Km stand maakt bij een auto uit 91 geen reet uit. Zo weinig is dan zelfs een nadeel vanwege het vele stilstaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:00 schreef tzja het volgende:
26000 km voor een auto uit 91
geloof ik echt niet
Dat bedoel ik. Die motor heeft net zo veel geleden als een motor die 2 ton heeft gereden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:08 schreef Shagya het volgende:
[..]
Km stand maakt bij een auto uit 91 geen reet uit. Zo weinig is dan zelfs een nadeel vanwege het vele stilstaan.
Is stilstaan erg ?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:08 schreef Shagya het volgende:
[..]
Km stand maakt bij een auto uit 91 geen reet uit. Zo weinig is dan zelfs een nadeel vanwege het vele stilstaan.
Door de inwerking van vocht, zonlicht, zuurstof, zuren etc verouderen de onderdelen van een auto ook bij stilstaan. Motor krijgt geen smering en olie en rubbers verouderen.quote:
Dan zal ik toch maar eens wat meer research doen. Als jouw opa alleen kleine stukjes in en rond het dorp heeft gereden (zoals je zelf zegt) is de motor dus nooit fatsoenlijk warm gedraaid, met alle slijtage van dien. Bovendien zal de motor erg vies zijn, omdat bij hoge temperatuur deze wordt 'schoongeblazen'. Overigens heeft een lage kmstand als deze wel voordelen in geval van het interieur (zal wel als nieuw zijn) en de buitenkant. Succes met je verkoop.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:21 schreef Henk-Wim het volgende:
Die kilometerstand is gewoon 100% echt waar. Hij is altijd Toyota-dealer onderhouden in Nijkerk en daar staat de auto gewoon bekend als die auto die zo weinig rijdt.
Ik weet ook dat een auto die stilstaande auto ook verouderd maar dat staat werkelijk in geen verhouding tot bijv 200.000 km op de teller! Dat is gewoon onzin, vooral omdat de auto wel altijd (wekelijks) is gebruikt, tot zomer 2007 dan. Sindsdien heb ik 'm elke maand een halfuurtje gereden zodat alles (motor, leidingen, rubbers) weer even gesmeerd werden.
Verder zijn de rubbers e.d. niet helemaal uitgedroogd en/of stuk want anders was dat bij de APK wel gebleken. De auto is gewoon in topconditie en als je dat betwijfelt kom je maar kijken.
Verbruik weet ik niet maar de WA-verzekering kost mij 250 euro/jaar. Hij heeft wel een high-tech verbruikmeter in het dashboard (vlakje wat rood of groen kleurt) dus er is bij de productie wel op gelet
Hij is te bezichtigen in Bunschoten, maar alleen 'savonds (ivm werk). PM voor de exacte contactgegevens.
Bieden onder de 1500 euro heeft geen zin want dan gaat-ie gewoon niet weg. Hij staat prima in de garage van m'n opa.
Dan zul je hem nog lang mogen aanschouwen...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:21 schreef Henk-Wim het volgende:
Die kilometerstand is gewoon 100% echt waar. Hij is altijd Toyota-dealer onderhouden in Nijkerk en daar staat de auto gewoon bekend als die auto die zo weinig rijdt.
Ik weet ook dat een auto die stilstaande auto ook verouderd maar dat staat werkelijk in geen verhouding tot bijv 200.000 km op de teller! Dat is gewoon onzin, vooral omdat de auto wel altijd (wekelijks) is gebruikt, tot zomer 2007 dan. Sindsdien heb ik 'm elke maand een halfuurtje gereden zodat alles (motor, leidingen, rubbers) weer even gesmeerd werden.
Verder zijn de rubbers e.d. niet helemaal uitgedroogd en/of stuk want anders was dat bij de APK wel gebleken. De auto is gewoon in topconditie en als je dat betwijfelt kom je maar kijken.
Verbruik weet ik niet maar de WA-verzekering kost mij 250 euro/jaar. Hij heeft wel een high-tech verbruikmeter in het dashboard (vlakje wat rood of groen kleurt) dus er is bij de productie wel op gelet
Hij is te bezichtigen in Bunschoten, maar alleen 'savonds (ivm werk). PM voor de exacte contactgegevens.
Bieden onder de 1500 euro heeft geen zin want dan gaat-ie gewoon niet weg. Hij staat prima in de garage van m'n opa.
Ik vind je reaktie net zo veel waard dan de mijne...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:51 schreef NanKing het volgende:
Ik snap dat het verleidelijk is om elk auto topic hier te verslowchatten, je kennis van auto's te pimpen, zeggen dat het niets meer waard is en vooral niet te bieden.
Maar klaar nu. Als je niets toe te voegen hebt blijf dan gewoon weg. Vragen kunnen er altijd gesteld worden daar is niets mis mee. Maar een post zoals hierboven wil ik niet meer zien. niet direct hier boven dus![]()
Hmm ja begrijpelijk. Niet dat ik helemaal in Groningen woon maar het wordt lastig om iemand op te trommelen 's avonds om hem te komen bezichtigen. Ik heb er opzich de vraagprijs wel voor over. Misschien dat ik nog iemand zo ver krijg, ik laat het je wel weten.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:58 schreef Henk-Wim het volgende:
Dat is bespreekbaar maar heb natuurlijk geen zin om naar Groningen oid te rijden om dan erachter te komen dat je 'm toch niet wilt hebben![]()
Beter is natuurlijk dat je 'm komt bezichten en dan direct ermee naar huis rijdt.
En meer in het algemeen, nogmaals, voor minder dan 1500 blijft-ie staan. Check maar vergelijkbare auto's (voor zover al vindbaar) op autosites. Het is een redelijke prijs voor een auto waar je gemakkelijk nog enkele jaren in kunt rijden met lage kosten en afschrijving.
Vind je?quote:Op zondag 2 maart 2008 00:13 schreef Daklem het volgende:
Een hele reele prijs voor deze auto! Zeker gezien zijn KM stand.
Hier op FOK zijn het een stel miereneukers die voor een kwartje op de eerste rij willen zitten, totdat ze zelf iets willen verkopen! Hypocriet gedoe altijd hier met Te duur dit/ te duur dat!
Ik wens de verkoper heel veel plezier met het verkopen van deze auto. En ik zou hem ook niet voor minder weg doen, want Toyota's blijven hun geld goed waard + weinig onderhoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |