abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57118667
hey allemaal, ik ga in september weer een hbo opleiding volgen, dit maal het liefst met succes.
ik heb na de havo een hbo opleiding gedaan in de economische sector, en na een korte periode overgestapt naar de ict waar ik nu weer mee gestopt ben (totaaltijd hbo: iets meer als een jaar)

ik heb diverse tests gedaan naar mijn persoonlijkheid, online en offline (A), en heb nu al wel een beter beeld van mezelf en wat ik wil. bij die tests komt het globaal eruit dat ik vooral een ondernemend persoon ben.

ik ben een zeer fanatiek sporter en ik ben iemand die erg dedicated(weet het nl'se woord niet) is naar o.a. hobby's, ik bijt me erg vast aan iets als ik er veel plezier mee heb en het me een goed gevoel geeft.

oja, de ict is niet volledig uitgesloten, bij mijn opleiding had je veel management vakken met formules / grafieken en logica waaruit ik niet echt veel plezier kon halen programmeren vond ik wel leuk

ik ben leergierig en nu ben ik benieuwd of misschien iemand een goude tip heeft

ik heb natuurlijk zelf al wel een redelijk selectie van kanshebbers maar tips zijn altijd welkom

mijn favoriete vakken waren op de havo trouwens wiskunde en gym
  maandag 3 maart 2008 @ 01:46:38 #2
135197 Teije
hypebeast
pi_57118673
Ehhhhh, ga naar een opendag en loop al de opleidingen af? Zo ben ik ook op mijn aanstande opleiding gestuit.
pi_57118681
dat ga ik ook cker doen!
pi_57118687
je kan hier ook je huidige opleiding plaatsen en de plus en minpunten weergeven
mvg
  maandag 3 maart 2008 @ 01:48:44 #5
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57118690
Vrijetijdskunde
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57118710
Al aan technische natuurkunde gedacht? Daar komt zowel programmeren als wiskunde aardig in aan bod (veel meer dan je in eerste instantie wellicht denkt). Heb je een beetje gevoel voor natuurkunde?
pi_57118712
quote:
Op maandag 3 maart 2008 01:48 schreef Scaurus het volgende:
Vrijetijdskunde
haha het klinkt beetje cynisch maar vertel
pi_57118715
Of je word professioneel schaker.
pi_57118730
quote:
Op maandag 3 maart 2008 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Al aan technische natuurkunde gedacht? Daar komt zowel programmeren als wiskunde aardig in aan bod (veel meer dan je in eerste instantie wellicht denkt). Heb je een beetje gevoel voor natuurkunde?
de wiskundige kant van natuurkunde wel, maar de meer praktische kant ligt me niet zo heel. ik ben ook niet zo heel praktisch aangelegd, scheikunde proeven vond ik al niks, net als biologie.
mvg
pi_57118735
quote:
Op maandag 3 maart 2008 01:52 schreef Latz het volgende:
Of je word professioneel schaker.
goeie
pi_57118760
wat kan je na de opleiding technische natuurkunde? ik zit nu te kijken bij de vakken en zie vakken als licht warmte en kernfysica. dit vind ik echt wel boeiend alleen ik vraag me af of ik het kan, op het examen had ik een 7 en over de periode 4-5havo gemiddeld een 6 (ook nog eens NG). en ik hoorde dat technische natuurkunde op wo niveau de zwaarste opleiding is, is dat een beetje te vergelijken met de HBO versie?
mvg
pi_57118764
ik krijg zon sterk gevoel dat je snel leraar wordt met zo'n dergelijke opleiding
mvg
pi_57118783
iemand ervaring met bedrijfswiskunde?
  maandag 3 maart 2008 @ 02:06:37 #14
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57118812
Je kan ook bedrijfsletteren doen. Of bedrijfsbiologie.
pi_57118815
bedrijfsletteren ?? biologie ligt me niet zo
mvg
  maandag 3 maart 2008 @ 02:11:42 #16
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57118841
Bedrijfschemie. Vrijetijdsfysica. Animal resource management. Anything is possible.
pi_57118851
hmm, bedrijfschemie lijkt me scheikunde, not done. verder het liefst een nederlandse opleiding en vrijetijdsfysica kent google niet
mvg
pi_57118865
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:00 schreef mnybag het volgende:
dit vind ik echt wel boeiend alleen ik vraag me af of ik het kan, op het examen had ik een 7 en over de periode 4-5havo gemiddeld een 6 (ook nog eens NG). en ik hoorde dat technische natuurkunde op wo niveau de zwaarste opleiding is, is dat een beetje te vergelijken met de HBO versie?
Ik denk dat het wel een van de zwaarste HBO-studies is, maar je kunt zo'n studie op twee manieren afronden, door heel veel talent te hebben (dan ligt het overigens meer voor de hand dat je WO gaat doen) of door gewoon hard te werken. Je zegt ondernemend en toegeweid te zijn dus dan heb je wat betreft hard werken natuurlijk al een streepje voor, dan hoe je het minder van talent te hebben waardoor je denk ik met die 7 prima terecht kan.

Inschatten of jij het natuurkundig niveau aan kan vind ik erg lastig, ik had hele hoge cijfers voor natuurkunde en ik merk dat dingen die voor mij vanzelfsprekend zijn anderen nogal eens ontgaan, dus dat zul je toch echt zelf moeten ervaren maar je hebt zeker een streepje voor wat betreft je vermogen om hard te willen werken.
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:01 schreef mnybag het volgende:
ik krijg zon sterk gevoel dat je snel leraar wordt met zo'n dergelijke opleiding
mvg
Absoluut niet technisch natuurkundigen zijn zo zeldzaam dat ze in het bedrijfsleven staan te springen om dat soort mensen. Ik weet vrijwel zeker dat je nog tijdens je studie al de nodige aanbiedingen krijgt voor bijvoorbeeld stage en een latere baan. De kans dat je leraar wordt met deze studie is vrijwel nul.
  maandag 3 maart 2008 @ 02:17:07 #19
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57118867
Zoek dan eens op gedragsfysica of antropologische informatica.
pi_57118879
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:02 schreef mnybag het volgende:
iemand ervaring met bedrijfswiskunde?
Ik denk dat dat toch weer veel met management te maken gaat hebben.
pi_57118884
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:17 schreef Scaurus het volgende:
Zoek dan eens op gedragsfysica of antropologische informatica.
verzin je die namen nou ter plekke?
pi_57118890
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een van de zwaarste HBO-studies is, maar je kunt zo'n studie op twee manieren afronden, door heel veel talent te hebben (dan ligt het overigens meer voor de hand dat je WO gaat doen) of door gewoon hard te werken. Je zegt ondernemend en toegeweid te zijn dus dan heb je wat betreft hard werken natuurlijk al een streepje voor, dan hoe je het minder van talent te hebben waardoor je denk ik met die 7 prima terecht kan.

Inschatten of jij het natuurkundig niveau aan kan vind ik erg lastig, ik had hele hoge cijfers voor natuurkunde en ik merk dat dingen die voor mij vanzelfsprekend zijn anderen nogal eens ontgaan, dus dat zul je toch echt zelf moeten ervaren maar je hebt zeker een streepje voor wat betreft je vermogen om hard te willen werken.
[..]

Absoluut niet technisch natuurkundigen zijn zo zeldzaam dat ze in het bedrijfsleven staan te springen om dat soort mensen. Ik weet vrijwel zeker dat je nog tijdens je studie al de nodige aanbiedingen krijgt voor bijvoorbeeld stage en een latere baan. De kans dat je leraar wordt met deze studie is vrijwel nul.
ahh oke, valt de opleiding in het algemeen dan zo tegen? want het is toch niet zo dat het zo onpopulair is? is het gemiddelde dat binnen 2 jaar afvalt groter als bij andere hbo studies?
mvg
pi_57118927
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:23 schreef mnybag het volgende:
ahh oke, valt de opleiding in het algemeen dan zo tegen? want het is toch niet zo dat het zo onpopulair is? is het gemiddelde dat binnen 2 jaar afvalt groter als bij andere hbo studies?
Technische studies zijn sowieso niet zo populair, ze zijn in vergelijking met andere studies vrij moeilijk en bovendien kampen vakken als natuurkunde en wiskunde met een imagoprobleem op de middelbare school. Mijn natuurkunde 2 klas op het VWO bestond uit 3 man, en dat op een totaal van 120 VWO'ers in mijn leerjaar. Daarom kiezen ook niet zoveel mensen voor technische natuurkunde, maar dat zegt natuurlijk niks over of het een leuke studie is. Als je natuurkunde, programmeren en wiskunde echt leuk vindt dan denk dat je het een erg leuke studie gaat vinden, want precies die drie aspecten komen veel aan bod bij technische natuurkunde.

Wat betreft het afval-percentage, bij technische studies ligt het afval-percentage meestal lager, technische studenten blijken harder te werken en meer prestatiegericht te zijn. Bovendien zijn technische studenten meestel veel meer toegewijd aan hun studie, zij studeren het omdat ze het echt leuk vinden, bij studies zoals bedrijfskunde zijn er veel studenten die maar voor de vorm een HBO-studie doen (want je hebt toch havo gedaan is dan de redenatie), daardoor is de gemiddelde motivatie daar veel lager.
pi_57118977
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Technische studies zijn sowieso niet zo populair, ze zijn in vergelijking met andere studies vrij moeilijk en bovendien kampen vakken als natuurkunde en wiskunde met een imagoprobleem op de middelbare school. Mijn natuurkunde 2 klas op het VWO bestond uit 3 man, en dat op een totaal van 120 VWO'ers in mijn leerjaar. Daarom kiezen ook niet zoveel mensen voor technische natuurkunde, maar dat zegt natuurlijk niks over of het een leuke studie is. Als je natuurkunde, programmeren en wiskunde echt leuk vindt dan denk dat je het een erg leuke studie gaat vinden, want precies die drie aspecten komen veel aan bod bij technische natuurkunde.

Wat betreft het afval-percentage, bij technische studies ligt het afval-percentage meestal lager, technische studenten blijken harder te werken en meer prestatiegericht te zijn. Bovendien zijn technische studenten meestel veel meer toegewijd aan hun studie, zij studeren het omdat ze het echt leuk vinden, bij studies zoals bedrijfskunde zijn er veel studenten die maar voor de vorm een HBO-studie doen (want je hebt toch havo gedaan is dan de redenatie), daardoor is de gemiddelde motivatie daar veel lager.
zeer interessant, ik ga binnekort gewoon een open dag ervan bezoeken thanks!!
pi_57118995
toegewijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')