abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57118014
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:35 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Vanaf nu niets meer verliesen.. PSV vespeelt toch nog wel punten.. we hebben juist een fijn programma.. psv is uit vorm, heerenveen ook, groningen vind ik niet heel bijzonder.. en verder moeten we toch alles kunnen winnen?
Klopt maar ik bedoel te zeggen dat we teveel domme punten hebben verspeeld en dat dit van Koster ons niét het kampioenschap kost.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_57118022
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:35 schreef Jasza het volgende:
Die dude die op dat platform stond vandaag, is dat die gast die altijd met ze armen staat te kloten als een zogenaamde echte Italia ultra, terwijl het er zwaar mongolisch uitziet?

Is idd debiel dat zulke gasten daar voor een vak mogen staan, waarom deed Sub het zelf niet dan? was er niet?
Weet ik veel wie het was joh, maar hij stond echt raar te doen. De hele tijd met een stomme grijns op z'n gezicht, alsof ie zo trots was dat hij op het plateautje mocht staan. Dat het 'wij willen tieten zien' sarcastisch naar hem toe was begreep ie ook niet helemaal volgens mij. Het gaf in ieder geval wel aan dat een heel groot deel van het vak het allemaal maar niks vindt. Niks tegen die jongen persoonlijk verder, maar hij is gewoon totaal niet geschikt om voor zo'n groep te staan.

Ze jagen alle wat oudere jongens ieder seizoen weg zodat er elk seizoen een groepje pubers overblijft en het vak nooit volwassen zal worden. Misschien dat er volgend jaar iets veranderd met de verhuizing naar Zuid, maar ik moet het nog zien. Ook de grootste reden dat er geen eenheid is op het vak en misschien wel nooit zal komen op deze manier.

[ Bericht 1% gewijzigd door devv05 op 03-03-2008 01:04:17 ]
pi_57118050
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:49 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Klopt maar ik bedoel te zeggen dat we teveel domme punten hebben verspeeld en dat dit van Koster ons niét het kampioenschap kost.
Maar toch is dit dom van het bestuur.
  maandag 3 maart 2008 @ 01:01:44 #229
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_57118200
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:22 schreef Jnk18 het volgende:
Ik geloof ook niet in die onzin dat Koster wil dat PSV kampioen wordt, er zitten ook nog 2 assistent trainers die zullen dat ook wel opmerken als koster opeens gekke dingen zou gaan doen. Grote onzin dus!
Dus komende zondag krijgen we de situatie dat Koster na een half uur spelen Kennedy in wil brengen voor uitblinker Leonardo die er dan al twee in heeft liggen en Groenendijk en Spijkerman Koster hardhandig van de bank werken en het heft in handen nemen. Lijkt me wel lachen
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_57118634
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:49 schreef devv05 het volgende:

[..]

Weet ik veel wie het was joh, maar hij stond echt raar te doen. De hele tijd met een stomme grijns op z'n gezicht, alsof ie zo trots was dat hij op het plateautje mocht staan. Dat het 'wij willen tieten zien' sarcastisch naar hem toe was begreep ie ook niet helemaal volgens mij. Het gaf in ieder geval wel aan dat een heel groot deel van het vak het allemaal maar niks vindt. Niks tegen die jongen persoonlijk verder, maar hij is gewoon totaal niet geschikt om voor zo'n groep te staan.

Ze jagen alle wat oudere jongens ieder seizoen weg zodat er elk seizoen een groepje pubers overblijft en het vak nooit volwassen zal worden. Misschien dat er volgend jaar iets veranderd met de verhuizing naar Zuid, maar ik moet het nog zien. Ook de grootste reden dat er geen eenheid is op het vak en misschien wel nooit zal komen op deze manier.
Hoor ik idd ook van andere dat ze de sfeer op het vak ook niet echt lekker vinden, en dat ze net zo goed lekker op Zuid willen zitten of staan als het zo gaat.

Maargoed misschien word het wel wat op Zuid volgend jaar, maar dat is inderdaad afwachten. Er zullen veel nieuwe bij komen van de wachtlijst en ik denk niet dat er veel oudere gasten bij zitten. Misschien moeten er is goede regels gemaakt worden qua songs en wie wel en wie er niet op dat plateau mogen staan.

Die zullen er nu misschien ook wel zijn, daar weet ik verder niks vanaf. Maar zo'n song als Dale, je hebt het gevoel vanaf Zuid dat de helft die song maar niks vind of hem niet kent ofzo, want echt hard gaatie niet en het is toch wel een vette song.
pi_57119178
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat de fuck echt .
BESTUUR WAKKER WORDEN..
Daggla, jij kán het toch niet eens met dit?
pi_57119420
Dat ze gister bij studio voetbal het er over hadden dat de oom van Huntelaar was overleden, niemand had het erover dat hij gewoon een belangrijke functie bij De Graafschap had
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 3 maart 2008 @ 07:03:05 #233
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_57119440
Tuurlijk zullen de 11 op het veld zich af laten slachten omdat Koster voor PSV tekent. Kom op hey, er staat een elftal professionals op het veld die heus wel van PSV kunnen winnen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_57120110
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:39 schreef Cyberia18 het volgende:
Kon die grafhond Jack nou gewoon niet zijn muil houden. Die gast begon ook al gluiperig in te stemmen toen Ernie zei dat hij PSV zondag als favoriet ziet.
Tja volgens mij is dat ook gewoon zo.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_57120447
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:49 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Verloren
Ajax 1 - 3 NAC Breda
Ajax 0 - 2 PSV
Excelsior 2 - 1 Ajax
Roda JC 2 - 1 Ajax

Gelijk:
Ajax 2 - 2 FC Groningen
Sparta Rotterdam 2 - 2 Ajax
Ajax 0 - 0 NEC
Feyenoord 2 - 2 Ajax
Ajax 2 - 2 FC Twente
VVV-Venlo 2 - 2 Ajax
NEC 1 - 1 Ajax
Vitesse 2 - 2 Ajax

Vooral de 11 punten teen NEC, Sparta, VVV en Excelsior hadden nooit verspeeld mogen worden.
pi_57120537
quote:
Op maandag 3 maart 2008 07:03 schreef Aanvoerder het volgende:
Tuurlijk zullen de 11 op het veld zich af laten slachten omdat Koster voor PSV tekent. Kom op hey, er staat een elftal professionals op het veld die heus wel van PSV kunnen winnen.
Ik geloof inderdaad niet dat de invloed van Koster zo groot zal zijn. Daarnaast: Rommedahl en Bakircioglu rommelen al een heel seizoen op de rechterflank dus als dat tegen PSV ook zo is lijkt me dat niet bijzonder.

Ik heb er overigens weinig vertrouwen in dat Ajax bij PSV gaat winnen maar dat is een ander verhaal.
pi_57120782
Nu nog een vervanger voor Van Geel, die overduidelijk ook gefaald heeft.

Daarnaast de volgende spelers de laan uit sturen:

Delorge
Luque (belachelijk hoog salaris voor een overschatte vedette die zwaar gefrustreerd is)
Colin
Gentenaar
Heijblok
Bakircioglu
Urzaiz
Rommedahl
Manucharyan
Krohn-Dehli
Mitea
pi_57121026
Kunnen ze die Koster niet meteen uit zijn functie zetten?
  maandag 3 maart 2008 @ 09:53:07 #239
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57121101
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:34 schreef Dvm86 het volgende:

Delorge
Luque (belachelijk hoog salaris voor een overschatte vedette die zwaar gefrustreerd is)
Colin
Gentenaar
Heijblok
Bakircioglu
Urzaiz
Rommedahl
Manucharyan
Krohn-Dehli
Mitea
Meteen ook Samuel Kuffour maar.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 3 maart 2008 @ 09:53:46 #240
52871 Blight
Supersized.
pi_57121108
Koster is een ontzettend integere man en een echte prof. Ik kan me niet indenken dat hij opzettelijk Ajax minder zal gaan laten voetballen. Bovendien willen de spelers zelf ook gewoon knallen.

Samenvatting: we worden, heel misschien, eventueel, wellicht en als alles mee zit toch nog kampioen.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 3 maart 2008 @ 09:54:47 #241
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57121126
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:53 schreef Blight het volgende:
Koster is een ontzettend integere man en een echte prof. Ik kan me niet indenken dat hij opzettelijk Ajax minder zal gaan laten voetballen. Bovendien willen de spelers zelf ook gewoon knallen.

Samenvatting: we worden, heel misschien, eventueel, wellicht en als alles mee zit toch nog kampioen.
Wedstrijd voor wedstrijd bekijken, komende zondag moet er gewonnen en die wedstrijden daarna ook.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57121254
PSV moet ook nog naar Roda. Ideale scenario is drie verliesbeurten op rij voor PSV, maar ja alsof ajax alles wint
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_57121481
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:34 schreef Dvm86 het volgende:

Delorge
Colin
Gentenaar
Heijblok
Bakircioglu
Urzaiz
Rommedahl
Manucharyan
Krohn-Dehli
Mitea
Waarom Gentenaar, lijkt me een uitstekende tweede keeper?
En Rommedahl mag van mij voor de breedte wel blijven.
Lijkt me een ideale speler om in te zetten, wanneer je 1-0 voorkomt en de tegenstander gaat ruimtes weggeven.
Kun je mooi Rommedahl de diepte in sturen.

Verder is je lijstje wel logisch, alhoewel Colin in zijn laatste wedstrjiden toch aardig overeind bleef. (misschien ook voor de breedte?)
  maandag 3 maart 2008 @ 10:15:14 #244
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_57121500
Sterke pot van Ogararu gister. Al zijn dit wel makkelijke wedstrijden natuurlijk. Helaas laat hij verdedigend steken vallen.
Heerlijke aanval over rechts gister waar hij bij betrokken was.

Onvoorstelbaar dat juist iemand als Van Praag niet doorheeft hoe ongelofelijk ongepast dat dweilorkest van hem is.....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_57121531
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:14 schreef Robar het volgende:
Verder is je lijstje wel logisch, alhoewel Colin in zijn laatste wedstrjiden toch aardig overeind bleef. (misschien ook voor de breedte?)
Een man als Colin hebben we toch ook wel in de jeugdopleiding lopen zeker?
pi_57121551
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Een man als Colin hebben we toch ook wel in de jeugdopleiding lopen zeker?
Idd, die hoef je er echt niet voor de breedte bij te houden.
  maandag 3 maart 2008 @ 10:21:44 #247
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57121618
Waarom maar blijven doorkutten met subtoppers als Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglu, dat is lood om oud ijzer. Geef dan Javier Martina een kans, slechter zal hij het heus niet doen.

Overigens is de voorverkoop voor PSV-uit verlengd naar 6 maart 2008.
pi_57121684
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:52 schreef Riro het volgende:

[..]

Dit waren niet de pubers waar jij het over hebt en het had ook weinig met italiaans gedoe te maken.

Heineken, waarom was je er niet?
Ziek. Nog steeds trouwens.
  maandag 3 maart 2008 @ 10:30:40 #249
52871 Blight
Supersized.
pi_57121762
quote:
'Alleen Johan Cruijff kan Ajax redden'

Bijna vier jaar geleden, tijdens de festiviteiten rond het vijftigjarig bestaan van het betaalde voetbal in Nederland, maakte Johan Cruijff me duidelijk dat de nieuwe bondscoach Marco van Basten een absolute topcoach was. Doordat ik heilig geloof in de voetbalvisie van Cruijff, verliet ik met een tevreden gevoel het Olympisch Stadion.

Er zouden mooie tijden aanbreken, zeker met mijn voorkeur voor praktijktrainers. Het werd een bittere teleurstelling. Van Basten maakte veel beginnersfouten, faalde als people manager en verklaarde zijn systeem heilig, wat ten koste ging van de spelers en het beoogde rendement. Terwijl de aanwezigheid van Cruijff bij Ajax en vooral Barcelona een garantie voor oogverblindend mooi voetbal was, waren de wedstrijden van Oranje meestal het aanzien niet waard.

Dat werd overigens gecamoufleerd door redelijke resultaten. Ik was niet alleen teleurgesteld in Van Basten, maar ook in Cruijff. De wijze waarop hij zijn pupil tegen beter weten in bleef verdedigen was vertederend en een toppunt van loyaliteit, maar tevens ongeloofwaardig. Dat is typisch Cruijff, hij laat zijn vrienden nooit zakken.

Van Basten heeft niet overtuigd als bondscoach. Hij was eigenwijs, onnavolgbaar, inconsequent, voorspelbaar en hautain, maar uiteindelijk luisterde hij toch naar de spelers die de voorkeur gaven aan een systeem dat beter bij hun kwaliteiten aansloot. De indrukwekkende overwinning op Kroatië van begin deze maand was eigenlijk een aanklacht tegen het beleid van de bondscoach. Ik blijf erbij dat Oranje over goede voetballers beschikt en als Van Basten ze straks tijdens het EK op de juiste plaats zet en kiest voor een systeem dat bij zijn spelers past, kan het een onvergetelijke zomer worden.

De beleidsbepalers van Ajax zagen de debuterende bondscoach ook door schade en schande wijs worden. Cruijff was een dag na zijn voetbalcarrière al een begenadigd coach. Bij Van Basten vergt het wat meer tijd. Desondanks durft de club, die de afgelopen tien jaar Morten Olsen, Jan Wouters, Hans Westerhof, Co Adriaanse, Ronald Koeman, Danny Blind, Henk ten Cate en Adrie Koster versleet, de gok wel aan. Zonder enige ervaring als clubtrainer werd Van Basten voor vier jaar vastgelegd. Cruijff is opnieuw razend enthousiast en ziet de aanstelling van zijn protégé als de start van een nieuw tijdperk.

Ik gun de aanstaande coach van de Amsterdammers graag het voordeel van de twijfel, want de combinatie Ajax-Van Basten is perfect. Er is echter geen enkele garantie dat de beginnende clubtrainer nu wél meteen goed functioneert en Ajax lijkt me geen opleidingsinstituut voor topcoaches. De oefenmeester van deze ambitieuze club moet al het een en ander hebben bewezen. Een Ajax-trainer dwingt zijn benoeming af met zijn staat van dienst en niet met een reputatie als ex-topvoetballer. Voor het aanzien van het vaderlandse topvoetbal hoop ik dat het een succes wordt, maar het blijft een sprong in het duister.

De leiding en het geweten van Ajax slaan op tilt. De van Amsterdamse bluf overkokende heren wekten lange tijd de indruk dat ze voor elk probleem een oplossing hadden. Maar na het vernietigende rapport van Uri Coronel was iedereen knock-out. De verwachte ordinaire machtsstrijd bleef uit, omdat erelid Johan Cruijff in zijn column in De Telegraaf meldde dat hij alles moeiteloos kon oplossen. Een dag later overviel hij de ledenraad, dezelfde avond had hij alle macht in handen en speelde het zorgvuldig samengestelde rapport geen enkele rol meer. Cruijff kreeg carte blanche en de kritische kanttekeningen van Uri Coronel, Roger van Boxtel, Reinier van Dantzig, Daniël Dekker, Theo van Duivenbode, Joop Krant, Stanley Menzo en Arend de Roever kunnen bij het oud papier. In De Arena regeert de waan van de dag.

Indien Cruijff daadwerkelijk de leiding op zich neemt, moet iedereen zijn mond houden, van de directie tot en met de ledenraad en van de technische staf tot en met de raad van commissarissen. Cruijff bagatelliseert de problemen echter tot een simpele peulenschil. Tien jaar wanbeleid doet hij af als een formaliteit. Cruijff denkt door het aanstellen van een paar paladijnen het lek boven te hebben, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als Cruijff voorlopig de dagelijkse leiding op zich neemt, krijgt hij de zieltogende club weer in het gareel, daar ben ik van overtuigd. Het oog van de meester is bepalend, de interne chaos is te groot om vanuit een luie stoel in Barcelona de club te regisseren.

