abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 1999 @ 02:50:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_211126
Stormachtige dagen. Wat moet ik er nog over zeggen, over de late uitzending van gisteren? Een vreselijke opluchting natuurlijk dat Bianca niet, zoals ik een beetje verwachtte, met een gedicht afscheid nam. Ik had wel een beetje gehoopt op een ludieke donderdagavond actie, iets met body- painting bijvoorbeeld. Bianca naakt door 700 liter verf over een doek naar de studio toe rollen, zoiets, Zo'n uitzending een beetje schwung geven. Had ik wel nodig na het leger van zwakbegaafden dat aan me voorbij was getrokken. Militairen met wc-tegeltjes in de studio. Leert men allemaal bij de commando's. Kippen de nek doorbijten, Koninginnen bevrijden en wandtegels bakken. Rolf Wouters heeft het er zichtbaar moeilijk mee, het leger freubelaars, mompelaars, zonderlingen , uitvinders van De Eeuwige Gloeilamp en op de rand van autisme zwevende medemensen. Alsof hij iedere donderdagavond "De Vrouw Met Drie Tieten" moet interviewen zo beweegt hij zich door de studio. "Het lijkt de redactie leuk als u tijdens de uitzending gekleed gaat in het voetbaltenue van uw vereniging. Wilt u tijdens de uitzending niemand de groeten doen en niet zwaaien in de camera. Antwoordt u maar op alle vragen die Rolf u stelt met: "Ja, dat hadden wij absoluut van hem verwacht" U kunt tijdens de show niets winnen. Laat u postcodeloten thuis" Het is, zeg maar, het ouderwetse, met bussen vol (dagtochtje, met onderweg geheel vrijblijvende demonstratie van genezende pannenset) aangevoerde publiek van Hans Kazan, de goochelaar die zo jammerlijk het goochelen moest opgeven wegens onuitstaanbaar enthousiasme. Maar ik had het over Bianca. Vierhonderd jaar geleden werden dit soort onoprechte draaikonten, als ze geluk hadden, een kwartiertje geradbraakt of onder een met schelpen bedekte flinke boot doorgetrokken, maar nu mocht zij gratis en voor niets het land tonen wat een warm mens zij toch eigenlijk wel niet is. Terwijl binnen de overgebleven bewoners met bleekwater op de geschilderde deuren aanvielen legde zij uit van haar gewetensconflict. Ze hield van iedereen, dat was mooi. Onze eigen Florence Nightingale. Doelen bereikt, hopla er uit.
Schokkend vond ik de totale apathie bij de overgebleven bewoners. Konijnen die in de koplampen van een op volle vaart aansuizende auto kijken en niets anders kunnen doen dan zich tot paté laten rijden. We gaan het nog meemaken: Willem wordt des ochtends dood naast het kippenhok gevonden. Maurice komt naar buiten. Voelt aan pols, loopt naar binnen, douchewater is warm. Beetje eten. Beetje sporten. Waar is Willem? Maurice wijst Bart, door het raam, het regent, op het levenloze lichaam van Willem. Iets later op de middag wordt er wat gezeuld met het lichaam, of het niet als opstapje naar het dak van het kippenhok kan dienen, want Ruud moet morgen, in het kader van "iedere dag iets nuttigs doen" het Brabants Stagediven demonstreren, het met de blote reet in het gezicht van de medeconcertgangers springen. Totale gevoelsarmte in het huis. Je zou, zeker na het vertrek van Bianca toch iets van boosheid, verdriet, verontwaardiging vermoeden, maar men liep het huis weer binnen alsof ze haar 7 weken te kaasfonduen hadden gehad. "Jezus wat bleef ze lang, morgen vroeg weer een weekopdracht, ruim jij de vaatwasser even in, ik ga alvast naar boven"
Ruud was zijn substitutes for love kwijt. Daar zat hij het meest mee. Duurt nog twee dagen en dan gaat hij zich als een vleesgeworden mitrailleur oneerzaam ontladen tussen de kussens van de tweezitsbank.
Ontroerende reactie ook van Karin op het vertek van soulmate Bianca: de boodschappenlijst moest helemaal opnieuw worden gemaakt. Maar het gekke is dat niemand zich door Bianca verraden voelde. Waarom Sabine laten vertrekken als Bianca al wist dat ze haar doel had bereikt? Waar zadelt ze de bewoners nu mee op?
Maurice probeerde eerder op de dag iets van een filosofisch standpunt te verwoorden: "De mens is niet gemaakt om alleen door het leven te gaan" Het wrange is nu juist dat Maurice een soort beta versie is van iemand die op de wereld is om altijd alleen te zijn. Zelden zo'n eenzaam iemand in een volle kamer gezien. Neefje van 11 die op verjaardagen mee gaat zitten praten met visite. Iedereen luistert gegeneerd naar een verhaal van een kwartier.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe bewoners. Ik hoop een beetje op oprecht dom, of nog mooier, een manisch depressieve milieuactiviste, die direct aanvalt op vermeende genetisch gemanipuleerde Boerenkool uit eigen tuin.
Ook zeer benieuwd naar type mensen. Op het gevaar af gebrandmerkt te worden als het verloren gewaande kind van moraalridder Frits Barend merk ik toch op dat Veronica tot nu toe een wat eenzijdige selectie presenteert. "Niemand hoeft alleen maar zwart of wit te zijn" Het hoeft niet, maar wel graag wit in Big Brother.
Nu al heel laat. Ga naar bed. Morgen misschien meer.
Zondag zal ik naar jullie zwaaien bij de radio. Doen jullie dan allemaal je loten boven je hoofd?

Nico

pi_211127
quote:
op 10-30-1999 om 02:50 AM schreef doordevil het volgende:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe bewoners. Ik hoop een beetje op oprecht dom, of nog mooier, een manisch depressieve milieuactiviste, die direct aanvalt op vermeende genetisch gemanipuleerde Boerenkool uit eigen tuin.

Nico

Ik hooh het alltijd gezellig een MD´r in de groep waarschijnlijk wordt ze door Ruud en Willem gekietelt. Tjaa het zijn de mannen onderelkaar het gaat weer over sex sorry of topic maar ik wist niet dat Ruud zo´n kant had.

Bedankt Doordevil ( hij is zalig) voor straks weltrusten........

Bart "Niet misgeschoten is altijd raak"
Ruud " eeeuhh We zouden ze eigenlijk eerst eff moeten keure "

pi_211128
Prachtig stukje, Doordevil, en ook je bijdrage in Nieuwe Revu was kort maar krachtig

tussen haakjes: heb je vanavond ook gehoord dat Ruud Karin tot 2 x toe aansprak als Karien ?
Leuk hè, rijmt op Sabien...

zaterdag 30 oktober 1999 @ 04:07:00 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_211129
Beste Doordevil,
Mijn oprechte complimenten. Geweldig dat je iedere dag weer een knaller weet neer te zetten. Bedankt!
Life is what you make it.
pi_211130
Danny en ik beginnen een vreemd "doordevil-ritueel" te ontwikkelen. Het bestaat uit de volgende stappen:

1. Via icq en mail schelden wij elkaar voortdurend uit dat de column er nog niet is.
2. Als hij eindelijk binnenkomt sturen we beide minimaal 3 meeltjes naar elkaar met teksten als "Hij is er!!" "ik ga lekker lezen" "eerst nog even speciaal een sigaretje opsteken"
3. Soms doen we een wedstrijdje wie het lezen het langste uit kan stellen (ik verlies meestal)
4. Vervolgens communiceren wij een lange tijd slechts nog in citaten.
5. Tot slot besluiten we allebei een hartgrondige hekel aan je te hebben omdat we stikjaloers zijn, waarna het zo langzamerhand weer tijd wordt voor stap 1.

Bedankt weer!

mooi he, alles
  zaterdag 30 oktober 1999 @ 10:38:00 #6
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_211131
Nog 64 mag ik er schrijven.Heb ik dat goed uitgerekend.
Aardig van jullie, de loffluitingen. Ik blijf fris van de lever ze er in rammen.

Nico

zaterdag 30 oktober 1999 @ 12:10:00 #7
910 Barbie
Graduated Fool
pi_211132
64? Als je wilt mag je er ook best 164 schrijven, hoor! Denk niet dat Danny en Phileine daar een probleem van maken. Ik ook niet trouwens
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_211133
Even weer naar boven (kan die niet gewoon altijd bovenaan staan? Dan hoef ik niet te zoeken)
Wederom bedankt
"Don't drink water, fish fuck in it"
  zaterdag 30 oktober 1999 @ 13:49:00 #9
215 misterDre
Paint it black!
pi_211134
Hij is weer Top en hij gaat weer naar top!
  Admin zaterdag 30 oktober 1999 @ 15:43:00 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_211135

Phileine,
Ik vind toch dat je niet helemaal compleet bent in je beschrijving moet ik zeggen. Valt me een klein beetje van je tegen

1. Via icq en mail schelden wij elkaar voortdurend uit dat de column er nog niet is.

Klopt. Begint meestal direct na (of soms nog TIJDENS) de uitzending. We gaan speculeren over hoe lang we moeten wachten op de nieuwe DD (jazeker, je hebt je eigen afkorting). Hierbij doorlopen we je hele ritueel en hopen zo tot een accurate voorspelling te komen, die onbewust toch altijd weer veel te positief wordt ingeschat.
Op het moment dat de 2 minuten die we voor je hadden ingeplanned om het stukje te schrijven en te plaatsen zijn verstreken beginnen we elkaar uit te schelden. Een van ons heeft een denkfout gemaakt, en natuurlijk is dat altijd de ander, waardoor DD later is dan wij verwacht hadden.
Dit heen en weer gescheld houden wij zo ongeveer een uur a anderhalf uur vol, waarna wij overgaan tot het afspelen van rampscenarios.
"Misschien issie wel ziek," of "Stel dat 'ie de uitzending heeft gemist," of "Hij zou toch niet dood zijn ?" passeren de revue.
Ondertussen rook ik twee pakjes sigaretten weg en heeft Phileine blaren op d'r vingertoppen van het draaien van sjekkies en een bebloedde tong van het likken (aan het vloeitje uiteraard).
Op dat min of meer kritieke punt verplaatst het gesprek zich en beginnen we spontaan DD uit te schelden en verwijten te maken ("Hoe DURFT 'ie ons te laten wachten").

3. Soms doen we een wedstrijdje wie het lezen het langste uit kan stellen (ik verlies meestal)

Echt NIET he.. IK verlies meestal. Hoevaak heb ik je al niet moeten zeggen "De nieuwe DD is er !" ?? Ik heb 'm dan al minstens 7 keer gelezen !
Ik neem 't je trouwens nog steeds kwalijk dat je me ophangt om in te loggen en de nieuwe DD te gaan lezen.
"De nieuwe DD is er."
"Klik, tuut... tuut... tuut..."
Volgende keer zeg ik wel gewoon niks meer

Je wordt bedankt...

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_211136
PRACHTIG DOORDEVIL KICKÚÚÚH.
  zondag 31 oktober 1999 @ 01:51:00 #12
1053 TeeBee
Fok!Member
pi_211137
Wow!
Ga zo DooooooorDevil
Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

pi_211138
Doordevil, nummer 1 in schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')