaad een verwend nest is dat net aan het woord hypocriet kent.....
Jaap is sowieso ook het bekendste en het minst achterbakse persoon van de hele kooi!
love's a loaded gun....
pi_57152522
Huub en Jaap hebben het programma gemaakt, een van hen moet winnen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:53:15 #14
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_57152635
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:46 schreef Urquhart het volgende:
Huub en Jaap hebben het programma gemaakt, een van hen moet winnen.
Met al zijn boete's, heeft Huub toch niks meer aan de hoofdprijs!
love's a loaded gun....
pi_57153214
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:53 schreef iuvenis het volgende:

[..]

Met al zijn boete's, heeft Huub toch niks meer aan de hoofdprijs!
Die worden toch kwijtgescholden. Febo heeft nooit bewezen consequent te zijn, en die boetes zijn gewoon opgelegd om de publieke opinie een beetje te beinvloeden.
pi_57154499
John de Mol heeft zich dus uitgesproken over z`n favoriet. En dat is dus Brian. Omdat hij er het langst in zit en elke dag het spel gespeeld heeft

Dus vrees dat hij het ook daadwerkelijk gaat winnen, producers krijgen altijd wel hun zin...
pi_57160068
Jaap of Huub
............................
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:31:16 #18
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_57160929
Jaap en huub . Lastige keuze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: