In IJmuiden zit een nieuw grieks restaurant. Een bekend restaurant op plein 1945 is Rhodos. Daar heb ik wel eens gegeten, maar daar was het niet je van het.
Sinds kort zit er op de kennermerlaan het restaurant Kreta.
Het is zondag we hadden om 18.00 gereserveerd. Dat bleek nodig te zijn want het zat gewoon vol. En allerlei tafels werden vervangen met andere gasten, na navraag bleek dat ze in het weekend twee tot soms wel drie hele sits hebben. Door de week vaak 1.
Kortom de belangstelling is erg groot.
Ik heb er gegeten met mijn broertje en mijn moeder. We hadden allerlei verschillende dingen van de kaart.
VOorgerechten die we gegeten hebben.
- Tonnos Salata (tonijnsalade)
- Keftedes(gehaktballetjes in tomatensaus)
- Midia Saganaki(Mosselen uit de oven in tomatensaus en feta)
Ze voorgerechten waren veels te groot voor een voorgerecht, maar te klein voor een volledige maaltijd. Wel erg lekker

. Ik had zelf de mosselen, de mosselen waren goed, erg veel, maar wel lekker.
De gehaktballetjes waren ballen

. Waren goede luchtige ballen, goed gekruid. TOnijnsalade was ook goed.
Hoofdgerechten
- Mixed Grill(ossenhaas, varkenshaas, lamshaas, giros, patat)
- specialiteit van de kok(mixed grill maar ook zaziki erbij

)
- Onassisschotel( spies van zalmfilet, kabeljauw, scampies, ossenhaas, giros, rijst, gebakken aardappeltjes, zaziki en boerensalade).
Het was veels te veel, maar wel erg lekker

. Vlees was erg mals, goed klaargemaakt. Het enige minpunt waren de scampies die iets te taai waren. Verder heerlijk gegeten. En ze hebben nog geen website.
Toetje hebben we laten zitten, we zaten erg vol. Daarbij hebben we een grieks biertje gedronken mythos.
Kosten voor het eten + drinken(4 bier + 2 wijn): 90 euro
Cijfer: 8,5.
Voor herhaling vatbaar. Deze is stukken beter dan op plein 1945, dus ga naar de Kennermerlaan ipv plein 1945.
winnaar wielerprono 2007 :)
Last.FM