Nah, lijkt zo door die gitaar.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb ook nog ergens een bijzonder ongelukkige foto waarop ik 4 meter groot lijk
[ afbeelding ]
Wat voor elementen zijn dat?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:17 schreef Jorikjet het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
de kleur laat zich moeilijk op de gevoelige plaat vastleggen, maar is wel gaaf
quote:Low noise and high output for incredible response and sustain. Fender-Lace™ Sensors continue to be some of our most popular pickups to date. Each color represents a different sound: Gold is the classic Vintage Strat sound with glassy bell like tones (used on the Clapton and Buddy Guy Stratocasters).
Ik zet ook mijn pink erbij. Met alleen wijs en ring is idd makkelijker, alleen vind ik dat zelf moeilijker vol te houden (niet zulke grote handen, ben een vrouw)quote:Op zondag 2 maart 2008 11:05 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Hoe pak jij trouwens je powerchords? Ik zelf gebruik namelijk de wijs en ringvinger en dat lukt met gemak voorbij fret 15.
Ja heb al een aantal filmpjes bekeken, maar had ik neit zo veel aan. Zal inderdaad eens irl advies vragen.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hm, denk dat iemand jou dat in person moet laten zien/leren, want zo via tekst is lastig. Al gezocht naar filmpjes op youtube? Wellicht staat er al wat tussen waar je wat aan hebt. Zo niet, moet er echt iemand kijken naar wat je nu doet en wat er eventueel anders/beter kan.
Ja, dat is oefenen. Nu ik weer spaans gitaar speel heb ik veel last van mijn duim, maar dat went wel.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:33 schreef lastresort het volgende:
[..]
Ik zet ook mijn pink erbij. Met alleen wijs en ring is idd makkelijker, alleen vind ik dat zelf moeilijker vol te houden (niet zulke grote handen, ben een vrouw)
Hoe paradoxaal het ook klinkt, dan knijp je waarschijnlijk te hard en dan krijg je vanzelf kramp. Je zult merken dat als je techniek beter wordt, je meer kracht in je handen zult krijgen en je eigenlijk een stuk minder hard moet knijpen dan dat je zou denken. (En zeker in vergelijking tot een akoestische gitaar zul je een stuk minder hard moeten knijpen).quote:Op zondag 2 maart 2008 11:33 schreef lastresort het volgende:
[..]
Ik zet ook mijn pink erbij. Met alleen wijs en ring is idd makkelijker, alleen vind ik dat zelf moeilijker vol te houden (niet zulke grote handen, ben een vrouw)
Het hangt denk ik ook deels af van je gitaar type. Op m'n fender begint zo rond de 17e fret het bevestigings deel (waar de neckplate op zit) en is ie daar een stuk dikker.quote:Op zondag 2 maart 2008 11:33 schreef lastresort het volgende:
[..]
[..]
Ja heb al een aantal filmpjes bekeken, maar had ik neit zo veel aan. Zal inderdaad eens irl advies vragen.
Wehheequote:Op zondag 2 maart 2008 11:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb ook nog ergens een bijzonder ongelukkige foto waarop ik 4 meter groot lijk
[ afbeelding ]
Pimpen met je intonatie skillz?!quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Het hangt denk ik ook deels af van je gitaar type. Op m'n fender begint zo rond de 17e fret het bevestigings deel (waar de neckplate op zit) en is ie daar een stuk dikker.
Powerchord (middelvinger en pink raken niks aan)
[ afbeelding ]
Barré
[ afbeelding ]
Het is trouwens wel priegel werk voorbij fret 15... waarom zou je daar uberhaupt een akkoord willen spelen
Min of meer, krijg ik ook snel kramp van. Maar op elektrische is dat wel stukken makkelijker iigquote:
Kurt Cobain handje?quote:Op zondag 2 maart 2008 12:39 schreef Witchfynder het volgende:
Oh en zorg dat je niet zo'n Kurt Cobainhandje krijgt. Je pols gaat er echt aan.
En je weet waar het toe kan leiden..
Ja bij mij is dat ook, dat ie dikker wordt.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Het hangt denk ik ook deels af van je gitaar type. Op m'n fender begint zo rond de 17e fret het bevestigings deel (waar de neckplate op zit) en is ie daar een stuk dikker.
Het is trouwens wel priegel werk voorbij fret 15... waarom zou je daar uberhaupt een akkoord willen spelen
Power chords zijn gewoon de makkelijkste dingen die er zijn, ALLES anders is moeilijker (of het E-mineur akkoord misschienquote:Op zondag 2 maart 2008 16:05 schreef lastresort het volgende:
Wat vind je eigenlijk zelf makkelijker? Power chord of barre?
Ik sla dan ook alleen de 2e 3e en 4e snaar aan hoor (is trouwens song 2 van blur), of bedoel je dat neit, vind je t zoiezo niet klinken? Maar ik vind gewone akkoorden wel makkelijker dan power chords eigenlijk, bij power chords moet je ook wel meerdere snaren indrukken (nja het is niet noodzakelijk maar dta valt ook onder power chords toch?) en bij gewone akkoorden gelukkig maar één snaar per vingerquote:Op zondag 2 maart 2008 16:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Power chords zijn gewoon de makkelijkste dingen die er zijn, ALLES anders is moeilijker (of het E-mineur akkoord misschien) Maar ik zou ze niet gauw op de 15e fret spelen, klinkt het niet echt lekker meer in een akkoord.
Emin7add4 is makkelijkerquote:Op zondag 2 maart 2008 16:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Power chords zijn gewoon de makkelijkste dingen die er zijn, ALLES anders is moeilijker (of het E-mineur akkoord misschien) Maar ik zou ze niet gauw op de 15e fret spelen, klinkt het niet echt lekker meer in een akkoord.
Vanavond in Café Vlaanderen op de Beestenmarktquote:
damn das echt om de hoek ... maar ja, huiswerkjes he... misschien kom ik wel kijken als je naar speakers gaatquote:Op zondag 2 maart 2008 20:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vanavond in Café Vlaanderen op de Beestenmarkt
Dus mocht je niks te doen hebben
3 toffe bandjes
hee jij ook tn?quote:Op zondag 2 maart 2008 20:07 schreef SNArky het volgende:
I know, op de een of andere manier presteer je het iedere keer om het op een moment te doen wanneer ik niet kan kijken.
Als je daar een akkoord speelt doe je dat voor de hoge tonen, kan je net zo goed de onderste 3 wegmikken.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:44 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Powerchord (middelvinger en pink raken niks aan)
[ afbeelding ]
Barré
[ afbeelding ]
Ja klopt, maar dat is dus omdat de rest van de akkoorden van het liedje ook op diezelfde snaren zijn. En schuif je een snaar op, dan moet je de 2e snaar gebruiken, dus dan moet je hand weer anders. Dat kan op zich wel, maar is niet veel makkelijker dan dit denk ik.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:48 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Als je daar een akkoord speelt doe je dat voor de hoge tonen, kan je net zo goed de onderste 3 wegmikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |