abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57049361
Het is weer tijd voor de aangifte bij de belasting dienst. Nu ben ik dit jaar stiekum over de 20.000,- euro spaargeld heengegaan en zou ik dit moeten melden. Nu heb ik alleen begrepen dat je dan dus meer dan 30% van de verkregen rente in kunt leveren. Ik zit als arme student natuurlijk maar een fractie boven. Zo ga ik natuurlijk als zuinige jongen nooit iets opbouwen.
Nu geloof ik dat ik al eerder boven die 20.000,- zat (vorig jaar iig). Gaan ze ook echt al mijn rekeningen na voor zoiets? Ik bedoel ik ben een uitwonende student met een schamel bijbaantje (2 maanden werkeloos geweest zelfs afgelopen jaar!) Ik val nu niet echt in de categorie "we checken het ff want daar valt veel te halen"
Kom ik er naderhand ook mee weg als ik zeg dat ik nieteens wist wat het samengesteld vermogen was van mij losse rekeningen samen?
M'n pa zegt lekker vergeten maarja, wat voor risico's neem je dan eigenlijk?
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:20:42 #2
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_57049504
Oke jaloers.
And all the things you do with it
pi_57049532
Woei! Had ik als student maar een spaarrekening met 20.000+ erop

OT: tja, ik zou zoiets nooit durven te verbergen Ze zeggen niet voor niets dat ze er dit jaar strenger op gaan controleren. Tenminste, als ze hun zaakjes op orde hebben
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_57049563
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:15 schreef David_Aames het volgende:
Het is weer tijd voor de aangifte bij de belasting dienst. Nu ben ik dit jaar stiekum over de 20.000,- euro spaargeld heengegaan en zou ik dit moeten melden. Nu heb ik alleen begrepen dat je dan dus meer dan 30% van de verkregen rente in kunt leveren. Ik zit als arme student natuurlijk maar een fractie boven. Zo ga ik natuurlijk als zuinige jongen nooit iets opbouwen.
Nu geloof ik dat ik al eerder boven die 20.000,- zat (vorig jaar iig). Gaan ze ook echt al mijn rekeningen na voor zoiets? Ik bedoel ik ben een uitwonende student met een schamel bijbaantje (2 maanden werkeloos geweest zelfs afgelopen jaar!) Ik val nu niet echt in de categorie "we checken het ff want daar valt veel te halen"
Kom ik er naderhand ook mee weg als ik zeg dat ik nieteens wist wat het samengesteld vermogen was van mij losse rekeningen samen?
M'n pa zegt lekker vergeten maarja, wat voor risico's neem je dan eigenlijk?
Het werkt iets anders:

Neem je saldo op 1/1
Neem je saldo op 31/12

Gemiddelde nemen en van het bedrag dat je dus boven je vrijstelling zit (die 19.698 in 2007) betaal je 1,2% vermogensrendementsheffing.

En de banken hebben je saldi keurig doorgegeven aan de fiscus.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:27:06 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_57049657
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:22 schreef DaFrenk het volgende:
Ze zeggen niet voor niets dat ze er dit jaar strenger op gaan controleren. Tenminste, als ze hun zaakjes op orde hebben
Ze controleren elk jaar iets anders dus dit lijkt me meer toeval.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_57049668
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het werkt iets anders:

Neem je saldo op 1/1
Neem je saldo op 31/12

Gemiddelde nemen en van het bedrag dat je dus boven je vrijstelling zit (die 19.698 in 2007) betaal je 1,2% vermogensrendementsheffing.

Dus stel ik zit 300 euro boven de grens (20.014.- is die volgens het programma) Dan moet ik dus over die 300 euro 1,2% vermogensbelasting betalen.. wat dus neerkomt op 3,60Euro?
Dat overleef ik wel natuurlijk

Hoe kom ik overigens in godsnaam aan mijn saldo op 01-01-07, moet ik dat soms terug rekenen? Ik bewaar mijn afschriften nooit
pi_57049755
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:27 schreef David_Aames het volgende:

[..]

Dus stel ik zit 300 euro boven de grens (20.014.- is die volgens het programma) Dan moet ik dus over die 300 euro 1,2% vermogensbelasting betalen.. wat dus neerkomt op 3,60Euro?
Dat overleef ik wel natuurlijk
20.014 is inderdaad het bedrag (ik had het oude bedrag in m'n hoofd )

Maar wat je zegt is juist.
pi_57049770
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:27 schreef David_Aames het volgende:

Hoe kom ik overigens in godsnaam aan mijn saldo op 01-01-07, moet ik dat soms terug rekenen? Ik bewaar mijn afschriften nooit
Je hebt nog geen maand geleden een jaaropgave gehad als het goed is
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:31:05 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57049771
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:22 schreef DaFrenk het volgende:
Woei! Had ik als student maar een spaarrekening met 20.000+ erop

OT: tja, ik zou zoiets nooit durven te verbergen Ze zeggen niet voor niets dat ze er dit jaar strenger op gaan controleren. Tenminste, als ze hun zaakjes op orde hebben
Schenkingen van ouders, erfenissen etc.. niet zo moeiljk

en ja ik moe(s)t ook vermogensbelasting betalen

toch zuur iedere keer zeker als student
Huilen dan.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:35:27 #10
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_57049871
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je hebt nog geen maand geleden een jaaropgave gehad als het goed is
H'm die ligt als student zijnde natuurlijk bij mijn ouders thuis
Ze hebben de gegevens aan me doorgegeven, maar mijn saldo op 01-01-07 niet. Morgen maar weer eens bellen Heb mijn digid toch nog niet binnen. (kutsysteem, wie onthoudt er zijn wachtwoord nu een jaar lang, moet het ieder jaar weer opnieuw aanvragen )
pi_57050043
Jezelf arme student noemen met zoveel spaargeld
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:44:12 #12
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_57050092
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef KneiterS het volgende:
Dat geld gebruik ik toch niet om van te leven Ga eens een jaar of 5 werken en leven zoals je als student doet. Dan heb je zo zo'n bedrag bij elkaar hoor.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:44:36 #13
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_57050097
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:35 schreef David_Aames het volgende:

[..]

(kutsysteem, wie onthoudt er zijn wachtwoord nu een jaar lang, moet het ieder jaar weer opnieuw aanvragen )
Ik vind dit juist wel makkelijk, ik vergat zowat elk jaar die code.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_57050296
neem je toch ff wat cash op.
Signature
pi_57050355
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het werkt iets anders:

Neem je saldo op 1/1
Neem je saldo op 31/12

dit soort reacties maken het vragen stellen op internet zo leuk: zoals ik het lees heb je er verstand van (misschien of waarschijnlijk door werk) en op deze manier krijg je (anoniem ghehe) een degelijk antwoord

leuk leuk leuk
pi_57050402
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:42 schreef KneiterS het volgende:

en dit vind ik dan grappig: iemand die zo reageert heeft (waarschijnlijk) nooit het talent (gehad) om geld te sparen, zo iemand als jij zou een bedrag van 20000 euro direct uitgeven als het tot zijn beschikking zou staan

ik ben zelf ook zo:alles wat er bij mij in komt qua geld moet er direct weer uit, desnoods verzin ik iets om het aan uit te geven...

sorry voor deze kwalitatief slechte reacties: ik zit nu aan mijn derde Duvel
  vrijdag 29 februari 2008 @ 00:06:06 #17
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57050477
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:57 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dit soort reacties maken het vragen stellen op internet zo leuk: zoals ik het lees heb je er verstand van (misschien of waarschijnlijk door werk) en op deze manier krijg je (anoniem ghehe) een degelijk antwoord

leuk leuk leuk
Of hij heeft er de ballen verstand van en TS gaat het schip in natuurlijk

"Ja maar, Kloontje123 zei tot drie keer toe dat mijn Liechtenstein-saldo niet meetelt...."

Maar, eens, wel fijn om hier steeds weer wat op te steken
Gone.... :')
pi_57050499
Vraagje: tellen ze je checking account (weet de Nederlandstalige term ff niet meer) ook mee, of alleen je spaarrekeningen? Want met mijn spaarrekeningen blijf ik nog wel onder die 19,698, maar als ze m'n checking account ook meetellen ga ik eroverheen .

Wat kun je dan het beste doen: alleen spaarrekeningen vermelden en dan maar hopen dat ze niet nakijken wat er op je checking account staat?
pi_57050644
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:08 schreef Nemo het volgende:
Vraagje: tellen ze je checking account (weet de Nederlandstalige term ff niet meer) ook mee, of alleen je spaarrekeningen? Want met mijn spaarrekeningen blijf ik nog wel onder die 19,698, maar als ze m'n checking account ook meetellen ga ik eroverheen .

Wat kun je dan het beste doen: alleen spaarrekeningen vermelden en dan maar hopen dat ze niet nakijken wat er op je checking account staat?
Het gaat om je totale vermogen, dus ook je betaalrekeningen. En nogmaals: die gegevens hebben ze al (van Nederlandse banken iig)
pi_57050673
Maar wordt dat ook actief gecheckt, of bestaat er ook een kans dat ze het niet checken? En kun je als ze erachter komen net doen of je neus bloedt en doen alsof je het niet wist?
pi_57050691
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:16 schreef Nemo het volgende:
Maar wordt dat ook actief gecheckt, of bestaat er ook een kans dat ze het niet checken? En kun je als ze erachter komen net doen of je neus bloedt en doen alsof je het niet wist?
Die cijfers worden inderdaad vergeleken.

En je kunt proberen te doen alsof je het niet wist. Maar goed: je wilt de boel flessen?
pi_57050724
Gaan ze dat bij iedere aangifte vergelijken? Ik dacht dat er steekproeven werden genomen? Lijkt me nogal veel werk als ze 16 miljoen (of hoeveel het er ook mogen zijn) allemaal moeten gaan zitten vergelijken, of wordt dat door de computer gedaan?
pi_57050807
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:06 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Of hij heeft er de ballen verstand van en TS gaat het schip in natuurlijk

"Ja maar, Kloontje123 zei tot drie keer toe dat mijn Liechtenstein-saldo niet meetelt...."

!
pi_57051055
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:15 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat om je totale vermogen, dus ook je betaalrekeningen. En nogmaals: die gegevens hebben ze al (van Nederlandse banken iig)
Is liquide middelen geen beter woord? Inboedel is namelijk ook vermogen toch?
Signature
pi_57051134
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:35 schreef Tournesol het volgende:

[..]

Is liquide middelen geen beter woord? Inboedel is namelijk ook vermogen toch?
Neuh, dat valt niet onder vermogen en vermogen is meer dan liquide middelen. (tweede huizen bijvoorbeeld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')