De Commissie Coronel concludeerde dat niet de inmiddels gesneuvelde voorzitter John Jaakke het boegbeeld van Ajax moest zijn, maar de algemeen directeur. Voor die rol is de in het rapport ernstig beschadigde Maarten Fontein ongeschikt, maar plotseling is Van Basten het boegbeeld. Wat gaat Fontein nu doen? En wat gebeurt er met technisch directeur Martin van Geel?

Hij botste met de trainers, kreeg de scouting niet op de rails en haalde vooral spelers binnen die niets aan Ajax toevoegen. De status en het ego van Van Basten maken het functioneren van Van Geel onmogelijk. Zodra de technisch directeur en de trainer een meningsverschil hebben, zal Van Basten naar Barcelona bellen om zijn gelijk te halen en staat Van Geel in zijn hemd.

Laatstgenoemde kon ook niet door één deur met technisch adviseur Piet Keizer, maar Cruijff zal zijn jeugdvriend nooit afvallen. Als Van Geel eerlijk en oprecht is, houdt hij de eer aan zichzelf. Voor hem is er geen plaats tussen Cruijff en Van Basten. Door Keizer aan te stellen als technisch directeur zijn alle problemen de wereld uit. Cruijff, Van Basten en Keizer vertegenwoordigen extreem veel voetbal-knowhow en komen er samen altijd uit.

Als algemeen directeur is Keje Molenaar uitermate geschikt. Ook hij denkt als Cruijff, Van Basten en Keizer, beheerst de kunst van het vergaderen, is jurist, diplomaat en presenteert zich beschaafd. De voorzitter van de raad van commissarissen moet een wijs man zijn. Misschien kan Cruijff een andere jeugdvriend, de voormalige tweede-elftalspeler en KLM-topman Leo van Wijk binnenhalen, al is Coronel een goed alternatief.

De toekomst van Ajax ligt volledig in handen van Cruijff. Hij heeft zijn nek uitgestoken en kan zich nu niet meer onttrekken aan zijn verantwoordelijkheden. Cruijff gaat het regelen. Hij heeft jarenlang zijn stokpaardje bereden over de falende jeugdopleiding en zal Ajax ongetwijfeld met zes Nederlanders in de basis laten spelen. Als enige kan hij een rapport terzijde schuiven, hij heeft het niet eens gelezen, en zijn eigen weg bewandelen. Iedereen binnen Ajax heeft er vrede mee, als Cruijff het maar regelt.

Hij heeft het allemaal al eens eerder gedaan, als speler, als coach en als regisseur achter de schermen. Cruijff denkt niet in macht. Hij heeft zijn supportershart laten spreken. Hij zat zich al jaren te ergeren en kon het niet langer aanzien. Cruijff heeft alleen gevoelens bij Barcelona en Ajax, meer clubs bestaan er voor hem niet.

Ook in Barcelona schoot hij zijn vriend en voorzitter Joan Laporta te hulp. Txiki Begiristain werd technisch directeur en Frank Rijkaard trainer, hoewel hij net met Sparta uit de Eredivisie was gedegradeerd. José Ramon Alexanco is hoofd jeugdopleiding en Pep Guardiola traint Barcelona B. Het is een doorslaand succes.

Doordat hij niet altijd even duidelijk formuleert, begrijpt het grote publiek niets van Cruijff. Ik heb hem jaren van nabij meegemaakt en gedurende veertig jaar in het voetbalvak heb ik nooit iemand ontmoet met zoveel kennis van zaken en zo'n creatieve geest om ingewikkelde problemen op te lossen. Johan Cruijff is de enige die van Ajax weer een florerende voetbalclub kan maken.

Daarom moet iedereen blij zijn dat hij deze uitdaging aangaat. En híj bepaalt hoe dat gebeurt. Maar zelfs Cruijff kan het rapport niet negeren en zal rekening moeten houden met de regels van een beursgenoteerd bedrijf. Hij neemt een groot risico. Mislukt deze missie, dan heeft hij geen recht van spreken meer. Het wordt zijn laatste kunstje, maar hij flikt het opnieuw.

Johan Derksen
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_57121862
Ik denk toch dat Ajax voor volgend jaar Lurling gaat kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')