abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57085510
Ik zie op het huurtoeslagenformulier dit staan:

• Kale Huur
  • Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
  • Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
  • Huismeesterskosten
  • Kosten voor dienst -en recreatieruimten

Nu staat er op mijn huurspecificatie het volgende:

• Kale Huurprijs
  • Service Techn. Inst.
  • Groenvoorziening
  • Glasverzekering
  • Energie Algemeen
  • Service Onderhoud

Bij Kale huur, vul ik de Kale Huurprijs in. Bij Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten, Energie Algemeen.

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik de rest moet invullen. Wat valt onder wat?
  • pi_57086951
    schoonmaakkosten heb je waarschijnlijk niet=0
    die dienstruimte ofzo is ook nul, tenzij je er een bedrijf hebt
    pi_57087124
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef rosaatje het volgende:
    Maar ik heb geen flauw idee hoe ik de rest moet invullen. Wat valt onder wat?
    De rest, indien van toepassing, zijn waarschijnlijk onderdeel van 'service onderhoud'. Daar heb je dus een specificatie van nodig.
    You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
    Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 19:24:49 #4
    72244 PICHT
    Picht, pacht, poecht.
    pi_57087195
    Bel je woningstichting, die weten dat wel waarop je huurprijs is gebaseerd om huurtoeslag te kunnen verkrijgen.
    Ik ben lelijk.
    pi_57087768
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 19:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

De rest, indien van toepassing, zijn waarschijnlijk onderdeel van 'service onderhoud'. Daar heb je dus een specificatie van nodig.
    Dit is de specificatie...
    pi_57087819
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 19:24 schreef PICHT het volgende:
    Bel je woningstichting, die weten dat wel waarop je huurprijs is gebaseerd om huurtoeslag te kunnen verkrijgen.
    Nee, die gaan daar niet over. Ik moet de belastingdienst hebben, maar die waren gisteren al om vijf uur dicht, en ik wilde dit graag het weekend afhandelen.
    Nou ja, thx allemaal, ik bel maandag wel!
    pi_57087960
    "Goedemiddag belastingdienst, waarmee kan ik u van dienst zijn"

*"met rosaatje. Ik vroeg me af wat ik bij dit en dit moest invullen"

"Daarvoor moet u bij uw woningstichting zijn mevrouw. U heeft van hen een contract gekregen en daar staan alle kosten op vermeld"

"Maar zij zeggen dat ik naar u moest bellen"

"nee mevrouw, wij kunnen u daar niet mee helpen. Als op uw specificatie deze kosten niet vermeld staan dan moet u daar gewoon 0 op invullen. U kunt ook MAXIMAAL 12 EURO opvoeren bij de servicekosten. Alles wat daarboven komt hoeft u niet te noteren. U kunt dus het beste gewoon 0 invullen bij de overige opties want die zijn in uw situatie niet relevant. Dit is bij de meeste mensen zo. Alleen mensen in een flat e.d. hebben vaak gemeenschappelijke kosten voor 'ruimtes' als lift of bijvoorbeeld een hal waar u soms een paar euro voor moet betalen. U kunt het gewoon insturen zoals u het nu ingevuld heeft".

"Okay dank jullie wel. Dat vertelde iemand op fok.nl me ook al maar goed..."

"Graag gedaan mevrouw, volgende keer gewoon die fokker geloven. Dat had u dit telefoontje bespaart".

"Okay, doei blauwe vriendjes van me! Liefs, Rosaatje".
    pi_57088346
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 19:50 schreef rosaatje het volgende:

[..]

Dit is de specificatie...
    Nee, het is de huurspecificatie zeg je. Je moet de servicekosten specificatie hebben.
    You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
    Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
    pi_57088488
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 20:11 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, het is de huurspecificatie zeg je. Je moet de servicekosten specificatie hebben.
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 maart 2008 @ 22:41:08 #10
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57093532
    Voor wat ik weet vanuit mijn opleiding tot belastingmiepje:
    Kale Huur
  • Is inderdaad de kale huur
    Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
  • Is de electra voor ruimten waar iedereen van het gebouw in kwestie kan komen.
    Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
  • De kosten om de ruimten,waar iedereen van het gebouw kan komen, schoon te houden.
    Huismeesterskosten
  • Als je een huismeester hebt dan betaal je hier vaak een apart bedrag voor,dat op een specificatie vermeld zou staan, deze vul je hier in.
    Kosten voor dienst -en recreatieruimten.
  • Als er dienst en recreatieruimten zijn, dan kunnen de kosten die een verhuurder hiervoor berekend hierbij ingevuld worden.

Als je deze posten aan zou geven bij mij of mijn collega's aan de telefoon zou ik je deze antwoorden kunnen geven. (kunnen geven aangezien we officieel niet een specificatie van een verhuurder hoeven te verklaren. Hiervoor is een verhuurder natuurlijk veel beter in de gelegenheid uitleg te geven.)
    Service Techn. Inst.
  • Mij onbekend, navragen bij de verhuurder.
    Groenvoorziening
  • Worden niet vergoed.
    Glasverzekering
  • wordt niet vergoed
    Energie Algemeen
  • kan zijn dat ze hier de energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten mee bedoelen.
    Service Onderhoud
  • Als ik dit lees zou ik denken huismeesterkosten.

Maar zoals ik dus al zei, dit zou ik kunnen antwoorden, zekerheid heb je in dit geval niet. Als je de verhuurder vraagt dan heb je (normaal gesproken bij de gemiddelde verhuurder) een zekerheid.
  • Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_57103525
    Bedankt Wexy
      Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 maart 2008 @ 23:23:02 #12
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_57116340
    Blij dat ik met mn opleiding toch belmiep een goede daad heb kunnen doen

Leuker kon ik het niet maken!
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')