Het werkt iets anders:quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:15 schreef David_Aames het volgende:
Het is weer tijd voor de aangifte bij de belasting dienst. Nu ben ik dit jaar stiekum over de 20.000,- euro spaargeld heengegaan en zou ik dit moeten melden. Nu heb ik alleen begrepen dat je dan dus meer dan 30% van de verkregen rente in kunt leveren. Ik zit als arme student natuurlijk maar een fractie boven. Zo ga ik natuurlijk als zuinige jongen nooit iets opbouwen.
Nu geloof ik dat ik al eerder boven die 20.000,- zat (vorig jaar iig). Gaan ze ook echt al mijn rekeningen na voor zoiets? Ik bedoel ik ben een uitwonende student met een schamel bijbaantje (2 maanden werkeloos geweest zelfs afgelopen jaar!) Ik val nu niet echt in de categorie "we checken het ff want daar valt veel te halen"
Kom ik er naderhand ook mee weg als ik zeg dat ik nieteens wist wat het samengesteld vermogen was van mij losse rekeningen samen?
M'n pa zegt lekker vergeten maarja, wat voor risico's neem je dan eigenlijk?
Ze controleren elk jaar iets anders dus dit lijkt me meer toeval.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:22 schreef DaFrenk het volgende:
Ze zeggen niet voor niets dat ze er dit jaar strenger op gaan controleren. Tenminste, als ze hun zaakjes op orde hebben![]()
Dus stel ik zit 300 euro boven de grens (20.014.- is die volgens het programma) Dan moet ik dus over die 300 euro 1,2% vermogensbelasting betalen.. wat dus neerkomt op 3,60Euro?quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het werkt iets anders:
Neem je saldo op 1/1
Neem je saldo op 31/12
Gemiddelde nemen en van het bedrag dat je dus boven je vrijstelling zit (die 19.698 in 2007) betaal je 1,2% vermogensrendementsheffing.
En de banken hebben je saldi keurig doorgegeven aan de fiscus.
20.014 is inderdaad het bedrag (ik had het oude bedrag in m'n hoofdquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:27 schreef David_Aames het volgende:
[..]
Dus stel ik zit 300 euro boven de grens (20.014.- is die volgens het programma) Dan moet ik dus over die 300 euro 1,2% vermogensbelasting betalen.. wat dus neerkomt op 3,60Euro?
Dat overleef ik wel natuurlijk
Je hebt nog geen maand geleden een jaaropgave gehad als het goed isquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:27 schreef David_Aames het volgende:
Hoe kom ik overigens in godsnaam aan mijn saldo op 01-01-07, moet ik dat soms terug rekenen? Ik bewaar mijn afschriften nooit
Schenkingen van ouders, erfenissen etc.. niet zo moeiljkquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:22 schreef DaFrenk het volgende:
Woei! Had ik als student maar een spaarrekening met 20.000+ erop
OT: tja, ik zou zoiets nooit durven te verbergenZe zeggen niet voor niets dat ze er dit jaar strenger op gaan controleren. Tenminste, als ze hun zaakjes op orde hebben
![]()
H'm die ligt als student zijnde natuurlijk bij mijn ouders thuisquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je hebt nog geen maand geleden een jaaropgave gehad als het goed is
Dat geld gebruik ik toch niet om van te levenquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef KneiterS het volgende:
Jezelf arme student noemen met zoveel spaargeld
Ik vind dit juist wel makkelijk, ik vergat zowat elk jaar die code.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:35 schreef David_Aames het volgende:
[..]
(kutsysteem, wie onthoudt er zijn wachtwoord nu een jaar lang, moet het ieder jaar weer opnieuw aanvragen)
quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het werkt iets anders:
Neem je saldo op 1/1
Neem je saldo op 31/12
Gemiddelde nemen en van het bedrag dat je dus boven je vrijstelling zit (die 19.698 in 2007) betaal je 1,2% vermogensrendementsheffing.
En de banken hebben je saldi keurig doorgegeven aan de fiscus.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef KneiterS het volgende:
Jezelf arme student noemen met zoveel spaargeld
Of hij heeft er de ballen verstand van en TS gaat het schip in natuurlijkquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dit soort reacties maken het vragen stellen op internet zo leuk: zoals ik het lees heb je er verstand van (misschien of waarschijnlijk door werk) en op deze manier krijg je (anoniem ghehe) een degelijk antwoord
leuk leuk leuk
Het gaat om je totale vermogen, dus ook je betaalrekeningen. En nogmaals: die gegevens hebben ze al (van Nederlandse banken iig)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:08 schreef Nemo het volgende:
Vraagje: tellen ze je checking account (weet de Nederlandstalige term ff niet meer) ook mee, of alleen je spaarrekeningen? Want met mijn spaarrekeningen blijf ik nog wel onder die 19,698, maar als ze m'n checking account ook meetellen ga ik eroverheen.
Wat kun je dan het beste doen: alleen spaarrekeningen vermelden en dan maar hopen dat ze niet nakijken wat er op je checking account staat?
Die cijfers worden inderdaad vergeleken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:16 schreef Nemo het volgende:
Maar wordt dat ook actief gecheckt, of bestaat er ook een kans dat ze het niet checken? En kun je als ze erachter komen net doen of je neus bloedt en doen alsof je het niet wist?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:06 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Of hij heeft er de ballen verstand van en TS gaat het schip in natuurlijk![]()
"Ja maar, Kloontje123 zei tot drie keer toe dat mijn Liechtenstein-saldo niet meetelt...."
Is liquide middelen geen beter woord? Inboedel is namelijk ook vermogen toch?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gaat om je totale vermogen, dus ook je betaalrekeningen. En nogmaals: die gegevens hebben ze al (van Nederlandse banken iig)
Neuh, dat valt niet onder vermogen en vermogen is meer dan liquide middelen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:35 schreef Tournesol het volgende:
[..]
Is liquide middelen geen beter woord? Inboedel is namelijk ook vermogen toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |