abonnement Unibet Coolblue
pi_57142987
quote:
SURSEANCE VAN BETALING B.V. VITESSE

Bedrijfsnaam : B.V. Vitesse
Rechtbank : Arnhem
Nummer : S 08/
Datum : 3 maart 2008
Adres : Batavierenweg 25
Postcode : 6841 HN
Plaats : Arnhem
Statutaire zetel : Arnhem
Handelsregisternummer : 09102466
Bewindvoerders :mr. G.G. Klomp en mr. J.M.A.J. Thielen
Rechter-commissaris :

LAATSTE NIEUWS

3 maart 2008

Op 3 maart 2008 heeft de rechtbank Arnhem surseance van betaling verleend aan de besloten vennootschap B.V. Vitesse. Bij de aanvraag van deze surseance werd direct ook een voorstel voor een akkoord overgelegd. Tot bewindvoerders zijn benoemd de aan dit kantoor verbonden mr. C.G. Klomp en mr. J.M.A.J. Thielen.

In de beschikking van de rechtbank is bepaald dat crediteuren uiterlijk 18 maart a.s. hun vordering bij de bewindvoerders moeten indienen. Op 3 april 2008 zal de stemming over het akkoord plaatsvinden.

Mede met het oog op hun controlerende en adviserende taak voeren de bewindvoerders op dit moment gesprekken met diverse betrokkenen en onderzoeken diverse ten deze van belang zijnde zaken. Het is nog te vroeg om nu reeds mededelingen hieromtrent te doen.
pi_57143475
Pfff spannende weken worden dit.
De gemeente kan beter nog instemmen met het plan anders zien ze nooit een cent van Vitesse.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:18:22 #53
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_57145368
Vond het opzich wel raar stukje over dat we geen licentie zouden krijgen van de KNVB. Utrecht en Twente hebben toch dezelfde route bewandeld .

Spannende tijden . Vitesse .
pi_57145713
Als deze situatie afgelopen is misschien maar eens een Fok! - VBL - Vitesse meet organiseren om een pilsje te heffen op de goede afloop of ons een alcoholvergiftiging te zuipen omdat de club failliet is?
Don't think twice, it's all right.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:29:17 #56
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_57146109
.
Secrets never die. Only people.
pi_57146283
Hallo.
Don't think twice, it's all right.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:49:22 #58
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57146496
Dames en Heren, we bevinden ons op dit moment in een periode van turbulentie. Ik vraag u vriendelijk op uw stoel te gaan zitten, uw riemen vast te maken en rustig te blijven zitten.
pi_57147854
Vandaag geen middagtraining eerste elftal

Vitesse traint vandaag één keer in plaats van twee keer. Aanvankelijk stonden er trainingen gepland om 10.30 uur en 14.30 uur. De training van 14.30 uur komt dus te vervallen. Morgen is de selectie vrij.

Bron: Vitesse.nl 04-03-2008


Vorige week al ook, wat is Aad allemaal van plan????
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:03:13 #60
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57147870
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:09 schreef JH87 het volgende:
Als deze situatie afgelopen is misschien maar eens een Fok! - VBL - Vitesse meet organiseren om een pilsje te heffen op de goede afloop of ons een alcoholvergiftiging te zuipen omdat de club failliet is?
Een memorialmatch tegen FC Wageningen?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57147939


Ik moest lachen.
Don't think twice, it's all right.
pi_57147944
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:03 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Een memorialmatch tegen FC Wageningen?
Ging voor 100.000 gulden over de kop omdat Aalbers geen satalietclub wilde. jammer, ben veel wezen kijken op "De Berg"
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:17:11 #63
184465 Migue
Sensuele man
pi_57149381
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:09 schreef JH87 het volgende:
Als deze situatie afgelopen is misschien maar eens een Fok! - VBL - Vitesse meet organiseren om een pilsje te heffen op de goede afloop of ons een alcoholvergiftiging te zuipen omdat de club failliet is?
Present!

Maar euhm, ik heb niet voor de grap geen rechtenstudie gekozen, dus wie kan mij even vertellen wat nu de bedoeling is? De crediteuren gaan nu hun geld vangen dat Vitesse ze onlangs aangeboden heeft, nadat het deze maand formeel ingediend moet worden de vraag naar datzelfde bedrag? En wat gaat de gemeente doen dan? Als zij niet akkoord gaan, is Vitesse failliet?

Verder moet Karel Aalbers de toko natuurlijk overnemen, lijkt mij duidelijk Jammer dat het stadion er niet meer standaard bij zit dan.
pi_57149470
Via een rechtszaak wordt bepaald of de gemeente gedwongen wordt om akkoord te gaan. (En dus ook de rest, maar die hadden al vrijwillig ingestemd) Dat begrijp ik er dan uit. Ik zit ook meer in de medische richting .
pi_57149505
Ik in de organisatorische/voorlichting richting. Ik snap er ook geen zak van.
Don't think twice, it's all right.
pi_57149743
Ik mis trouwens wel Fredje in tijden dat de kansen niet worden afgemaakt . Onze supersub.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:37:50 #67
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57149810
Ten eerste moeten de schuldeisers (crediteuren) hun vordering (open schuld bedrag) indienen. Als je dus niets in dient heb je dikke vette pech. Dan wordt er gekeken of deze vorderingen terecht zijn. Daarna komt er een stemming over het akkord dat Vitesse al had gesloten moet 61 partijen.

En tussendoor zal er dus gekeken moeten worden of de gemeente idd ovet "het Pandrecht" beschikt.

Tenminste, zo heb ik het begrepen.... Elektrotechnisch/ICT richting, snap dus ook lang niet alles
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_57152234
http://spoton.webads.nl/player/pub_asx.php?id=20227

Hier wordt het een en ander uitgelegd;
pi_57152632
pi_57152691
Spuit 11.
Don't think twice, it's all right.
pi_57152705
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:31 schreef escape_nl het volgende:
http://spoton.webads.nl/player/pub_asx.php?id=20227

Hier wordt het een en ander uitgelegd;
Hij eindigt nog net niet met 'doneer nu op giro 555' .
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:33:28 #72
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_57153303
Je kan zeggen wat je wilt, maar ik had dit niet van Van Duren verwacht. Vooral het laatste stukje niet, toch behoorlijk positief en prijzend over de lange historie en clubbetekenis van Vitesse.
Bridge over troubled water
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:48:51 #73
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57154689
Mooi, duidelijk verhaal van VI.nl. Totaal onverwacht dat juist VI een keer een goed beeld schetst over Vitesse (en de situatie).

Voor mij was vooral de percentage salarissen/begroting nieuw. Heel apart. En die anti's maar zeiken dat Vitesse allerlei (transfervrije) spelers haalt en ze topsalarissen geeft.
pi_57154833
Ja, dat vond ik ook een opvallend verhaal. Weer een mooi argument waar we mee kunnen smijten als het er weer eens op aan komt. ( )
Don't think twice, it's all right.
pi_57155111
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:09 schreef JH87 het volgende:
Als deze situatie afgelopen is misschien maar eens een Fok! - VBL - Vitesse meet organiseren om een pilsje te heffen op de goede afloop of ons een alcoholvergiftiging te zuipen omdat de club failliet is?
Dan ben ik er absoluut bij
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 10:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Vond het opzich wel raar stukje over dat we geen licentie zouden krijgen van de KNVB. Utrecht en Twente hebben toch dezelfde route bewandeld .
Dat verhaal begint pas als het faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken. De KNVB trekt dan de proflicentie voor 2 jaar in, dus dan is er geen doorstart mogelijk. Ja, op de amateurvelden, maar dat gaat financieel nooit werken.

En voor de mensen die het niet meer helemaal begrijpen, in principe is de situatie nu als volgt:

  • Alle crediteuren hebben tot 18 maart om hun vorderingen in te dienen bij de aangestelde bewindvoerders.
  • 61 van de 62 schuldeisers (20,5 miljoen euro) willen meewerken aan een crediteurenakkoord, behalve de gemeente Arnhem (6,5 miljoen, excl. rente).
  • Wanneer meer dan de helft van de schuldeisers voor meer dan de helft van de schuld instemmen (en dat is dus het geval), kan Vitesse overgaan tot gedwongen schuldsanering. Dan wordt de gemeente Arnhem dus gedwongen om mee te doen.
  • Er is alleen één grote MAAR: de gemeente claimt het pandrecht en kan hiermee beslag leggen op bv. televisiegelden, transferinkomsten en sponsoring. Daarmee heeft de gemeente als schuldeiser een uitzonderingspositie, waardoor ze buiten de gedwongen sanering vallen. Vitesse spreekt dit die uitzonderingspositie tegen. Daar moet waarschijnlijk een rechter dus nog uitspraak over doen.
  • Twee scenario's: (1) Heeft de gemeente wel het pandrecht, dan hoeven ze niet mee te doen aan een gedwongen schuldsanering en zullen veel andere schuldeisers ook niet mee willen werken. Dat betekent zo goed als zeker een faillissement.
  • Scenario 2: ziet de rechter in de gemeente een gewone schuldeiser zoals Vitesse beweert, dan kan Arnhem volgens de faillissementswet gedwongen worden mee te werken. Het geld voor een crediteurenakkoord (3,2 miljoen) is al bij elkaar. Met dat bedrag worden dan alle 62 schuldeisers afbetaald.
  • Volgens de bewindvoerders is scenario 2 op dit moment de meest voor de hand liggende, maar alles valt en staat met het kort geding wat gaat volgen over het pandrecht (is overigens nog niet aangekondigd wanneer). Verliest Vitesse die, dan volgt een faillissement, verliest de club de proflicentie en is het klaar. Verliest de gemeente die, dan wordt Vitesse weer een gezonde club. En kan Arnhem aan de burger 'verkopen' dat ze toch echt alles in het werk heeft gesteld om Vitesse niet tegemoet te komen, maar zonder succes. Enige hulp in de toekomst hoeven we dan overigens ook nooit meer te verwachten.

    Ik ben bijna afgestudeerd in de journalistiek trouwens

    [ Bericht 6% gewijzigd door Klingon op 04-03-2008 19:34:38 ]
  • abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')