quote:
Op maandag 3 maart 2008 01:16 schreef Cyberia18 het volgende:[..]
Het is dat het me even opviel voordat ik van plan was om te gaan pitten, maar 20 uur gameplay in Uncharted?

Naja 20 is misschien veel

Laten we zeggen 10-12 en als je het dan een 2e keer speelt op brutal of wat is t? Dan 20

Lost na een uurtje spelen:
Je speelt een onbekende speler die zijn geheugen kwijt is. Het toffe is dan wel dat je iedereen uit de serie tegenkomt die tot op zekere hoogte herkenbaar nagemaakt is. Wat er dan aan afdoet is dat de lipsync voor geen hol klopt en de meeste characters (incl jezelf) bewegen alsof ze een paar gewrichten missen. Ook lijkt het bij conversaties dat 90% van de cast een spast heeft waarbij ze hun hoofd laten trillen (CONO ZE ZAT TE TRILLEN

).
Eerste wat me opviel is dat het er echt een stuk minder goed uit ziet als uncharted. Het probeerd een quasi object based adventure na te bouwen (maar volgens mij moet je later in de game ook schieten, gezien de controls). De besturing is ronduit schijt waarbij het mannetje echt TERGEND langzaam loopt en als je rent is hij niet te besturen (bij het minst of geringste obstakel sta je stil, dit betekend dat als je tegen een koffer wat op de grond ligt aanloopt je stil staat, je er omheen moet draaien, rennen en bij de volgende steen sta je weer stil. Etc) De dialogen zijn standaard (mensen zeggen 20x achter elkaar hetzelfde, net zoals FF vroeger

) en de dialogen zijn NIET gesproken (alleen de character waar je tegen spreekt heeft voice, de rest is text based). Ook de 'examination' stukjes zijn text, en dus niet gesproken, wat ik toch wel erg schandalig vind anno 2008.
Het spel is opgebouwd uit hoofdstukken inclusief 'previously on LOST' stukjes die NIET (ik herhaal) NIET te skippen zijn (:r ^ 2 ( en ik heb er pas 2 gehad) ) incl LOST logo (waar nog steeds die lelijke renderbug in zit

ik erger me er nog steeds aan) en een filmpje van een kleine 30-40 seconde (nogmaals: UNSKIPPABLE) waarin ze laten zien wat je het vorige half uur gedaan hebt

Tussen de stukken level in zit gewoon 10 seconde laadtijd

wat echt suuuuuuuuperiiritant is als je door de jungle heen banjert.
Over de jungle gesproken. Het is een van de meest rechtlijnige jungles die ik ooit heb gezien. Ik moest in het begin van het spel achter een hond aanlopen, maar ik had zoiets van _fuck_dit_ ik trek mn eigen pad, en liep pal de andere kant op. Resultaat was dat het scherm zwart werd en er stond: press x to go back to beginning of path. Waardoor ik gedwongen werd om opnieuw te beginnen waar ik gestart was. Je krijgt dus keuze uit 10 verschillende paden, maar als je NIET achter die hond aan loopt moet je opnieuw beginnen? Waarom zou je dan de keuze opleggen

Ik heb in het kleine uurtje spelen al meerdere simpele en rechtoe-rechtaan minigames moeten spelen waar ik nou niet de toegevoegde waarde van in zie.
Al met al dus een matige uberrechtlijnige adventure, waarvan ik in ieder geval het einde niet ga zien. Ik zou hem voor niet-lost-fanboys absoluut afraden. Ik heb het zelf al heel lang gehad met die brakke serie (S1 was prima nontheless, S2 was ubergay, waar ik afhaakte) en zie dit spel dan ook als een extra additie op het uitmelken van de cash-cow die LOST heet.
Weltrusten!